Vrienden die het niet begrijpen

Ja ik vind het vrij heftig als jij aan geeft dat ik in een luxe positie zit, terwijl je mij niet kent. Je had daarin ook anders kunnen reageren. Maar goed, dat is dan mijn mening. 
Ik begrijp het heel goed dat je het vervelend vindt dat je vrienden je niet begrijpen. Dat is naar, dus praat er over. Probeer de flexibiliteit vanuit twee kanten te laten komen. Beide wat water bij de wijn, om te kijken wat het beste werkt voor jullie allen. Succes er mee!! 
 
 
Aangezien je het beeld schetst dat je zelf gebruik maakt van een oppas is dat fijn voor je ja. En niet iedereen zit in de luxe positie dat er gebruik gemaakt kan worden van een oppas. Bedoel ik niks verkeerds mee. Je maakt 'm wel een beetje dramatisch hoor... Maargoed dankjewel voor het meedenken! 
 
En daar zit ons verschil in mening. Ik vind het hebben van een oppas geen luxepositie,  aangezien iedereen op zoek kan gaan naar een goede vaste oppas. Na veel speurwerk, nadenken en kennismakingen, is het ons ook gelukt. En daar zit de miscommunicatie tussen ons in. Verschil van mening. En dat mag. 
 
Nou goed, fijn dat je het even toelicht want je bracht het alsof een oppas de normaalste zaak van de wereld is.. maar dat uit de wereld nu. Fijn voor jullie! Top! Meen ik :) 
 
Sorry, ik reageerde misschien ook al te snel met ‘oplossingen’ en niet op je vraag of mensen ervaring hadden met de opmerkingen. Herken het wel in de vrienden buiten onze echt vaste vriendenkring, zoals die van de hockey. Hebben echt geen idee wat wel en niet kan, maar willen dit best leren. Ik probeer het soms voor te zijn door zelf te zeggen dat ik mijn kind fantastisch vind, maar het mis om mee te gaan stappen/eten/etc. En nee, dan gaat het niet om de keren dat ik best oppas kan regelen, maar om het feit dat ik niet altijd zin heb dat te moeten doen. Dat juist die ongeplande avondjes soms zo heerlijk konden zijn en nu dus niet meer (makkelijk) kunnen. Wat ik merk is dat het ook helpt om ze thuis uit te nodigen; zodat ze enigszins meekrijgen wat zo’n baby nou inhoudt. Want zoals ik hiervoor al las: voor ik zelf zwanger was, had ik ook geen idee dat die verdomd dure kinderwagens met zo’n relaxte bak hooguit voor de eerste 8 maanden zijn?
 
Geeft niks :) het is goed bedoeld toch!  fijn als mensen met ervaringen en oplossingen komen en mee willen denken. dat is het misschien ook wel hoor.. de frustratie dat het gewoon niet zo makkelijk mee is allemaal en soms denk ik dan.. wat vraag je me nou.. je weet toch het antwoord al? Maar misschien hebben jullie gelijk en is het gewoon lastig voor te stellen als je geen kinderen hebt. Ik ben ongeveer de eerste in de groep met een kind dus ik had dit "probleem" ook niet met mijn vrienden vroeger :)  onze dochter sliep eerder al niet in de bak... echt hooguit ooit een kwartiertje maar verder niet. Ze was een huilbaby en extreem prikkel gevoelig.
Als we haar overdag ergens mee naar toe nemen slaapt ze nooit. Niet in de buggy, niet in een camping bedje, niet in een deryan bedje.. er gebeurd gewoon teveel waar ze bij wil zijn.. en doordat ze op die manier uit haar ritme raakt slaapt ze snachts weer slecht en zitten we gewoon met een probleem dat dagenlang aanhoudt. 
ik ben dan ook een beetje allergisch voor opmerkingen als "ik zie het probleem niet , je kunt toch gewoon dit en dat".  nee dat is in onze situatie niet handig, anders hadden we dat natuurlijk wel gedaan. Heb je dus gewoon net niks aan.
Net als dat een kind loze buitenstaander het lastig vind om te begrijpen hoe het leven is met een baby is het voor mensen met een kind ook lastig te verplaatsen in een gezin met een kind dat extreem gevoelig is voor prikkels :)    dankjewel voor het meedenken !   
 
Haha, mijn vriendinnen zonder kinderen snapten het ook niet, totdat ik een keer met de hele RamBam langs kwam om even een kopje koffie drinken ? 
Ik herken de opmerkingen wel van "de vrienden van een vriend van mijn broer hebben ook een kind en die nemen ze gewoon overal mee naartoe. Dus...". ? Oké prima, ik doe dat niet ?
Bij ons kan het wel, ook in het deryan tentje, maar ik bewaar dat alleen voor mijn beste vrienden. Dan willen we er gewoon allebei zijn, en ons mooie kind laten zien! Meestal heb ik geen zin in al het gesleep, wat dat betreft heb ik een lage frustratie tolerantie. Ben ook héél moeiluk ? Dan ga ik liever alleen. Maar ik moet zeggen dat ik en mijn man niet echt veel vriendschappen delen, we hebben heel erg onze eigen kring, waarin iedereen meestal z'n partner thuis laat, dus wat dat betreft is er niet zoveel verandert. 
Vrienden van mijn man hadden toen onze dochter 4 maanden was hem niet eens uitgenodigd voor een mannen weekendje, omdat ze dachten dat hij toch niet kon haha. ?? Hij is de enige vader... Maar goed ondertussen is er een goedmaakweekend geweest :p
 
[quote quote=10346865]Nou goed, fijn dat je het even toelicht want je bracht het alsof een oppas de normaalste zaak van de wereld is.. maar dat uit de wereld nu. Fijn voor jullie! Top! Meen ik ?[/quote]
Succes met het zoeken van een oplossing!!! 
 
Terug
Bovenaan