Waar zijn de april 2009 moeders?

Hey meiden!
Het is hier inderdaad een beetje stilletjes. Iedereen heeft z'n ergste verdriet gehad nu en is langzaam bezig het leven weer op te pakken, zou dat de reden zijn?
Maar nog steeds veel herkenbare verhalen. Het ongesteld worden en de gevoelens die daar bij komen kijken, dat je blij bent dat alles weer werkt, maar aan de andere kant dat je zo baalt omdat je graag zwanger had willen zijn.... Het missen van je zwangerschap en je kindje... Hoewel het met mij nu wat beter lijkt te gaan ben ik erg bezig met mijn eerste miskraam, van april. Als alles goed was gegaan had ik nu al bevallen kunnen zijn en hadden we de komende feestdagen met ons gezinnetje doorgebracht. wat een heerlijk vooruitzicht was dat en ik vind het ongelooflijk zuur dat we nu nog steeds niks hebben om naar uit te kijken. Het was makkelijker geweest als ik nu zwanger zou zijn, dan had ik niet steeds zo hoeven denken aan de vorige keer!
Ik stel me steeds dezelfde vragen; was ons kindje een meisje of een jochie, hoe zou het er uit zien als het nu geboren was, zou ik een leuke kraamtijd hebben, zou ik nu lekker met de buuf of mijn schoonzusje aan het genieten zijn van onze kindjes en zouden ze later veel met elkaar spelen? Hoe hadden we dit jaar kerst gevierd als alles goed was gegaan, gezellig samen, de kachel hoog en lekker knus met de kaarsjes aan onder de kerstboom?   Daar verlang ik zo naar! Maar helaas, moet dat alles nog even wachten, hopelijk vier ik volgens jaar de kerst wel op die manier.....
Vanmiddag moet ik voor de nacontrole naar het ziekenhuis. Ik verwacht daar niet veel bijzonders van. Wel hoop ik dat ze direct zullen beginnen met de onderzoeken, want ik heb aangegeven dat ik daar zo snel mogelijk mee wilde beginnen. Laten ze maar wat bloed aftappen en verder gaan met de onderzoeken. En stiekum hoop ik dat de gyn ook al wat kan zeggen over eventueel rijpende eitjes? Als ze dan vandaag gaan beginnen met die onderzoeken, dan kunnen we vanavond weer gaan klussen.....
Hebben jullie dat ook, dat seks een andere betekenis heeft gekregen, dat je het anders beleeft? Mijn vriend heeft aangegeven dat hij het niet zo leuk meer vind de laatste tijd, dat hij echt zin moet maken.... Ik vind dat wel jammer, omdat ik juist dat idee van seks om zwanger te worden wat los hoopte te kunnen laten. Maar ik begrijp hem ook heel goed, we moeten nu condooms gebruiken tijdens het vrijen en dat om niet zwanger te worden. Terwijl we dat juist graag willen. Raar idee is dat dan.....
Beetje intiem misschien, maar ik ben benieuwd naar julie ervaringen!
Nou, ik ga me maar ens klaar makn voor de gyn, ik laat wel weten hoe het is gegaan!
Liefs,
Karin

hey karin,
ja die gevoelens herken ik ook
omdat ik de laatste tijd eigenlijk vooral bezig was met lichamelijk herstel was ik niet bezig met het geeselijke, dat komt nu pas
Maandag die nacontrole had ook iets dubbels: je bent blij dat je schoon bent maar je had daar natuurlijk liever gelegen om naar je keintje te kijken en niet naar een lege baarmoeder.Het was ineens ook zo definitief
En vanmiddag moet ik weer een knelpunt overwinnen: de eerste ontmoeting met mijn collega sinds de mk, dat zal wel ff een zware dobber zijn om haar met buik te zien, dat had ik nu ook kunnen hebben
Zeker omdat het om me heen zwangeren regent maakt de pil erg bitter
Maar goed volgend jaar niewe rondes nieuwe kansen en dan hoop ik dat het geluk meer aan onze zijde zal zijn

Hoi,
Ik lees nog wel, maar aan reageren kom ik niet echt toe. Nu maar even snel. Hoe was de nacontrole bij jou Karin? En fijn dat het goed was bij jou, meisjeb.
Hier gaat het wel aardig, al zijn de problemen op mijn werk alleen maar groter geworden. Dat vraagt veel energie en ik heb nog steeds niet over, dus dat knelt wel.
Nu is het gelukkig weekend. Ga zo naast manlief op de bank zitten niksen.
Fijn weekend gewenst!

