We gaan ervoor!! - Part I

Hey ladies,

Roos, hoe is het met je? Fijn idee dat het vrijdag dan eindelijk zover is. Ik hoop voor je dat het niet meer spontaan komt. En zowel, dan moet je het vrijdag laten controleren hoor, die afspraak staat toch al!

Oke Jannie, bedankt, ik weet nu waar de visoliecapsules goed voor zijn. Eigenlijk wil ik niet teveel dingen slikken als ik zwanger ben. Heb multivitamine met foliumzuur voor zwangere vrouwen / vrouwen die dat willen worden. Daarnaast heb ik natuurlijk ook nog mijn staalpillen. Zijn dan wel niet speciaal voor kindje, maar wel voor mij..... Dus ik weet nog niet of ik die visoliecapsules ook ga slikken mocht het zover zijn.
Ik wens je morgen alvast veel succes & plezier!! Hoop dat er iets te zien is en ben heel benieuwd naar je echofoto!!
Leuk idee om deze te mailen naar je familie, wat zullen die opkijken!!
10 dagen na ei dus al kwaaltjes, ik hou het in de gaten!!

Janneke, zou wel mooi zijn, een positieve test op vakantie!! Ik hoop het voor je!!
En zet em op nu, ik lees dat je een 10 geeft voor je slijm!! Joehoe, eindelijk dan toch!!

Miep je hebt gelijk, ik moet het van de positieve kant bekijken met het zwanger worden van iedereen op dit forum. Probeer ik ook hoor, maar weet van mezelf dat ik stikjaloers ben!! Kijk als jij volgende week zwanger blijkt, vind ik dat hardstikke fijn voor jou natuurlijk. En als ik de week erna het ook blijk te zijn, nog fijner!! Maar jij wel en ik daarna niet, dan ben ik echt erg teleurgesteld.... Moet dan weer een maand wachten, en ondertussen zijn jullie de kritieke weken al bijna voorbij. Zou zo leuk zijn als we elkaar die weken kunnen steunen!!
Ja dat tellen vanaf de 1e dag ongi, dan heb je nog niks gedaan en ben je al zwanger, haha.... Maar die paar weekjes gratis zijn ook wel weer mooi meegenomen!
Ja ik kan ook allerlei kwaaltjes hebben waar ik niet bij stil sta. Ben pijntjes ook gauw weer vergeten. Alleen deze komt iedere keer weer terug, en op een gegeven moment valt dat op. Het gekke is dat ik nog steeds wat kleine krampjes heb in mijn buik (aan zijkant). Maar ik weet bijna wel zeker dat mijn ei echt al wel geweest is!
Misschien weet iemand anders of je nog een eisprong hebt met de pil? Ik kan het niet met zekerheid zeggen, maar ik dacht eigenlijk van niet.
Zondag dus testen als je nog niet ongi bent, dat schiet al op!! Maar idd, er kan nog van alles gebeuren tot die tijd.
Dat krijg je ervan als je begint bij de 1e berichtjes te lezen en reageren, ik lees nu dat je ongi al zover is. Nee, wat is dat balen meid!! Ja nuchter ben je, op naar de volgende ronde, maar dat is zo'n dooddoener. Je mag je verdriet best even uiten en  lekker uithuilen bij je mannetje hoor, ik weet hoe de teleurstelling voelt!!

Wel leuk dat de tuinmeubels zijn gearriveerd, en het is nu nog mooi weer, dus kunnen jullie er lekker van genieten! Wij hebben vanmiddag een tuintafel gekocht. De huidige is toch wel erg klein en aangezien er morgen vrienden komen eten en we gaan bbq, is een grotere tafel wel zo prettig!

Marieke, leuk vrijdag jarig, en leuk moment om het dan te vertellen!
Het was dus gezellig bij je schoonvader en leuk om foto's uit te zoeken en te bekijken!
Die moeheid had ik de vorige keer wel. Zin in eten ook niet echt, niet meer als anders tenminste.

Yosha, fijn dat je je goed voelt. Denk wel om jezelf hoor! Geestelijk kan ik me voorstellen dat het al stukken beter gaat, maar ook lichamelijk is belangrijk. Hoe is het met jouw ijzergehalte? Want je hebt toch ook een tijd gevloeid?
Dus jij had ook al minder zwangerschapskwaaltjes de laatste weken. Ik ook, en idd, niks door hebben. Weet wel dat ik daarvan wel onzeker zal worden mocht ik weer zwanger zijn. Ik hoop op veel kwaaltjes!!

Joanna, oh irritant gevoel idd, dat je je kans deze maand misschien hebt laten lopen. Zou daar ook ziek van zijn hoor. Vervelend dat je man geen zin heeft in geplande avontuurtjes (zoals je het zo mooi noemt). Gelukkig vindt mijn man dat niet erg (al zuchtte hij maandagavond ook wel even hihi).
Ja het grote wachten is weer begonnen. 2 weken duren dan lang!!

