We gaan ervoor!! - Part I

Goedemorgen allemaal!

Mama13 / Els: spannend je ei!!!! Hopelijk hebben mn glitters geholpen! Ben geboren in Tilburg en nu woon ik er weer, maar vind het een heerlijke stad, alleen niet zo mooi als bijv Den Bosch of Breda. Maar de kermis is en blijft een happening, heerlijk mensen kijken! ;-)

Tis idd best lastig dat er niks te zien is, begrijp nu wel waarom ze altijd zo terughoudend zijn met een hele vroege echo. Maar goed, gelukkig mag ik over 6 dagen weer. Volgens de gyn ben ik dan 5,5 a 6 weken, misschien dus weer geen hartje maar ze zal dan wel meer kunnen zien.
Heb trouwens ook leuke vk-en maar ben nu bij de gynaecoloog.  Het was een controle-afspraak van de curettage dus was er sowieso. Maar ik blijf sowieso onder toezicht van de gyn omdat ik maar 1 nier heb en daardoor evt kans op een vroeggeboorte, maar dat kunnen ze in de loop van de zwangerschap zien. bedenk me nu dat ik mijn vk-praktijk nog niet eens heb gebeld dat ik zwanger ben. ga ik vanmiddag maar eens doen!

Gisteren hebben we het tegen mn ouders verteld en morgenavond gaan we eten (en naar Les Miserables) met mn schoonouders, dus dan vertellen we het. Daarna de broers en zussen die t nog niet weten....

Keek gister naar tv programma Babyboom, heb 2 keer zitten brullen. Dan ben je 23, ben je bijna in de overgang, wil je dolgraag kindjes  en dan hoor je dat je laatste kans niet gelukt is. Vreselijk!
Maar ik moet gewoon positief blijven, die onzekerheid is een vervelend gevolg van de miskraam. Ik kan gelukkig heel makkelijk zwanger worden en ik moet vertrouwen hebben in dat het nu wel goed komt....

Roos: sterkte vandaag; hopelijk is er niks gebeurd en kan je na vandaag weer "vrij" bewegen. Hou je taai meid, en... pak je rust!

Yosha: ik zie nu dat jij ook Babyboom hebt gekeken en ook potje hebt zitten brullen. Nou ik dus ook. Wat een drama!!!
Vreselijk meid dat jullie zo lang moeten wachten, kan het me helemaal voorstellen. Oneerlijk!!!!! Jij komt dus uit Hilversum: leuke stad!! Vriendinnetje van mij woont er.

Tis hier ook heerlijk afgekoeld en we hebben vannacht eindelijk supergoed geslapen! Heerlijk na die gebroken nachten...

Laura: leuk plaatje! Hoe doe je dat? Hyperlink invoegen?
Niet te druk maken hoor over dat vliegen! Je mag tot 7 maanden vliegen, maar snap je evt ongerustheid hoor. Maar zou wel te gek zijn joh.... Jullie gaan wel n te gekke reis maken!

ik mail de foto even naar degenen waarvan ik t adres heb!

groetjes en n fijne dag!
Jannie

Naam
MK/Cur
Ei
NOD                
Poging
controle
Leeftijd
Vakantie

Laura
10/6
28/7
11/8
2e
-
33
21/8-10/9

Linda
23/3
1/8
14/8
5e
-
30
19/7-9/8

Marijke
17/6
2/8
15/8
2e
2/9
33
-

Joanna
1/6
2/8
17/8
2e
-
30
?

Janneke
7/7
4/8
18/8
1e
-
28
?

Patricia
10/7
7/8
21/8
1e
7/8
30
?

Mama13
11/4
31/7
17/8
3e
-
29
?

Charlie
11/7
8/8
22/8
1e
?
?
?

Miep
19/6
20/8
1/9
2e
-
32
?

Y
23/7
20/8
3/9
1e
?
?
?

Yosha
28/7
25/8
8/9
1e
?
32
?

Zwanger!

Naam
MK/cur
Uitger.
kindje
Poging
gyn / vk
Leeftijd
Vakantie

Marieke
12/6
25/3/09
1e
1e
11/8
31
1-15/9

Jannie
18/6
30/03/09
1e
1e
7/8
29
20-27/9

Hoi Jannie,
Heb de plaatjes gevonden op internet, op de rechtermuisknop: kopiëren en plakken in de reactie hier. Wist niet of het ging lukken, maar ja dus. Simpel!! En leuk hihi!!
Ik moet me ook geen zorgen maken over het vliegen. Moet eerst nog maar zwanger worden haha!!

Hallo!

Heb al twee dagen niks van me laten horen en meteen heel wat in te halen qua leeswerk, haha! Wat een spannende dagen voor veel van jullie!