Hallo dames!
Jeetje, wat is het hier tegenwoordig rustig zeg! Ik heb zelf ook niet veel van me laten horen.... Even een update:
Vorige week dinsdag ben ik voor nacontrole geweest. Er is niks gecontroleerd, want alles was goed, mijn cyclus is normaal op gang gekomen(inmiddels voor de 2 keer ongesteld geworden, weer keurig op tijd...) en ik heb geen klachten.
Even kort gesproken over de mogelijkheid onderzoeken te laten doen. Wij hebben aangegeven dat we dit wel willen en dus kregen we een hele lijst mee voor het lab, mijn vriend voor chromosoomonderzoek, ik voor dat en nog veel meer. Omdat ik nuchter moest zijn konden we niet direct bloed laten afnemen. Afgelopen vrijdag dus weer heen gegaan en wat denk je; 21 buisjes bloed afgetapt! 21! En de volgende ochtend ontving ik een brief, dat ze een onderzoek waren  vergeten, dus of ik even terug wilde  komen..... Dat heb ik dus vanmorgen maar gedaan, en dit keer bleef het bij 1 buisje....
De komende tijd is het afwachten geblazen, de uitslag kon zo'n 3 maand op zich laten wachten en tot die tijd hoef ik niets te doen of te laten.  
Toen ik daar zo bloed af liet tappen vorige week kwam ik aan de praat met de vrouw die mij prikte.  Ik vertelde  waar dat bloed voor nodig was en wat de aanleiding was voor die onderzoeken. Ze vertelde toen dat ze wel een vermoeden had van wat er mis kon zijn, ze had dat in haar omgeving meerdere keren meegemaakt. Volgens haar zou ik een afwijking hebben aan stollingsfactor 6(wat dat ook mag zijn). Daar was wel wat aan te doen volgens haar: al voor de zwangerschap beginnen met het spuiten van Fraxiparine en dat 9 maanden lang, iedere dag gedurende de zwangerschap. Slik.... Tweede reactie: nou, dan is er in ieder geval wat aan te doen.  
Volgens mij  mocht deze mevrouw zich helemaal niet uitlaten over dit soort zaken en het zou dit kunnen zijn, maar ook best iets anders of gewoon helemaal niks. Maar het heeft me wel aan het denken gezet:
Ik mag gewoon zwanger worden in de tussentijd, maar wat nu als er iets uit de onderzoeken komt waar niks aan te doen is? En wat als er wel iets aan te doen is, maar dat het al te laat is als ik zwanger ben? Moet ik wel proberen weer zwanger te worden voor ik meer weet?  Wat als  ik zwanger raak en we daarna horen dat er niks te doen is aan de oorzaak van wat er ook mis is? Kan ik een volgende  miskraam nog wel aan? Wil ik dit risico nemen? En als ik het niet doe, er er komt niets uit, dan zou ik volgens mij het gevoel hebben alsof ik 3 maanden heb verprutst.....  
Wat zouden jullie doen, hoe  kijken jullie hier tegen aan?