Patricia, fijn dat je het ondertussen wat beter kunt relativeren. Ik kon het zelf niet laten om het verhaal te lezen. Afschuwelijk gewoon!
Dus jij ook al je ei! Dat zou betekenen dat je  hoger in het lijstje komt toch.... Veel plezier en succes de komende dagen!!
Oh lees nu dat ovu-test niks aan gaf. Balen!! Misschien geklust zodat slijm niet betrouwbaar is?
Jij ook al vervelende ervaringen met het inbrengen van de Mirena spiraal dus..... Ja de 1e keer staat bij mij ook in mijn geheugen gegrift. Ik kon toen ook niks. Eerst al flauw gevallen van de pijn en daarna moest ik ook de hele dag bijkomen.
Maar de 2e keer, met die Ibuprofen, geen centje pijn. Ben zelfs gewoon aan het werk gegaan! Wel wat een harde buik en de baarmoeder die krampte, maar met de Ibuprofen was dat goed onder controle te houden.
Het eruit halen was trouwens geen enkel probleem, dat voelde ik amper.
Druk op je werk dus. Halve dagen is dan ook net niks. Je wilt zoveel maar het lukt niet, gaf mij toen ook wel een tikje een frustrerend gevoel moet ik zeggen.

Volgens mij was het Marijke die schreef over die innesteling. Ik geloof dat zij haar ei tussen de 9 en 12 dagen voor ongi had, en dat dat problemen zou kunnen geven omdat de ongi dan te vroeg komt en de hele boel weer mee naar buiten spoelt.

Hihi Jannie, ik snap de berekening van Marieke ook niet. Volgens mij rekent ze vanaf de datum miskraam (12 juni) en dan ei op 26 juni. Lijkt me erg vroeg....
Marieke, hoe zit het nu, hihi!!!
Oh je snapt het zelf ook niet meer, geweldig dit!! Had je toch maar beter moeten luisteren en eerst een cyclus af moeten wachten haha.....!!
Lijken me geen prettige vk's daar bij jou hoor. Alsof je altijd loopt te zeuren, maar het is toch heel logisch dat je nu graag snel iets meer zekerheid wil!!
Denk dat ik er voor kies om in week 8 een echo te doen als ik weer zwanger ben. Weet ik in ieder geval zeker dat er een hartje te zien moet zijn en krijg ik niet de onzekerheid of het misschien nog te klein is om iets te zien.
Als het nu raak is, komt dat ook hartstikke goed uit. De dag nadat we terugkomen ben ik precies 8 weken.... Ga dan voor mijn vakantie alvast bellen voor een afspraak. Oh I hope sooooo!!!!

Ik ben nog niet zo'n expert, maar die 2 lege vruchtzakjes leken mij ook wel bijzonder. Volgens mijn baas was de ene wel wat groter dan de andere, maar was bij beide niks te zien, leeg dus. Moet zeggen dat een tweeling me erg leuk lijkt, maar ook errug druk!!! Pff, eentje zal al wennen zijn, laat staan 2 van die kleintjes!
Mijn baas en vrouw zijn er nu wel behoorlijk relaxed over. Ze hebben al een kindje van 2 jaar en ze zijn heel nuchter, zo van, we weten dat het kan en dit is domme pech. Ze hebben het de 1e keer ook gehad, en toen waren ze ook veel onzekerder, net zoals ik nu. Maar mijn baas is ervan overtuigd dat het bij mij nu snel goed komt. Hij wilde alvast vervanging regelen voor volgend jaar, voor mij en  voor zijn vrouw  (grapje haha)!!

Y, wat balen dit zeg!!!
Ik heb iets vergelijkbaars meegemaakt. Had miskraam op 10 juni, 16 juni echo en toen zeiden ze dat alles schoon was. Helaas bleef ik bloeden en op 27 juni zo'n enorme bloeding dat ik op 30 juni bij gyn ben geweest. Die zag op echo ook nog wat zitten. Maar mijn baarmoeder was nog open en ze kon het propje placenta wat er nog zat gelukkig er uit halen. Daarna deed ze weer een echo en toen was alles echt weg. Het bloeden stopte toen ook gelukkig.
Ik was daarom ook niet echt teleurgesteld toen ik ongi werd. Was ook nog wel een beetje bang dat er toch  nog iets achtergebleven zou kunnen zijn.
Mocht dat zo zijn, dan reken ik er op dat nu alles echt wel schoongespoeld is. Er kwamen in ieder geval geen stolsels meer.
Ja vreselijk moeilijk, die zwangeren in je omgeving waarbij het wel goed gaat. Maar 3x is scheepsrecht en bij jou komt het ook goed! Moed houden hoor!!
En fijn je hart blijven luchten hoor!! Doen wij ook en het helpt geweldig moet ik ook zeggen!!

Mama13, die glitters zijn een goed forumgebruik. Als er eentje zwanger is, dan strooit die met glitters omdat dat de anderen geluk zou brengen!! Schraap ze dus maar goed op....ze brengen geluk!!
En ja...Vliegirl=Marieke.

