We gaan ervoor!! - Part I

Goedemiddag dames,
Mijn plaatjes kan ik op mijn  laptop ook niet zien. Ook slechte pc dus ;-((
Bij de pc op het werk lukte het  wel. En gelukkig heeft Marieke de ballonnen wel gezien!!

Roos, wat fijn dat het eruit is! Wat kan dat dan een opluchting zijn, ook al ben je er verdrietig over dat het mis ging. Maar het is wel de 1e stap die gezet moet worden. Nu kan je weer verder idd! En nog lekker 2 weken genieten van je vakantie hoor, doe rustig aan!!

Pat, wow, gelijk een jaarabonnement op de sportschool! Sinds vorige week heb ik niet meer gelopen en ik voel me zooo slecht. Zit hier met een dikke pens op de bank en denk de hele tijd, oh ga nu toch wat doen, het ziet er niet uit....
Maar kan me er niet toe zetten. Heb een schop onder mijn kont nodig geloof ik!
Wel fijn dat het stopgezet kan worden met een zwangerschap!
Mijn baas is idd niet verkeerd.  Met hem is het fijn praten. Niet alleen over dit, maar ook over werk dingen.  We hebben in het bedrijf 3 bazen en dat rouleert om de zoveel tijd. Ik heb deze het liefst, de vorige die ik had  is een ontzettende botterik (wat hij zelf niet door heeft) en de 3e is wel erg aardig, maar vergeet mij wat te veel. Is bv na de miskraam niet eens bij me geweest om te vragen hoe het was.
De botterik kwam wel en wilde me  een hart onder de riem steken: "ach het is maar goed dat de natuur zichzelf reguleert". Pardon????!!!!! Gelukkig was het ongeveer 3-4 weken na de miskraam en was ik een stuk minder labiel dan in het begin. Kon mijn tranen dus inhouden (dat plezier had ik hem ook niet gegund!!).

Heb nog nooit naar de Babyboom gekeken. Kijk eigenlijk nooit naar dat soort docu's en heb er ook geen behoefte aan. Lijkt me nogal confronterend. En zal er alleen maar onzeker van worden.

@Jannie. Meid meid wat een onzekerheid. Hee dit betekent helemaal nog niets hoor. Er is wat te zien op de echo, en de gyn kan er gewoon nog niks over zeggen omdat het nog te klein is. Volgens je eigen berekening toch 5w2d gister?? Dan klopt het hartje gewoon nog niet en dat is heel normaal.
Maar kan me voorstellen dat je onzeker bent hoor. Je hebt nu eenmaal die eerdere ervaring. Bekijk het van de positieve kant, volgende week mag je alweer voor de echo en dan is er iets te zien hoor!!
En dat kotsend boven de wc hangen, dat zegt niks. Er zijn genoeg meiden die nergens last van hebben en ze zetten een gezond kindje op de wereld!! Bovendien komt die misselijkheid van het Hcg hormoon en dat is nu nog niet op z'n hoogtepunt.
En die ene nier, is er ooit gezegd dat er daardoor meer kans is op een miskraam?
Meid, ik hoop dat ik (en de rest) je wat gerust kan stellen!!

Els, lekker weekendje weg! Geniet er maar van. Misschien dat je man ook meer in de stemming is (komt goed uit met je ei!!)

Yosha, je ei 5 dagen na curettage? Geen idee, het lijkt me best vroeg maar geen enkel lichaam reageert hetzelfde, het zou dus zo kunnen. Hoe was je cyclus voordat je zwanger werd? Kort?? Doe je verder wel rustig aan!!
Ja dat wachten, hou maar op! Maar ik wacht met je mee hoor, heb 11 augustus NOD.
Trouwens fijn om te horen dat managers onder werktijd ook wel eens op dit soort sites zitten haha!!!