Hoe is het verder met jullie? Beslommeringen op het werk hoor ik, iedereen druk met z'n eigen dingen. Al iemand zwanger of een poging aan het doen?  
Liefs, Karin    

Hoi dames,

Ik lees dat iedereen zo'n beetje weer ongesteld geworden is. Helaas nog geen leuke berichten zoals een zwangere hier in de "club". Word wel eens tijd hoor! Langzaamaan lijkt het al weer zo'n tijd geleden te worden dat alles gebeurd is. Hier hebben we flink ons best gedaan deze maand. ik vermoed dat ik afgelopen weekend mijn eisprong heb gehad (door signalen van mijn lichaan heb ik het vermoeden..nou ja...weet het eigenlijk wel bijna zeker) Dus dat wil zeggen dat ik 29 of 30 oktober mijn NOD heb. Spannend weer. Vorige cyclus was 30 dagen. Deze zal dan waarscheinlijk 29 of 30 dagen worden. (of hopenlijk een hele lange van 9 maanden)
Het gaat vrij goed hier. Af en toe een dip en wat huilmomenten.
Ik las dat iemand (wet even de naam niet meer) een hele korte cyclus had. Heb je dat vaker?
En karosie...21 buisjes!!! jeetje zeg...
Ik snap wel je twijfel of je nou verder gaat of 3 maanden wacht. Persoonlijk zou ik er gewoon voor gaan. Anders zullen 3 maanden lijkt me erg lang gaan worden. Ik weet niet of je de vorige keren snel zwanger werd...wanrt dan is het natuurlijk weer een ander verhaal. Lijkt me heel moeilijk. Wat vind je man dan?
Nou...ik kom snel weer langs hoor! Hopenlijk heeft er iemand dan een leuk verhaal en is gewoon zwanger....
Liefs Maui

Hai meiden,

Hier helaas ook nog geen leuk bericht. Heb even niks van me laten horen. Onrustige tijd op het werk achter de rug......er zijn ontslagen gevallen door de economische crisis, maar gelukkig mag ik blijven. Ook prive even wat minder geweest. Bij mijn schoonvader is de rotte k-ziekte ontdekt....gelukkig in beginfase en goed behandelbaar. En daarnaast ook nog eens ongesteld geworden. Dus dat was weer even heftig. 2008 begon mooi (we zijn getrouwd) en vanaf september is het echt K. Hopelijk maakt de maand december nog veel goed. Anders maar een heel  goed 2009.

KaRosie wat heftig zeg die onderzoeken. Zoveel buisjes met bloed..pff. Tja, wat zou ik doen die 3 mnd? We willen allemaal snel weer zwanger zijn en blijven...3 mnd wachten is dan best lang. Als je gevoel zegt dat je er gewoon voor wilt gaan, dan zou ik niet wachten. Maar het is wel een moeilijke keuze.  Wat adviseert de gyn?

Meisjeb fijn dat alles schoon is. Kan me nog herinneren dat ik het ook zo'n pijnlijk moment vond. Je moet blij zijn dat het schoon is, maar je wil geen kindje zien op de echo klopt niet.
Ik had deze mnd stiekem toch gehoopt dat we weer zwanger waren, maar eigenlijk ben ik ook wel een beetje blij dat ik weer ongesteld ben geworden. Een teken dat het weer werkt en heb enkele dagen best heftig gevloed en bij elkaar duurde het ruim 8 dgn (normaal 3 of 4 een beetje).

Maui spannende weken tegemoet. De weken tot de ei gaan, maar dat wachten tot de NOD duurt zo lang. Voel dat er bij meer weer een ei aankomt een dezer dagen. Dus lekker aan de klus. Probeer er niet teveel mee bezig te zijn, maar natuurlijk hoop ik weer stiekem dat het deze mnd bingo mag zijn.........mooi kerstcadeautje.

Meiden het wordt weer eens tijd dat wij hier ook positieve dingen mogen meemaken. 2009 wordt ons jaar. Sterkte en tot de volgende keer. En alvast een fijn weekend. Liefs Muriel.

Jaaa!!! Eindelijk een leuk berichtje mag ik plaatsen!!!
Ik ben zwanger!
Pfff..ben zo blij en opgelucht. Ik had vanaf afgelopen dinsdag al was symptomen. maar durfde niet te hopen... Maar vanmorgen stond er een kruis op mijn test!
Ben 07-08-09 uitgeteld!!! Heel hard duimen dat het nu wel goed gaat. Ik ga er gewoon vanuit hoor!
Hoop dat iedereen me snel gaat volgen!!!

Terug
Bovenaan