Waar zijn Moon en P3?

even checken of m 'n berichtjes nu wel weer worden geplaatst, ben hier al een paar dagen mee bezig!!!

Ja, ik goloof dat ie het nu toch eindelijk weer doet!!
Hoi Saarj,
even een update, ik ben eindelijk woensdag ongi geworden, ben nog nooit zo blij geweest dat het er was (ik wist al dat ik geen eisprong had gehad afgelopen maand)
Nu ben ik vrijdag begonnen met clomid en moet komende vrijdag weer voor de cyclus-echo komen. Het vervelende is dat daarna de kerstdagen voor de deur staan, en ik ook nog eens moet werken, dus hopelijk komt het allemaal een beetje goed uit met de FM.
Ach ja, ik zie wel, en als eht echt niet uitkomt, dan weten we in ieder geval wel beter wanneer m 'n eisprong is, en kunnen we daar voor gaan. Het enige dat misschien niet zal lukken is dat we de ochtend na de eisprong (en vorige avond geklust te hebben) voor onderzoek zouden moeten komen.   Ik heb 1ste op 2de kerstdag een slaapdienst en slaap dan dus op m'n werk, dus klussen gaat dan wat moeilijk haha!
het zal allemaal wel loslopen lijkt me,

spannend ook voor jullie, maar wel fijn dat je er nu wat meer over te weten komt, ik wist niet dat mannen ook clomid zouden kunnen slikken om de zwemmers wat beter te laten worden.   Dit betekent toch niet dat jullie dan oneens wel voor iui in aanmerking zouden komen, of wel?! 't zal wel voorafgaand aan de ivf / icsi nodig zijn...
succes ermee in ieder geval.   Hou me op de hoogte.

groet, MOON

hoi meiden

ben niet meer zo vaak hier geweest! Forum werkt niet mee haha
Nou en om het maar ff te zeggen ben ik er ff klaar mee!!

vorige week woe heeft mijn vriend een echo gehad van zijn balletjes, daar bleek niks mee te mankeren, maar omdat hij soms pijn heeft aan zijn bijbal denken hun aan een bijbal onstekking!!!!!!!
zo vaak in het ziekenhuis geweest en zoveel onderzoeken en bloed controle en nooit iets gezien??? ik heb er mijn ??? bij

Nou zaten we daar en zegt ze ja moet je maar naar de huisarts voor een penicilinekuur,
en dan als de kuur op is 8 weken later weer zaad inleveren en dan weer terug bij haar komen!!!

Ik dacht dat ik door de grond zakte dan zijn we eind feb begin maart, en ik denk dat ze dat aan me heeft gezien!
Ik was boos op heel de wereld en heb het er ook ff mee gehad, hebben afgesproken het ff te laten rusten tot we weer bij haar zijn geweest (nou ja voor zover dat kan he)).

de eerste keer in die 2,en een half jaar dat ik niet meer zo positief kan ,kon denken!!

ik wens jullie veel succes en sorrij dat ik niet afzonderlijk reageer op jullie verhaaltjes maar mijn hersenen zijn een zeef en dan ben ik weer vergeten waar het over gaat en kan het niet terug lezen
mijn excuses hier voor

liefs

hoi meiden,

Moon: fijn zeg dat de RD zich eindelijk hebben gemeld!. en nu hopen dat dat voorlopig de laatste keer was!, het komt inderdaad erg vereveld uit. maar misschien kun je toch nog iets regelen. Al die ziekenhuis bezoeken. pffff we moeten daarin echt flexibel zijn he!
Gelukkig hebben mijn man en ik beiden een eigen bedrijf. we zijn heel flexibel daarin.
we kunnen ons werk af stemmen op de ziekenhuis bezoeken.
ik hoop voor jullie dat de clomid gaatw erken!

P3: wat een klote verhaal weer. echt balen zo zeg! ik hoop dat je je snel weer wat beter gaat voelen. en dat het ook met jullie helemaal goed komt.
kop op he meis!!!