Janneke, gek dat je je slijm een 10 geeft, maar geen positieve test krijgt. Zou ik me gelijk afvragen of die testen wel deugen, heb jij dat niet??
Maar om de dag klussen kan in ieder geval geen kwaad. Succes ermee!
Leuk dat je dinsdag mag meedraaien bij misschien je nieuwe baan! Wat doe je nu voor werk? En als ze je willen hebben bij je nieuwe baan, is die opzegtermijn echt geen probleem hoor. Ze zullen heus wel snappen dat je niet zo weg kunt bij je oude baan. Vaak wil een oude werkgever ook wel meewerken door je niet helemaal aan de vastgestelde opzegtermijn te houden!! Zet em op dinsdag!!

Marieke, fijn dat je blij was met mijn ballonnen!! Vond ze zo grappig en na alle ellende is dit om de boel op te vrolijken! Ja mooiste kadootje heb je al! Ontbijt op bed, ook altijd goed! En nieuw servies, ook leuk. Wij hebben nogal een bijeengeraapt zooitje, is ook wel iets voor mij! Maar idd moeilijk om te kiezen.

@Marijke. Poeh slikken die uitslag van het onderzoek. Dat je nu weet dat het een jongetje was lijkt me moeilijk, dan gaat het nog  meer leven. Kan me voorstellen dat je je afvraagt of je zelf iets fout hebt gedaan. Ik zou me ook afvragen hoe het dan kan dat het is mis gegaan nu ze in 1e instantie niks hebben kunnen vinden. Maar het is al vaker gezegd: een miskraam wordt veroorzaakt door een aanlegfout en het ligt niet aan jezelf. Je kan het niet voorkomen. Het ligt dus niet aan jou, knoop je dat alsjeblieft in je oren!!

Na mijn NOD op 11 augustus zijn er binnen een week nog 4 meiden met NOD. Wordt een spannend weekje dus!!

En Miep, jij hebt de daad bij het woord gevoegd en bent eventjes weg. Maar we denken aan je hoor!

Yf, kan de gyn de prop niet met een tang weghalen? Klinkt eng, maar bij mij zat prop bij baarmoedermond en ze kon em zo pakken. Heb er niks van gevoeld!
En heb wel eens gehoord dat een nieuw kindje zich niet kan innestelen als er nog iets zit. Maw: gewoon klussen en als er nog iets zit, wordt het niks, maar zo niet, dan kan je je kans gelijk pakken! Sterkte. Het lijkt me erg moeilijk en frustrerend om eerst te wachten op de 1e ongi.
Tis voor mij ook mijn 1e kindje! Gelukkig heb ik ook veel begrip in mijn omgeving. Weet van een paar mensen in mijn omgeving ook dergelijke ervaringen. Of het al tijden bezig zijn met zwanger worden wat niet wil lukken (ook moeilijk, iedere keer weer die teleurstelling als je ongi wordt). Je wilt niet weten van hoeveel collega's ik heb gehoord dat ze hetzelfde meegemaakt hebben (ook van mannelijke collega's die het met hun vrouw/vriendin hebben meegemaakt). Dus je bent echt niet de enige!!

Iedereen alvast een prettig weekend!!
Greets, Laura

@Laura
Thanks for your supporting words ;-)

Ik geloof er inderdaad ook wel in dat als de nieuwe werkgever me echt wil hebben, wel een maandje kan wachten, maar mijn grootste concurrent is diegene die ze net zo zien zitten en meteen kan beginnen (en nu dus werkeloos is)! Maar goed, dat is weer teveel vooruit denken en een gebrek aan zelfvertrouwen.

