voorkeur uitspreken over geslacht

Alma,

je hebt helemaal gelijk hoor, maar die vrouwen zijn inderdaad extremen.

Een voorkeur hebben voor dat ene geslacht is heel iets anders dan een bepaald geslacht beslist niet willen. En helaas wordt dat hier soms een beetje door elkaar gehaald.

Miep
 
Hallo Dames,

Leuke discussie is hier ontstaan.
Ik vind dat iedereen zijn voorkeur mag uitspreken. Het hoort er ook een beetje bij toch? Je bent zwanger, er groeit een baby in je buik en je fantaseert wat af. Is het een jongen is het een meisje. Hoe ziet hij/zij eruit. Ik denk dat je gaande weg wel een voorkeur kan krijgen. Of je hebt al een jongen en wil graag een meisje.
We willen allemaal wel iets heeeel graag, maar of je het krijgt is natuurlijk een tweede.
Ik zelf heb het altijd gezien als een groot verrassingsei. Ik had eigenlijk geen voorkeur, een jongen een meisje leek mij allebei erg leuk. De eerste was een jongen, bevalling was zwaar en ik was blij dat hij eruit was. Al snel bleek er iets mis te zijn. Om een heeeel lang verhaal kort te maken, bleek hij gehandicapt te zijn. Dat is heel erg en vreselijk. Maar ik zou hem voor geen goud willen missen. Vanaf het moment dat hij geboren was, kwam mijn moedergevoel als een oerknal naar boven.
Ruim een jaar later werd ik weer zwanger. Het idee van een verrassingsei was helemaal weg. Voor mij bestonden er 3 soorten kinderen., een jongen en een meisje maar ook nog een gezond kind. Het werd een gezonde jongen, gelukkig. Als hij ook gehandicapt zou zijn was ik er net zo gelukkig mee geweest.Ik vind die opmerking die hier boven werd gezegd dan ook niet zo passelijk. Natuurlijk wil niemand een gehandicapt kind, maar het overkomt je gewoon.Daar kun je niets aan doen, een fout van moeder natuur.
Dames, we hebben het niet voor het zeggen. Zwanger  worden/zijn, geboren worden is het grootste wonder dat er is. En het is al helemaal een wonder dat het goed gaat en dat je een gezond kind in je armen krijgt, met welk geslacht dan ook.

Groetjes Wilma
 
Hallo Hester,

Ik heb heel erg veel moeite met jouw vergelijking met Hitler. Ik merk dat dit bericht enorm veel woede/verontwaardiging naar boven haalt. Maar deze vergelijking gaat echt niet op.

Hitler was gewoon een ras kapot aan het maken. Mensen spreken hier een voorkeur uit, ze zeggen niet dat ze perse een jongen of een meisje willen.

Ik ben het met je eens dat mensen blij moeten zijn dat ze zwanger kunnen raken en dat ze blij moeten zijn als de zwangerschap goed verloopt. Absoluut, dat is belangrijker dan het geslacht.

Je kunt alleen geen appels en peren met elkaar vergelijken.

Syl
 
Precies, je mag altijd dromen. Mocht ik nu toch een jongetje krijgen, dan zal ik er echt niet overspannen van raken hoor. Dat is wel erg overdreven. Ik heb gewoon altijd gedacht dat ik meiden zou krijgen maar ik kan er helemaal naast zitten. Jongetjes zijn hardstikke schattig.
Op dit moment ben ik eigenlijk alleen maar misselijk en hoop ik dat dat snel over is. Dat mensen zo boos worden over het uitspreken van een voorkeur is wel erg heftig hoor. Ga je lekker druk maken over echt belangrijke dingen en laat iedereen in zijn waarde. Lijkt me beter voor je hart en maag.
 
ik wil nog even duidelijk maken dat hetgeen ik schreef over Hitler
geenszins te maken had met een voorkeur over jongen of meisje, maar met
gehandicapte kinderen.  
 
Ja en nu ga ik me er weer even mee bemoeien, want dan wil je dus eigenlijk zeggen dat men eigenlijk ook geen voorkeur mag hebben voor een gezond kindje???  Omdat we blij moeten zijn dat we überhaupt kinderen kunnen  krijgen? Ja natuurlijk moet je dankbaar zijn, elk kindje is een wondertje, maar daarmee mag je mensen nog niet hun dromen en wensen ontnemen.

Die Hitler vergelijking kwetst denk ik heel veel mensen. Mij in ieder geval wel.

Natuurlijk hoop ik op een gezond kindje en met mij vele anderen zoals je op dit topic kunt lezen, maar ik zal van een gehandicapt kindje net zo veel houden (zo niet meer).  

Groet Saskia


 

 
nou meis, dan begrijp je me toch echt verkeerd hoor. Natuurlijk hoop je
op een gezond kind en natuurlijk is dat je wens. Lijkt me vrij normaal
toch?

Waar ik alleen niet tegen kan is dat er mensen zijn (en die zich
aangesproken voelen, jammer maar het zij zo) die maar zelf willen
bepalen welk kind geboren mag worden en welke niet. Als je mijn
voorbeeld had gelezen had je misschien iets meer begrepen wat ik
bedoelde. Ouders met een gehandicapt kind hebben het nooit makkelijk.
En als het goed is, houden ze uiteraard van hun kind. Maar om nou een
kind te laten aborteren omdat het een handicap heeft, zou mij te ver
gaan. DAAR komt het vergelijk van Hitler vandaan, die wilde ook een
zuiver GEZOND ras. Daarom heb ik er ook bijgezet dat er met een gezond
kind (of je partner) ook iets kan gebeuren waardoor het gehandicapt
raakt. En voor die mensen vraag ik dan: WAT DAN?   Sorry als ik je
hiermee beledig, maar als iedereen zegt dat je maar je mening moet
kunnen neerzetten, moet je dat ook van een ander accepteren. En dan
blijkt toch weer dat meningen kunnen verschillen. Oja, dat over Hitler?
Ik denk als mensen zich verdiepen in wat hij gedaan heeft (zoals wij
daarin verdiept hebben gezeten) dat je dan wel begrijpt wat ik bedoel.

En anders sorry, het is mijn mening

Hester

 
Soms weet je dat een kind een zo'n zware handicap heeft dat je eigenlijk al niet eens meer van een leven kan spreken. In dat geval is het soms beter om de zwangerschap af te breken. Hester ik wete dat je gelooft in God, en dat dat voorjou moeilijk te begrijpen is, maar kijk eens om je heen in denatuur, daar worden zwnagerschappen dan wel niet afgebroken, maar een dier wat zwak ter wereld komt, wordt wel verstoten.

Jij gaf in je eerste berichtje aan dat er geen respect is voor mensen die een gehandicapt kind niet laten weghalen. Ik denk dat iedereen er respect voor heeft dat je zo'n kindje gebroen laat worden, maar ik heb ook respect voor mensen die anders kiezen.

Zelf zoek ik het niet op, maak geen gebruik van bepaalde aangeboden onderzoeken, ik weet dat ik ook van  een gehandicapt of ziek kindje zal houden, maar toch weet ik nooit hoe ik zal reageren als ik werkelijk in die situatie zal komen.

Maar het oorspronkelijk verhaal ging over of je wel of niet een voorkeur mag hebben voor het geslacht en zoals Daantje zo mooi zei: Gevoelens zijn altijd waar en staan niet ter discussie.
 
Terug
Bovenaan