Waar zijn Moon en P3?

Hey Saarj,
Fijn dat je er weer bent! Zoals ik al schreef heb ik niet steeds zin om eerst weer m'n hele verhaal te doen om iets te schrijven dat de afgelopen dagen /weken speelt. Ook komen er naar mijn idee steeds meer zulke kleine probleempjes van anderen bij dat ik me daar helemaal neit mee kan vergelijken. Ik snap best dat die meiden ook hun verhaal kwijt willen en dat er genoeg andere meiden zijn die wel hetzelfde meemaken, maar ik dus niet.   Misschien ben ik hier de afgelopen tijd ook wel weer iets teveel geweest, 'k lees (te??)vaak  van meiden die zwanger zijn, ook heel jonge meiden (20-24) dan heb ik het soms wel even moeilijk.

Ik kreeg net wel even kippevel toen ik jou verhaal las hoor!!!   Wat geweldig dat er nu zo snel toch zoiets positiefs met jullie gebeurt!! Is voor jullie zeker erg lang geleden dat je op het wachtbankje zit voor een zwangerschapstest??   echt spannend, ik leef met jullie mee.   wanneer mag je testen? (of gaat dat met een bloedtest omdat er zoveel hormonen al in je zitten?)

Tja, met m 'n cyste weet ik het zonet nog niet, eerst verzekerd  de fertiliteitsmedewerkster  me ervan dat het niks ernstigs is en het geen kwaad kan, en twee weken later zegt een gyneacoloog dat als ie niet vanzelf weg is eind van deze cyclus, dat ik dan de pil moet gaan slikken omdat ie toch echt weg moet!!   Is het dan toch "gevaarlijk"of belemmerend voor een zwangerschap?? ik weet het even niet meer. Het laatste gesprek dat ik hierover had met de fertiliteitsmedewerkster was over de telefoon, en tijdens mijn werk, dus heb ik het toen kort gehouden en achteraf zit ik dus met best veel vragen.
Ik moet donderdag weer voor m'n eerste  FM, zal ik het dan nog eens goed laten  uitleggen...   steeds weer dat afwachten, ik wordt er mesjoche van!!
Maarja, eerst de FM dan maar, ben  benieuwd of ik een eisprong ga krijgen (deze maand zou ik uit mezelf er (na mijn idee)  geen hebben, en ik vraag me af of de dosis clomid die ik krijg wel genoeg is om er een te veroorzaken)  
Zo ja, dan heb ik m 'n eisprong volgende week maandag of dinsdag, en zit ook ik daarna weer op het wachtbankje. Hoe raar het ook mag klinken: ik hoop dat ik dan wat langer op het bankje mag blijven zitten dan afgelopen maand

Hopelijk kom je me af en toe op de hoogte houden, en kom je binnenkort met goed nieuws, want dat kunnen we beide wel gebruiken  duim duim
groet, MOON

ooh, ik las net nog even (goed)  jou bericht, en bij mij zit de cyste ook niet in de eierstok, maar er naast, vandaar dat ze hem ook niet meteen  weghalen denk ik
doei

Hoi Moon,

je bent niet de enige die baalt van het goede nieuws over al om ons heen.
dat was ook 1 van de redenen waarom ik een tijdje niet geweest ben.
Al die meiden die meteen zwanger zijn. dat doet gewoon pijn.
maar ben nu weer een beetje opgepept, en kan er dus weer even tegen

Bij mij hebben ze de cyste laten zitten, ze zeggen echt dat het geen kwaad kan, dus ik vertrouw daar maar op!
ik hoop zo voor je dat je een goede eisprong hebt en dat er voor jullie ook es een positief berichtje komt! we verdienen het allebei zo. mijn man zegt iedere dag tegen me dat het: allemaal goed komt!!!! daar vertrouw ik dus maar op.

de 20 ste is mijn NOD , de dokter stelde voor om de 22 ste te testen. maar ik weet niet of ik dat vol ga houden. ik ga mijn best doen in ieder geval.........
het wachten duurt zo lang he. gek dat anders de maanden altijd voorbij vliegen en nu je wacht , het 100 x keer langer duurt.