Ik werk op het moment op een kinderdagverblijf in de wijk. Een luxe om mijn zoontje met de fiets weg te brengen en 5 minuutjes later op mijn werk aan te komen. Twintig minuutjes voor werktijd vertrekken van huis is voldoende (incl. wegbrengen van Chris)
Ik ben er na mijn zwangerschapsverlof begonnen als invalkracht en een paar maandjes later voor vast aangenomen. Nu wordt mijn groep een babygroep en aangezien ik SPH heb gedaan en daarna nog een post HBO voor ambulante hulpverlening begon het een tijdje geleden toch te kriebelen om meer diepgang te krijgen in mijn werk en meer te doen met waar ik voor gestudeerd had. Vandaar...
Dit is helemaal de baan die ik zoek, daarom maak ik me des te meer zorgen dat ik door deze mogelijk  praktische tegenvallers (opzegtermijn) mijn kans misschien zal mislopen...Hopen jullie met me mee dat ik wél die kans krijg? Het zal me een stuk gelukkiger maken in mijn werk, that's for sure!

Vanavond staat er weer een klus op de agenda (om het zo maar te noemen). ;-)
In de weekenden starten we altijd met een filmpie met chippies en een drankje (voor mij non-alcoholisch) en dan de kaarsjes aan op de slaapkamer.  Zo gezellig en romantisch mogelijk maken, zeg ik dan maar...
Gaan jullie dr ook wat van maken dit weekend? Op wat voor gebied dan ook?
Ik moet zeggen dat ik de kaarsjes op de vensterbank wel een stuk romantischer vind maken dus....  

Oh ja, en wat betreft die betrouwbaarheid van mijn ovu-testen; dat dacht ik gisteren ook; Een 10 voor mijn rek- en strekoefeningen en nog steeds geen positieve ovu-test??!!
Misschien ligt het eraan dat ik hem meestal langer dan 5 sec. in mijn opgevangen urine houd, terwijl er op de verpakking staat dat ik hem er 5 sec. in moet houden. Ik had zoiets van; als ik het langer doe, weet ik zeker dat hij voldoende opneemt, maar goed, misschien werkt dat juist averechts. Ik probeer het uit.

En nog een vraag voor andere ovu-test gebruikers; testen jullie ook op een vast moment van de dag? En zo ja; welke tijd? Ik doe het meestal rond een uur of acht als ik Chris op bed heb gelegd. Misschien is dit ook geen gunstige tijd? Ik heb het proberen op te zoeken op internet, maar kan er niks over vinden behalve dat je het beste 2u voordat je test niet moet plassen...

Oef ik baal... Had net megaveel getikt, loopt onze pc vast: alles weg! Ben ZOO snel aangebrand...

JannekeChris: ligt misschien aan onze naam; flapuit? ;-) Herkenbaar namelijk! Ik duim hard met je mee, zeker voor je nieuwe baan ook! Klinkt super, leuk voor je joh! Geeft je vast n hoop nieuwe energie. Geniet ervan!

Dames, jullie maken me allemaal een stuk zekerder, thanks! Had gewoon gehoopt op een hartslag en we waren gewoon beetje teleurgesteld gister, je maakt jezelf soms van die illusies. Blij zijn we, maar voorzichtig. Kwamen vandaag thuis en er lag een suuupermooi babypakje, wit badstof (dat heeeele zachte spul) uit een stuk, had mn moeder gebracht. Leuk!

Patricia: ik denk dat ik Bas* heb gevonden op de echo, klein zwart rondje ergens links?

Yf: wat fijn dat je het kletsen hier zo leuk vindt. Me 2!

Groetjes, ik ga even gezellig doen!

Hoi,

nou gister dus de huisarts gebeld, assistente verbond me direct door dus daar schrok ik wel van....maar de huisarts wilde zelf mijn verhaal horen en toen zei ze dat ik nog die dag langs moest komen....dus ik meteen SLIK, wat is dit nu weer???

Verging inmiddels van de buikpijn (voorheen dus alsof ik een ei had..alleen leken dit er wel 10 hihi)...dus mijn collegaatje (die zelf 2 keer miskraam heeft gehad) heeft mij direct naar mijn moeder gebracht met mijn auto..lief hoor. Mams was net terug van vakantie, dus die schrok van mijn komst....maar ze bood meteen aan met me mee te gaan naar de huisarts.

