We gaan ervoor!! - Part I

Hoi dames,

Vandaag gaan we naar eindhoven,
zondag gaan we weer terug, heb mijn vriendin beloofd om met zijn
alle naar de kermis te gaan (haar dochter is 3 dagen jonger als inge)
meschien ook even langs mijn vriendin die zwanger is, vorige keer
was ik ook al niet geweest.
Dat jullie trouwens kijken naar baby boom deze programma's sla ik
over tot ik weer in verwachting ben, weet van me zelf dat ik er nu
niet tegen kan.

Marieke:gefeliciteerd met je verjaardag.

yosha: Bij ons in enschede waait nu ook een lekker briesje heb alle
ramen open gezet om door te waaien maar heb nog niet het gevoel
dat het al frisser is.

Jannekechris: Wat moet ik me voorstellen met dagbehandeling 0-6jr?
heb niet al jullie verhalen van begin af meegekregen wist niet of je
eerder er al iets over verteld had, gaat me af en toe te snel hier.
Balen dat je nog geen pos. had op de test.

Patricia: Ik weet nog niet gisteren was de test positief en heb er nu 2 over
die gebruik ik gewoon volgende maand ik vindt het wel fijn om te weten
of mijn ei er aan komt, heb de laatste 2 maanden eerder zin dan mijn man.
(hij heeft last van de warmte)

gr. els.

Hi ladies,

Yosha: 5 dagen na curettage je ei? Het lijkt me snel maar het kan best; alles kan! bel de verloskundge even, wie weet. Of even googlen?

Pff ik ben me toch onzeker... Ik ben zwanger, ik weet het, maar ik zie de echo-foto de hele tijd voor me en dan stel ik mezelf allerlei vragen: hoe ver ben ik, had het hartje al moeten kloppen, klopt de echo wel, waarom heeft ze me niet gefeliciteerd (maw: ziet ze nu al  dat er iets mis is en wil ze me daarom volgende week al terugzien omdat ze het nu nog niet kan zeggen??), wat als ik weer een miskraam krijg, ligt het aan mijn nier (die ik niet heb), is er iets mis, waarom hang ik niet elke ochtend kotsend boven de wc  etc etc....
Ik weet het, moet mezelf niet gek maken maar ik doe het wel. Maar goed misschien denken jullie wel: mens ben blij dat je zwanger bent! Dat ben ik ook echt, maar ik wil het 8 maanden blijven, nu begin de onzekere periode. Ik leef van echo naar echo, dat spreek ik met mezelf af en ik probeer wel te genieten maar soms word ik best wel bang. Bah!

Ik kijk altijd graag naar dat soort programma's. Ik ben niet een super-tv-mens maar ik kan uren kijken naar de verloskundigenpraktijk, babyboom, de bevalling etc etc. heerlijk!

Roos: ben benieuwd hoe je je voelt, je bent misschien nog in het ziekenhuis.

Vanavond lekker avondje thuis met manlief (bbq en tv kijken of filmpje), morgen rustig aan en 's avonds uit eten en naar Les Miserables met mn schoonouders. Zondag lunchen bij mn zwager en zn vriendin en daarna even naar nieuw huis kijken van schoonzusje en haar man. Best druk maar tis te doen en ik wil echt mn rust pakken voordat ik in mn oude ritme zit.

Groetjes en fijne avond alvast!

Zo ik ben even naar de sportschool geweest. toch maar een abonnement genomen. Me natuurlijk een jaarabo aan laten praten. Maar goed ik heb mijn verhaal ook verteld en ik kan als ik (problematisch) zwanger ben, mijn abo stopzetten, of beeindigen. Dus dat is dan toch goed geregeld vind ik zelf.
Nu nog echt gaan sporten, haha.

Yoshua, dat lijkt me erg snel na 5 dagen. Je lichaam was voor je curretage tenslotte nog zwanger en is door de curretage tot het besef gekomen dat het dat ineens niet meer is. Maar goed, ik ben benieuwd wat de huisarts zegt.

