Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

MJ ik sta versteld dat je vorige maand al niet bent geweest, poe wat een lange periode! Het kan nog steeds ontpillen zijn? Ik denk dat de huisarts je doorverwijst of een bloedtest laat doen. Had je voor de pil ook dit soort lange cyclussen?

Ik vermoed zelf niet dat het ontpillen is aangezien ik vanaf september me echt een stuk beter voel. Daarvoor last van allerlei symptomen van ontpillen/zwangerschap kwalen.
Ik moet zeggen dat ik niet goed meer weet wat mijn cyclus was. Zelf weet ik dat ik laat voor het eerst ongesteld werd en dat dit erg traag op gang kwam.
Ik vul zelf dus een beetje in dat voordat ik aan de pil ging ook geen regelmaat had, was 15 toen ik ongesteld werd en op mijn 16,5 aan de pil. 

@Lapjesendraadjes pfff ja we weten er allemaal alles van hè, anders zaten we niet op dit topic... tussen mijn ovulatie en de menstruatie zit steeds precies 14 dagen. Ik houd het bij in een appje (zoals de meesten hier) en wat dat betreft ziet het er allemaal perfect uit. Mijn man is ook gestopt met drinken en eet gezond. Roken doet hij al 15 jaar niet meer ?. Vitaminepillen slikt hij nog niet, daar zullen we eens voor gaan kijken! Ik heb vandaag nog met hem gepraat en we gaan samen naar de huisarts volgende week, eens kijken of ze al wat dingen kunnen onderzoeken. Ik vind het wel spannend maar ben blij dat hij daarin mee wil gaan. wordt vervolgd... 
Ik lees dat jij rondom de eisprong zit, ik duim voor je dat het deze keer raak is!! Hoe lang ben jij al bezig? 

Knuffeltjeee wat heb je dat mooi verwoord want zo gaat het idd.. je hoofd zegt dat het verstandig is er niet over te fantaseren ivm weer een teleurstelling maar ja je hart kan het niet laten ?

Pinda ik zou denk ik wel contact opnemen met de huisarts maar dat is persoonlijk natuurlijk?

Pennylane ik hoop dat ik indd zoiets ga krijgen maar tot nu toe alleen nog maar onderzoeken, hopen de 27ste meer te horen. Is mij inderdaad ook al gezegd door beide artsen dat we nu nul kans maken vanwege die korte luteale fase, geen fijne gedachte. Jeetje dat is ook echt niet te doen om zoiets te zeggen, ik snap dat dus echt niet he?!   Wat spannend, nog 3 dagen en dan testen? Of ga he al een vroege test doen? 

Aah Lapjesendraadjes, bijna je ovulatie! Hopelijk morgen wél een smiley en dan binnen 24-48 je eitje. Ik duim voor je!
Welkom Pinda! 
MJ wow wat een lange cyclussen! Ik zou inderdaad ook maar eens langs de huisarts gaan om het eea uit te laten sluiten.
Whaa morgen onze echo! Zo spannend hoe ik op de spuiten reageer en hoeveel follikels ik aanmaak. Ik heb tot nu toe geen last van de hormonen, alleen wat blauwe plekjes op mn buik. Dat zullen er nog wel meer worden. Heb overigens gehoord dat het percentage plakkers na een terugplaatsing 50% is! Echt zo hoog, mijn hoop is echt SKYHIGH!! 

@MJ
Hier een  vergelijkbare situatie.. Ook in maart gestopt met de pil na 15 jaar gebruikt te hebben. Ik heb het ook lang onder ontpillen geschoven maar heb begin dit jaar toch even telefonisch contact gehad met mijn huisarts.  Zij gaf aan dat met zulke cyclussen de kans op een spontane zwangerschap erg klein is en heeft me om dingen uit te sluiten doorverwezen. Mijn cyclussen 34 - 21 - 48 - 87 - 38 - 51. Ik heb eind januari een afspraak staan en ze willen graag dat je partner ook mee komt. Wat ik hier een beetje begrepen hebt van de rest zullen ze daar het één en het ander doornemen, inwendige echo,  bloedtest en zaadtest van je partner ( al dan niet in diverse afspraken)

Ikbendoutzen, goed dat je binnenkort meer weet! Ik wacht liever mijn nod af (woensdag) en dan test ik nog het liefst een dag erna ?. Ik heb nl. een grondige hekel aan witte testen.
Mandareintje, zo spannend zeg! Het kan ons ook nog te wachten staan dus het is wel een geruststelling om te lezen dat je het goed stelt. Wat een mooi slaagpercentage, ik duim voor een goede afloop! Plaatsen ze meer dan 1 embryo terug?
Dreamer, ook spannend voor jou. Hopelijk krijg je snel meer duidelijkheid. Ik had het idee dat het hormonaal evenwicht zoek was na 15 jaar pil, maar ik had ook het idee dat het na een tijd niet meer alleen aan het ontpillen lag. 

Terug
Bovenaan