We gaan ervoor!! - Part I

Hallo allemaal,
Een berichtje vanuit Florida!! Ik heb even vluchtig gelezen. Het is hier nu tegen 21.00 uur maar in Nl alweer tegen 3.00 uur. Een lange dag!
Maar we zijn keurig op tijd aangekomen in Miami, vervolgens de huurauto opgehaald en toen naar het hotel gereden. Goddank de navigatie meegenomen hihi!! Het was wel even wennen in een automaat te rijden, was constant op zoek naar de koppeling en wilde schakelen.....hoeft dus niet!!
Het weer is niet super. Wel warm (ongeveer 28 graden), maar bewolkt en ook al dikke bui gehad. Tja, Fay is nog beetje blijven hangen in Florida helaas.

Jannie ik heb je echo even bekeken, wat gaat dat ontzettend snel, het is echt al een kindje, terwijl er 2 weken geleden amper wat te zien was!! En wat leuk dat je bijna een week verder bent dan je dacht, een heerlijke meevaller!!
Ga je je nu verplaatsen naar het maart-forum of blijf je lekker hangen bij april.

Yosha, ik hoop dat je zw-kwaaltjes voelt, maar hoop ook dat je jezelf niet al te gek maakt. Ik dacht de 1e keer ook van alles te voelen, maar mooi dat ik ongi werd!! Dat is dan zo'n teleurstelling.....

Marieke, succes met de echo vandaag en ook alvast een prettige vakantie als ik je niet meer 'spreek'.

Linda, nog gefeliciteerd met Niek. Snapte hij er iets van?? Begint nu vast te komen. Zondag dus echte feestje, geniet ervan!!

MaikeSanne, blij dat alles schoon is!! Kun je er nu weer vol voor gaan. Jammer dat ei nog niet onderweg is. Weet je nog niet wanneer die komt. Maar doorgaan, vooral doorgaan ;-D

Voor de rest ben ik het even vergeten. De internetverbinding is erg traag en heb daarom geen 2 schermen open staan. Wel handig, draadloos internet in hotel.

Ik weet niet of mijn ei al geweest is. Heb geen steken gevoeld. Maar vandaag wel wat onbestemde buikpijn. Al kan het ook de spanning van de vakantie zijn geweest. Ben toch altijd wat nerveus voor zo'n onderneming hihi.
Ga er wel van uit dat ie geweest is of anders erg snel moet komen aangezien ik een korte cyclus heb. Ben nu wel in de war, maar verwacht geen langere cyclus dan normaal omdat ie de afgelopen keer juist korter was.
Miep, jouw ei  komt er dus nog aan. Klus ze!!!

Nou ik ga ook maar eens slapen. Tis een lange dag geweest!!

Tot gauw!!
Groetjes Laura

Die Laura, net in Florida en nu al weer op het forum geweest. Wel goed om te weten dat alles oke is daar.

@ Kim: Één keer in de twee dagen schijnt inderdaad het beste te zijn voor de kwaliteit van het zaad. Dat overleeft wel een aantal dagen in je baarmoeder, hoor. In extreme gevallen zelfs nog langer dan een week, maar normaal gesproken een dag of 2 a 3. Zeker als je niet weet wanneer je ei precies is, kun je het beste dit schema aanhouden. Als je precies weet wanneer je ei is, kun je dan eventueel een keer extra klussen.
Het belangrijkste is denk ik dat je doet waar jullie je allebei goed bij voelen. Ik zou er persoonlijk helemaal niet goed van worden als het een week lang elke dag  moest. Ik vind het een leuke hobby hoor, maar elke dag!!!
Maar nogmaals, doe waar jij je goed bij voelt. Je hoeft in ieder geval niet bang te zijn dat 1x in de 2 dagen niet genoeg is.

Geen idee wie die andere Kim is die onderaan in het schema stond. Die heb ik er in ieder geval niet bij gezet.

Mirjam: Jij had jouw gegevens ook doorgegeven voor het schema, maar je had er niet bijgezet wanneer je NOD was. Ik weet niet goed waar ik je nu neer moet zetten.
Heb je trouwens nog getest inmiddels?

Het is alweer vrijdag. Bijna weekend.
Oja, ik had gisteren trouwens nog steeds niet een megapositieve uitslag op de ovutest. Kan dus nog wel even iets langer duren. Ik maak me er niet meer zo druk om. Uiteindelijk komt 't wel.
Die vriendin van mij had dat vorige keer ook. Zij had een echo gehad om te kijken wanneer haar ei zou komen. Dat zou op een maandag moeten zijn. Uiteindelijk bleek twee echos later dat het pas donderdag was gekomen. Kennelijk groeien die eitjes normaal gesproken volgens een redelijk vast schema en springen ze dan, maar wijken ze daar ook wel eens vanaf. Misschien dat dat verklaart waarom ik nu al een paar dagen met m'n testen tegen een hele duidelijke streep aanzit, maar dat het net niet doorzet. Komt allemaal goed. Dat eitje blijft daar echt niet zitten tot sinterklaas. Hihi.

