Waar zijn de april 2009 moeders?

Karosie ik ben nog  even stil van  dat verhaal in de krant. Vooral om die afbeelding.
Mag ik vragen welke krant het was? Misschien kan ik er online nog wat vinden.

Er mag van mij best meer aandacht aan gegeven worden. Ook al is het om anderen proberen te laten begrijpen/ voelen wat je mee maakt.

Hai dames,
Daar was ik weer.
Muriel, volgens mij heeft dat artikel in meerdere kranten gestaan, in de extra bijlage. Ik heb het uit de Stentor gehaald(Zwolse Courant).

Ik heb een nieuwtje; ik ben weer zwanger!
Vorige week donderdag heb ik een test gedaan, ik was al 2 weken ongekend moe en ik had zo het gevoel dat ik wel eens zwanger kon zijn. Dus test gedaan, terwijl ik eigenlijk nog niet echt overtijd was, maar wel heel positief!
 Blij, blij, maar ook heel onzeker, bang dat het weer fout zal gaan enzo.
Ik had vanwege die eerdere onderzoeken nog een afspraak staan met de gyn(had ik stiekem al gepland, met het idee dat ik dan zwanger zou kunnen zijn), dus maandag hebben we gelijk een echo gehad. Er was alleen maar een vruchtzakje te zien, maar ik was ben ook nog geen 5 weken zwanger...... Ik mag over 2 weken terugkomen, dan moet het hartje ook kloppen, dus dat is wel spannend.....
Juist in deze tijd, zo met april voor de deur, komt deze zwangerschap mij heel goed uit, ik heb weer iets om me op te richten en om me mee bezig te houden. En ik kan er ook echt niet meer onderuit, want vanochtend heb ik alweer kotsend boven de wasbak gehangen en me vanwege de misselijkheid vandaag maar ziekgemeld. Het kwam zo opeens opzetten, gister voelde ik me nog heel goed...gek he?   En dus blijf ik in de buurt van de kasten vandaag, want alleen door te eten blijf ik de misselijkheid nog wat tegenhouden......

Ik besef me wel dat het voor jullie nou wel moeilijk moet zijn, mensen die zwanger worden, terwijl jullie t ook zouden moeten zijn. Het zou zo mooi zijn als we die ervaring ook weer met elkaar zouden kunnen delen. Ik hoop dan ook snel meer positieve verhalen te lezen!

Hoe is het met jullie allemaal?

Veel liefs, Karin

He Karosie, wat een goed nieuws! Van harte gefeliciteerd, het moet nu gewoon goedkomen, het is je in ieder geval van harte gegund!

Maar ik kan mij voorstellen, spannende weken, dat blijft helaas altijd zo, maar misselijk klinkt goed toch!?

Ik hang een beetje in een negatief spiraal, ben teveel bezig met zwangere om mij heen en zwanger worden, maar kan het niet echt doorbreken. Ben aan de ene kant wel gewoon happy, maar zodra ik een zwangere zie dan voel ik me snel weer rot en als ik even niets te doen heb, ben ik er ook zo mee bezig.

Op dit moment ben ik ook heel erg moe, maar ben 2 weken geleden flink ongesteld geweest en de test vorige week gaf toch echt een negatief beeld. Ik heb volgende week lekker een week vrij genomen, denk dat ik gewoon heel hard aan vakantie toe ben. Heb in juli   voor het laatst vakantie gehad en na de 2 miskramen heb ik ook niet echt tijd voor mezelf genomen.

Eind maart mag ik weer een nieuwe test doen, dus wij hebben ook nog kans op een zwangerschap in april, maar hoe gek het ook klinkt, nu baal je dat je niet zwanger bent maar als ik morgen een positieve test in handen hebt, beginnen je zorgen alleen volgens mij weer meer te worden, want je bent zo bang om weer een negatief bericht te krijgen, weet ook echt niet meer of ik als dat gebeurd nog moed kan houden.

Maar goed, eerst maar die negatieve spiraal uitkomen! Karosie, jij mag hopelijk gewoon nu gaan genieten.

En wij komen jouw en wensvoordrie gewoon achterna, toch meiden!!?

