We gaan ervoor!! - Part I

he meiden,
nou ik kan het verlies van het kindje van mijn vriendin inmiddels iets beter relativeren. Het is nog steeds vreselijk natuurlijk, maar het is haar leed. Hoe rot ook. Ik ben altijd iemand die dan heel veel wil gaan doen, naar haar toe, haar steunen en helpen. en zeker gezien mijn verhaal, trek ik het me nu erg aan. Ik denk er ook erg veel aan. Maar geloof dat ik nu wel beter de grens zie tussen haar stuk en mijn stuk.
Ze weten inmiddels wat de oorzaak van de vroege bevalling is. Die houdt ik nog steeds lekker voor me. Die zorgen hebben jullie niet nodig. Misschien dat ik hem wel neerzet bij 'zwanger worden na een doodgeboren kindje' Ik weet dat sommigen van jullie daar ook wel eens lezen en reageren. Dus als je het niet wilt weten, zal ik het berichtje goed inleiden, dat je weet dat je moet stoppen met lezen als je het niet wilt weten.

Laura, haha, nu heb ik glitters gevangen hoor! Als ik mijn slijm kan geloven, lijkt het erop dat ik rond mijn ei zit. Het rekt best aardig mee. Maar ik vind dat rekken wel lastig, want het ene stuk rekt lekker en het andere minder, dus wat is het dan? Ik vond net in de kast nog 3 ovulatietesten, dus ga dat denk ff checken zo. (ben natuurlijk net naar de wc geweest) Qua buikpijn, dat heb ik niet. Af en toe een steekje, maar niet iets langdurigs. En ik geloof eerder dat die steekjes door mijn darmen komen.
So ik heb ook de mirena gehad. Man wat een pijn bij het inbrengen. Een weeig gevoel zei ze inderdaad. Nou dan hoop ik op een eindwee, maar dat zal wel niet. Ik heb echt de rest van die dag op de bank gelegen. Te beroerd om te praten. Vriendlief was echt heel lief en wilde drinken en eten brengen, maar daarop reageren voelde al als teveel. De dagen daarna voelde ik de spiraal wel heel duidelijk, leuk als ik op mijn zij ging liggen, dan voelde ik hem meezakken.
Tsja en die zwangerschapstekenen he. Wat zeggen bultjes op tepels nou eigenlijk. Ik heb de mijne eens goed bekeken en daar zitten allemaal bultjes op. Volgens mij zijn die afkomstig van mijn zwangerschap van Bas*. Geen idee dus of ze veranderen als ik weer zwanger mag zijn. En zo'n streep heb ik niet gehad. Het is dus weer heerlijk zo dat de een andere kwalen/signalen heeft dan de ander. Zo blijft het lekker spannend.

Jannie, bedankt voor de glitters hoor. Zoals geschreven, ik heb ze deels weggeschraapt. Als mijn ei nu ook nog snel is, komt dat goed uit. Vanavond maar aan de klus, haha.

Roos, fijn dat je vrijdag de curretage krijgt. Ga je ook nog als je naar jou idee het vruchtje verloren bent? Of controleren ze het dan eerst?
En ik dacht eigenlijk dat eileider en eierstok hetzelfde was, althans, de een kan niet zonder de andere functioneren toch? als ze dan wat weghalen, worden beide toch verwijdert, of heb ik dat mis?

Miep, sopse. Spannend trouwens die overdenkingen van jou. Minder dan 12 dagen moet er niet zitten tussen ei en NOD, anders kon het niet goed genoeg innestelen schreef iemand hier toch? Laura denk met haar korte cyclusje.
Wanneer ben je van plan om te gaan testen?

pff ik ben vanaf maandag weer halve dagen aan het werk. Daar is het behoorlijk druk. Dat valt niet mee. Ik wil zoveel doen, maar er is zo weinig tijd. DAarbij vragen de kinderen ook veel aandacht, waarbij ik mijn collega dan ondersteun. Pff, de dagen vliegen voorbij, maar ik zal blij zijn als ik weer 100% werk en de kinderen 1 weekje op vakantie zijn. Dan kan ik op kantoor bijwerken....

liefs
Patricia mama van Bas*

Hello,

Miep; spannend zondag! Hoop voor je dat er in de tussentijd niks gebeurt!
En jullie hebben nu natuurlijk vakantie; lekker!!