Even een update van mijn kant:
Ik heb nu al enkele dagen een 10 voor mijn rek- en strekoefeningen, maar nog steeds negatieve ovulatietesten. Ik heb toch met mijn vriend afgesproken om de dag te klussen, want ook de spanning in mijn onderbuik wijst op een aankomende eisprong.
Toen we voor onze eerste gingen was ik vooral degene die 'gepland' wilde klussen, maar nu merk ik gelukkig dat ook mijn vriend het ziet zitten. Hij is er ook echt aan toe dat het  zsm raak is. Zolang het geen obsessie wordt, vind ik het wel fijn dat we er allebei hetzelfde in staan....!

Ik heb gisteren een sollicitatiegesprek gehad. Ik ben na het gesprek van ruim een uur meteen gebeld of ik aankomende dinsdag wil meedraaien. Ik heb meteen gevraagd hoe hij het gesprek vond gaan. Hij had een goede indruk, maar vond me soms wat twijfelachtig overkomen. Ik ken dit van mezelf, dan kom ik niet uit mijn woorden en krijg ik een black-out. Daarom zie ik het ook echt als een kans om mezelf te laten zien dinsdag. Ik hoop dat ik het voor mijn vakantie nog hoor of ik het geworden ben. De functie gaat in per september dus moet eerst eens uitzoeken of mijn opzegtermijn 1 of 2 maanden is. Daar hangt een boel vanaf natuurlijk!
Ik vind het allemaal erg spannend, want dit is echt de baan die bij me past (dagbehandeling 0-6jr) en waar ik veel uitdaging in zie. Hoop dat het snel dinsdag is en ik duidelijkheid krijg.

Fijn weekend!

Naam
MK/Cur
Ei
NOD                
Poging
controle
Leeftijd
Vakantie

Laura
10/6
28/7
11/8
2e
-
33
21/8-10/9

Linda
23/3
1/8
14/8
5e
-
30
19/7-9/8

Marijke
17/6
2/8
15/8
2e
2/9
33
-

Joanna
1/6
2/8
17/8
2e
-
30
?

Janneke
7/7
4/8
18/8
1e
-
28
15/8-23/8

Patricia
10/7
7/8
21/8
1e
7/8
30
?

Mama13
11/4
31/7
17/8
3e
-
29
?

Charlie
11/7
8/8
22/8
1e
?
?
?

Miep
19/6
20/8
1/9
2e
-
32
?

Y
23/7
20/8
3/9
1e
?
?
?

Yosha
28/7
25/8
8/9
1e
?
32
?

Zwanger!

Naam
MK/cur
Uitger.
kindje
Poging
gyn / vk
Leeftijd
Vakantie

Marieke
12/6
25/3/09
1e
1e
11/8
31
1-15/9

Jannie
18/6
30/03/09
1e
1e
7/8
29
20-27/9

hallo meiden,
sjonge jonge wat schrijven we hard zeg, alweer op pagina 5 beland!

Miep balen zeg dat je ongesteldheid doorgebroken is. En dat je dan hoop kan hebben als het niet in 1x doorzet, stom he. Ik heb dat ook hoor. Je weet dat je niet zwanger bent, maar toch geef je jezelf de ruimte om toch te hopen. Met een 2e teleurstelling in het vooruitzicht.
Logisch dat je wat afstand wil nemen. Het is hier heel gezellig, maar het helpt niet echt bij het 'zo weinig bezig zijn met een nieuwe zwangerschap'

Yf, balen zeg dat je moet wachten op je ongesteldheid. En dat terwijl je zo blij wa s dat die pillen gewerkt hadden. Lastig he, zwangere vriendinnen. Je gunt het ze van harte, maar jezelf toch net altijd wat meer. Hopenlijk begrijpen ze jou ook een beetje, of weten ze het niet?

Mama13, dus je man wil geen ovu-testen. Ga je er dan nog meer kopen als deze op zijn, of laat je het bij dit setje? Met ovu-testen is het ook niet echt meer spontaan, maar ja als je je cyclus helderder kan krijgen, is het toch ook fijn?

Roos, hoe is het gegaan vandaag meis? Is het een beetje meegevallen?

Marieke, gefeliciteerd met je verjaardag meid. Dat je over 7.5 maand maar een mooie zoon/dochter in je armen mag houden.

Laura, leuke baas heb jij dat hij vast je zwangerschapsverlof in wil plannen. Nou hij begrijpt je in ieder geval wel. Of zo lijkt het.
Zie dat je toch het verhaal van mijn vriendin moest lezen. Nou ja ik heb mijn best gedaan om het verhaal zo te rekken, dat je toch nog af kon haken. Maar ik zou hetzelfde doen denk hoor....
Ik heb trouwens een stomme computer, want ik zie je leuke plaatje voor Marieke niet.

Joanna, ja die geplande seks he, dat wil mijn vriend ook niet. Die wil het nu spontaner houden. Van de week zei hij, we moeten eerst maar 1 ongesteldheid afwachten. Daar heb ik maar niet op gereageerd, maar volgens mij voelt hij wel dat ik dat niet wil, want hij is deze week wat afhoudend met klussen. Beetje jammer moet ik zeggen, maar wil er geen druk voor hem op leggen en het zo spontaan mogelijk houden, dus lijd ik maar in stilte... Ach volgens mij heb ik mijn ei nog niet gehad, dus zijn er toch nog kansen voor deze poging.

