Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

[quote quote=10284935]Hallo! Ik ben nieuw op dit forum en ben ergens heel blij te lezen dat ik niet de enige ben die er langer over doet om zwanger te worden. Het helpt om jullie verhalen te lezen en ik heb ook al wat tips voorbij zien komen waar ik gebruik van kan maken! Zelf heb ik in juli 2019 mijn spiraaltje laten verwijderen en heb sindsdien een hele regelmatige cyclus. 28 of 29 dagen en ik kan er echt de klok op zetten wanneer ik ongesteld moet worden. Ik ben in oktober gestart met ovulatietestjes zodat we ‘het’ op de juiste dagen doen. Daaromheen klussen we wat voor de leukigheid maar rondom de ovulatie doen we het een aantal dagen achter elkaar elke dag. Het lukt niet elke maand vol passie  maar vervelend is het ook niet. Ik slik vitaminepillen met foliumzuur, drink niet, rook niet, m’n BMI is goed… het is zo frustrerend dat het dan na 7 maanden nog niet raak is. Ik ben 34 en m’n man 37, dat maakt de kansen wel wat kleiner maar dan nog… gister ongesteld geworden en ik ben er echt even klaar mee [/quote]

Hej, welkom hier, goed dat je het even van je af kunt schrijven en vervelend dat je lang moet wachten, zijn we hier met zn allen pro' s in. Hebben jullie al contact gehad metn huisarts oid? Houd vol! 

@ikbendoutzen, ja we houden ook vol :). We willen het zo graag! Soms is het gewoon erg frustrerend. We zijn nog niet bij een huisarts geweest, m'n man is van mening dat we het nog een tijdje zo moeten blijven proberen voordat we iets gaan onderzoeken. In principe is m'n cyclus ook regelmatig en zijn de ovulatietesten elke maand positief dus ik snap z'n gedachtegang wel. Maar die gedachten als 'maar wat nou als er toch iets mis is' (traag zaad, verstopte eileider etc). Dan weet ik het liever nu dan pas over een paar maanden... Wat zouden jullie doen? Toch naar de huisarts? Misschien vooral vanwege leeftijd? 

Zwindo, opnieuw de wachtrij in dus. Is er al een datum geprikt voor de kijkoperatie Spannend zeg.
Lapjesendraadjes, goed dat je blijft doortesten en dat de positieve test in zicht is. In november moest ik voor een uitstrijkje naar de gyn en omdat ik toevallig op cd12 zat, heeft hij ook een echo gedaan en toen verzekerde hij me dat ik binnen de 2 dagen een eisprong ging hebben want hij mat een follikel van 19mm. Ik was toen verbaasd want ik had nog geen positieve ovulatiest, die was er pas op cd15. En 15 dagen na de positieve ovulatietest kwam mijn menstruatie dus ik geloof eerder mijn testen dan mijn gyn. Ergens denk ik dat die follikel wel 'volgroeid' kan zijn, maar pas na de lh-piek een duwtje krijgt om te springen?

ikbendoutzen, wat fijn een dubbele eisprong! Krijg je niets van je arts om je luteale fase te verlengen dan (bv. utrogestan)? Ik lees toch overal dat de innesteling pas rond dpo 9 gebeurt.. Dan krijgt dat bij jou toch weinig kans als je bms zo snel afbreekt?  
En weinig attent van je vrienden om er zo over door te bomen, terwijl je idd nog vooral bezig bent met je wens om zwanger te worden. Ik heb één van mijn beste vriendinnen ook moeten afremmen. Ze bleef maar dingen zeggen als 'beval best in de lente/zomer, de avonden zijn dan langer en dan kan je lekker 's avonds in de tuin borstvoeding geven en is het opstaan niet zo lastig'.. ? Dankzij mijn verhaal is ze er gelukkig wel bewuster van geworden dat het niet altijd zo makkelijk gaat als bij haar.

Pinda, welkom! Fijn dat je cyclus regelmatig is. Dat scheelt een hoop onzeker gedoe over wanneer je nod is enzo. Net als Ikbendoutzen vraag ik me af of je al naar de huisarts bent geweest? Laat anders het zaad van je vriend eens testen en laat bij jezelf een bloedonderzoek gebeuren. Ik ben 34, mijn vriend 41 en wij hebben die eerste onderzoekjes na 6 maanden laten doen. Stelt weinig voor, maar ze geven veel duidelijkheid.