Was meteen aan de beurt en ze wilde nogmaals horen hoe het allemaal is verlopen nadat ik haar had verteld zwanger te zijn....heeeeeel meelevend, tis zo'n lieve vrouw, van ongeveer 35 jaar! Ze heeft gekeken en gevoeld en gelukkig zat dat allemaal goed, vloei ook nog maar een ienemienie pietsie, dus dat zat wel goed. Ik gaf aan einde van onze vakantie te hebben gedacht ongesteld te zijn geweest (vloeide toen hetzelfde als tijdens menstruatie namelijk) en nu ruim twee weken later mijn ei....tja zegt ze in theorie kan het niet, maar ik sluit niets uit! Hou het in de gaten, want dan ben je over ongeveer 2 weken ongesteld....

Vandaag gaat het veel beter met mijn buik (net als bij een echt ei)....dus wie weet, ben altijd al een raadsel geweest in de medische wereld, misschien heeft mijn lichaam dat hele vruchtje niet meer gesignaleerd en is het al weer " normaal"   aan het functioneren...

We wachten het even af, ik hou jullie op de hoogte.....huisarts heeft toch ook geadviseerd om even een normale cyclus af te wachten hoe moeilijk dat wachten ook is, ze zegt maar dan heb je weer een mooi moment om weer verder te gaan en dat vinden mijn man en ik ook.

Moet me nog wel rustig houden dit weekend.....tja lastig, hebben vanavond een bbq, mijn nichtje komt met haar man en beeb van 8 maanden, gezellie! Dus ga zo eerst maar boodschappen doen...om 13 uur naar tandarts (tja dat mag niet als je net zwanger bent dus moet dat nu even tussen de bedrijven door gebeuren..haha)

@Roos, meid snap je verdriet volkomen, maar je kunt nu weer verder....dat vond ik zelf het fijnste gevoel na maandag, je staat niet meer stil. Je lichaam herstelt en als alles weer normaal is kun je voor een volgende poging aan de gang......(of wachten jullie nog even?)

Nou meiden fijn weekend allemaal!

liefs Yosha

Hoi Hoi!!!

Alemaal van het weekend aan t geniten??
Hier is het mooi weer!!!

janneke Chris, spannend dus misschien een nieuwe baan!!! Leuk, ik heb mn spw diploma, dus ken die werkkgebieden wle ene beetje!! Altijd leuk!!
En van je  ei wordt je dus nog niet veel wijzer...

Yosha Hoe gaat het??? Voel je je al wat beter?? veel plezier met je bbq vandaag!!
heb je de huisarts nog gebeld??? Geen idee of het kan???
Lees net je laatse berichtje, fijn dat je kon komen en weet je tenminste zeker dat het goed is...... hele gerusstelling toch??

mama13 veel plezier in eindhoven!!

Patricia goed bezig he sportabb. genomen!!! super... zou ik een voorbeeld aan kunnen nemen!! hihi!!

Roos ik ben blij voor je dat het eruit is, en je je een stuk beter voelt. dat had ik ook bij mij wel op natuurlijke wijze eruit gekomen maar ik voelde me daarna ook ineens stukken beter!!
Nu kan je ook weer vooruit kijken...

Y fijn dat jij je hier thuis voelt, en idd we kunnne hier lekker over van alles meeklesten!!

Laura van alles wat is ook leuk!! Ik hoef ook geen luxe sercies ofzo, maar wel compleet, we missen nu erg veel borden!!