Nou, eens kijken of ik hier nog iets nuttigs kan doen. Ik ben er nu toch.....

Goedemorgen!

Laura: wat leuk dat je even komt kijken vanuit het  warmr Florida! ;-) Goede reis gehad dus? Jaja ben al 8 weken en 4 dagen vandaag, helemaal leuk. ongelofelijk he; 2 weken geleden een hartje en verder weinig en nu een wezentje, een kindje! We zijn zooo blij! Toch zal zullen de 4 weken wel lang duren maar hopelijk heb ik nu meer vertrouwen. De echoscopiste en de gyn hebben wel 4 keer gezegd dat het er echt heel goed uitzag!
Laura: geniet van alles en misschien zien we je nog, maar ga maar lekker genieten!

Marieke: vandaag je echo: succes! Hoe laat mag je ook alweer? Toi toi toi meid!

Linda: van harte nog met je zoontje, ontzettend leuk! Dit weekend toch n feessie? Enjoy!
Kim: om de dag klussen is echt het beste. En de  zaadjes kunnen soms tot wel 7 dagen overleven in en in de buurt van je baarmoeder, dus die wachten rustig op het gesprongen eitje. Als je elke dag klust schijnt het de kwaliteit van de zaadjes ana te kunnen tasten. Maar doe waar jij je happy bij voelt hoor!

Groetjes en n fijne dag allemaal!
Janneke

O ja ik heb nog een goed bedoelde tip voor iedereen die net een miskraam heeft gehad en weer aan de klus is of wil gaan.
Doe in de tussentijd (dus na je miskraam) een zwangerschapstest. Als deze positief is, betekent het dat jhe nog HCG-hormonen in je lichaam hebt zitten (dit kan tot 9 weken na de miskraam het geval zijn namelijk).
Als de test negatief is, dan weet je dat als je de volgende keer gaat testen als je bijvoorbeeld vermoed zwanger te zijn, je de test kunt vertrouwen.

Groetjes Jannie

Goedemorgen allemaal,

@Laura: hoezo een foumjunk???? haha meteen weer even kijken in de USA he...hihi, tis dan ook wel spannend hier....Gelukkig is de reis goed verlopen! Geniet er van!

@Marieke: succes vandaag, duim voor jullie!!!

@Jannie: inderdaad, ik heb een week na de curretage een zw-test gedaan om te kijken of ie al negatief was....nou 100% negatief, niet eens meer een vaag streepje....

Gisteravond vriendin op visite die net 2e miskraam heeft gehad....gaat gelukkig nu beter met haar als na de 1e keer, ze kan het nu veel beter relativeren en is niet meer panisch! Maar goed, we hebben er lang en veel over gepraat....toen vroeg ze aan mij of ik al zwanger was....heb aangegeven wel wat kwaaltjes te hebben sinds een paar dagen, baarmoederpijn, duizelig, sterk ruiken, af en toe misselijk, rare dingen eten, grotere tepels....nou meid pak de roze/blauwe slingers maar uit de kast, je bent gewoon zwanger! Hopen het natuurlijk wel, maar we moeten toch echt nog wachten een paar dagen voordat we eens kunnen testen...NOD volgende week vrijdag dus we zullen het wel zien!! (of niet dat kan natuurlijk ook.....).

Maar goed live goes on!! Dus ben nu aan het werk een ochtendje en ga dan meteen even naar de sportschool....doe alleen wel rustig aan met die buikzeur, maar goed, sporten geeft een positief stofje af in je lichaam, dus dat kan zeker geen kwaad! haha

Morgenavond etentje bij mijn schoonouders...ga natuurlijk geen wijn drinken (pas volgend weekend als ik wel ongi word...) dus gooi het er maar op dat ik de hele week al niet zo lekker ben, waarschijnlijk aangestoken door de zieke kindjes van mijn zus waar we dinsdag hebben opgepast....hihi
Zondag op visite bij vrienden van ons in hun nieuwe huis.

Nou ladies, fijne dag vandaag!

liefs Yosha

Yosha: wat spannend! maar is je ei dan niet eerder geweest dan 15 augustus? Je kunt namelijk een week na de bevruchting al verschijnselen hebben.
Of had jij getest of je ei gevoeld? Weet t ff niet meer. T zou zomaar kunnen joh, zou wel mooi zijn!
Heb je al een dag in gedachten dat je gaat testen?