Hier op dpo 11. Ik had eergisteren en gisteren last van maagzuur en rara, de enige keer dat ik daar last van heb gehad was in de ronde dat ik zwanger was. Mijn darmen zijn dan weer te actief om zwanger te zijn, maar de afgelopen dagen stonden er wel veel bonen en broccoli op het menu ?. En zo kan ik nog wel een aantal van die vreemde gedachtenkronkels opsommen... Die dagen voor de nod zijn mentaal zooo lastig. Straks gaan we lekker uitwaaien aan zee, even aan iets anders denken. ☺️

Welkom Pinda! Vervelend dat jullie ook al zo'n tijd bezig zijn. Wel fijn dat je in principe een goede regelmaat hebt, en met een verstopping of iets heb jr dat volgens mij niet zo. Je zou de huisarts sowieso kunnen bellen voor een zaad kwaliteitstest als je daar misschien twijfels over hebt. Die zijn vaak makkelijker en worden snel gedaan. Dus ik zou het zelf gewoon even bespreken met je man. Het kan geen kwaad om he van hem te laten testen en misschien geeft dat wat rust. Hou alleen wel rekening met je vruchtbar dagen want hij mag een aantal dagen geen zaadlozing hebben. 
Ikbendoutzen komt door mn endometriose dat ik zoveel last heb. Ben allang blij dat het alleen tijdens mn menstruatie is en niet chronisch. Er zit bij mij een flink stuk in mn darmwand en dat menstrueert dus heel gezellig mee. Dus ik ben vaak 2 a 3 dagen niet in staat om dingen te ondernemen. Vaak pijnstillers met een kruik op de bank om de dagen door te komen. Dus ben wel een beetje bang wat ze nog gaan vinden als ze gaan kijken.
Pennylane jup weer op de wachtbank. Ik heb nog geen idee wanneer ik die kijkoperatie kan verwachten. Indicatie was over 5 weken. Dus moet nog even geduld hebben ben ik bang. Ik hoop aan een kant dat die fertility cup een wonder gaat zijn ofzo. Ik hoop voor jou dat je over een paar dagen een mooie positieve test in handen hebt. Nu even lekker uitwaaien.

Vruchtbare dagen allang gehad en genieten van een luie zondag. 
Een zondag vol dromen. Waarin we een toekomst zien met of een jongetje of een meisje. Waarschijnlijk houden we het ook maar bij een kind. Want waarom liefde delen als een ons waarschijnlijk al genoeg zorgen en alles geeft? Vriendlief zou dat makkelijk redden maar vanwege mijn autisme zeg ik nu een, dat lijkt mij al druk genoeg. Het is al sinds jaar en dag lijkt wel ook puur zon ding. In de jaren 80/90 en waarschijnlijk al eerder. Want een is toch gewoon zielig? Genoeg redenen om het bij een te houden denk ik dan. Het enigste nadeel wat ik ondervind van enigstkind zijn is dat straks de zorg voor mijn ouderd op mij aankomt en je bepaalde gebeurtenissen niet kunt delen met een broer of zus. Maar ik had vroeger mijn nichten en heb dat nooit als vervelend ervaren.
Dromen. Dromen over de naam. En ineens weten we het ook voor een meisje. Dromen wat we met ons kindje gaan doen later.
Heerlijk die bubbel voordat je weer ongesteld wordt. Dan wordt je weer hardhandig van je wolk gegooid. Met een hoop tranen van dien. Maar voor nu dromen. En in dromen kan alles. Nu hopen dat ze ooit uit gaan komen...

Hoi Pinda, welkom hier! Vervelend he, als het zo lang duurt! We weten hier helaas allemaal hoe dat voelt. Laat je niet gek maken door mensen die zeggen dat je moet loslaten, of door vrouwen die na een ronde al zwanger raken. Dat zijn de uitzonderingen.
Goed dat je ovulatietesten gebruikt! Is er voldoende tijd tussen ovulatie en menstruatie?
Slikt je man ook vitaminen? Die van mij slikt ook foliumzuur (dat is ook goed voor de man) en we slikken allebei omega3. Voor de man zou zink en vit b complex ook belangrijk zijn. En ook hij moet stoppen met roken en alcohol. 
Maar joh, je weet t soms niet waardoor het komt. Stress, te korte luteale fase, slecht zaad, slechte eitjes, endiometrose, pcos en vaak ook domme pech.

PennyLane ik vertrouw ook meer op de testen. Ik zie ze een beetje oplopen dus ik vermoed dat ik morgenavond een smiley op de CB heb. Had gisteravond ook wat afscheiding dus ik ben bijna zover. De arts heeft er dan wel voor geleerd, maar het is en blijft een schatting. 

Vandaag is dag 92, nog steeds geen menstruatie te bekennen alleen sinds 4 dagen in de avond lichte bruine vloeibaar verlies.
Nu sta ik wel op het punt om naar de huisarts te gaan aangezien ik vanaf maart gestopt ben en mijn cyclus geen regelmaat heeft; (39,58,68,40, nu dag 92).
Wie heeft ervaring met dit traject? Wat kan ik gaan verwachten? 

Terug
Bovenaan