Hoe het precies bij ons nu gaat lopen weten we niet. morgen krijgt mijn man weer een zaad, urine en bloed onderzoek. en ik denk dat afhankelijk van de uitslag van deze 3 onderzoeken wordt besloten of we toch met IUI gaan beginnen of dat dat helemaal van de baan is en we dus meteen verder moeten met IVF of ICSI.

natuurlijk houd ik jullie op de hoogte.

kus Saarj

Hoi meiden,
heb even niet veel tijd gehad om de computer aan te zetten, maar het is weer eens gelukt!! Dit onderwerp was verdwenen van de lijst, maar ik kon hem bij "zoeken" nog weer terughalen. Ben benieuwd of ie nu weer in de lijst verschijnt...

Bij mij heeft de clomid z 'n werk gedaan. In positieve zin dat ik afgelopen donderdag m'n eisprong heb gehad, en we dus de hele week flink geklust hebben !
Maar ook in een wat negatievere zin, want w.s. door de clomid is er een cyste ontstaan.
Ik schrok wel even toen ze dat zij, maar het schijnt niet erg of gevaarlijk te zijn.   het is een holte gevuld met vocht, en hij zit (zat?) bij m'n rechter eierstok. Nu was het geval dat ook in m'n rechter eierstok een folikel groeide, die we dus gelukkig wel hebben kunnen ontdekken tijdens de fm afgelopen maandag.   De cyste was toen al zo'n 4.8 cm!! en blokkeerde enigszins het zicht op de eierstok, maar de fm is wel gelukt. m'n folikel was toen rond de 18 mm.   De cyste zorgde wel voor wat pijn, maar ik heb nu het idee dat ie kleiner is geworden of zelfs geknapt is, want ik voel het 'm geloof ik niet meer.   10 januari is nu m 'n nod, dat wordt duimen!!!!

Saarj, jullie zitten nu neem ik aan te wachten op de uitslag van die laatste onderzoeken?? of zijn die er inmiddels al?   ik hoop er het beste van voor jullie!!!

Hey P3, vreselijk zeg, dat jullie nu weer in zoveel onzekerheid zijn terecht gekomen,   nu moeten jullie weer zo'n lange periode wachten,   echt K#T !!  Heel veel sterkte ermee!!!  

Groet, MOON
ps. ik hoop tich weer meer te kunnen schrijven hier, en ook weer af en toe te lezen van jullie...

Hoi meiden,
ik weet niet of jullie hier nog komen, maar ik  moet wel even m'n verhaal kwijt, en om een nieuw topic te maken, daar heb ik echt geen zin in, moet ik eerst weer alles gaan uitleggen.   Hier kan in tenminste gewoon even m'n hart luchten...
zoals ik al schreef heb ik de 27ste m'n eisprong gehad, en hadden we flink ons best erop gedaan. spannende tijd zou het worden.   nou, niet dus. Maandag de 31ste verloor ik ineens bloed. Ik eerst nog denken, 't is de vijfde dag, misschien is het wel innestelingsbloed, maar nee dus, het zette door en nu ben ik al drie dagen hevig ongesteld. Echt niet leuk het nieuwe jaar ingegaan.
waarom gebeurt dit!??!!?!?!    ook nog eens  heel frustrerend omdat  er natuurlijk 1 januari geen spreekuur was bij de gyn.    Ik heb  vanmorgen eindelijk gebeld, en moet nu morgen komen zodat er onderzocht kan worden wat er is gebeurd. Marian, de fertilisatiemedewerker die ik ook al ken zei aan de telefoon dat het te maken kan hebben met de cyste. Dat ie geknapt is en de cyclus heeft ontregeld. Nou ik hoop dat dat het is, maar heb er nog geen goed gevoel bij.   zelf denk ik dat er een bevruchting heeft plaatsgevonden en dat op moment van de innesteling m 'n lichaam geprotesteerd heeft, maar misschien zit ik mezelf alleen maar gek te maken???   als het wel zo is, dan is dat natuurlijk helemaal niet goed, ooohhhh en dan!!!

ben er ontzettend zenuwachtig en ongerust van. Hopelijk morgen meer duidelijkheid en dat het positief  uitpakt....
ik schrijf nog wel hoe het is afgelopen...
groet, MOON

