Hey meiden, hallo,
Chantallie, ik duim met je mee dat je snel weer zwanger mag worden. Jouw verdriet kennen we allemaal en daarmee ook de wens voor een nieuwe zwangerschap en een kindje. Met 13 weken nog horen dat het toch mis is, dat is ook verschrikkelijk zeg, dnek je dat je in de "veilige"zone zit, blijkt dat toch niet zo te zijn...heel frustrerend en het zet de toon voor een volgende zwangerschap....
Rosa, wat ontzettend naar zeg dat het weer mis is gegaan. Net als jij al schreef ga je toch weer positief de zwangerschap in, er van uitgaande dat het toch allemaal wel HEEL toevallig zou zijn als het jou een 2e keer overkomt. En ik weet uit ervaring dat het dus inderdaad WEL 2 keer, of 3 keer, vette pech kan zijn.
Dank je voor je compliment trouwens, ik ben blij dat ik jullie wat op kan beuren, maar dat doen jullie ook bij mij. Tja, mijn leven loopt nu even niet zo lekker, maar ik voel me wel ontzettend gelukkig! Ondanks alle nare dingen die in 2008 zijn gebeurd zijn er ook mooie dingen uit voortgekomen. Zo ben ik me meer en meer bewust geworden dat druk maken om kleine dingen weinig helpt en heb ik me voorgenomen dat ik gewoon enorm moet genieten van t leven. En hoe verdrietig mijn miskramen ook zijn, het vervaagt allemaal bij het verlies van een dierbaar iemand, die nog volop in het leven stond.
Wat mij ook helpt is dat ik me heb afgevraagd wat nou werkelijk mijn diepste wens is. En dat is moeder worden, een gezinnetje hebben. En ik wordt heus wel moeder, is het niet van mijn eigen kind, dan wel met een kind dat toch al op deze wereld is en een kans moet krijgen op een beter leven.
Ondertussen is bekend geworden dat een vriendin van mij nu bijna een jaar bezig is en nog steeds niet zwanger is geweest. Zij vraagt zich af of ze uberhaupt wel zwanger kan worden, ik weet al dat het daar bij mij niet aan ligt. En wat fijn om ondanks dat gewoon ervaringen te kunnen delen. Samen lachen en huilen, dat relativeert!
En natuurlijk ben ik nog steeds bezig zwanger te worden en heb ik ook de momenten dat ik baal dat ik nog steeds geen kindje heb, terwijl ik ondertussen de uitgerekende datum van de 2e zwangerschap dichterbij zie komen. En ik heb mezelf min of meer tot doel gesteld dat ik voor sinterklaas weer in het land is ook een kindje wil hebben(terwijl we allemaal weten dat we dat niet kunnen plannen, maar ik wil het wel!).
Nou, weer genoeg van mijn kant. Wens voor 3, je houd me wel op de hoogte he? En Rosa, blijf hier maar lekker van je afschrijven!
Liefs aan alle dames hier,
Karin