Marieke: maar jij had toch tegelijk met mij je ei? Want als ik reken: ei op 7 juli en dus zogenaamde ongi 2 weken ervoor (23 juni) heb was ik afgelopen maandag 5 weken.
Volgens mij tel je vanaf je miskraam, 12 juni? Maar had je je ei eerder dan ergens tussen 4 en 7 juli? Ikke niet meer snappe, haha!
Lees nu dat je 11 aug pas een echo hebt, jammer...... Maar als jij het ok vindt? Krijg je nu geen eerdere echo met 6 of 7 weken?

Yosha: Bij mn miskraam slonken mn borsten ook idd en voelde ik me niet meer zwanger, wist toen diep van binnen dat het mis was. Vandaag heb ik dus niet zoveel last van mn borsten als bijv gister; maak me dan meteen druk. grrrr baal ik van!

Laura: wat heftig voor je collega en je baas; een tweeling! Vreselijk sneu....

JannekeChris: je ei dus misschien wel; spannend! Netjes hoor! Heb je gister geklust? Ik had nl elke dag na het klussen (de avond ervoor dus) een 9 voor mn oefeningen maar dat vertrouwde ik niet meer. Maar zou super zijn; aan de klus dus, hihi!
Op

www.mamaenzo.nl

staat er veel over geschreven, duidelijk ook. En op

www.zozwanger.nl

ook.

Groetjes

Zit ik net nog even hier te kijken, omdat jannie alweer gereageerd had na mij, staan er in haar berichtje reacties op dingen die ik nog niet gelezen had. Ik ben gewoon gaan reageren toen ik onder aan pagina 2 was, ipv eerst de stukjes op pagina 3 te lezen. Vond het al zo gek dat er blijkbaar zoveel meiden tegelijk met mij hadden zitten tikken. Toch nog niet helemaal bij de les dus, haha. Maar ja, het gaat ook wel weer superhard he meiden, nog geen week een nieuw topic en nu al op pagina 3!

Net een ovu-test gedaan en geen 2e streep, nou ja we klussen toch gewoon door!

Zo Marieke, al 7 weken, dat zou wat zijn zeg. Wel super natuurlijk als het zo is, dan ben je toch al een lekker eind op weg! En die echo, ja nog lang wachten dan he, dat is wel balen. Maar kunnen ze bij jouw verloskundige ook een echo maken dan?

Miep, zo lekker die tuinset, komt wel mooi uit met dit lekkere weer!!

Laura, he getsie een tweeling van je baas.... En gewoon twee lege vruchtzakjes.. das ook bijzonder of niet? Weet het eigenlijk niet. Zou toch zo denken dat bij 1-eiig, eerst de deling naar twee heeft plaats gevonden en daarna pas de deling in placenta en kind. En daar gaat het bij een leeg vruchtzakje pas mis. Bij een 2-eiig is het helemaal bijzonder, omdat een leeg vruchtzakje botte pech is....

liefs
Patricia mama van Bas*

Hoi hoi!!

Weet je ik weet t zelf ook niet meer, bij de vorige keer zwanger telden ze die week wel mee, omdat ik altijd een cyclus heb gehad van 33 dagen en als ik vanaf de dag van miskraam reken naar mn ei en nod was ook 33 dagen, maar nu zei ze weer.....ja maar dan kan toch minder zijn, dus ga ik maar uit van 6 weken.....
wat een gedoe....
nee hoor bij 6 of zeven wkeen doen ze geen echo want dan zie je nog weing ja tuut tuut waarom wil je t graag of het hartje klopt!!! ik heb soms bij deze vk's hier   echt het idee dat ze dat gewoon niet snappen..... ik had nog gevraagd of dat niet kon hoop meoijlijk gedoe.... en nou ja als ik t per se wilde nou dat zei ze op zo'n manier dat ik er zo'n schuldgevoel bij kreeg ik dacht laat ook maar!!!! tis maandag over een week, nou ja weet ik zeker dat er dan een hartje moet kunnen te zien zijn....
Heb nog steeds geen mega fijn gevoel over deze vk, maar ja je moet wat!! In een andere woonplaats vind ik ook   niet alles......
Dus laat mijn bereking maar waaien.... ik hoor het de 11 wel hoe ver ik ben, zij davcht dan 8 a 9 weken...

