Wat eten we vandaag?

Hahaha inderdaad een leuk onderwerp! zo krijg je weer eens wat nieuwe ideeen!!
Wij hebben gisteren een ovenschotel gegeten met gehakt, verse  bonen en verse wortellen en aardappelpuree erover..mmm...was heerlijk!
Vandaag moet mijn mannetje helaas werken (middagdienst) dus eet ik macaroni (zat nog in de diepvries, lekker makkelijk dus!) en hij eet iets bij mc donalds (hij zei: eet jij de macaroni maar op dan ga ik me wel wat halen in de pauze (alsof hij het erg vind haha) want  jij hebt vitamines nodig en moet goed eten nu  je zwanger ben!! hihi)
Verder heb ik heel vaak zin om gewoon aardappelen, groenten en vlees te eten (terwijl ik dat normaal niet zo geweldig vind) of inderdaad lekker stampot ofzo.
Frieten vind ik normaal heeerlijk maar moet ik nu ik zwanger ben echt zin in hebben
 erg raar...maar ja wel zo gezond toch!

hallootjes wat ik vandaag eet staat er al maar morgen eet ik shoarma lekker en makkelijk morgen een openings feestje van iemand dus ik dacht moet simpel zijn haha.

kussies vero

Hmm hachee is wel errug lekker ja. Denk dat ik dat deze week ook maar een keer ga maken. Alleen even kijken wanneer mijn mannetje er niet is, want die is er niet zo kapot van.

Vandaag eet ik speklapjes met sla en gekookte aardappeltjes met jus.... Ook errug lekker.

Kook ze allemaal !!!

groetjes Danique
36w0d

hoi hoi

Waar ik op dit moment verzot op ben en gelukkig mien lief ook is Rendang smoorvlees van conimex.

We kopen een stuk runderlap met lekker wat vetjes, m'n partner snijdt het in stukken voor me (slager) en dan laten we het zo'n drie uur sudderen.
Daarbij doe ik rijst, javaanse sate, sajoer boontjes en emping allemaal van conimex en nee ik ben niet groot aandeelhouder van hun, hhihihihihii.

Of wat dacht je van hutspot, chilli con carne, gehaktschotel, zuurkool???

Dat zijn eigenlijk een beetje de dingen die ik met genoegen en veel eet de rest is drie hapjes en dan zit alweer vol.

succes met verder ideeën op doen!

gr
funkymum

Hahaha, wat een grappig onderwerp weer! leuk!

ik heb de laatste tijd erg weinig zin om te koken en ook erg druk, maar vandaag heb ik eindelijk weer eens mn best gedaan en een taise rode curry gemaakt. erg lekker, maar ik kan tegenwoordig wel minder tegen heet dan voor de zwangerschap, dus ietsje milder gemaakt.

goh, wat grappig over die hachee, dat heb ikecht in geen eeuwen gegeten en nooit gemaakt. hoe maak je zo iets? ik kan me herinneren dat dat lekker was.....

eet smakelijk allemaal!
mm,24wkn

Leuk ja! Weet vaak niet meer wat ik moet bedenken, dus zo kan ik nog wat ideetjes op doen! Gister gewoon hollandse pot.. Aardappels, sperzieboontjes en kipvleugeltjes. Daar is dochterlief ook t meest gek op, dus doe je dat al snel..
Wat ik de laatste tijd ook wel doe, in flair heb je recepten van Sonja Bakker staan, zijn vaak rijstgerechten. Laatst 1 met noodles, spercziebonen, prei, champignons, knoflook en reepjes gesneden biefstuk. Vooral dat laatste erg lekker nu!! Doordat je het eerst bakt en daarna nog na laat pruttelen in de saus, is de biefstuk wel goed doorbakken, maar niet taai.

Dan heb ik nog een rijstgerecht:
Witte rijst met sperziebonen, kipfilet en ananas. (ja ik heb wat met sperziebonen ja..
Kom nog wel ff vaker kijken bij deze topic, leuk hoor!
En eet smakelijk allemaal!

MM, hier mijn recept voor hachee:

600 gram runderlappen
75 gram boter
3 grote uien
2 laurierblaadjes
2 kruidnagelen
1 theelepel suiker
scheut azijn
5 dl bouillon
peper en zout
2 theelepels maizena
2 eetlepels water

Braad de runderlappen (in grote stukken gesneden) op een matig vuur lichtbruin. Hak de uien in niet te kleine stukjes. Voeg deze toe en fruit ze mee. Zet het vuur laag en voeg de laurierblaadjes, de kruidnagels, de suiker, azijn, bouillon en zout en peper toe.
Laat het vlees in 2 a 3 uur gaar stoven met deksel op de pan (ik doe het 3 uur, maar je moet wel opletten of het niet droogkookt, anders water toevoegen).
Haal de laurierblaadjes en de kruidnagels uit de pan.

Afmaken van de hachee:
Maak een prutje van de maizena en het water en roer dit door de hachee.
Of:
Schep 2 eetlepels appelstroop door de hachee en verkruimel 1 plak ontbijtkoek en laat het nog  3 minuten pruttelen.

Heel erg lekker met rode kool met appeltjes en aardappelpuree.
Eet smakelijk!

quote: musicerende mama reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('31-10-2006 22:57:13'));

Hahaha, wat een grappig onderwerp weer! leuk!

ik heb de laatste tijd erg weinig zin om te koken en ook erg druk, maar vandaag heb ik eindelijk weer eens mn best gedaan en een taise rode curry gemaakt. erg lekker, maar ik kan tegenwoordig wel minder tegen heet dan voor de zwangerschap, dus ietsje milder gemaakt.

goh, wat grappig over die hachee, dat heb ikecht in geen eeuwen gegeten en nooit gemaakt. hoe maak je zo iets? ik kan me herinneren dat dat lekker was.....

eet smakelijk allemaal!
mm,24wkn

He mm,

Hache maak je als volgt.
Haal bij slager of gewoon supermarkt twee flinke stukken runderlappen niet al te mager hoe meer vetjes (het witte spul tussen het vlees) hoe lekker het moet worden volgens m'n manneke de slager.
Haal hachee kruiden, ui, twee of drie tomaten en laurierblad, 1 pak bakboter.
Snij de ui in stukken zo groot als je zelf wilt en lekker vind.
Snij de tomaten met vruchtvlees in vier partjes of gewoon in stukken die jij lekker vindt
Snij het vlees in twee of vier grote stukken hompen (dus niet in stukjes)
Eerst fruit je de ui, haal je het eruit en daarna bak je eigenlijk de runderlappen aan in het zelfde vet.(moet een behoorlijke jus zijn)
Zodra je het aangebakken hebt doe je ui er weer terug bij, gooi je water erbij totdat het vlees onder water staat, voeg de kruiden, laurierblad en tomaten erbij in.
Daarna is het op zacht vuur laten sudderen voor zo'n 4 a 5 uur. Hoe langer je het vlees nl. laat sudderen hoe zachter en lekkerder het word.

Om de zoveel tijd roeren, ik gooi er gaande weg nog wel eens extra water bij, zout en peper. Het vlees moet blijven zwemmen!!!

Als het bijna klaar is kook ik de aardappels af en dan is het smullen geblazen!!!

Hou je niet van grote stukken vlees dan kan je voordat je het opdient natuurlijk nog even snijden.

Mmmmmm krijg er zelf ook enorme trek weer in dus vd week maar weer een keer maken.

EET SMAKELIJK!!!!!

Terug
Bovenaan