Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

Ik ben bloedchagrijnig en heb onwijze trek in augurken, of het nou ergens op, in of tussen is maakt niet uit met wat. Dus dan zal ik vandaag of morgen wel ongesteld worden...

Ik ben bloedchagrijnig en heb onwijze trek in augurken, of het nou ergens op, in of tussen is maakt niet uit met wat. Dus dan zal ik vandaag of morgen wel ongesteld worden...

Zwindo dankje, Echt lief! Hoe voel jij je? Komt er voor jou een laprascopie aan?

Ik heb op dit moment heel veeel vragen en hoop stiekem dat jullie mij hier en daar wat antwoorden kunnen geven. Vandaag weer bij arts geweest, ze gaf aan dat mn hormonen er goed uitzagen, mn progresteron was 17 na (een dubbele)eisprong. In notitie zag ik staan: progresteron te laag. Ze zei nee hoor dat is een goede waarde, ik lees overal dat je waarde minimaal 20 moet zijn voor een goede eisprong. En dit was ook nog eens een dubbele... ook zei ze dat dat niks deed voor je progresteron waarde. Ook daar lees ik op internet heeel andere dingen over, nm dat ie verhoogd bij een dubbele eisprong. 

Vervolgens zei ze dat ik perce een hsg moet, waar ik enorm tegenop kijk, ook zei ze dat er bijna nooit wat uitkomt maar het verplicht moet, eerder starten ze niet met hormonen, want ik zou wss wat hulp nodig hebben. ( terwijl ze daarvoor nog zei dat mn hormonen goed waren) 

Wie heeft er positieve ervaringen met een hsg? Of weet iemand waar dit eventueel met een roesje kan? Arts gaf aan dat dit niet met roesje kon, nergens maar begreep me wel, in heb in het verleden helaas heel negatieve ervaring in het ziekenhuis gehad metn onderzoek wat nooit zonder verdoving had gemoeten waardoor ik mega veel pijn kreeg en ben nu dus echt mega bang voor die hsg. 

En laatste vraag in welk stadium kregen jullie medicatie? Voor mijn gevoel duurt t een eeuwigheid, en nu gaan ze ook nog mn cyclus monitoren, opzich goed hoor maar het "maandje" waar zij het over had is bij mij 2/3 maanden. 

Als laatst zei de arts dat innesteling op dag 4 en 5 is en dat ik metn luteale fase van 5/7 dagen gewoon een heel goede kans heb, ik weet niet of ik gek ben of stronteigenwijs, maar ik lees overal dat innesteling op dag 9-11 is, heel soms heel vroeg....  arts zei nee hoor dat is niet zo, 5 tot 7 dagen luteale fase is prima. 
Voel me echt even helemaal kut en gestresst, ik wil zo graag rustig en positief zijn maar zo voel ik me ff echt niet. Daarnaast hoor ik allerlei dingen van mn arts die ik echt totaal niet k aan rijmen waardoor ik het moeilijk vind om te vertrouwen op de kunde van. Hoop dat jullie wellicht hier en daar wat antwoorden hebben. Sorry voor het veel te lange verhaal. 

Ah Knuffeltjeeee.... herkenbaar, zo'n eigenwijze man zonder vertrouwen in de medische wereld. Wat onwijs verdrietig dat hij zijn moeder zo jong is verloren! Om in een burn out dan evt een medisch traject in te gaan is ook erg heftig hoor. En ik heb toch ook t gevoel dat ze altijd alles opschrijven. Ik hoop dat hij snel opknapt en toch de stap wil zetten voor jou. Want het klinkt alsof hij het net zo graag wilt als jij. Mannen, ze komen echt van een andere planeet!
Enne, eet lekker je augurken en leef je uit tegen een boksbal!

Ikbendoutzen, net je verhaal gelezen .... Wat jammer dat je niet helemaal gerustgesteld bent!
Hoe was je gevoel op zich bij deze arts? Je zou namelijk ook voor je volgende consult kunnen vragen om een andere arts, als je het voor jou niet geruststellend voelt.
Ik heb er afgelopen zomer 5 gezien en ik vond ze alle 5 verschillend!!! Maar wat vooral verschil maakte was: de jonge artsen hadden allemaal een net ietsjes andere kijk op de zaak dan de 2 oudere.... Ervaring maar ook verschil en de opleiding speelt hierin een rol. 
Volg ook je eigen gevoel!

Zwindo, ik heb afgelopen zomer een kijkoperatie gehad. De operatie opzich vond ik wel meevallen, de eerste uren was ik alleen moe en nog verdoofd van de narcose. Vroeg in de ochtend (15 uur na de operatie) toen begon ik last te krijgen. Niet zozeer van mijn buik maar ...... Van mijn schouder!!!! Heel bizar! Hier hadden ze al wel wat over gezegd, maar dat was ik alweer vergeten.... Door het gas wat ze in je buik spuiten creëren ze ruimte om de operatie te kunnen doen. Dit gas prikkelt je middenrif en daarmee ook de zenuw die naar je schouder gaat. Het voelt dan alsof je hele spier verkrampt. Ik vond het zo gek!!! Maar wat was ik blij toen de verpleegster mij vertelde dat ik moest gaan bewegen, dat hielp echt!! 
Dus die tip wil ik je meegeven: wees voorbereid op die pijn en ga dan beweging!! Hoe meer je rechtop blijft (rustig lopen) hoe sneller het weg trekt. Bij mij duurde het 1,5 dag.... 
Daarna begon ik meer last van mijn buik te krijgen, die was helemaal opgeblazen en mijn darmen waren accuut vergeten te doen wat ze normaal gesproken doen. Uiteindelijk heb ik een paar keer een klysma moeten gebruiken. Dat hielp ook enorm! Na 5 dagen begonnen mijn darmen weer normaal te doen...
Verder was ik de eerste weken nog veel moe en vergeetachtig van de narcose, maar dat vond ik relatief snel overgaan... 
Heb je al een idee wanneer dit gaat gebeuren??

MJ: misschien een volledig overbodige vraag, maar heb je voor de zekerheid wel een test gedaan??

Terug
Bovenaan