Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

bo belle dankje voor je reactie, ik heb me sinds vandaag weer wat herpakt, voelde me zo rot telkens maar vandaag dacht ik; het gaat goedkomen, en ik ga die hsg positief inzien, niet teveel aan denken en het vergroot mn kansen als het goed is weer( hopen we dan maar ;))

Fijn ook dat ze jouw buikklachten goed kunnen uitleggen en plaatsen, hopenlijk stelt het jou ook wat gerust!ik hoop dat je (ondanks de misselijkheid) kunt genieten van het zwanger zijn:)

mj spannend dat de medische molen nu ook voor jou in gaat, hoop dat je snel duidelijkheid kunt krijgen. 

Ik snap echt helemaal niets meer van mijn lichaam. Logischerwijs had ik het zondag moeten worden. Dat werd dus gisteren maar dat was minimaal. En vandaag ook minimaal. Nu lijkt het wel weer helemaal verdwenen?
Ik ga morgen toch een testje wagen, ook al is deze vrijwel zeker negatief.
Het enige wat anders is, is mn humeur. Dat was maandag behoorlijk ontvlambaar. Maar verder nergens last van. Ook niet het gevoel ongesteld te moeten worden of zijn...
Snap er helemaal niets meer van...

[quote quote=10288762]Beste ikbendoutzen, Ik las dat je bezig bent op internet te zoeken naar de gevolgen van een korte luteale fase, mogelijke gevolgen daarvan en mogelijke behandelingen. Wellicht heb je iets aan mijn verhaal, zo niet, dan bij voorbaat mijn excuses voor de post, het komt wel uit een goed hart. Ik had een korte cyclus (gem van 24 in combinatie met een late eisprong (gem dag 17/18). Oftewel een korte luteale fase. Een week na mijn eisprong progesteron geprikt, waarde 7.8 (overigens begreep ik dat diverse laboratoria op verschillende manieren meten, waardoor metingen gedaan door verschillende labs onbetrouwbare vergelijkingen opleveren). Fertiliteitspoli waar ik liep heeft progesteron verstrekt en sindsdien is het ons tweemaal gelukt binnen drie maanden zwanger te worden (eerste keer helaas geëindigd in een missed abortion). De eerste keer moest ik de progesteron blijven inbrengen na de positieve test, de tweede keer mocht ik er direct mee stoppen. Anyway, gelukkig nadat ze besloten dat ik progesteron nodig had, nam het ziekenhuis waar ik liep een ander ziekenhuis over inclusief de fertiliteitspoli en het personeel en moest ik daar verder met mijn traject ivm woonplaats. Zij vertelden mij dat zij niet bekend waren met het zwanger wordt-proces ondersteunen door middel van progesteron, maar omdat zij volgens de richtlijnen van het andere ziekenhuis gingen werken, zij dat traject bij een korte luteale fase/laag progesteronwaarde ook moesten gaan aanbieden. In mijn geval is het moraal van het verhaal dat het bij mij wel heeft gewerkt en dat ik blij ben dat het ziekenhuis op het moment dat ik werd doorverwezen niet open was. Overigens heb je het vast wel gelezen op internet: het schijnt dat de hormonen die je bij stress aanmaakt ook invloed hebben op de hoogte van de progesteron (ed die gaat omlaag). Heel veel succes toegewenst.[/quote]
Wat super aardig dat je de moeite hebt genomen om mn verhaal te lezen en te reageren! Bij jou hebben ze dus geprikt terwijl je alweer ongesteld was? ( bij mij hebben ze 2 dagen na de eisprong mn progresteron geprikt namelijk.... weet niet of dat dan wel oke is)

wat erg voor je dat je een missed abortion hebt gehad, had dit ook nog te maken met je progresteron gehalte? 
ik lees inderdaad overal dat die progresteron waardes hoger moeten zijn om je luteale fase te verlengen en ook om zwanger te blijven? ken zelf 2 mensen die dit ook hadden waarvan 1 iemand eerst 4 miskramen kreeg en pas daarna progresteron.
Mijn arts zegt echter, jouw luteale fase is prima, daarmee kun je prima zwanger raken.  ik geloof dat dus niet, ik heb 5 tot 7 dagen luteale fase, elke keer... nu 1x met een dubbele iesprong 7/8 dagen gehad. 
ik ben ook gewoon bang dat ik door die fase niet te verlengen miskramen krijg oid. dus als het ziekenhuis waar ik nu zit mij gaat behandelen en ze gaan geen progresteron geven dan is dat voor mij echt het punt waarop ik over ga stappen, dat ga ik gewoon echt niet doen. 
stress is inderdaad ook van invloed, maargoed, ik ben al meer dan een jaar vd pil en had eigenlijk 0 stress... tuurlijk is dit niet leuk maar ik ben niet alleen maar gestresst oid dus ik denk toch dat dit door iets anders veroorzaakt wordt. 

iig heel erg bedankt voor je reactie en moeite!

