Vorige week een mk gehad en nu toch een paar vraagjes...

Hoi,

Gisteren nacontrole gehad bij de gyn (blijkbaar was mijn baarmoeder toch redelijk ontstoken had hij gezien tijdens de curettage, dat zegt hij nu!) en alles was schoon en ontstekingsvrij! Ik zei dat we nog een poging zouden wagen voor een volgend kindje en hij adviseerde me eens te kietelen onder de voeten van mijn man en dat het dan vanzelf zou gaan. Toch een beetje naïef, die gynaecoloog! Wij doen er anders best wel gymnastische toeren voor!

Enfin, de bevestiging gekregen dat alles goed gaat, hij heeft gisteren niets gezien van eisprong of zo (was ook wel geen echo maar met eendebek) dus ik verwacht mijn eisprong binnen dit en 2 weken. Spannend maar ik verwacht er niet te veel van. Zal nog wel ff duren.

Groetjes en veel succes allemaal

Heey meiden,

Lientje, allereerst voor jou een dikke knuffel!!
Hoe voel je, jezelf vandaag?
Kan me goed voorstellen hoor dat het echt even slikken is dat je dit jaar geen kleintje zal krijgen. Het was zo een ontzettende mooie droom he... en die is nu in ene weg.
Volg lekker je hart in de keuze of je klust of niet rond je ovulatie.
Als je er te moe voor bent en het echt verplicht wordt is het ook niet meer fijn he.
Hoop voor jou dat het zonnetje letterlijk en figuurlijk snel weer gaat schijnen.

Mati, Fijn dat gisteren alles goed was joh op de nacontrole bij de gyn.
Die opmerking over het kietelen onder de voeten van je man snap ik niet helemaal????
Maakte de gyn zo een grapje of meende hij dat??????
Nou meis hopelijk heb je snel weer een eisprong en kunnen jullie er weer voor gaan.

Lieve SanPap, heerlijk aan het genieten van een welverdiende wintersport.
Hopelijk hebben jullie lekker weer en kom je helemaal opgeladen weer thuis.

Milou, hoe gaat het nu met jou deze week?
Wat een ellende he dat je dit nu 2 keer hebt moeten meemaken.
Ik heb helaas ook al twee keer een miskraam gehad en  de onbezorgdheid rond een volgende zwangerschap gaat er helaas gewoon af. Zo is het helaas als je een miskraam hebt gehad.
Ik hoop voor je dat je dit toch weer een plekje kunt geven en dat alles bij een evt volgende zwangerschap echt goed mag gaan.
Sterkte!!

Oweja Lientje jij vroeg me of ik het wel 1 april kon kijken maar dat valt opzich wel mee.
Ik vind de tijd erg snel gaan en weet dat het zo volgende week donderdag is.
Ben wel heeeeel erg benieuwd wat de internist gaat zeggen.
Zit nu nmlk weer rond me ovulatie en zou het nu zo graag weer willen proberen om zwanger te worden maar wachten toch nog 1 ronde af zodat ik hopelijk wat meer weet hoe en wat.

Meiden fijne dag allemaal he.
Koppie op....

Liefs, Nathalie

Hoi allemaal,

Ik vind het best wel rustig op dit forum, iedereen heeft het te druk met klussen zeker?! Ik denk dat de gynaecoloog wel op de hoogte is van de bloemetjes en de bijtjes, dat is gewoon zijn manier om de dingen lichter te maken.

