We gaan ervoor!! - Part I

Oh ja, Jannie!!! Vandaag dé dag, heel veel succes en plezier natuurlijk!!!
Ik hoop zo dat er iets te zien is (probeer je de echofoto in te scannen??).
Vanavond komen er vrienden langs en gaan we bbq, hoop dat er voor die tijd nieuws is....

Goedemorgen dames,

Kheb weer veel gemist! Gister kwam een vriendinnetje eten die ik al een tijdje niet had gezien, was gezellig. Vandaag maar tot 14uur werken, naar huis en dan samen naar het ziekenhuis. kan jullie vertellen: heb slecht geslapen en ben best zenuwachtig. Maar heb toch t idee dat het gezonde spanning is. Gisteravond bekroop me ineens het idee: ben ik wel ècht zwanger??? En ik heb meteen een test gedaan. Zo van: als ik echt zwanger ben dan moet het ook kunnen na een hele dag veel water en thee drinken! Gelukkg kwam de zwangerschapstreep zo ongeveer sneller en duidelijker dan de controlestreep, dus op zich ben ik gerustgesteld. Maar goed, spannend straks! Ik zal proberen het fotootje in te scannen, misschien wordt dat morgen pas. Maar ik kom zsm hier!

Marieke: jij hebt dus echo bij je vk? Bij de fatale echo, vandaag precies 8 weken terug, vertelden ze me meteen dat ik bij 6 a 7 weken meteen een echo kreeg, om me gerust te stellen. Morgen is het alweer 1 augustus dus dat zal misschien best snel gaan? 11 augustus; dan ben ik denk ik 7 weken dus jij mss ook of iets langer. Wat wel een fijn idee is, dat er dan iig een hartje te zien moet zijn.

Miep: wat balen; je ongi! Oh vind het echt balen voor je meid.... :-(
Ik heb het idee dat ik niet echt meer "thuis" hoor op dit forum, lijkt wel alsof hetgene dat ons met elkaar verbond toch soort van verstoord is, hoe zien jullie dat? ik snap jullie reactie ook goed hoor, dat jullie minder willen komen. Maar misschuien heeft het gewoon tijd nodig? Als we maar weer n keertje terugkomen, toch? ;-) Kan me idd goed voorstellen dat als je jezelf gek maakt dat je dan wat minder komt.

Y: wat balen meid, dat er nog wat zit en dat je een menstruatie moet afwachten... Oh wat vervelend... Hopen ze dan dat het eruit komt met je volgende menstruatie, bedoel je dat? Ik hoop het in ieder geval wel in jouw geval en niet dat je nog een curettage moet ondergaan. Sterkte!!!!! Vind het wel fijn te horen dat je veel steun hebt aan dit forum, echt!

mama13 (Els): maakt niet uit, ik luister naar Jannie en Janneke. Ik woon trouwens in Tilburg. Jij komt dus uit Eindhoven. En dan nu naar Enschede? Voor de liefde denk ik? ;-) Marieke is idd vliegirl. Heb je lekker in t zwembad gezeten samen?
Ik zag vaak op de andere zwanger-worden-forums dat de zwangeren in het begin wat glitters strooiden voor de nog-nie-zwangeren, zodat ze wat geluk kregen toegestrooid. Maar weet je wat; ik strooi er nog een paar, speciaal voor jou! ;-)

GLITTERS ******** GLITTERS ******* GLITTERS ******

Laura: wist ook niet of je een eisprong hebt met de pil. heb even gegoogled, eisprong + pil, en ik zie dat door de pil de eisprong onderdrukt wordt.

Ik zie mezelf mn vraagstuk met berekeningen bij de gyn neerleggen vanmiddag: dan zal ze vast wel denken. tut tut tut, dan had je maar 1 cyclus af moeten wachten dametje... haha! Dat krijg je er van, eigenwijsje! ;-)
Ben benieuwd wanneer ik terug mag komen, ik denk over week of 2. Hoop ik....

Mn borsten doen iets minder zeer maar ze groeien nog wel, dat wist manlief me gister te vertellen haha!  

Els  / mama13: jammer dat je man er geen fan van is, van ovu-testen. Maar aan de andere kanten: jij hoeft hem toch niet te vertellen wanneer het "moet"? kwestie van extra verleiden op dat moment, kun je t m altijd achteraf vertellen. Mijn man had dat ook wel hoor, hij wilde liever nietw eten wanneer mn ei was, want bij t woordje "moeten" krijgt hij al jeuk overal!

Roos: sterkte morgen! Ga zeker aan je denken, hopelijk voel je ej daarna opgelucht.

Groetjes, Jannie

PS: heb even een kolom toegevoegd; vakantie. Is mss wel handig als we weten als iemand in t buitenland is en dus tijdje niet reageert.... Vullen jullie t nog even in?

Naam
MK/Curettage
Verwachte eisprong
NOD                
Poging nr. na mk/curettage
Datum evt. controle
Leeftijd
Vakantie

Laura
10 juni
28 juli
11 augustus
2e
geen
33

Linda
23 maart
1 augustus
14 augustus
5e
al geweest
30
19 juli t/m 9 aug (?)

Marijke
17 juni
2 augustus
15 augustus
2e
31 juli
33

Joanna
1 juni
2 augustus
17 augustus
2e
al geweest
30

Janneke
7 juli
4 augustus
18 augustus
1e
al geweest
28

Patricia
10 juli
7 augustus

21 augustus

1e
7  augustus
30

Mama13
11 april
31 juli
17 augustus
3e

geen

29

Charlie

11 juli

8 augustus

22 augustus

1e

?

