Wat eten we vandaag?

Oh dat klinkt ook wel heel lekker. Nou ik ben er inmiddels uit nadat ik een half uur bij de AH voor de rekken heb gestaan. Het wordt nasi met babi pangang en gehaktballetjes met satesaus.

Verder ga ik nog een cake bakken vandaag om de verveling tegen te gaan en heb ik de flair, viva en vriendin gekocht. Ik vind dat ze meer tijdschriften voor zwangere vrouwen op de markt moeten brengen.

groetjes Danique
31w1d

Klinkt lekker hoor! en je hebt genoeg ideeen verzameld voor de rest van de week.
Heb je de gewone flair gekocht? er is nl ook een nieuwe  flair mama uit.
Nou veel leesplezier en eetse voor straks.
Groetjes Rene

Ja klopt, maar de flair mama had ik vorige week al uit. Er moet een dezer dagen ook een viva mama komen geloof ik. Ach ja zo maar eens wat aan mijn huishouden gaan doen en dan komen we de dag wel weer door.

Hallo, wij eten vandaag broccoli met kaassaus, aardappelen en een gehaktbal!
Heel simpel hollands, maar wel lekker en we doen er ook nog zelfgemaakte appelmoes bij! MMMMM, de kinderen vinden dit heerlijk en wij ook.Succes met koken jullie allemaal!

He hoi,

Wij eten vanavond Indiase curry. Helemaal zelf gemaakt met verse koreander, gember, kardemons  en citroensap. Nu klinkt het net alsof dat heel wat is maar eigenlijk is het supergemakkelijk te maken. Als je eenmaal weet welke kruiden erin moeten en je hebt het een paar keer uitgeprobeerd dan ben je zo klaar. Het is superlekker en je kunt het voor meerdere dagen maken want het wordt hoe langer het pruttelt hoe lekkerder.

Over die tijdschriften; er zijn er inderdaad niet zoveel. Ik ben nogal gek op woonbladen, die zijn   er meer dan genoeg, gelukkig. Dus zo kom ik mijn dag wel door.

Groetjes Juffie

Die curry klinkt ook wel heel lekker. Misschien iets voor morgen. Heb je het recept voor me ?

Tuurlijk, je moet waarschijnlijk wel even naar een toko om kruiden te halen.

Nodig voor ong  6 pers.

Kippepoten 8 stuks
2 blikken gepelde tomaten
3 uien
1 courgette
1 aubergine
gemberwortel ( ongeveer 5 cm )

2 Laurierblaadjes
5 tenen knoflook ( lekker stinken )
6 kruidnagelen
6 kardemonpeulen
eetlepel kurkuma
eetlepel komijnpoeder
eetlepel koreanderpoeder
theelepel komijnzaad
citroensap
kleine theelepel chilipoeder
4  theelepels fijgehakte verse koreander

Eerst snij je een ui grof, pel je de knoflook en snij je de gember in blokjes. Dan ga je daar met je staafmixer een glad papje van maken ( kijk uit je gaat tranen als een idioot ).
Vervolgens doe je olie in een pan en daar de komijnzaadjes in. Even laten sudderen tot de zaadjes openbarsten en dan de kip en het gladde papje erbij ( het ruikt meteen lekker ). Daar doe je dan de komijnpoeder, koreanderpoeder, chilipoeder en kurkuma bij. Nu ga je 10 minuten de kip bakken. ( Als het te droog wordt doe je er wat tomatensap bij ).
Dan snijd je de aubergine en courgette en 2 uien in stukjes. Die doe je er ook bij, samen met de 2 blikken gepelde tomaten. Daarbij doe je de laurierblaadjes, kruidnagelen en kardemons ( die moet je even insnijden, dan komt de smaak beter vrij ) en flink wat scheuten citroensap. Zout naar smaak toevoegen.
Dit laat je minimaal een uur pruttelen. Op het laatst gooi je de verse koreander er doorheen. Je kunt het eten met rijst erbij.

Je kunt ook eindeloos varieren. Bijvoorbeeld met vlees. Je kunt lamsvlees of rundvlees doen. Of andere groenten erdoorheen. Je kunt er ook kokossap doorheen doen, ook lekker.

Poe he. Nu lijkt het toch best ingewikkeld. Valt best mee hoor als je het een paar keer gemaakt hebt draai je je hand er niet voor om.

Eet smakelijk
Juffie

Nou ik heb lekker een visschotel gehaald, heel lekker
was dat met zalm, mosseltjes, ansjovis, en slibtongetjes.
heerlijk was dat.

misschien een idee voor morgen

liefs la-nu

Terug
Bovenaan