Even een vraagje voor jullie. Ik zit nu in de eerste ronde na de mk (curretage 16 dagen geleden) en heb wat vreemde gevoelens. Voordien heb ik nooit geweten dat ik zwanger was (toch al 3x, 4x als je de mk meetelt), nooit een eisprong gevoeld, nooit pijn voor, tijdens of na menstruatie. Kortom, klachtenvrij. Nu heb ik sinds 2 dagen weer (ook gehad voor mijn curettage, toen ik nog hcg in bloed had) 'prikkelende' borsten en lichte buikpijn rechts (is alweer over, heeft geen 2 dagen geduurd). Nu kan het perfect dat ik mijn eisprong heb, of net heb gehad (wat nog beter is natuurlijk). Maar kan ik dat nu opeens na 3 kinderen beginnen voelen? Of misschien ben ik er gewoon attenter op. Ik moet er altijd mee lachen als vrouwen zeggen dat ze hun ei gehad hebben; lijkt me zo ... weet het niet. Misschien zitten er zo van die dames tussen hier. Niet slecht bedoeld hoor, maar moest er altijd mee lachen. We zijn weer druk aan het klussen, dus dat ziet er goed uit. Als ik uitga van mijn cyclus voor de mk, heb ik mijn ei op 20/03 al gehad, als ik uitga van 6 weken, is het 05/04. Dus we zijn nog even bezig. En dan ben ik nog niet zeker dat het 6 weken zal zijn, je hoort soms ook  langer.

Kortom, ik zit met veel vragen en twijfels, wat normaal is na een mk maar ook bij vrouwen die zwanger willen worden! Ik zal pas gerust zijn als ik mij menstruatie gehad heb (of een pos test!), dan weet ik dat alles werkt.

Ik hoop dat al jullie dromen mogen uitkomen, jullie zorgen mogen verdwijnen en bovenal dat jullie allemaal een gezond baby'tje mogen krijgen!

Groetjes en knuffels (ik ben in een goed bui hoewel ik vandaag al een hoop ellende heb mogen oplossen),

Mati

Hoi dames,

Mag ik hier ook mee komen kletsen?? Ik ben jen , 26 jaar, heb een zoontje van 6 maanden en heb maandag een miskraam gehad met 6,5 week (maandag het vruchtje verloren). Omdat ik al 2 weken bloedverlies had en het na maandag echt heeel heftig werd en ook steeds erger. Ben in dinsdag met spoed gecurreteerd. Heb net nog even een testje gedaan en het hcg is zo goed als uit mn lijf, dus wij gaan er gewoon weer voor.
Hopen dat het snel raak is. Voor mn zoontje heeft het 6maanden geduurt voor ik zwanger was. Deze keer was het de eerste serieuze ronde al raak (eigenlijk veel sneller dan we hadden verwacht) En we hopen stiekum dat het nu weer snel gaat. Maar we snappen ook wel.... in het verleden behaalde resultaten......
Ik hoop dat jullie ook allemaal snel zwanger zullen zijn en dat we met zn allen snel in een mamaclub zullen velanden!!

Liefs Jen

Goeiemorgen dames,

Weinig reactie hier op de site. Laat ons hopen dat dat komt omdat jullie druk aan het klussen zijn of zo!

Wij zitten in onze wachtweken (eerste officiele ronde na mk) of net niet als ik uitga van een cyclus van 6 weken. Spannend dus!

Nu heb ik dit weekend goed nieuws gekregen, mijn grote zus is voor de eerste maal zwanger! Ze kondigde het nogal ongelukkig aan: "Ik heb gewonnen!" maar gelukkig ben ik gewoon heel blij voor haar. Vooral omdat mijn kindjes nu neit langer de enige kindjes in de familie gaan zijn. Mijn stiefbroer krijgt een kindje in oktober, mijn zus in november en ik hopelijk in december. Het kan nog en het zou ook fantastisch zijn maar daar ga ik zeker niet van uit. Ik weet niet eens of mijn lichaam uberhaupt nog zwanger kan worden!

Maar enfin, nu ligt de aandacht niet meer zo op onze kinderwens, het zal hopelijk wel snel weer zo ver zijn!

Groetjes,

Mati

Hallo meiden,

daar ben ik weer van de wintersport!!! Heeeeeeeeeeeeeeeeerlijk was het. Lekker de bergen in met echt heeeeel veel sneeuw. We hebben eigenlijk elke dag wel geskied!! heerlijk gewoon. EN zaterdags was ik net optijd terug voor de volleybalwedstrijd: en jajaja, we zijn KAMPIOEN geworden. Echt een gezellig avond gehad. Zondag nog wassen e.d. en toen maandag weer aan het werk, pfff. Maar wel weer lekker om weer bezig te zijn.
Over bezig zijn, mijn gedacht zijn ook nog steeds bezig. Gelukkig geen bluinverlies meer, maar nog geen Menstruatie te bekennen. Het is nu 6,5 week geleden dat ik mijn vruchtje ben verloren... nu mag het wel een keer komen van mijn, want dat wachten wordt ik zat. Klinkt heel ongeduldig, ken mezelf niet echt zo... als het over 1,5 week nog niet is, ga ik naar de huisarts. Dan is het 8 weken geleden.