Herkenbaar janneke als mn borsten minder zeer doen denk ik hetzelfde!!!

He Laura leuk hebben we dezlefde datum waar we naar toe leven!!
Heftig zeg van je baas!!!!! Lijkt me moeilijk!!

Patricia, fijn dat je het verhaal met je vriendin beter kan relativeren......tuurlijk blijft het moeilijk, maar goed als je kan zien wat haar stuk is en wat jouw stuk is!!!

Greetz!!

Nou, ik geloof dat ik inderdaad gelijk heb voor wat betreft ongi 12 dagen na eisprong. Ik geloof dat het zover is. Innestelingsbloed kan het ook niet zijn, want daar is het volgens mij al te laat voor.
Zucht. Volgende maand dus nog maar een keer proberen. Zodra het echt doorzet, zal ik het schema aanpassen.
Toch jammer.

Hi meiden,
had vanmorgen een echo om vast te stellen dat mbv die medicijnen echt alles uit mijn baarmoeder zou zijn. Had er een supergoed gevoel bij, geen buikpijn en eigenlijk geen bloedverlies meer. Tijdens de echo toch te zien dat bovenin de baarmoeder wat zit. Gynaecoloog gevoeld maar de baarmoeder keurig gesloten en voelt prima.
Wilde niet een nieuwe cyclus afwachten en maar gelijk weer beginnen met klussen maar nu móet ik wachten! Hopelijk ga ik voor mijn menstruatie niet bloeden want dan moet ik direct naar het ZH voor alsnog een curettage. Na mijn volgende menstruatie weer een echo laten maken om te zien of het er dan inmiddels uit is.
Baal echt vreselijk want juist door die medicijnen te gebruiken is me een curettage bespaard gebleven en nu moet ik misschien toch.

Ik zit regelmatig op dit forum mee te lezen en ik moet zeggen, jullie helpen me super met de verwerking! Heel erg bedankt allemaal!

Waar ik zo van baal is dat bij mijn beide zwangerschappen een goed vriendinnetje tegelijk ook zwanger is en dat het bij hen wel goed gaat. De eerste uitgerekend in december '08 en de tweede in februari '09. Maar bij mij helaas niets! K.T!!

Nou ja, genoeg geklaagd. Weer even mijn hart kunnen luchten!

hoi allemaal,

Dacht even gisteren nu vertel ik mijn man over de testen, maar
het hield me toch een beetje tegen ik snap niet dat ik niet durf
ik weet dat hij het goed vindt vanavond zouden we s'avonds lekker in het
zwembad zitten ik hoop dat het me lukt om het te zeggen.
en heb gisteren de eerste test gedaan aangezien mijn ei-tje wel zo moet komen.
Gaat nu iets beter met mijn nek en kijk het nog even het weekend aan anders
maar maandag naar de arts.

Miep:ik ben niet zo dol om het te doen via internet
las net je andere berichtje dat zou balen zijn,
afwachten is lastig soms dacht ik ook van meschien en dan dag later toch.

Janneke: laat ik proberen niet te vergeten om bij je naam te noemen
ik vergeet nog wel eens wat
hoe zit   het eigenlijk met die glitters?
vindt het wel een grappig idee.
Mag ik vragen waar uit brabant je komt?
ik ben geboren in eindhoven maar sinds de verloving (19-11-'98)
verhuisd naar enschede.

vliegirl: vraagje is jou naam dan marieke? of heb ik het nu mis?
kan het allemaal niet meer zo volgen.
wel spannend hoor tot de echo.

ga er maar weer eens vandoor manlief klaagt dat hij al veel emmertjes heet
water in het zwembad heeft gedaan

groetjes.

Terug
Bovenaan