ik ga je zeker op de hoogte houden. probeer weer wat regelmatiger op t forum te kijken en te schrijven.

tot snel, en kop op he meisje!

liefs Saarj

Yess!! er zijn  TWEE bijna volgroeide folikels!!!
Ben gisteren bij de fertiliteitsarts (f.a)  geweest en die zag er een van 23mm en een van 18 mm. Grote kans dat ze beide (vandaag?!?) springen.
Ben vanmorgen nog geweest voor de samenlevingstest en daar met vlag en wimpel voor geslaagd, eindelijk weer eens goed nieuws!!!   Ben zo blij!!!
De folikels zaten er vanmorgen nog, maar grote kans dat ze dus vandaag of uiterlijk morgen springen. Gisteravond   geklust en misschien dat we vanavond (kon geen kwaad volgens de f.a) of morgenvroeg nog even flink ons best doen voor de zekerheid.
De f.a vertelde dat baarmoederslijmvlies maar heel kort geschikt is voor de zaadjes om doorheen te zwemmen, en dat dit op dit moment het geval is, maar dat dat dus zo weer kan veranderen in dikker slijm (sorry)   in principe leven de zaadjes van gisteravond nog, wat genoeg zou moeten zijn, dus dat geeft wat minder druk als we vanavond of morgenochtend nog klussen, maakt het ook weer wat ontspannener en leuker misschien?!!  
mijn nod is dan de 25 ste of 26ste, tenminste als het niet weer zo gaat als vorige maand, maar laten we maar positief blijven, toch!! ook hier komt het goed!!!!
op het wachtbankje dan maar, heb goeie hoop, ook voor jullie,
ik hou je op de hoogte, en hoop snel van jou de eerste zwangerschapssymptomen te lezen,
groet, MOON

owwwwwwwwwwww Moon wat fijn!!!!!!!
Eindelijke een lichtpuntje. echt super voor jullie. dat maakt het klussen een stuk leuker!!!
ik hoop dat jullie een goed weekend achter de rug hebben. echt super.
en nu ..................... wachten!!!!!

Hier is alles oke. tuurlijk heb ik verschijnselen..... maar die heb ik iedere maand. da's het nadeel he, als je iets heel graag wil. gaat je lichaam je flink voor de gek houden. ik weet dus niet of wat ik voel ECHT is. pfffff ik ben misselijk met vlagen. mijn borsten lijken gevoeliger en steviger/voller ( volgens mijn man, ha ha ha) heb steekjes in mijn buik. dus ja, de verschijnselen zijn er wel. Ik had met mijn man afgesproken dat hij er niet in zou trappen ( wij noemen het de voor-de-gek-houdt-2-weken ) en hij zou degene met het verstand zijn, maar na meer dan 2 jaar is hij ook gezwicht, en gelooft hij net zo hard als ik!!!
echt erg eigenlijk maar we kunnen er niets aan doen.

nog een week wachten, als ik dan nog niet ongesteld ben, ga ik testen. wat duurt het lang he, dat wachten.

mmmm, ik ga maar weer even flink aan het werk nu. dan ben ik er niet de hele tijd mee bezig. ha ha.

tot snel.