Bo-belle wat fijn dat je een goede echo hebt gehad. Lijkt me zo bijzonder om zo'n klein frummeltje te zien. Kan niet wachten om het zelf mee te maken.
Ikbendoutzen ik ben er gelukkig niet heel erg mee bezig in mn hoofd en kan het wel redelijk loslaten. Er zijn alleen best wel veel mensen in mn omgeving die ervan weten dus vragen vaak hoe het gaat en of ik al meer weet. Merk dat dit nu voor het eerst zoeits heb van pfff... had ik het minder mensen moeten vertellen. Heb soms het idee dat het er alleen maar over gaat. dat is ook best vermoeiend.
MJ fijn dat nu duidelijkheid gaat krijgen. Hopelijk kan je snel terecht bij de gyn. 
Lapjesendraadjes wat ontzettend spannend zal heel erg hard duimen dat je een positieve test in handen hebt dit weekend.
Knuffeltje Is inderdaad wel raar. Hopelijk betekend het dat je toch gewoon zwanger bent.
Mandareintje hoe gaat het ondertussen met jou? 

Hallo iedereen! Lang geleden dat ik hier nog aanwezig ben geweest, had even een adempauze nodig na het afgelopen k*tjaar! Ik heb dan ook heel wat berichten gemist ;D. Sorry dat ik niet op iedereen antwoord!
Bo-Belle, fantastisch nieuws!! Ik ben zo enorm blij voor jou! Ik duim voor verdere goede echo's!
Mandareintje, pff wat een afvalrace is dat toch.. Ik hoop dat er toch gezonde embryo's bijzitten en dat je snel een terugplaatsing kan hebben. Ik wist zelfs niet dat een overstimulatie ook nog na de pick-up kan? Ik hoop dat je je snel beter voelt!
Aan alle andere dames met onderzoeken/opstart trajecten, superveel succes! Ik duim dat er veel 2020 zwangerschappen/baby's mogen bijkomen in dit topic!
Ik las dat er nog een dame was met mogelijks PCOS, ik heb hetzelfde ;). Bij mij is dit vastgesteld dmv echo en bloedname. Ze controleren dan de eierstokken, bij PCOS-beeld zie je allemaal zwarte blaasjes rondom. Via bloedname kijken ze na of er bepaalde hormonen (oa testosteron) verhoogd/abnormaal zijn. Ik was met clomid enorm goed geholpen en ook 2x snel zwanger geraakt.
Wat mezelf betreft, wij zijn nog steeds aan het wachten.. Gelukkig is alles wel goed hersteld na de tweede curretage half december, alles terug leeg en ik heb zelfs een spontane eisprong gehad. Jammer genoeg is het waarschijnlijk bij die ene eisprong gebleven, waardoor ik terug aan de clomid zal moeten. Ik heb vorige week een bloedname gehad, hieruit bleek dat er nog geen eisprong is geweest of zit aan te komen. Op de echo de dag voordien was wel een follikel te zien van 16mm, maar door de PCOS kan dit dus ook gewoon niet springen. Volgende week nogmaals bloedname en dan bekijken of we terug clomid zullen opstarten. De foliumzuur van 4mg doet wel z'n werk heb ik de indruk, ook dit kunnen we gelukkig laten nakijken tijdens de bloedname, zodat we het risico op herhaling toch weer een enorm stuk kunnen laten dalen. Hier nog eens doorgaan wil ik echt niet meer..
Wat vind ik het moeilijk om te wachten.. Ik hoop zo hard dat we nog een kindje mogen verwelkomen in 2020, maar dan zal alles snel moeten gaan.. Ik heb het zo moeilijk met het feit dat we in december 2019 eigenlijk al een kindje hadden kunnen hebben, terwijl dit nu misschien zelfs niet meer zal zijn in 2020. De tijd gaat zo snel vooruit en al dat wachten tussen de curretages/onderzoeken maakt het enorm frustrerend! 
Ik ben ondertussen ook terug aan het werk, man wat doet dit deugd! Na 3 maand thuis te zitten, had ik echt wel nood om terug onder de mensen te komen. Dit zorgt dan tegelijkertijd weer voor wat afleiding, ook zeker welkom!

Knuffeltje, wat ontzettend k*t he! Telkens weer die teleurstelling wanneer je dat bloed ziet.. Veel knuffels van hieruit! Hopelijk werkt je vriend snel mee.

Dankjewel! 
Ja, gewoon stom dat het maanden doet wat het moet doen. Ook wel stom, want je wil dat er een keer wat blijft plakken. Maar zon net niet net wel week is dubbel vervelend want ik heb nu geen idee van wanneer tot wanneer ik nu moet rekenen. Normaal van zondag tm zondag en dat was gewoon duidelijk. 

Terug
Bovenaan