Els, lekker zeg even een weekendje uit het 'gewone'
Ik kijk ook niet naar babyboom hoor, mij te confronterend allemaal.
Bij ons waait het nu behoorlijk. Aan de kust he, dat merk je meteen.
Wij hebben trouwens ook altijd verschillend zin. Ik merk nu dat de warmte voor mij positief werkt, haha. Voor mijn vriend inderdaad niet. Dan slaapt hij slecht en hij begint vaak vroeg (4 uur of 5.30 uur) Dus is hij veel moe......

Jannie, ik heb je net een echo gemaild die ik van Bas* had met 5 weken. Het is echt een klein rondje. Bijna niet te zien, kan je hem vergelijken met de jouwe. Logisch dat je onzeker bent. Dat zal ik en ieder hier gaan ervaren bij een nieuwe zwangerschap. Een gynaecoloog kan nu echt nog niet zien of er iets mis is, het is nog zo pril en zo klein er is nog niks te onderscheiden. Bij mijn echo met 5 weken kon ze ook alleen maar zeggen, oke ik zie dat er iets in de baarmoeder zit. Dus positief dat het niet in de eileider zit en er zit dus daadwerkelijk is, wat een beginnende zwangerschap lijkt.
Tsja en hoe ver je bent, dat is echt afwachten. Vanaf   6,5 week gaat het hartje ongeveer kloppen. Meten is dan nog lastig, want 1mm fout gemeten, scheelt al in dagen. De 'echte' kwalen beginnen vaak ook pas rond week 6-7. Dan heb je zoveel HCG in je lijf dat je lijf echt van slag raakt. Waarschijnlijk ben je hier gewoon nog niet in je zwangerschap. Dus dat zegt niks, en misschien reageer jij wel niet op die vermeerdering van hormonen en krijg je geen kwalen. Er zijn tenslotte mensen die 9 maanden zwanger kunnen zijn zonder het te merken, die hebben dan ook geen klachten.
Tjsa en over je onzekerheid over nog een miskraam en of dat evt aan je ene nier kan liggen, dat zou ik volgende week gewoon vragen aan de gyn. Of je een verhoogde kans hebt dat het misgaat. Maar je gaf ook aan dat je ene nier supergoed werkt toch?
Ik kan je zorgen niet wegnemen, maar hoop je zo wel een paar antwoorden te hebben gegeven. Die moet je dus ook gaan geloven, want ik ben heel wijs als het om anderen geruststellen gaat, haha. Als het om mijn eigen onzekerheid gaat, neem ik niet zo snel dingen aan, haha.

Liefs Patricia mama van Bas*

Oooo ben toch zo blij!!!!! Nou ja, voor zover ik dat kan zijn in deze situatie tenminste.....
Het is eruit en ik voel me niet eens zo slecht.
Kon vanmorgen meteen naar de OK, ze trokken net niet de kleren vamn mijn lijf, ze liepen wat operaties betreft in, dus.....Was zo fijn. Had geen tijd om na te denken. Gelukkig had ik dezelfde gyn als in feb bij het verwijderen van mijn eierstok en eileider. Ze zei: Zie je wel, je kon dus best snel zwanger worden!' Lekker nuchter, hou ik wel van.
Was niet misselijk na de ingreep, wel wat tranen gelaten, maar een verpleegster was erg vriendelijk en nam alle tijd voor me.  Na 2 uurtjes kon ik alweer brood eten. Ben net thuis, zit lekker alleen op de bank. Mijn man is nu met mijn dochter naar de receptie van een bruiloft. Fijn om even helemaal alleen te zijn.
O wat ben ik blij en opgelucht. Nu kan ik weer verder. Nog 2 weken vakantie.
Yosha, ik neem jouw waarschuwing ter harte. Ik laat me dit weekend goed in de watten leggen en doe het rustig aan. Hoop dat je snel stopt met bloeden.

Ik ga nu even slapen, nu is het rustig in huis......

Gr Roos

Hi!

