Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

Hsg vond ik 100% meevallen. Nee het is niet prettig maar ik vond het ook weer niet pijnlijk. Sidenote: als je een verstopping hebt kun je wel pijn hebben natuurlijk. Je mag voor de heb pijnstilling bij je apotheek halen en dit een uur voor de hsg geloof ik innemen. Ik kon het vergelijken met mijn ergste menstruatie pijn. Raak niet in paniek en let op je ademhaling. 
Medicatie kreeg ik pas toen ik in een echt traject zat. Toen we 2 jaar geprobeerd hebben. Ik heb bloed moeten prikken op progesteron en dit was zogenaamd goed genoeg maar toch verlies ik al heel snel bloed. Die utrogestan waar ik het laatst over had is extra progesteron maar dit kreeg ik ook niet meteen hier ben ik zelf een aantal keer over begonnen. Als je je niet serieus genomen voelt vraag om een andere dokter en vertel erbij waarom! 

Ikbemdoutzen; Ik heb geen ervaring maar veel succes! 
daantjevijvendertig; Op 4 januari voor het laatst getest. Deze was dan ook negatief. Opzich heb ik geen last van zwangerschapskwalen, dus ga er dan ook maar vanuit dat ik niet zwanger ben. Misschien toch verstandig dat ik er nog een test tegen aan gooi voor mijn afspraak bij de huisarts... (Eigenlijk weet ik het antwoord al van de test)

[quote quote=10287892]Ikbendoutzen, net je verhaal gelezen …. Wat jammer dat je niet helemaal gerustgesteld bent! Hoe was je gevoel op zich bij deze arts? Je zou namelijk ook voor je volgende consult kunnen vragen om een andere arts, als je het voor jou niet geruststellend voelt. Ik heb er afgelopen zomer 5 gezien en ik vond ze alle 5 verschillend!!! Maar wat vooral verschil maakte was: de jonge artsen hadden allemaal een net ietsjes andere kijk op de zaak dan de 2 oudere…. Ervaring maar ook verschil en de opleiding speelt hierin een rol. Volg ook je eigen gevoel![/quote]
Dankje voor je reactie, ik vind de arts aardig maar ik heb het gevoel dat ze niet eerlijk is. Vibd het ook erg lastig om te zeggen nu ga ik switchen oid. Maar als hsg en cyclus monitoren is geweest  en het voelt niet goed dan ga ik wel voor een ander ziekenhuis.  Wat was voor jou beter? Jongere of oudere arts?

[quote quote=10287905]Hsg vond ik 100% meevallen. Nee het is niet prettig maar ik vond het ook weer niet pijnlijk. Sidenote: als je een verstopping hebt kun je wel pijn hebben natuurlijk. Je mag voor de heb pijnstilling bij je apotheek halen en dit een uur voor de hsg geloof ik innemen. Ik kon het vergelijken met mijn ergste menstruatie pijn. Raak niet in paniek en let op je ademhaling. Medicatie kreeg ik pas toen ik in een echt traject zat. Toen we 2 jaar geprobeerd hebben. Ik heb bloed moeten prikken op progesteron en dit was zogenaamd goed genoeg maar toch verlies ik al heel snel bloed. Die utrogestan waar ik het laatst over had is extra progesteron maar dit kreeg ik ook niet meteen hier ben ik zelf een aantal keer over begonnen. Als je je niet serieus genomen voelt vraag om een andere dokter en vertel erbij waarom![/quote]
Mj en Jilla thnx voor jullie reactie!  Ik hoop echt dat ik inderdaad rustig kan blijven en dat het qua pijn te doen is, dankje voor je tips.  Jeetje pas na 2 jaren?   En mag ik vragen wat bij jou de progresteron waardes ongeveer waren?   Ik heb het gevoel ook weer als ik jouw verhaal lees dat een korte luteale fase niet serieus genoeg wordt genomen, mijn gevoel zegt ook echt dat wanneer dit niet wordt verholpen het niet gaat lukken of bv meer kans op miskramen ed.   Heb me voorgenomen de hsg en het cyclusonderzoek te ondergaan en als het me daarna niet zint ik naar een ander ziekenhuis ga.  Super bedankt voor je reactie, ergste menstruatiepijn is kut maar te doen heb ik vaak last van dus dan kan ik me er iets bij voorstellen. 