Nou luitjes, dat was het wel weer voor vanavond. Ik ga zo mijn bedje opzoeken. Ben alweer moe, komt vast van het weer!

Laura

Hoi Dames,

nog even kort berichtje van mij,
ik heb net mijn man gevraagd wat hij er van vond als vrouwen
ovulatie testen kopen, hij weet meteen dat dit op mij sloeg,
helaas hij is in dit opzichte een beetje ouderwets, hij is bang
dat er dan teveel druk bij komt kijken en dat het dan niet lukt.
hij vindt gewoon om de 2 dagen lekker fun niet nadenken en wachten
heb hem verteld dat er geen druk is ookal is test positief is gewoon meer
zekerheid, maar helaas hij snapt mij niet zo goed, dan maar stiekem
want ik heb er nog 4 en ik wil het wel weten.
nou wij gaan lekker in het donker over een half uurtje lekker in
ons zwembadje afkoelen

sorry moest het even kwijt.

groetjes els

Nou, hierbij dan het bijgewerkte overzicht.
Gisterenavond wilde de ongi nog niet echt doorzetten. Dom genoeg denk je dan toch nog even "wie weet". Maar het bewijs vanmorgen was duidelijk genoeg om ook dat weer de grond in te slaan. Niet eerlijk dat je om 1 ongi 2 keer teleurgesteld moet zijn. Dat heb ik natuurlijk mezelf aangedaan, dat snap ik wel. Maar toch.
Nou, in de eerste maand nadat ik gestopt ben met de pil kwam mijn ei dus na 21 dagen. In de tweede maand kwam deze na 19 dagen. Bij gebrek aan meer informatie, ga ik dus maar even op het gemiddelde van 20 dagen zitten. Joehoe, ik heb een lange cyclus. Ben erg jaloers op jouw cyclus, Laura!
En voor de NOD ben ik dus op 12 dagen later gaan zitten. Die fase blijkt in mijn geval dus redelijk kort te zijn, wat ook niet echt prettig is. Maar goed, gezien het feit dat we bij de eerste serieuze poging zwanger raakten, zal ik me maar even niets aantrekken van het feit dat 12 dagen aan de korte kant is.
O, ik heb Sjenientje ook even weggehaald. Mocht ze weer terug komen, dan voegen we haar gewoon weer toe. De informatie die erop stond, klopte toch niet meer. Waarschijnlijk is ze inmiddels aan de volgende poging begonnen of ze is zwanger. Hoe dan ook, jij staat nu bovenaan Laura!
Doe je best, want ik verwacht glitters.

Naam
MK/Curettage
Verwachte eisprong
NOD                
Poging nr. na mk/curettage
Datum evt. controle
Leeftijd

Laura
10 juni
28 juli
11 augustus
2e
geen
33

Linda
23 maart
1 augustus
14 augustus
5e
al geweest
30

Marijke
17 juni
2 augustus
15 augustus
2e
31 juli
33

Joanna
1 juni
2 augustus
17 augustus
2e
al geweest
30

Janneke
7 juli
4 augustus
18 augustus
1e
al geweest
28

Patricia
10 juli
7 augustus

21 augustus

1e
7  augustus
30

Mama13
11 april
31 juli
17 augustus
3e

geen

29

Charlie

11 juli

8 augustus

22 augustus

1e

?

?

Miep
19 juni
20 augustus
1 september
2e
al geweest
32

Y
23 juli
20 augustus
3 september
1e
?
?

Yosha
28 juli
25 augustus
8 september
1e
?
32

Zwanger

Naam
MK/curettage
Uitgerekende datum
Hoeveelste kindje
Poging na mk / curettage
Datum gyn / vk
Leeftijd

Marieke
12 juni
25maart 2009
1e
1e
?
30

Jannie
18 juni
30maart  2009
1e
1e
31 juli
29
Ik heb me trouwens voorgenomen om de komende tijd wat minder vaak het forum te bezoeken. In ieder geval vanaf het moment dat mijn ongi weer voorbij is. Ik ben er denk ik ook veel te veel mee bezig. Niet dat ik denk dat het daarom niet geluk is deze maand, hoor. Maar ik maak mezelf helemaal gek en dat voelt niet zo prettig.
Jullie zijn niet van me af, hoor! Ik kom nog wel, alleen minder vaak dan nu.

Ja dus Miep, balen!!
Ik kan me je gevoel voorstellen en ook dat je het forum wat minder gaat bezoeken. Dat ben ik ook van plan, in ieder geval na de vakantie als het nog niet raak is. Tijdens de vakantie zal ik ook al stukken minder kunnen reageren, dus dan moet ik ook wat afkicken. Ik ben er ook (te)veel mee bezig en dat is niet goed.

Maar goed, alle ogen zijn nu dus op mij gericht.....ik doe mijn best!!

Terug
Bovenaan