Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

Ik denk niet dat ik zwanger ben. Mijn borsten voelen weer bekend en vanochtend was mijn temp 0,1 gezakt. Mijn opgeblazen gevoel en misselijkheid zijn er zo af en toe wel, maar vooral als ik bepaalde dingen heb gegeten (paprika, ui, knoflook). Misschien dat ik er morgenochtend een test tegenaan gooi.
Ah Knuffeltjeeee, dat is toch heel begrijpelijk? Als je nl geen hoop hebt, dan stop je uiteindelijk ook met proberen! Ik verzamel naaipatroontjes voor zaken in de babykamer. Ik heb inmiddels wel helder wat ik wil gaan maken! Het Kruidvat had schattige hydrofiele doeken liggen en dat is dan echt verleidelijk! Ik houd mij maar voor dat dit gewoon heel belangrijke voorbereidingen voor ooit zijn!

lapjesendraadjes onee, ik had zo erg voor je gehoopt! Ik zou ook niet kunnen wachten en toch alvast gaan testen. Ik ga alsnog heel hard voor je hopen!! 

Ik kreeg vandaag bericht van mijn arts, ik zat op mn werk en begon spontaan te huilen, zo rot! In de brief staat namelijk dat ze mij verdenken op hydrosalpingen bij beide ovaria, als ik dan dokter google raadpleeg, of freya, dan word ik niet blij. 

Keer op keer worden er fouten gemaakt in het ziekenhuis waar ik loop en nu ook weer, want ik had dus gevraagd naar de verwachtingen vd kijk ok en kreeg geen antwoord. Terwijl ze dus nu dit in die brief zet w t f! 
Daarnaast zegt ze dat ik een lange cyclus heb... nou 29 dagen is niet lang. En er wordt met geen woord gerept over dat ik een te korte luteale fase heb. Ze zegt ook telkens in die gesprekken "oja je hebt zo n lange cyclus want 24 +14 is bijna veertig", heb al een paar keren gezegd neee, want op dag 24 eisprong en 5 dagen later ongesteld.  Ik word er echt gek van! 
Ook staat er dat ik op dag 22 mn eisprong heb, is h e lemaal niet zo... 
Dus ik kap ermee daar, ze doen die kijk ok maar en daarna ben ik weg..... zo klaar mee! Dat stelletje moet ik nog mijn lijf en kinderwens gaan toevertrouwen. ?

Hallo allemaal,

Dit heb ik ook mee gemaakt, het duurde heel lang voor dat we weer in verwachting waren na een hevige miskraam. Enige wat ik kan aan raden is dat stress niet echt helpt. En een gezonde levenstijl doet ook wonderen. De druk van ik wil nu zwanger worden maakt het alleen maar lastiger. Probeer er geen druk op te leggen. Toen ik mijn mindset had veranderd naar we zien het wel, als het komt is het goed en anders door gaan met het leven. Als het komt is het meer dan welkom en if it's ment to be it will come. Ging alles opeens heel snel. We gingen als gezin gezonder leven, focussen op andere dingen en 2x in de week sporten. En opeens was ik binnen 2 a 3 maanden zwanger.
Ik weet dat het soms moeilijk is, maar jezelf opjutten werkt echt niet mee.
Groetjes 
D. 

Hallo D,    Voordat je zoiets post, besef je je dan wel dat veel dames hier met medische redenen ongewenst nog niet zwanger zijn.  Weet je wel dat wij dames dagelijks dit soort shit en "goede adviezen" mogen aannemen, als je man geen zaadcellen heeft, je eileiders verkleefd zijn of als je de zoveelste poging ivf of isci hebt gehad, denk je dan echt dat wij dan iets hebben aan wat jij hier zegt? Het enige wat dat is is onbegrip, onvermogen en geen flauw idee hebben van wat mensen hier doormaken.  Dus ik zou zeggen, ga lekker ergens je goede raad geven waar dat wel gepast is, en laat ons met rust. Oja en die heerlijke engelse quote van google , die doet heel erg pijn, want blijkbaar is zorgeloos, snel of uberhaupt 1 kind krijgen voor mij niet voorbestemd.  Ga alsjeblieft nadenken voor je zoiets in een groep zet, het is kwetsend!  De groeten 

Hee meiden, 
Even iets praktisch hoor.... Ik lees nog steeds mee en ik lees dus ook de spontane adviezen van nieuwkomers... Pijnlijk! Deze tips waren voor jou nou ook niet echt prettig getimed Doutzen. Je hebt het wel goed verwoord!! Het is een stuk onmacht om medische redenen... Heel frustrerend!
Wat ik dus zat te denken, is het niet handig om dit groepje een nieuw topic te geven!?!? Want de naam (langer dan een half jaar) en de plek waarop hij staat (vaak bovenaan bij zwanger proberen te worden) is de plek waar nieuwe mensen heel snel mee zullen lezen! En die hebben geen idee, die lezen (leven) niet al maanden mee!?!
Als je naar het sub-topic gaat "als het langer duurt" daar is het al rustiger....

Zomaar een idee hoor meiden!  Sterkte!!!

ikbendoutzen, pff.... Kun je niet ergens anders onder behandeling?
Daantje35, zou ik dan nog wel hier mogen posten? Zo ver nog niet onderzocht, maar wij hebben nog geen medische reden waarom het over een jaar duurt.
lapjesendraadjes en een testje gewaagd of toch al ongesteld?

ikbendoutzen, pff.... Kun je niet ergens anders onder behandeling?
Daantje35, zou ik dan nog wel hier mogen posten? Zo ver nog niet onderzocht, maar wij hebben nog geen medische reden waarom het over een jaar duurt.
lapjesendraadjes en een testje gewaagd of toch al ongesteld?

Terug
Bovenaan