@Olifantje Helaas nog niet zwanger! De menstruatie brak iets later alsnog door. Ik zit nu in ronde 5 en begin wel wat ongeduldig te worden en ja, ik weet dat het wel een jaar kan duren maar alsnog. Mijn vriend vindt alles nog steeds heel spannend (begrijpelijk) en kan het zich allemaal nog moeilijk inbeelden. Ik hoop dat dat wat beter gaat zodra ik in verwachting ben, maar tot die tijd gaan we zo verder. Ik vertel hem nog steeds weinig over de uitkomsten van de ovutesten, want hij ervaart dan nog steeds te veel druk en dan lukt het hem helemaal niet meer. Dit vind ik soms lastig, maar ik snap het ook wel.
Het 'weet ik niet' antwoord herken ik heel erg en ik vond dat zelf heel vervelend. Je kan op die manier geen fatsoenlijk gesprek voeren. Daarbij had ik soms het idee dat het gebruikt werd om echte gevoelens niet uit te spreken. Dit heb ik toen ook tegen mijn vriend gezegd en ik heb aangegeven dat zoiets keer op keer zeer doet.
Dat je niet aan het lijntje gehouden wil worden is logisch! Je mag dan ook best eens op je strepen gaan staan. Dat is niet altijd leuk, maar het is en blijft geven en nemen. Natuurlijk willen jullie er allebei helemaal klaar voor zijn, maar het is niet fair dat jij jouw wens constant uitsteld voor hem. Geef daarnaast ook gewoon aan dat uitspraken zoals misschien over een week, een maand of pas volgende zomer heel verwarrend zijn en dat het wat met je doet.
Houd vol (moeilijk-moeilijk-moeilijk, ik weet het!)