Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

Spannend njw en Lapjes en draadjes!
Klinkt wel als goede berichten Lapjes en draadjes. beetje als hier, hoewel ik vaak aan het einde van de dag snel moe ben ook nog helemaal nergens last van...

Lapjesendraadjes, ik hou vingers en tenen gekruist voor je! Wel goed dat je er zo relaxt onder bent, wie weet helpt dit wel ;)
Knuffeltje, wanneer is jou NOD weer? Ik duim!
Hier op 4dpo, wachten wachten wachten.. Ik ben er echt niet zo relaxt onder deze keer. Ik word soms lastig van mezelf, ik zoek overal wat achter, wetende dat er nog helemaal niks kan zijn.

NWJ wauw anderhalf jaar en nog geen verwijzing. Bewust voor gekozen? Knap hoor.
Lapjesendraadjes spannend ik hoop dat je morgen een positieve test in handen hebt!
Knuffeltjee wanneer kan/ga jij testen?
Chacha haha zo herkenbaar. Nou moet ik zeggen dat die eerste wachtweek vaak wel ok is maar die laatste week is echt killing. Ik hoopdat de dagen snel voorbij vliegen. 
Hier vanmorgen 2e dag knipperende smiley was vet zenuwachtig om te zien wat hij als uitslag zou geven. Maar lijntje lijkt ietsje donkerder te zijn als gisteren ben benieuwd hoe het verder gaat. Verder was/ben ik echt in een goede bui. Kreeg alleen net een appje van die zwangere vriendin die zat te klagen dat ze dik begint te worden (maatje 34), want ze past der broeken niet. Euh heel raar hoor dat je broeken niet dichtgaan omdat je een kind in je buik aan het laten groeien bent. Heb het genegeerd en niet eens op geantwoord. Sorry even frustratie eruit gooien.

Zwindo, dat is toch verschrikkelijk hé? Mensen zeiden tegen ons ook vaak: 'ach, dat ben je nog even gespaard van elke nacht gehuil'. Ik antwoordde dan ook gewoon telkens: 'ik denk dat je niet beseft hoe graag ik elke nacht gehuil zou horen!' Wij zouden maar al te graag niet meer in onze broeken passen door een groeiende buik! Knap dat je het kan negeren! 
Ja het is echt verschrikkelijk :'). Ik denk dat ik het gewoon zo lastig heb omdat we het nu 'zelf' moeten doen? Alhoewel clomid niet meer doet dan zorgen voor een eisprong :'). 

Zondag dames, zou mijn nod zijn. Ik zou morgenochtend een testje wagen mocht ik wel uitgaan maar zeer waarschijnlijk blijven we thuis. Mocht ik het zondag niet worden wacht ik af tot dinsdag omdat ik ook weleens een wat langere cyclus heb. Wachten duurt lang!

@zwindo: met een jaar zijn we wel bij de huisarts al geweest, toen is zaad van mijn man onderzocht. Dit was goed en samen met mijn regelmatige cyclus vond hij het beter nog even zo door te gaan tot 1,5/2 jaar. Maar dat vind ik ook lang. waren daarom al eerder van plan weer heen te gaan, maar door andere drukte leek het mij beter het nog even uit te stellen. Maar mocht het dus weer niet gelukt zijn, hang ik gelijk aan de telefoon voor een afspraak. De wens word alleen maar groter en groter. 

Het klinkt een beetje vals van mij, maar ik ging vroeger met iemand om en die was zo'n heel erg bewuste moeder zegmaar. Lang borstvoeding geven, geen plastic speelgoed, of weggooi luiers, alles biologisch eten en zelf wasmiddel maken, zo'n soort moeder. Alles moest perfect zijn. Maar natuurlijk had ze een kind die enorm veel aandacht vroeg. En dan zat ze soms zo te zuchten en te klagen over hoe zwaar t moederschap was. Ik dacht echt alleen maar, joh wordt eens wat relaxter. Een keer een snoepje kan geen kwaad, laat ze zelf spelen, zeg eens nee. 
En dan begon ik als trotse stiefmoeder over mijn oudste die een keer een droge nacht had en hoe fantastisch dat was! Over die babystapjes die we zetten met haar. En soms, heel soms, dan zei die vriendin dan oh wat zit ik nou toch te klagen.
Ik spreek haar inmiddels niet meer, want ze had t zo druk met haar gezin dat ze nergens anders meer tijd voor had. ? 
Zoiets wil ik ook weleens doen bij vrouwen die zeuren over dik worden als ze zwanger zijn. Joh, dat hoort erbij als je zwanger bent, wat dacht je zelf? Wees blij dat je zwanger bent!
Echt he, als ik zwanger ben dan zal dat vast ook geen rozengeur en maneschijn zijn, maar klagen? No way! Ik wil dat kind!!

En hoe gaat het bij jou lapjes en draadjes? 
Ik doe weer het stomste wat ik tijdens de wachtdagen kan doen. Begint het toch te kriebelen en ontstaat er toch hoop. En een hele hoop dromen. Een worddocumentje op mijn telefoon aangemaakt om op een voor ons manier grapje die alleen wij snappen een eventuele zwangerschap aan te kondigen. Waarom? Wie weet ben ik wel zo chronisch moe vanwege het weer en gebrek aan vitamine D. Zondag, zondagavond ga ik vast ineens beginnen met menstrueren... Dat doet mijn Truus wel vaker. Als je het bijna niet meer verwacht, tadaa, weg droom. Grappig, ik ben enigstkind en ook geen contact met jonge moeders, dus echt totaal geen idee hoe het zou zijn, maar die hoop, die hoop die blijft. Het te kunnen doorgeven hoop ik, de liefde die ik voor mijn moeder voel en deel.

Terug
Bovenaan