Nou...ben donderdag bij de fertiliteitsarts geweest voor een echo, de cyste zit er nog, en nogsteeds is ie ongeveer 4,5cm!!!   Nu, zaterdag begin ik het ook weer te voelen geloof ik.
Dat ik ineens 9 dagen te vroeg ongesteld werd zou liggen aan een kortere luteale fase (tijd vanaf de eisprong tot aan de menstruatie, normaal dus 14 dg.) hoe en waarom dat kon ze niet verklaren, maar wat ik zelf dacht was niet het geval, gelukkig
Zij wilde nog wel even met de gyneacloog overleggen of ik nu wel met de clomid mocht beginnen deze maand, maar dat was volgens de gyn. geen probleem. Wel moet ik als de cyste komende maand nog niet verdwijnt de volgende cyclus de pil slikken voor een maand!!! hier baal ik wel stevig van, ik wil zwanger worden, en met de pil is die kans natuurlijk uitgesloten!!, maarja, ik wil ook wel dat die cyste weg gaat, vind het af en toe wel een vervelend/eng idee dat ie er zit. Hoort er in feite toch niet thuis. Maar ja, hij kan ook geen kwaad, dus moet ik me er maar weer over heen zetten.
hopelijk komen jullie nog eens hier lezen, ben ook benieuwd hoe het met jullie gaat...
groet, MOON

Hoi Moon,

Het is voor mij weer even geleden dat ik hier geweest ben, maar zag je berichtjes dus ga toch weer met je kletsen.

Wat klote zeg voor je dat het zo ontregelt is allemaal. en die cyste kunnen ze die niet weg halen bij je???
bij mij zit ook een cyste bij mijn rechter eierstok, van 2 cm. hij zit aan de buiten kant dus dat kan geen kwaad. maar volgens mij halen ze hem toch echt weg als ie er in zit?!?!?!

Wij hebben inmiddels ook weer wat niews gekregen.
De vorige keer verteld ik van het slechte nieuws van de afgeblazen IUI, en dat we nog een zaad test moetsen doen om te kijken welke behandeling er dan voor ons geschikt zou zijn.
Dat hebben we gedaan. in een ander ziekenhuis. en uit die test bleek dat er ook niet voldoende goede zaadjes aanwezig waren om IVF te doen. dus alleen ICSI is dan nog een mogelijkheid.
dat was echt de zoveelste tegenvaller.

Nou hebben we vorige week de eerste afspraak gemaakt in een kliniek in Gemert ( klein plaatsje bij eindhoven) daar zit een fertiliteits kliniek die nogal voor uit strevend is. op aanraden van een vriendin zijn we daar terecht gekomen.
we hebben daar vrijdag een intake gesprek gehad en alles uitgelegd. het ziekenhuis waar we eerst waren had alles door gestuurd.
We hebben hem ook uitgelegd dat we baalden dat de IUI niet doorging. hij wilde weten hoeveel goede zaadjes het waren ( 300.000 ) omdat ze een andere onder grens hebben om het te proberen. dus in het ziekenhuis een ondergrens van 1.000.000 en in gemert 200.000 . Omdat dat dus toch oke was hebben we met hem besloten om toch eerst voor IUI te gaan . ik zie zo op tegen het spuiten van die hormonen. dus was heel blij met deze beslissing.
het was erg kort dag, maar agelopen zaterdag hebben we onze eerste IUI behandeling gehad. het is nu allemaal zo snel gegaan. echt niet normaal. voor de zekerheid is er nog een pregnyl spuit gezet, zodat ik mijn ei zeker op tijd zou hebben.
en nu gaan we wachten, wachten, wachten...............

Heel erg spannend allemaal.

oh en voordat ik het vergeet. er zijn bijna 1.000.000 goede zaadjes geplaatst!!!!
joehoe, da's gewoon meer dan 3x zoveel als de vorige keer, toen het afgeblazen werd!

Dit was eindelijk een keer positief nieuws! dit hadden we allebei nodig,
en nu maar hopen dat het helemaal goed uitpakt!

ik ga echt weer flink duimen voor ons!!!!!

tot snel.
Liefs Saarj

Terug
Bovenaan