Janneke, hihi weet niet of ik je zekerder kan maken, voel me vaak hetzelfde als jij.....
Ja inderdaad ben zwanger en ook blij...MAAR..... en dan komt er een hele lijst........
idd waarom niet misselijk enzo.....maar die tweede test heeft me wel wat zekerheid gegeven want die streep was echt een stuk donkerder.... dus volgens mij groeit dan het hcg..... en wat me ook zekereder maakt zijn de verschillen met de vorige keer, nu idd meer pukkels, had ik toen niet en moe zijn had ik toen ook niet...... en mn borsten doen zeer maar ook anders dan de vorige keer.....en ik heb van die dingen ook al langer last als de vorige keer....
maar dan dnek ik ook weer ja zegt toch niets........ en soms ddenk ik voel me niet veel anders dan anders.... help denk ik dan meteen....
Idd, wat kan je jezelf lekker gek maken.....
Pffff dit zal nog wel ff paar weekejes duren..... maar sprak net iemand op hyves die ik pas sprak die 6,5 week was paar weken gelden, had ook nergens last van alleen meer eten enzo en had nu een echo en alles goed..... en was een week korter dan ze dacht.... als ik dat dan weer lees denk ik ja,.....
nou ja we zullen nog heel wat afdenken de komende weken!!
Meiden en dan is t fijn dat we ekaar hier hebben....

Mijn verjaardag was leuk, toen ik thuiskwam was mijn schoonpa er bijna meteen, die wilde even naar de stad dus hier even naar de stad geweest en daarna waren mn ouders er en manlief kwam thuis... lekker de bbq aangedaan, en veel gelachen, was helemala gezellie!!! En het natuurlijk vertled maar ik had mn moeder s morgens bij de hema gezien en toen had ze t eigenlijk al gezien, en mn schoonpa had ook al ernstige vermoedens...... dus geen verassing haha!!!!
Maar ze waren ook weer blij en dus ook spannend voor hun!!!!

Ik ga nu even naar de super eten halen voor morgen!!!
fijn weekend allemaal!!!!!

Ha meiden,
Roos, fijn dat je curretage meegevallen is. Het is verdrietig dat het moet, maar nu kan je weer met een schone lei (baarmoeder) beginnen.

Jannie, ik heb geen last van het warme weer hoor met klussen, dat werkt bij mij alleen maar positief... Vriendlief heeft er meer last van, maar gister ging het goed!
En die echo, ja je hebt het goede rondje gevonden, haha, klein he.

Yf, jij lijkt wel een beetje op mij. Ik heb ook dat bange, van dat zal mij dan ook wel overkomen. Ik heb nu 2 miskramen gehad, een spontane en een curretage,   en een zwangerschap af moeten breken. Het afbreken van een zwangerschap komt ook maar minimaal voor. Dus ik denk dan ook wat kan er allemaal nog meer gebeuren.... Ik was hier ook degene die het had over de complicaties van een curretage. Sommige meiden hadden daar helemaal niks over te horen gekregen. Maar ik heb best lang nagebloed, dus ik ga ervanuit dat het goed zit. Volgende week een controle, dus dan weet ik het zeker.
Ik kom trouwens ook uit Zuid-Holland. Ik heb 2 kolommen extra gemaakt in de tabel. Ik heb geprobeerd om ze zo klein mogelijk te houden. Zo kan erbij gezet worden voor het hoeveelste kind er geklust wordt en wie waar vandaan komt.
Je NOD is trouwens heel simpel berekend. 4 weken na je curretage je ei, en 6 weken na je curretage je NOD. Geen idee of het klopt, maar zo heb je tenminste een richtlijn. Aanpassen kan altijd.

Janneke(Chris), dat werk klinkt leuk, is het een soort MKD? of voer je gesprekken emt ouders? Bij welke stichting ga je dat doen?
Ik ga ervanuit dat je wel kan praten over je opzegtermijn hoor, meestal is dit wel het geval.