Ikbendoutzen Ja er zit bij mij een laproscopie aan te komen weet nog niet precies wanneer. Ik heb half februari pas mn preoperatieve screening en daarna wordt je pas ingepland, omdat het kan gebeuren dat je wordt afgekeurd voor een operatie. 
Over jouw eigen verhaal zou ik als het niet goed voelt gewoon overstappen naar iemand anders. Hierbij hoef je echt geen rekening te houden met hoe zij zich erbij voelen. Als het goed is krijg ik ook gelijk een hsg tijdens de operatie aan een kant fijn dat ze dat dan ook maar gelijk doen. Ik heb geen idee of ze het ergens onder een roesje doen. Weet je al wanneer je de hsg moet ondergaan?
Daantjevijfendertig dankjewel voor je reactie. Toevallig kwam het bij iemand in mn omgeving ter sprake die het ook heeft meegemaakt die had dus inderdaad ook veel last van de schouder. Dus daar ben ik vast op voorbereid. En de pijn in de buik had ik sowieso al verwacht. Dat van de darmen is iets nieuws. Nou zijn die van mij sowieso al niet helemaal normaal omdat er dus een stuk endometiose in de wand zit, maar ben blij dat je dit even hebt aangegeven om rekening mee te houden. Vindt het wel spannend. Vandaag toch ook nog even gebeld met de gyn en toen nog even doorgeschakeld naar de planningsafdeling. Ze gaven daar aan dat de wachttijd 3 a 4 weken is dus ik gok nu ergens begin maart dat ik aan de beurt ben. Pfff... klinkt echt nog veelste ver weg. Mag van mij wel wat meer opschieten.

@Zwindo, dat schiet al wel op toch?... Hopelijk gaan de weken een beetje snel voor je! 
@Doutzen, zelf vond ik de oudere artsen wel prettig omdat ik kon merken dat ze meer ervaring hadden. Maar het ligt er vooral aan wat voor persoon het is..

Zwindo, dat duurt dus nog even, heb je enig idee hoeveel wachttijd er dan nog tussen je screening en de uitvoering zit?  Hoop voor je dat t allemaal snel en goed verloopt! 

Iedereen zegt indd overstappen maar dat vind ik zelf wel wat lastig, ik moet het laten bezinken allemaal. 

Daantjevijfendertig, dankje,  ik zou inderdaad wel iets meer onderbouwing zien en minder tegenstrijdige antwoorden. Ik ga toch de onderzoeken afwachten komende twee maanden en hoop dat er dan echt stappen worden gezet. 

MJ ik zag dat je voor morgen een afspraak hebt gemaakt. En vandaag voor de zekerheid nog even een testje zou doen. Spannend ben benieuwd wat eruit gaat komen en natuurlijk veel succes morgen.
Daantjevijfendertig voor mn gevoel duurt het lang maar komt omdat we eigenlijk al in november te horen hadden gekregen dat er misschien een operatie moest komen. Alleen hoe het toen gebracht werd was dat het alleen nodig zou zijn wanneer er geen rare waardes gevonden konden worden in mn bloed. En die waren er wel, en nu werd verteld dat ik niet met hormonen kon beginnen omdat die een effect kunnen hebben op de endometriose. Dus had toen echt zoiets van jezus had dan al in november die operatie ingepland had ons allemaal tijd en energie gescheelt.
Ikbendoutzen ze gaven nu aan dat er een wachttijd van 3 a 4 weken was. Dus ergens begin/halverwege maart ga ik nu een beetje vanuit. Kijk er aan een kant tegenop aan de andere kant zal het wel veel duidelijkheid geven (hoop ik).
Voor jou je moet doen waar je je goed bij voelt. Bij haar blijven of niet. Je kan ook je gevoel uitspreken. Ik weet niet of je zelf ook al hebt teruggekoppeld naar welke dingen je zelf hebt gevonden en kijken hoe ze daarop reageert. Het grappige was toen ik de laatste keer met die fertility cup kwam was ze echt geïnteresseerd in wat het was. Succes met alles laten bezinken en de ondrzoeken.

Terug
Bovenaan