Vrouwen Met Een Zwangerschapswens in 2022

Hier is het ook nog in spanning afwachten... Volgens mijn app is mijn NOD zaterdag ?. Maar heb ook al 27 dagen cycli gehad en dan zou die zondag zijn dus ik denk dat ik pas maandag een test zou kunnen doen, maar durf echt niet goed want heb al vaak negatieve testen gehad ?. 
 
Hallo allemaal,
 
Ik zou ook wel graag mee willen lezen en schrijven. Ik ben 26 jaar en mijn vriend 30 jaar. Wij zijn vorige maand begonnen aan ons avontuur voor een eerste kindje. 
Vorige maand begonnen we halverwege mijn cyclus, telt niet helemaal mee dus. Deze ronde had ik afgelopen vrijdag én zaterdag een positieve ovulatietest (15/16 juli). Sinds zaterdagavond heb ik dan ook verschillende symptomen die in mijn idee wijzen op de eisprong (raar, stekend gevoel, opgeblazen buik, weeïg gevoel). Het houdt wel al aan tm dit moment, vrij lang, vind ik....? 
We hebben het in ieder geval gezellig gemaakt rondom de positieve testen en nu wachten. NOD is rond 30 juli (obv een cyclus van 30 dagen, het verschilt per maand een beetje). 
 
Hoi allemaal,
Ik zou me ook graag willen aansluiten bij dit topic. Ik ben 25 en mijn man 33, we gaan voor ons eerste kindje. 
We hebben een miskraam gehad met 11 weken, maar zouden er graag gelijk weer voor willen gaan. Het is dus nog onzeker wanneer mijn cyclus weer op gang komt. Ik doe aan sensiplan, dat helpt gelukkig om het in beeld te brengen. Hopelijk is het snel weer raak. 
 
Hi allemaal, Ik sluit me graag aan en klets graag mee - wat een mooie stap zetten wij allemaal en wat een spannende tijd! 
Wij gaan nu de 4e cyclus in, ik ben 31 en mijn vriend is 28. 
 
Ben momenteel een beetje onzeker, hadden een beetje het '3x is scheepsrecht' gevoel maar helaas. Normaal gesproken een hele regelmatige cyclus van 27 dagen en 4 dagen ongesteld. Nu alleen voor de 2e keer een hele vage menstruatie van maar 1 dag helder rood en voorderest vooral bruin gehad...
Hebben jullie een idee of dit effect zou kunnen hebben op wanneer ik ovuleer en de kans om zwanger te raken?  
 
Hoi Sarax,
Wat vreemd dat je menstruatie opeens zo anders is dan normaal. Toevallig toch niet zwanger??
Stel het is toch je menstruatie, lijkt het mij geen effect te hebben op je kans om zwanger te raken. Ik neem aan dat je dan gewoon een eisprong hebt gehad. Houd je dit bij door ovulatietesten of temperaturen?  Bij de cursus van sensiplan heb ik geleerd dat alleen de fase tussen je eisprong en je menstruatie effect kan hebben op een zwangerschapskans (luteale fase). Als deze minder dan 10 dagen is, schijnt het lastiger te zijn om zwanger te raken. Hopelijk heb je hier wat aan. 
 
Hi Forpusje, dankjewel voor je reactie, dat is wel heel fijn om te horen! Voor de zekerheid heb ik ook digitaal een vraag gesteld aan de HA hoe zij hier naar kijkt. Hopelijk geeft zij hetzelfde antwoord ? 
Ik heb wel de neiging weer te testen maar voor de 'menstruatie' bleef ik negatief testen. Heb verder ook geen andere symptomen meer. 
Temperaturen doe ik niet maar ik hou wel mijn resting heart rate in de gaten via mijn Apple Watch. Ik heb 2 cyclussen wel ovulatietesten gedaan, beide cyclussen lag mijn piek (positief resultaat met clear blue) op de 13e en dus ovulatie rondom de 14e.
Afgelopen cyclus wegens de gekke menstruatie geen ovulatietesten gedaan en denken nu om deze cyclus ook vooral op gevoel in te gaan en gewoon lekker veel en regelmatig plezier te hebben ?
NOD van deze cyclus is 16 augustus, fingers crossed ?? 
Jullie ook heel veel succes Forpusje, duim voor jullie!
 
Hi meiden,
 
ik kom hier ook graag mee kletsen! Ik ben 26 en mijn man 29, wij hebben al 2 heerlijke mannetjes en zouden graag voor een 3de kindje gaan. Onze planning was eigenlijk iets anders, we wilde iets langer wachten voor we voor een 3de zouden gaan, maar ineens was vorige maand uit het niets mijn spiraal eruit.. het is mij nog een raadsel, maar het schijnt dus te kunnen dat je lichaam hem afstoot?¿ 
Mijn wens voor een 3de is er altijd al heel sterk, bij mijn man wat minder, maar toen ik hem vertelde over mijn spiraal wilde hij er toch voor gaan! Mannen.. haha 
Eisprong net achter de rug, nod zal rond 8-8 zijn.
 
Terug
Bovenaan