Roos: fijn dat je weer thuis bent, kan me goed voorstellen dat je opgelucht bent. Laat je idd maar lekker verwennen en houd dat er nog n paar daagjes in, des te eerder ben je weer de oude!

Patricia: fijn, bedankt! Heb je al teruggemaild omdat ik niet wist wat ik moest zien en heb je mijn echo ook gemaild. Op mijn foto is het een boontje, in t midden. Lijkt groter dan de echo van Bas * maar dat ligt denk ik aan het inzoomen. Ik zal ongeveer 5 weken zijn, kan iets korter of iets langer zijn.

Bedankt voor je geruststellende woorden! De kwaaltjes kunnen idd nog komen, het HCP stijgt elke dag.... Maar tis vooral omdat ik me al zwanger veol sinds 17 juli en dan wordt dat niet meer ofzo. Vreemd. Maar goed aan de andere kant: mn borsten / tepels zijn erg pijnlijk en groter, heb meer afscheiding dan anders, vergetten vanalles en nog wat dingen, dus ik moet gewoon vertrouwen hebben.

En  o ja mijn huis is suuupergevoelig, herkent iemand dat? Mn man kriebelt vaak over mn rug en armen (I love it) maar nu is dat soms al soort van pijnlijk / gevoelig. Raar!

Thanks Patricia...
Jammer dat jullie zin hebben in nu anders is.... Maar: het is nu afgekoeld!! ;-)))

Groetjes

Hi Roos,
fijn dat het zo goed is gegaan.
Ik heb woensdag de 23e die medicijnen (mifegyne en misoprostol) gehad zodat ik niet gecuretterd hoefde te worden maar nu zit er dus nog iets in mijn baarmoeder  en moet het misschien toch. Daar zie ik zo tegen op. Niet tegen de algehele narcose, maar tegen de complicatie van verklevingen. We hebben al 2x zo'n pech gehad dat ik echt bang ben dit ook nog te krijgen. Ben natuurlijk ook al een eileider kwijt. Weet dat die verklevingen (syndroom van Aschermann) slechts bij een klein percentage voorkomt, maar ja, dat was bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap (EUG) ook en die had ik dus ook mooi! En daarna dat lege vruchtzakje. Baal ook zo van dat wachten steeds. Ga jij wel een menstruatiecyclus afwachten of toch gelijk al aan de bak? Ben jij ook onder controle (dwz vroege echo's) ivm een EUG of was er bij jou iets anders aan de hand?
Groeten, Yf

quote: mamavjulia reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('01-08-2008 15:32:46'));

Oooo ben toch zo blij!!!!! Nou ja, voor zover ik dat kan zijn in deze situatie tenminste.....
Het is eruit en ik voel me niet eens zo slecht.
Kon vanmorgen meteen naar de OK, ze trokken net niet de kleren vamn mijn lijf, ze liepen wat operaties betreft in, dus.....Was zo fijn. Had geen tijd om na te denken. Gelukkig had ik dezelfde gyn als in feb bij het verwijderen van mijn eierstok en eileider. Ze zei: Zie je wel, je kon dus best snel zwanger worden!' Lekker nuchter, hou ik wel van.
Was niet misselijk na de ingreep, wel wat tranen gelaten, maar een verpleegster was erg vriendelijk en nam alle tijd voor me.  Na 2 uurtjes kon ik alweer brood eten. Ben net thuis, zit lekker alleen op de bank. Mijn man is nu met mijn dochter naar de receptie van een bruiloft. Fijn om even helemaal alleen te zijn.
O wat ben ik blij en opgelucht. Nu kan ik weer verder. Nog 2 weken vakantie.
Yosha, ik neem jouw waarschuwing ter harte. Ik laat me dit weekend goed in de watten leggen en doe het rustig aan. Hoop dat je snel stopt met bloeden.

Ik ga nu even slapen, nu is het rustig in huis......

Gr Roos

Hi meiden,
heb even mijn leeftijd en vakantie ingevoegd.
Leuk dat we allemaal zo rond dezelfde leeftijd zijn!
Komt een van jullie toevallig ook uit Zuid-Holland?