Jannie, tuurlijk hoor jij hier nog thuis. Je merkt alleen dat je door je zwangerschap in een andere fase zit. Maar blijf hier vooral lekker meekletsen hoor. Klets ons ook maar zwanger en uit je ongerustheden, dan helpen wij je erdoor!
Fijn dat er wat te zien was op de echo. Zo weet je in ieder geval dat het niet in een eileider zit. Logisch dat je gyn je nog niet feliciteerde, al is het moeilijk om te accepteren. Het is nog zo pril je zwangerschap, hopenlijk zie je volgende week meer!

Yoshua, ik heb zo'n 2,5 week bloedverlies gehad na mijn curretage. Dan leek het over en ging het de volgende dag weer verder....
Haha, ik schrijf op een blad voor mij wat ik aan jullie wil schrijven adhv jullie berichtjes. Bij jou heb ik nu nog Op kop! staan, geen idee meer wat ik daar voor zin bij in mijn hoofd had, ga ik nog proberen terug te halen.

Marijke, sjonge zeg ik wist niet dat je al zo ver in je zwangerschap zat toen het misging. Moeilijk hoor om te horen dat het dan een jongentje was. Lastig he dat je in gedachten toch je zwangerschap doorleeft. Ik dacht dat ik het redelijk losgelaten had, maar bedacht me van de week ineens dat mijn zwangerschapsverlof van Bas* deze week afgelopen zou zijn...

Janneke(chris), nou dat klinkt goed bij je sollicitatie. Wat is het precies voor een baan, die dagbehandeling?

liefs
Patricia mama van Bas*

Naam

MK/Cur
Ei
NOD                
Poging
controle
Leeftijd
Vakantie

Laura
10/6
28/7
11/8
2e
-
33
21/8-10/9

Linda
23/3
1/8
14/8
5e
-
30
19/7-9/8

Marijke
17/6
2/8
15/8
2e
2/9
33
-

Joanna
1/6
2/8
17/8
2e
-
30
?

Janneke
7/7
4/8
18/8
1e
-
28
15/8-23/8

Patricia
10/7
7/8
21/8
1e
7/8
30
-

Mama13
11/4
31/7
17/8
3e
-
29
?

Charlie
11/7
8/8
22/8
1e
?
?
?

Miep
19/6
20/8
1/9
2e
-
32
?

Y
23/7
20/8
3/9
1e
?
?
?

Yosha
28/7
25/8
8/9
1e
?
32
?

Zwanger!

Naam
MK/cur
Uitger.
kindje
Poging
gyn / vk
Leeftijd
Vakantie

Marieke
12/6
25/3/09
1e
1e
11/8
31
1-15/9

Jannie
18/6
30/03/09
1e
1e
7/8
29
20-27/9

haha, nou Yoshua dat ging over het stukje dat je op je kop had gehad van je huisarts omdat je teveel deed. Lukt het je nu om wat rustiger aan te doen. Lastig he, lichamelijk voel je je alweer goed en toch   moet je rustig aan doen. Vond ik ook lastig hoor!

Hoi,

@Patricia: doe het nu echt rustiger aan hoor...zal wel moeten! Morgen wel een bbq bij ons thuis gepland, manlief moet morgen werken, dus moet t wel allemaal zelf regelen, maar heb bedacht alles met tussenpozen te doen!

@Marieke: gefeliciteerd met je verjaardag! T mooiste kadootje heb je nu al gekregen toch :) Maak er een leuke dag van.

@Roos: hoe is t gegaan vandaag? Hoe voel je je? Hoop dat je net als ik snel weer opknap en denk eraan.....rustig aan doen!!

@Laura: ik zie de plaatjes ook niet verschijnen helaas.....zie alleen maar een witte vlek...

Nou ga weer aan de slag, heb vandaag een nieuwe collega op mijn afdeling en als manager valt ze onder mijn verantwoording, dus moet nu mijn hoofd echt even omzetten naar de zakelijke knop....haha

Meiden bijna weekend en volgens mij gaat t best meevallen met het weer hier in Hilversum! Dus hoop dat mijn bbq morgen door kan gaan.

Fijn weekend alvast,

liefs Yosha

Hey ladies,

even een vraagje, kan ik mijn ei al hebben 5 dagen na de curretage??

Voelt zo ineens in mijn buik, pijn rechtsonderin buik dat uitstraalt naar mijn rug, precies wat ik elke 4 weken met mijn ei ook voelde!!

Maar ik dacht dat het wel even zou duren voordat alles weer "normaal" zou werken....

Iemand enig idee? Ga zo denk ik even huisarts bellen om te informeren hoe dit zit en of dit mogelijk is....

gr Yosha

Terug
Bovenaan