Groetjes Jannie

hoi meiden,
daar ben ik dan weer. Het gaat nog niet helemaal super. Wel gek dat het zo lang duurt. Dipje oke, maar het blijft nu wel lang hangen. Kwam maandag op mijn werk en toen vertelde een collega dat ze zwanger is. Als 1e aan mij. Dat was wel lief. Jammer is dat ze half feb uitgerekend is, 2 weken nadat ik uitgerekend zou zijn. En ik wilde zo niet mijn eigen zwangerschap doorleven. Daar kom ik nu dus niet meer onderuit.... balen.
Gister kwam ik op mijn werk en hoorde dat een andere collega bevallen is van een jongetje. Ook niet makkelijk. Zeker niet als een collega vraagt 'en hoe is dat voor jou??' Ja dan krijg je dus tranen he. We zijn maar een team van 9, maar veel jonge meiden, tsja dan heb je dat met die zwangeren he....
Vriendlief neemt mijn neerslachtigheid over. Beetje jammer, ipv dat hij mij nou eens opvrolijkt. Ahh nee hoor dat werkt toch niet, emoties moeten er toch uit. Het gaat echt wel weer over.
Bedacht me van de week wel dat ik vorig jaar al zwanger was van Bas* maar het nog niet wist. Ook een gekke gedachte moet ik zeggen.
Jullie bedankt voor je medeleven, erg lief. Ik hoop dat ik je glitters kan gebruiken Linda!! Ondertussen zit ik alweer bijna op de helft van mijn cyclus, dus dat gaat dan wel redelijk hard. Beter dan de 2 laatste weken van de cyclus!

Jannie, wat een mooie echo zeg! Leuk he dat het dan beweegt.

Linda, ja die lucht in je darmen is heel herkenbaar. Ik ging er echt enorme winden van laten. Echt dat je denkt van, kan er zoveel lucht tegelijk uitkomen. Niet echt prettig, maar het luchtte wel op. Wel een teken dat je darmen aan de kant worden geschoven, dus in die zien wel prettig.
Gefeliciteerd met je mannetje trouwens. Beseft hij het al een beetje?

Laura, sjonge jij hebt jezelf lekker laten verwennen zeg! en nu vakantie. Wel een beetje erg dat je meteen inlogt! Laat ons even los en wie weet wat er voor wonder daar gebeurt. Haha, nee hoor geniet maar lekker daar.

Marijke, balen zeg dat je ogni gekomen is. En dan dat dilemma, cyclus overslaan of niet. Toch maar niet he, wat duurt het anders lang voordat je weer een kans hebt.
Ik kan trouwens voldoende praten over mijn gevoelens. Overal een stukje eigenlijk. Het meeste bij mijn vriend, wat bij mijn vriendinnen, wat op mijn werk, wat bij mijn psych. Al vind die geloof ik dat ik er meer over moet praten. Maar ja zo zit ik niet in elkaar.

Miep, pff zeg die vrouw met die 2-ling. Acht jaar erover gedaan. Ik vind 2,5 jaar al lang. Maar wij zijn dan wel al 3x zwanger geweest en weten dus dat we het kunnen worden.
En ja het klopt dat je ei niet altijd op dezelfde dag komt. Voordat wij zwanger werden van Bas* liepen wij net bij de gyn voor de kinderwens. Tussen afspraak 1 & 2 moest ik tempen en dan zoveel dagen na mijn ei, bloed laten prikken om te kijken of ik echt een eisprong had. In die cyclus was mijn temp lager dan de voorgaande maanden en zat er geen sprong in mijn temp. Die gyn zei toen ook, ja dat zie je wel vaker dat je zwanger wordt als er iets 'anders' gebeurt in je cyclus. Nou ja dat ziet zij dan vaker bij de mensen die bij haar komen.

Marieke, spannend jij vandaag je echo. Hopenlijk is alles goed.

Els, balen dat je ongesteld geworden bent. Hoe lang heb je erover gedaan om zwanger te worden van Inge?? Heb je daar ook hulp bij gehad??

Yoshua, ik wist helemaal niet dat je tot 4 mnd zwangerschap je buikspieren mag blijven trainen. Ik wist wel dat het niet mag als je zwanger bent. Ach dat gaat voor mij nu pas belangrijke info worden, omdat ik nu pas actief aan het sporten ben geslagen. Eerst die positieve test in handen, dan maar eens gaan praten over hoe ik moet gaan sporten.
Jij houdt het wel lekker spannend met die kwaaltjes van je.

Mirjam, welkom hier. Hopenlijk voor jou snel duidelijkheid over wat deze cyclus gaat doen.

MaikeSanne, fijn dat je een goede echo had. Wel gek die gyn van jou, beter van niet, maar kan geen kwaad als je meteen zwanger raakt. Tsja wat moeten we daar nu weer uit opmaken. Gek wordt je toch van al die verschillende meningen van die gyns. Gewoon maar je eigen plan trekken, dat lijkt toch het beste.

Roos, geeft niks dat je niet zo vaak schrijft. Ik moet nu ook zoeken naar tijd. Gewoon doen waar jij je prettig bij voelt hoor!!

Kim, ik had je denk toegevoegd in het schema, maar toen had je nog niet veel info gegeven.....

liefs
Patricia mama van Bas*

Naam

MK/Cur
Ei
NOD                
Poging
Kind nr

contr
Leeftijd
Komt
uit