liefs Saarj

en toen ging het lichtje weer uit....
ik had al vanaf vorige week vrijdag getempt, puur uit nieuwsgierigheid en controle op  wanneer de eitjes zouden gaan springen.   Vrijdag of zaterdag was de bedoeling.
tot vanmorgen toe heb ik echter geen temp verhoging gekregen en dus ook geen eisprong.   Ik voel wel steeds vanalles in m'n buik, aan de linker kant waar de folikels ook zitten.   Vanmorgen besloot ik daarom om met de fertiliteitsarts te bellen om te vragen wat zij er van vond... ze had wel wat ideeen maar vroeg of ik tijd had om even langs te komen. Dit had ik, en vond het ook fijn om vandaag meteen terecht te kunnen, dan zou ik ook niet nog langer in onzekerheid zitten.
Tijdens de echo zagen we de folikels dus nog zitten, alleen bij opmeting bleken ze gekrompen te zijn!!!!!!!!   Er zit een mogelijkheid in dat ze wel gesprongen zijn (of een ervan) maar dat de folikel daarna toch weer vocht is gaan vasthouden, maar die kans is erg klein, gezien ik ook geen temp verhoging heb gekregen.
Nu moet ik toch vrijdag bloed laten prikken om te controleren of er progestron in zit, en ik moet blijven tempen om te controleren of er toch nog een eisprong gaat plaatsvinden. is dit zo dan moet ik zeven dagen na die eisprong nogmaals bloed laten prikken op progestron. Krijg ik geen temp verhoging, dan moet ik gewoon de cyclus verder afwachten en op dag drie van de volgende cyclus komen om de cyste te bekijken en dan kijken ze meteen wat er met de folikels is gebeurt.

Nu ben ik dus aan de ene kant heeeel verdrietig en teleurgesteld, maar aan de andere kant ben ik blij dat ik uit mezelf weer  begonnen was met tempen, dit heb ontdekt en er vandaag mee naar de f.a ben gegaan. Nu zijn er wel weer wat puzzelstukjes enigszins op z 'n plek aan het vallen voor wat betreft de reden waarom het bij mij   (ons) niet lukt.  
Mocht dit er aan het einde van de cyclus uitkomen, dan is het mogelijk dat zich bij mij (al dan niet met clomid) wel eitjes ontwikkelen, maar dat ze niet iedere maand uit zichzelf springen. Dit is dan in de toekomst te stimuleren met een extra dosis clomid of het inspuiten van pregnil.
Ben dus blij dat er weer een stapje is gezet...
maar moet nog wel even bijkomen van de teleurstelling die ik vandaag weer voor de kiezen heb gekregen,
moet het m 'n man straks ook nog vertellen, die weet niet eens dat ik gebeld heb vanmorgen, laat staan dat ie weet dat ik naar het ziekenhuis ben geweest..
ach dat maakt natuurlijk ook niet uit, maar 't zal voor hem wel een verrassing zijn, en ook een teleurstelling, alhoewel hij meestal wel wat nuchterder is dan ik.   Als is vertel dat er nu wel weer meer duidelijkheid is, dan zal hij er zich denk ik wat makkelijker bij neer kunnen leggen.   soms wel frustrerend, maar ook kan ik me daar dan wel weer aan optrekken als ik daar aantoe ben (over een paar dagen;-)
nou, dat was het weer even voor wat mij betreft,
ik hou je op de hoogte,
enne, jij (jullie) natuurlijk veel succes met wachten deze week...
groet, Moon

Owwwwwwww meisje toch!
Wat een kl*te nieuws zeg.
ik kan me voorstellen dat dit ontzettend zwaar valt.
en je was zo positief!
heb je het je man goed uit kunnen leggen???
gaat het al weer een beetje met je.

dikke knuffel Saarj

Ook van deze kant helaas slecht nieuws.
Ben vandaag ongi geworden. had eigenlijk pas zondag mijn NOD.
Had het nog niet aan zien komen en we waren eigenlijk ook nog vol goede moed.
Nou weg goede moed dus.
de eerste IUI is dus echt mislukt.
We hebben eigenlijk pas 1 februari weer een afspraak, maar ik heb meteen gebeld, omdat ik door die 2 dagen eerder ongi, dus ook weer 2 dagen eerder mijn ei heb.
ze afspraak is dus ook 2 dagen vervroegd zodat we het bij de volgende eisprong weer kunnen gaan proberen.
Maar nu even rust, rust in mijn hoofd en lichaam. even lekker chaggie zijn. en boos. heel boos.

maar ook dat komt wel weer goed.

het komt echt een keer goed met ons.

liefs Saarj

Terug
Bovenaan