Marieke, wij hebben van het voorjaar een nieuw servies gekocht, met vierkante borden (squito). Heel leuk, komt bij de intratuin vandaan. Nou ja daar verkopen ze het ook, we zijn naar Belgie gereden om het veel goedkoper te halen. (en 3 weken later was het hier in de aanbieding, haha)
Hoe had je moeder gezien dat je weer zwanger was? Kocht je babykleren?

nou het mooie weer lijkt hier even over. Vanmorgen was het nog heerlijk, maar nu waait het behoorlijk en is het ook bewolkt.
Ik heb heerlijk geshopt vanmorgen. Lekker veel geld uitgegeven. Toen ik een BH aan het passen was, zag ik dat ik best blauwe aders in mijn borsten heb. Dit was me nooit eerder opgevallen. Dan ga ik dus meteen denken, zou het....Vorig weekend was zo ongeveer mijn ei bij een 'normale' cyclus, dus het zou kunnen. Dat verklaard misschien ook mijn redelijke rekoefening van van de week. Nu rekt er nl niks tot weinig meer.
Maar ja heb net nog even naar mijn borsten staan kijken en nu valt me niks bijzonders meer op. Misschien dat het aan de lichtval lag. Ik weet het niet, ik wil me er nu ook nog niet mee bezig houden, maar het viel me ineens op.
Ben benieuwd of ik donderdag bij de controle van de gyn een echo krijg. De vorige keer (in mei) was er te zien dat ik een eisprong gehad had. Misschien is dat nu ook wel te zien, of dat er een eitje op springen staat.
Ach ik wacht maar af...
liefs
Patricia mama van Bas*

Naam

MK/Cur
Ei
NOD                
Poging
Kind nr
contr
Leeftijd
Komt
uit
Vakantie

Laura
10/6
28/7
11/8
2e

-
33

21/8-10/9

Linda
23/3
1/8
14/8
5e

-
30

19/7-9/8

Marijke
17/6
2/8
15/8
2e

2/9
33

-

Joanna
1/6
2/8
17/8
2e

-
30

?

Janneke
7/7
4/8
18/8
1e

-
28

15/8-23/8

Patricia
10/7
7/8
21/8
1e
2
7/8
30
Z-H
-

Mama13
11/4
31/7
17/8
3e

-
29

?

Charlie
11/7
8/8
22/8
1e

?
?

?

Miep
19/6
20/8
1/9
2e

-
32

?

Yf
23/7
20/8
3/9
1e

?
31
Z-H
19/8-27/8

Yosha
28/7
25/8
8/9
1e

?
32

?

Zwanger!

Naam
MK/cur
Uitger.
kindje
Poging

gyn/
vk
Leeftijd

Vakantie

Marieke
12/6
25/3/09
1e
1e

11/8
31

1-15/9

Jannie
18/6
30/3/09
1e
1e

7/8
29

20-27/9

Naam

MK/Cur
Ei
NOD                
Poging
Kind nr
contr
Leeftijd
Komt
uit
Vakantie

Laura
10/6
28/7
11/8
2e

-
33

21/8-10/9

Linda
23/3
1/8
14/8
5e

-
30

19/7-9/8

Marijke
17/6
2/8
15/8
2e

2/9
33

-

Joanna
1/6
2/8
17/8
2e

-
30

?

Janneke
7/7
4/8
18/8
1e

-
28

15/8-23/8

Patricia
10/7
7/8
21/8
1e
2
7/8
30
Z-H
-

Els
11/4
31/7
17/8
3e

-
29

?

Charlie
11/7
8/8
22/8
1e

?
?

?

Miep
19/6
20/8
1/9
2e

-
32

?

Yf
23/7
20/8
3/9
1e

?
31
Z-H
19/8-27/8

Yosha
28/7
25/8
8/9
1e

?
32

?
Roos
1/8
29/8
12/9
1e

Zwanger!

Naam
MK/cur
Uitger.
kindje
Poging

gyn/
vk
Leeftijd

Vakantie

Marieke
12/6
25/3/09
1e
1e

11/8
31

1-15/9

Jannie
18/6
30/3/09
1e
1e

7/8
29

20-27/9

Roos, ik heb je ook aan het schema toegevoegd. Ei en NOD ook gewoon over 4 en 6 weken berekend,

groetjes Patricia, mama van Bas*

Terug
Bovenaan