Voor mij wordt het het eerste kindje, hopelijk binnen een paar maanden weer zwanger!
Vind het echt super zo mee te schrijven.
Heb heel veel begrip in mijn omgeving maar ik ben zowat de enige in mijn omgeving die dit heeft meegemaakt. Ik hoor om me heen alleen maar succesverhalen.
Vind het dan ook super zo met jullie te tikken en te lezen!

Ik begrijp  niet hoe mijn ei en NOD is berekend in onderstaande tabel. Moet deze cyclus zowiezo wachten. Blegh!! En door die kuur is alles volledig in de war dus hoop dat het weer gauw hersteld is.

groeten,
Yf

Naam
MK/Cur
Ei
NOD                
Poging
controle
Leeftijd
Vakantie

Laura
10/6
28/7
11/8
2e
-
33
21/8-10/9

Linda
23/3
1/8
14/8
5e
-
30
19/7-9/8

Marijke
17/6
2/8
15/8
2e
2/9
33
-

Joanna
1/6
2/8
17/8
2e
-
30
?

Janneke
7/7
4/8
18/8
1e
-
28
15/8-23/8

Patricia
10/7
7/8
21/8
1e
7/8
30
-

Mama13
11/4
31/7
17/8
3e
-
29
?

Charlie
11/7
8/8
22/8
1e
?
?
?

Miep
19/6
20/8
1/9
2e
-
32
?

Yf
23/7
20/8
3/9
1e
?
31
19/8-27/8

Yosha
28/7
25/8
8/9
1e
?
32
?

Zwanger!

Naam
MK/cur
Uitger.
kindje
Poging
gyn / vk
Leeftijd
Vakantie

Marieke
12/6
25/3/09
1e
1e
11/8
31
1-15/9

Jannie
18/6
30/03/09
1e
1e
7/8
29
20-27/9

@Roos
Gefeliciteerd dat je dit achter de rug hebt en je er een goed gevoel over hebt! Neem lekker de tijd om te herstellen van deze ingreep!

En vwb de onduidelijkheid van mijn sollicitatie op een dagbehandeling voor kinderen van 0-6 jr. ; Het is een dagbehandeling voor kinderen die op indicatie via Bureau Jeugdzorg binnen komen met een bepaalde hulpvraag. Ouders kunnen een vraag hebben over een vastgelopen ontwikkeling op spraak-, motorisch-, sociaal-, emotioneel gebied. Erg  uiteenlopend dus en  daarom voor mij superuitdagend.

Ik ben van mezelf een behoorlijke flap-uit en ook tijdens het gesprek heb ik dingen gezegd die ik  beter voor me kon houden. Soms ben ik gewoon  wat te eerlijk. Ik kan nu alleen maar hopen dat ze hier niet te zwaar aan tillen of het voor hun niet is opgevallen. Dinsdag  mag ik een dagje meelopen. Dan kan ik tenminste laten ZIEN ipv HOREN wie ik ben. Ik hoop dat ik daarmee hun vertrouwen win.

Heb net gebeld  met personeelsadministratie over mijn opzegtermijn. Deze is 2 maanden en aangezien we nu al in augustus zitten, zou dat beginnen dat ik per november pas kan beginnen als alles tegen zit. Maar hier ga ik maar niet vanuit, want  die collega gaf aan dat de opzegtermijn alleen in het leven is geroepen, zodat er tijd genoeg is om een vervanger te zoeken. Aangezien het per september allemaal anders gaat lopen op mijn huidige werkplek hoop ik dat het sneller opgelost kan worden.
Daarnaast hoop ik ook dat ze  als het lastiger wordt, ze  het  ervoor over hebben langer op mijn beschikbaarheid te wachten. Daarom moet ik niet teveel concurrenten hebben! Allemaal vragen  waar ik op dit moment  geen antw. op kan krijgen en dus niets anders kan doen dan afwachten tot dinsdag.  Mijn manager is tot 11 aug. op vakantie dus daar heb ik nu ook niks aan...

Jullie horen het vervolg nog...

Terug
Bovenaan