Vriend geeft dubbele signalen voor kindje

P.S. Ik heb trouwens bij elk gesprek en elke stap steeds gezegd dat hij het ook moet willen. Of we doen het samen of het gebeurt niet. Van het leven met m'n zoontje weet ik nl. wel dat je het echt allebei moet willen en er samen voor moet kunnen gaan. Het is fantastisch om een kind te hebben, maar soms best een ding voor je relatie. Dus als je er van tevoren al niet samen achter staat kan dat misschien nogal een tegenvaller zijn als het kind er eenmaal is en je man/vriend er inderdaad nog niet klaar voor bleek te zijn. 

Ik weet niet of jullie nog wel eens seks hebben zonder condoom en dat hij dan niet in je klaarkomt.. maar zo ben ik wel zwanger geraakt ? dus hij moet dan wel goed beseffen dat het dan wel ook ieder moment kan gebeuren!

Hoi Lilo,

Wat fijn om te lezen dat het voor jullie allemaal goed is gaan voelen ? knap dat jullie er nu ook helemaal voor gaan na alles wat er is gebeurd! Wat was voor jouw man een puntje om nog niet aan een 2e te willen beginnen?

Alles wat je beschrijft snap ik je volledig in. Mijn vriend en ik gebruiken totaal geen anticonceptie meer en het verwarrende vind ik dat hij een "ongelukje" welkom zou heten. Ik heb het even uit mn hoofd gezet voor komende weken en hoop dat hij er zelf over begint. Gister maakte hij weer de opmerking: ik weet zeker dat je heel mooi zwanger zal worden... en volgende onderwerp. Mijn zin in een gezinnetje is op dit moment ook minder, ik ben er nu al een half jaar enthousiast voor en het is dus lastig als mn partner zoveel signalen geeft maar nog geen startsein.. Ik wil het graag samen doen en zal het even met rust moeten laten voor nu.. 

@Jillroos,
We gebruiken niks op dit moment, maar zover ik weer zitten er geen zaadcellen in voorvocht en zou ik alleen zwanger kunnen worden als hij te laat terug trekt?

@Olifantje De kans is natuurlijk een heel stuk kleiner, maar er kunnen wel zaadcellen in het voorvocht zitten van een eventuele vorige ejaculatie. Die kunnen dus alsnog meekomen en jou zwanger maken.
Ik snap wel dat je het moeilijk vindt hoor! Aan de ene kant af en toe zo'n opmerking, maar aan de andere kant geen duidelijk startsein. Je wilt dit proces samen ingaan en er vol voor gaan. Waarschijnlijk wil hij wel en zal hij een 'ongelukje' daarom ook welkom heten. Misschien is hij gewoon bang om zelf de definitieve knoop door te hakken en dat hoeft dan niet meer.
Ik hoop toch dat hij binnenkort net zo graag wilt als jij en dat jullie samen aan de slag kunnen. Tot die tijd is geduld denk ik het magische woord, ook al is dat soms heel zwaar. Stop je eigen gevoelens niet weg en blijf ze wel uitspreken, anders zit je over een paar weken met nog meer frustraties en die kunnen weer leiden tot onnodige ruzies etc. 

@ Zwaantje,
Dat is het ook precies, hij gaf tijdens ons vorige gesprek aan dat hij het doodeng vind en Mischien wel geen man is die ooit ja zegt! Maar wat kan ik daarmee?? Als ik hem dat vraag zegt ie: uhm ja dan moeten we het maar gewoon doen.. Waarop ik best boos ben, ik wil natuurlijk dat hij er volledig achter staat en niet ja maar doen dan?
Nu weet even een moeilijk momentje, hij zit beneden formule 1 te kijken en ik zit huilend boven, dram Queen dat ik ben!! Kan het verlangen/gevoel niet goed uitschakelen. Sorry dat ik dit ook allemaal uit via dit forum, jullie zijn echt een steun!

Hoe is het met jou Zwaantje?

@Olifantje Oooh maar bekijk dit eens van de andere kant! Gewoon doen zegt hij echt niet zomaar. Ik denk echt dat hij, met andere woorden, aangeeft er wel voor wilt gaan. De 'angst' die er nu nog is en misschien ook wel blijft voordat het zover is maakt hem denk ik iets terughoudend in een volmondige 'ja' die jij graag wilt horen. 
Ik zou echt opnieuw met hem in gesprek gaan en terugkomen op zijn woorden. Geef aan dat jij het heel graag wilt en als jullie het 'gewoon doen' dat dat wel betekent dat hij ook zonder angst in jou moet kunnen klaarkomen etc. Anders is de kans zo klein dat je het geen proberen kan noemen. 
Mijn vriend wil ook heel graag een kindje, maar is ook ontzettend angstig. Toch heeft hij gezegd het te willen proberen, maar dan voorlopig nog wel op een manier waar hij zich prettig bij voelt. Geen druk, geen verplichtingen en rustig opbouwen. Wij zitten nu midden in ronde vijf en mocht het eind dit jaar niet gelukt zijn, dan kijken we samen verder. Hij weet dat ik binnen nu en twee jaar moeder wil zijn en daar staat hij achter. 
Blijf hier vooral je hart luchten! Ik kijk regelmatig of er nieuwe berichten zijn. 

@ Zwaantje
Daar heb je ook een punt! Ik moet het ook niet te zwaar inzien, we zijn allebei jong en hebben alle tijd. Ik wil proberen het even te laten zakken tot hij erover begint, en ik denk dat de vakantie daarbij gaat helpen. 
Ah misschien zijn ze allebei wel hetzelfde hihi? Kan je er ook fijn met hem over praten als je ongesteld bent geworden? Hoe oud zijn jullie eigenlijk? Wij zouden ook heel graag gewoon doorgaan met ons ding en zoals mn vriend zegt,  rond mn eisprong moet ik maar een setje aan doen maar hij wil het niet weten haja

Terug
Bovenaan