Vrouwen Met Een Zwangerschapswens in 2022

Bedankt voor jullie antwoorden. Zelf dacht ik ook al aan het ontpillen. Maar vond het inderdaad wel bijzonder dat dat dan de 4e cyclus nog zo omslaat. 


@Rowie, een afspraak maken bij een verloskundige vind ik wel een goede tip, daar ga ik eens naar kijken! Ik wist inderdaad niet dat dit ook al kan voordat je zwanger bent. Kan dat gewoon zonder verwijzing van de huisarts? 
 
@Sanna: ja hoor je kan gewoon gelijk contact opnemen met een verloskundige. Zodra je een kinderwens hebt kan je dat met ze bespreken en kunnen ze je eventueel vertellen waar je op moet letten of kunnen vroeg iets opsporen bij je waar je dan eventueel mee naar de huisarts kan voor een eventuele doorverwijzing, dus heel nuttig en zou het zeker iedereen aanraden ??
Groetjes Rowie
 
 
?ik (27 jaar)wordt een beetje hopeloos, ik zit op dag 84 van mijn 2e cyclus sinds het stoppen met de pil. Volgens de huisarts is het een combinatie van ontpillen en mijn trage schildklier. Hij wil nog geen vervolg stappen nemen. Dus er wordt nu alleen gekeken naar mijn schildklier en de medicatie dosis daarvoor. Ik moet 1x per week een zwangerschapstest doen om optijd te zijn met het ophogen van de medicatie van de schildklier. Ik test mijn ovulatie daarom ook niet.

We hebben om de 2 a 3 dagen sex, eet en drink sinds maart al gezonder als voorheen. Slik ook al davitamon kinderwens vitamine. Ik weet niet wat ik nog meer kan doen om zwanger te geraken. Met mijn schildklier medicatie kan ik ook niet zomaar van allerlei supplementen erbij gaan slikken.

Ik ben bang voor pcos of vervroegde overgang of misschien een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en dat daardoor de testen ook negatief blijven.
 
@TzozaR: vervelend voor je! Ik zou zeker nog niet zo snel de moed opgeven, je bent nog niet lang met de pil gestopt en je lijf heeft nu eenmaal de tijd nodig om je hormoonhuishouding/balans weer op orde te krijgen. Wat je wel zou kunnen doen is een afspraak maken bij een verloskundige praktijk in de buurt ze hebben vaak een paar keer in de week een spreekuur voor mensen met een kinderwens ze kunnen je hierbij persoonlijk advies geven wat je zou kunnen doen om je zwanger kans te vergroten. (Een echte aanrader) ook maken ze als je dat zou willen een echo van je baarmoeder (inwendig onderzoek) zo kunnen ze het een en ander uitsluiten. Ik hoop dat je hier iets aan hebt ? en vooral niet opgeven, uiteindelijk lukt het!
Groetjes Rowie
 
[quote quote=10556177]@TzozaR: vervelend voor je! Ik zou zeker nog niet zo snel de moed opgeven, je bent nog niet lang met de pil gestopt en je lijf heeft nu eenmaal de tijd nodig om je hormoonhuishouding/balans weer op orde te krijgen. Wat je wel zou kunnen doen is een afspraak maken bij een verloskundige praktijk in de buurt ze hebben vaak een paar keer in de week een spreekuur voor mensen met een kinderwens ze kunnen je hierbij persoonlijk advies geven wat je zou kunnen doen om je zwanger kans te vergroten. (Een echte aanrader) ook maken ze als je dat zou willen een echo van je baarmoeder (inwendig onderzoek) zo kunnen ze het een en ander uitsluiten. Ik hoop dat je hier iets aan hebt ? en vooral niet opgeven, uiteindelijk lukt het!
Groetjes Rowie[/quote]Dankje, ik zat zelf ook al aan een wensgesprek te denken inderdaad. Al is het maar om mezelf gerust te laten stellen dat sommige dingen tijd nodig hebben. Het is alleen ook frustrerend dat 2 vriendinnen van mij beide binnen 3 maanden na het stoppen met de pil zwanger waren bij al hun zwangerschappen. Ik voel me dan zo'n 3e wiel waarbij alles anders is.
 
@TzozaR: Slim, ik zelf vond het erg prettig gewoon idd om gerust gesteld te worden en anders mocht er wat gezien worden dat je er op tijd bij bent. Snap wel dat je, je zo voelt hoor zou ik ook hebben! 
Groetjes Rowie
 
[quote quote=10555983]?ik (27 jaar)wordt een beetje hopeloos, ik zit op dag 84 van mijn 2e cyclus sinds het stoppen met de pil. Volgens de huisarts is het een combinatie van ontpillen en mijn trage schildklier. Hij wil nog geen vervolg stappen nemen. Dus er wordt nu alleen gekeken naar mijn schildklier en de medicatie dosis daarvoor. Ik moet 1x per week een zwangerschapstest doen om optijd te zijn met het ophogen van de medicatie van de schildklier. Ik test mijn ovulatie daarom ook niet. We hebben om de 2 a 3 dagen sex, eet en drink sinds maart al gezonder als voorheen. Slik ook al davitamon kinderwens vitamine. Ik weet niet wat ik nog meer kan doen om zwanger te geraken. Met mijn schildklier medicatie kan ik ook niet zomaar van allerlei supplementen erbij gaan slikken. Ik ben bang voor pcos of vervroegde overgang of misschien een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en dat daardoor de testen ook negatief blijven.[/quote]

@Tzozar
Wat vervelend zeg.. is je schildklier momenteel wel goed ingesteld? Of heb je daar nu ook klachten van? 


Ik werk zelf bij de huisarts en ik weet inderdaad dat je eerst even moet afwachten.. en dat is niet wat je wilt want wachten duurt lang maar vaak kunnen ze ook niet zo heel veel doen. Alleen mocht je menstruatie echt lang op zich laten wachten dan kan je evt. je huisarts bellen en vragen om een hormoonkuur, dan wordt je menstruatie weer opgewekt en 'meestal' komt de menstruatie daarna weer beter/goed op gang. Er zijn ook veel vrouwen waardoor na covid infectie of vaccinatie de menstruatie ontregeld is (geweest) en daarbij wordt dit soms ook gegeven. 


Misschien idd sowieso een goed idee om een afspraak bij een verloskundige te maken zoals de anderen zeiden. Die kunnen je sowieso meer informatie geven dan een huisarts op dit gebied.
Hoop dat je er wat aan hebt? 
 
Ik was even wat stiller hier. Lees alles wel dagelijks hoor haha. Ik zat te wachten tot de huisarts mij zou bellen over vervolgstappen omdat ik pcos heb. Vandaag zelf maar gebeld en het bleek dus ook dat ik zelf contact met de huisarts moest opnemen. In het ziekenhuis zeiden ze dat het andersom zou gaan haha. Dus miscommunicatie. Ik heb voor dinsdag een afspraak staan dus ben benieuwd.
Ik wacht trouwens nu op een positieve ovulatietest. Zit nu op dag 20..
 
Terug
Bovenaan