Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

[quote quote=10284282]Ah Knuffeltjeeee ik leef zo met je mee! Hij moet echt zelf tot het inzicht komen dat hij er ook iets voor zal moeten doen he. Wel goed dat hij nu iets aan het twijfelen is… Maar jemig, wat is het frustrerend om te moeten toekijken! En andere mensen….soms zou ik wel een boksbal willen hebben[/quote]
Ja, zelf zit ik al een jaar aan het foliumzuur, slik ik teunisbloemoliecapsules en drink ik haast helemaal niet meer. Als vrouw gooi je eigenlijk al je hele leven om nog voor er wat gelukt is. Ach, dat zullen de meeste mannen wel hebben denk ik... Zij worden niet ongesteld, hun verantwoordelijkheid begint pas als er echt iets is om voor te zorgen. Als ik eenmaal zwanger zou zijn is hij ongetwijfeld overlief en bezorgd. Daar twijfel ik niet aan. Maar ik denk niet dat mijn vent de enigste is met zijn afschuifmentaliteit. Maar ietsjes meer begrip als ik weer eens om iets gefrustreerd ben zou weleens mooi zijn... Nu moet ik het vaak eerst uitleggen voor er een dikke knuffel komt. Ook dat zal wel een algemeen mannending zijn.

Die van mij begrijpt dus niet uit zichzelf dat ik het fijn vind als hij eens een keer mee gaat. Hij zei letterlijk, zo aan het einde van de zwangerschap ga ik echt wel mee maar nu denk ik dat t nog niet nodig is. En dan heeft hij al kinderen....Echt ik was woest! Maar ze zitten echt op een andere planeet soms. Hij doneert dan wel zonder morren in het potje, maar klaagt wel over het pilletje dat hij 3 dagen per cyclus moet slikken. 
En weet je wat t allerergste is? Dat problemen met zwanger worden altijd op t bordje van de vrouw komen. Wij zijn degenen die de maandelijkse ellende hebben, wij zijn degenen die de pijnlijke en toch wel iets vernederende behandelingen ondergaan. Wij zijn echt het sterke geslacht he!
Zo af en toe ontplof ik dus tegen hem.
Maar goed, aan de andere kant is mannelijke onvruchtbaarheid wel weer een enorm taboe. En mannen zijn ook niet zulke praters in t algemeen.

Ow echt zoooo herkenbaar, die mannen. Mijn vent is precies zo hoor. Het leeft allemaal niet zo voor hem. Hij gaat wel mee naar alle behandelingen, maar ik denk echt dat hij nooit gaat begrijpen hoe het voor ons vrouwen voelt. En inderdaad, het is mega oneerlijk. Wij hebben alle pijn en alle ellende. En tegelijk is dat maar goed ook, want als mannen dit zouden moeten doorstaan zou het menselijke ras allang uitgestorven zijn denk ik.. 
Maar ik heb geen pil hoeven slikken by the way. Wij lopen bij een kliniek in Duitsland net over de grens, daar is alles niet geprotocolleerd zoals in NL maar echt alles is op maat en ze zijn veel verder met technieken. Echt, ik zou het iedereen aanraden! Slagingspercentages zijn er ook stukken hoger. De naam van de kliniek is Cuypers en Cuypers en ze zitten in Heinsberg. 

Madareintje wat spannend !! Blij voor je dat je het tot nu allemaal mee vind vallen. Ik ga hele hard voor je duimen!
lapjesendraadjes en knuffeltje sterkte met jullie mannen. Knap hoe jullie ermee omgaan! Hoop het zo voor jullie ! 
Ik ben nog nooit zover geweest in de " molen " maar tot nu toe is mijn vriend heel betrokken geweest. Elke maand leefde hij enorm mee en was ontzettend lief als het niet gelukt was . Stelde zeg voor na deze poging naar de huisarts te gaan. Misschien heb ik een uitzondering te pakken. Ik denk aan jullie!
ik ben op doktersadvies nu verplicht 1 liefst 2 weken thuis naar aanleiding van het ongeluk. Hij werd beetje boos dat ik afgelopen week had gewerkt , per direct stoppen om alle spieren rust te geven . Ik heb redelijk zwaar werk . 

Jeetje moet weer even terug lezen zeg?
Knuffeltjeee wat vervelend dat je vriend er zo instaat. Het is voor mannen inderdaad lastig zich echt goed in te leven wat dit allemaal doet met een vrouw. Ik kreeg dit filmpje vandaag door een collega doorgestuurd over het verschil tussen een mannenbrein en een vrouwenbrein. Als je er even een beetje om wilt lachen wel de moeite waard om te kijken: https://youtu.be/0KrOZe2SxoQ
Dreamer succes met je eerste onderzoek eind van deze maand. Hopelijk snel duidelijkheid. 
PennyLane spannend nog even geduld hebben. Hopelijk gaat de tijd snel voorbij. 
Mandareintje fijn dat het tot nu toe helemaal goed gaat. Wel updates blijven geven hoor dan kan ik alvast een beetje meelezen hoe zo'n traject ivf gaat. Valt zo'n ivf behandeling over de grens ook in je zorgverzekering of moet je dit zelf betalen? Ben nu een beetje aan het oriënteren. 
Kvg goed dat je huisarts even heeft gezegd dat je rust moet pakken en je naar hem luistert. 
Zwaantje wat balen snap het helemaal hier nu ook 1,5 jaar bezig. En der is geen lol meer aan zo.
Hier gisteren dan eindelijk de uitslagen. Van mn man was alles helemaal top dus vorige keer toch de goede zwemmers ernaast gemikt? Ik blijk een verhoogd niveau testosteron te hebben wat een teken kan zijn van PCOS en sowieso een verklaring is van de onregelmatigheid in mn cyclus. Maar geen hormonen want ik heb endometriose en de hormonen schijnen hier een effect op te hebben. Dus een kijkoperatie (vindt het best spannend) om de mate van de endometiose vast te stellen en afhankelijk daarvan wordt bepaald wat we gaan doen. De gyn had het wel al gelijk over ivf. Omdat ik dus en endometiose heb en waarschijnlijk een vorm van pcos. Wachttijd voor operatie is ongeveer 5 weken ? dus we gaan weer wachten. Zijn we tenslotte pro's in geworden.
Oja over de fertility cup kende ze nog niet maar ze vond het ook best logisch klinken en ging het zelf nog even uitzoeken. Misschien dat ze er dan zelfs een onderzoek naar starten om het in hun werkmethode op te nemen als optie wanneer het blijkt te werken.
Ik wacht nog op mijn verwijzing naar de diëtiste.

Ik heb vandaag een echo gehad om te schatten wanneer mijn eisprong is. Vandaag dag 15 en ze zag een follikel van 13 mm. Ze verwacht dat ik zondag de eisprong heb. Ik zie nog niet echt een dikkere streep dus ik was verbaasd, maar ze zal het vast wel weten. 
En ja hoor, mijn ventje is gisteren ziek geworden. Overgeven en al! Geen koorts of zo. Wonderbaarlijk. Ik hoop dat hij zondag beter is. Ook al is hij ziek, hij zal een potje vullen heb ik hem gezegd!! Hij kon er wel om lachen, verder heeft hij de hele dag geslapen, dus ik heb goede hoop.

Terug
Bovenaan