Wauw!!! Gefeliciteerd Ka Rosie!!! Helemaal super!!! Heb al een tijdje niet geschreven hier, maaar het was ook zo rustig. Kijk wel regelmatig hoor...
Hier begint het nu spannend te worden. Ben overmorgen 20 weken en heb volgende week de 20 weken echo. Pfff..normaal nooit zenuwachtig, maar nu begint eht een beetje te kriebelen. Zou het allemaal goed zijn? Wat als het niet zo is? Enz... er gaan zoveel vragen door me heen. Net als de eerste weken zwangerschap...
Beetje vreemd. Maar ook al ben ik zwnager, die april maand blijft ook zo hangen bij me. Denk op een andere manier als degene die nog niet zwnager zijn hoor. Maaar toch denk ik nog iedere dag aan de miskraam. Had het niet gedacht.
Ik kom snel weer langs hoor. Voor degenen die nog niet zwanger zijn; Ik duim heeeeeeeeeeeeel hard voor jullie! En degene die zwanger zijn; Blijf positief denken!
Tot snel april-mama's en we slepen ons samen door die maand heen!

Karin, gefeliciteerd! En wat spannend ook... Ik kan me je angsten goed voorstellen. Ik duim voor je dat het dit keer allemaal wel goed gaat lopen.

Goed dat je vakantie opneemt Rosa. Tijd voor jezelf kun je soms maar heel hard nodig hebben. En wat je het afgelopen half jaar voor de kiezen hebt gehad, is niet niks.

Maui, al weer bijna 20 weken, dat gaat hard!

Hier staat de teller op ruim 14 weken. Ik heb nog steeds last van bloedingen, maar so far so good. Ik ben in het ziekenhuis binnenste buiten gekeerd en alles was goed, er is niets gevonden. Aanstaande vrijdag krijg ik nog wel de uitslag van wat andere onderzoekjes. En over 5 weken ook de 20 weken echo. Door alle lekkage heb ik inmiddels ook al 5 echo's gehad en er komen er nog meer aan. Dit keindje heeft straks een enorm prenataal plakboek.

En ja, april... een bijzondere maand. Ik denk er ook nog regelmatig aan. Ik wens een ieder die dat nodig heeft, veel kracht en sterkte. EN   een mooie zwangerschap.

hoi allemaal!
Ik zie weer een nieuwe zwangere, Karin van Harte meid!
Ik ben zelf net gestopt met de pil en wel in februari, en wat denk je vandaag al een positieve test! Ronde 1 wie verzint dit zo snel al
Tegelijkertijd ben ik er flink van ontdaan, want ik had zo snel niet verwacht en nog geen gewone menstruatie gehad. Ik kan pas echt blij zijn als ik over 3 weken een hartje heb zien kloppen! Tot die tijd ben ik heel nuchter, ook een soort van zelf bescherming stel dat t weer niet goed zal zijn
Kun je zien dat een miskraam toch diepe sporen nalaat pfffttt
Zou wel mooi zijn als ik op mijn eigenlijke uitgerekende datum 14 april een hartje mag zien kloppen. Maandag ga ik bellen naar de gyn voor een afspraak
Tot snel weer dames en hoop dat er snel weer dames mogen volgen naar zwanger zijn en het belangrijkste: zwanger blijven en een gezond kindje straks!

@meisje b: Wauw! Een positieve test. Daar begint elke zwangerschap mee. Ik duim met je mee dat je over 3 weken een goede echo hebt. Gefeliciteerd.

En nogmaals heel, heel veel geluk gewenst voor alle anderen!

Hey dames,
Het lijkt er op dat we zo langzaamaan allemaal weer een goede tijd ingaan, wat fijn!
Degenen die nog niet zwanger zijn, jullie tijd komt vast ook heel snel.
Meisjeb; komen we elkaar in de mamaclub van november ook weer tegen!? Grappig hoor, eerst allebei aprilmama en nu novembermama?

Ik ben volop zwanger lijkt wel, want ik ben sinds een aantal dagen echt kotsmisselijk! De vorige keren was dat niet zo vroeg al en volgens mij ook niet direct zo heftig. Ik voel me echt beroerd, helemaal niet lekker in mijn vel, letterlijk en figuurlijk...... Ik lig na het avondeten al op apengapen en ik begin 's nachts al met overgeven. Gelukkig hoeft dat niet meer als ik goed heb ontbeten, maar het misselijke gevoel en het brandende maagzuur blijft.
Ik vind het allemaal bovendien ook wel heel spannend! Volgende week maandag weer naar de gyn en ik hoop zo dat het hartje dan klopt! Het moet toch een keer goedgaan???? Dan weet ik misschien ook waarvoor die misselijkheid goed voor is...
Maar goed, ik mag ook eigenlijk niet klagen, ik ben tenminste weer zwanger geworden, dat is al heel wat.
Nou, ik ga maar weer eens wat eten, om nog een klein beetje van de misselijkheid af te komen....

Groetjes en liefs,
Karin

Terug
Bovenaan