Hoe zat dit bij jullie. Waren jullie snel weer ongesteld?

Mati: gefeliciteerd met de zwangerschap van de zus. Wel een beetje onhandig van haar om het zo aan te kondigen..... gelukkig is het je zus en weet je vast dat ze het niet zo bedoelt. Hopelijk krijgen wij met ons alleen een kerstkindje... al zie ik dat nog niet voor me. Ik heb nog geen eens een " eisprong" gehad.

Verder eigenlijk geen nieuws.... wachten...... wachten....... wachten.........wachten.

Nou ik ga snel aan het werk.

LIefs SanPap

@ knutseljuffie: welkom hier. Al had ik je liever niet welkom geheten en dat je maar gewoon zwanger was gebleven. Helaas heeft de natuur voor ons anders beslist! Hopelijk kan je je "ei" kwijt hier en zijn jullie snel weer zwanger!! Want daar gaan we natuurlijk voor. Veel sterkte met het verwerken van jullie miskraam.

Liefs SanPap

Heey meiden,

SanPap, heerlijk genoten van jullie wintersport dus. Mooizo want dat konden jullie wel gebruiken he.
Wat balen dat je ongi nu nog steeds niet is doorgezet.
Na 6,5 week zou je toch denken dat het wel weer door zou zetten. Er staat volgens mij 4 tot 6 weken na de miskraam voor. Tenzij ( en nu wil ik je natuurlijk niet bang maken ) maar je ongesteldheid blijft uit als er nog resten zijn blijven zitten, of............ en dat zou natuurlijk heel mooi zijn, je bent alweer zwanger. Er zijn vrouwen die na hun miskraam gelijk weer zwanger zijn geworden, dus het kan.
Ik werd zelf bij de eerste miskraam precies na 4 weken weer ongesteld en na de tweede miskraam na 5 weken precies.
Je hebt groot gelijk dat je als het niet doorzet toch naar de dr gaat om het even na te laten kijken.
Verder maar lekker genieten van het mooie weertje ;-))).

Knutseljuffie, tuurlijk mag je meekletsen.
Hoe gaat het nu met je? Een miskraam is niet niks.
Hoop voor je dat jullie wens voor een tweede kindje snel uit mag komen hoor.

Mati, hmm zeg nee dat is niet echt tactvol gebracht van je zus. Wel heel mooi voor haar dat ze zwanger is en gelukkig dat jij ook blij voor haar kunt zijn. Zou bijzonder zijn als jullie samen zwanger zijn he. Hoop het voor je meis.
Even over dat je je eisprong misschien gevoeld hebt, dit kan heel goed hoor.
Ik zelf voel hem ook altijd erg goed. Alleen na me tweede miskraam toen ik de eerste keer me eisprong moest krijgen twijfelde ik een beetje of ik hem nu wel goed gevoeld had of niet maar vorige week toen ik  hem weer had heb ik hem wederom erg goed gevoeld. Het kan goed zijn dat vrouwen voor hun miskraam nooit hun eisprong voelde maar daarna wel. Er gebeurd nu eenmaal veel in een lichaam tijdens een miskraam en dat kan dus dingen veranderen.
Succes nu je in de wachtweken zit. Hopelijk gaat de tijd snel voorbij zodat je weet hoe of wat.

Lientje, meis hoe istie nu met jou?
Zit je goed in je vel?
Ook maar lekker genieten van het zonnetje.

Milou77, hoe gaat het nu met jou?

Morgen mag ik eindelijk naar de internist toe.
Ben benieuwd hoor.
Ik zal laten weten hoe het geweest is.

Meiden fijne dag nog allemaal,

Liefs, Nathalie

Terug
Bovenaan