?

Miep
19 juni
20 augustus
1 september
2e
al geweest
32

Y
23 juli
20 augustus
3 september
1e
?
?

Yosha
28 juli
25 augustus
8 september
1e
?
32

Zwanger

Naam
MK/curettage
Uitgerekende datum
Hoeveelste kindje
Poging na mk / curettage
Datum gyn / vk
Leeftijd

Marieke
12 juni
25maart 2009
1e
1e
?
30

Jannie
18 juni
30maart  2009
1e
1e
31 juli
29
20-27 sept

Goedemorgen Ladies,

&Laura: mijn ijzergehalte is goed neem ik aan, heb geen klachten zoals moe of duizelig...ik vloeide dan ook niet zo heel veel hoor, de ene dag wat meer dan de andere.

Best vreemd, gister was het vloeien weg en vanmorgen weer helderrood bloed.....nou ja, we zien wel wat er gebeurt!

@Marieke: vertel je VK hoe je vindt dat zij reageert op jouw vragen, misschien heeft ze het zelf niet door! Het is toch iemand die jou tijdens je bevalling zal begeleiden en dan lijkt het mij wel fijn dat dat iemand is die je volledig vertrouwt!

Ik heb juist hele lieve VKen! T zijn er 4, maar alle 4 even geinteresseerd en positief! Zelfs na mijn miskraam heb ik ze nog gebeld om dit door te geven en zelfs toen werd ik niet afgewimpeld, maar namen ze de tijd voor me! Echt schatjes! Hoop ze snel weer te mogen ontmoeten

Hoe lang duurt het voordat je lichaam e.e.a. weer oppakt na een curretage? Heb namelijk nog geen gyn gesproken, die zie ik pas 13 aug weer....maar heb geen idee hoe of wat, das toch eigenlijk raar dat ze je dat niet meteen na die curretage vertellen? Hoe was dat bij jullie dames?

liefs Yosha

Hoi Jannie,
Goed idee van de vakantie erbij. Wat ik alleen lastig vind, is dat je dan de tekst half ziet. Moet je de hele tijd heen en weer scrollen van links naar rechts omdat er woorden wegvallen.  Is daar iets op te vinden, bv de hokjes kleiner maken door qua data bv 11-8 ipv 11 augustus te schrijven?? Of een kleiner lettertype voor het schema??
Mijn vakantie is van 21 augustus t/m 10 september.

En jij hoort hier nog steeds thuis hoor!!! Ben gewoon heel benieuwd hoe het met jou gaat!! En daarnaast ben jij (en Marieke) voor mij het bewijs dat het na een miskraam weer snel raak kan zijn. Dat geeft mij dan weer hoop!!

Ga nu weer snel weer aan het werk, er ligt genoeg om af te werken voor mijn vakantie.....

Nog even dan.....
De VK bij mij (Groningen) zijn er 3 in 1 praktijk en je krijgt met hun alle 3 te maken. Heb ze telefonisch allemaal al een keer gesproken. Telefonisch vond ik 1 wat minder, de andere 2 bevielen mij beter.
Grappig dat een vriendin van mij, die 3 weken geleden bevallen is, juist de voorkeur had voor diegene die ik het minst vond door de telefoon. En toevallig was dat ook degene die haar bevalling heeft begeleid. Zij blij!! Verder was ze ook heel tevreden over de rest, maar het is natuurlijk menselijk dat de een je beter ligt dan de ander.....
Dus ik wacht het wel af tzt!! Verder was ik hartstikke tevreden, dus ik ga er weer heen straks. In Groningen zijn er natuurlijk wel meer VK's maar deze is ook nog eens een keer het dichtst bij mijn huis, dus wel gemakkelijk. Ik ga er vanuit dat ik in 1e instantie geen gyn nodig heb, en zo wel, dan is dat natuurlijk snel geregeld door de VK.

Naam
MK/Cur
eisprong
NOD                
Poging nr.
controle
Leeftijd
Vakantie

Laura
10/6
28/7
11/8
2e
-
33

Linda
23/3
1/8
14/8
5e
-
30
19/7 t/m 9/8 (?)

Marijke
17/6
2/8
15/8
2e
31/7
33

Joanna
1/6
2/8
17/8
2e
-
30

Janneke
7/7
4/8
18/8
1e
-
28

Patricia
10/7
7/8

21/8

1e
7/8
30

Mama13
11/4
31/7
17/8
3e

-

29

Charlie

11/7

8/8

22/8

1e

?

?

Miep
19/6
20/8
1/9
2e
-
32

Y
23/7
20/8
3/9
1e
?
?

Yosha
28/7
25/8
8/9
1e
?
32

Zwanger

Naam
MK/cur
Uitger. datum
kindje
Poging nr.
Datum gyn / vk
Leeftijd

Marieke
12/6
25/3/09
1e
1e
?
30

Jannie
18/6
30/0309
1e
1e
31/7
29
20-27/8

Zo is ie volgens mij beter te zien. Heb alles even ingekort...
Greets!
PS: Marijke: zie dat je vandaag controle hebt! Spannend!

Naam
MK/Cur
eisprong
NOD                
Poging nr.
controle
Leeftijd
Vakantie

Laura
10/6
28/7
11/8