We gaan ervoor!! - Part I

Goede morgen dames,

@ JannekeChris: Ik herken je verschijnselen, maar ik kan er helaas niet meer over vertellen. Die vriendin van mij die ook zwanger probeert te worden, moet regelmatig naar een fertiliteitsarts. Zij vroeg zich pas ook af of die buikpijn wil zeggen dat je ei eraan komt, of dat ie al is geweest. Of je dan de landing van de sprong voelt zeg maar, of de aanloop naar de sprong toe. Is wel fijn om te weten in verband met timing van klussen. Ze zou het de volgende keer dat ze bij haar arts was, vragen. Als ik iets meer weet, zal ik het jullie zeker laten weten.
Het enige wat ik er nog aan toe kan voegen, zijn mijn ervaringen met die buikpijn in combinatie met de uitslag van de ovutesten. Dat lijkt erop te wijzen dat die pijn meer de aanloop naar de sprong is. Maar zeker weten doe ik het ook niet.

@ Laura: He, wat balen meid. Stiekem blijf je toch hopen, he? Het klinkt alsof je het ondanks de ongi toch nog steeds goed naar je zin hebt. Moet ook. Vooral van de vakantie blijven genieten. En wie weet, misschien blijkt bij jullie inderdaad dat de 4e keer scheepsrecht is zoals de vorige keer. Wel fijn dat je cyclus zo kort is. Wanneer jullie thuis zijn, moet je geloof ik alweer aan de klus.
Nog pretparken in het vooruitzicht?
En komen er nog orkanen aan?

Ik las gisteren dat ze er in Brussel over denken om het zwangerschapsverlof in  Europa  te wijzigen naar minimaal 18 weken. Van mij mogen ze. Als ze dat dan per 1 januari 2009 in laten gaan, vind ik het prima.

Ben er weer vandoor. De plicht roept.

(nog even een kort berichtje, de plicht wacht nog maar even..... hihi)

@ Jannie: Jippie, nog twee weken. Kan me voorstellen dat je niet kunt wachten en dat de tijd voorbij kruipt.
1,5 jaar. Toen mijn nichtje zo oud was, vond ik het heel leuk om met haar te gaan zwemmen. Zo heerlijk met dat kind in het water spelen. Toen ze nog kleiner was, ging mijn zus er ook mee babyzwemmen. Toen mijn zus ziek was, ben ik met die kleine meid geweest. Toen was ze 5 maanden. Geweldig was dat.

Nu ga ik echt.

Hi ladies,
nou kans op een meerling bij de volgende ovulatie is minimaal dus we kunnen aan de bak! Wordt heel september viezelevozelen!  Ben superbenieuwd en hoop zo dat het weer zo snel gaat als de vorige twee keren, maar nu dan met een beebie! De eerste keer niet in de baarmoeder, daarna wel maar geen vruchtje, dus het zou nu goed moeten komen! Duimen maar! Inderdaad in september zwanger is een juni-kindje! Al maakt dat me echt geen donder meer uit, al wordt het op 5 december geboren! Nou ja, dan moet ik nog wel erg lang wachten! ;-)

Kim: en?!?
Laura: jammer!!! Geniet van de vakantie!!
Yosha: hoe is het inmiddels met de buikpijn? Zeker geen EUG toch?
Jannie: ben inmiddels ook weer reuze benieuwd naar jouw echo! Vind dat zo bijzonder!!

Groeten, Yf

Hoi meiden,

Ik ben gisteren avond ontslagen uit het ziekenhuis,
het was toch een zware operatie geworden er waren namelijk meer cysters
en dermoidcysters (cysters met dna talg,haar) omdat ze mijn eierstokken
wouden besparen heb ik lang op de operatie tafel gelegen.
(eierstokken nog intakt)
Ben er flink ziek van geweest, toen ik bijkwam begon ik gelijk overtegeven en
ondanks een aantal spuiten tegen de misselijkheid nog een paar keer.
Nu heb ik alleen nog veel last van buikpijn, maar dat zou nog een paar dagen
kunnen duren, er was ook 1 cyster geknapt tijdens de operatie en hebben alles
schoon moeten spoelen. Nu is het gewoon rustig aan doen en herstellen.
Zou afspraken met de gyn. thuis gestuurd krijgen en volgende week gaan mijn
hechtingen eruit. omdat ik nu ook ongi ben of soort van (ik verlies alleen
een klein beetje bloed) weet ik dus niet hoe mijn cyclus nu is en gaat worden,
dus kan alleen afwachten en hopen dat ik snel mijn ritme weer terug heb.
Alles wat ik doe doet pijn ik mag niet lachen niet hoesten alleen al naar
de wc lopen is al pijnlijk. en pijnstillers helpt ook niet echt.

Ben nu al moe van dit stukje typen en voel dit ook aan mijn buik,
dus reageer ik vanmiddag of vanavond op jullie berichtjes.

groetjes els.

hoi meiden,

alles goed bij jullie???
hier wel hoor! lekker aan het werk, en nog 2 dagen en dan lekker naar de zon, want ja, hier is het niks!!!

he jannie, ja nu je het zegt!! ik zie het ook!!! ik zou mijn nod rond de 25e moeten hebben dus!!!   ja had  m zelf niet ingevuld, snapte ik weer niet! ( blond) (grapje) nou ja, ach maakt niet uit, heb ik 3 dagen speling joh!! misschien neemt dat de spanning een beetje weg dan?!?

he maar ik ga weer even vvoor mijn werk tikken!!!
misschien tot vanavond! als ik tijd heb, moet ook nog ff de badkamer soppen!

dikke kus loreane

@ Loreane: Bijna vakantie!!!! Wat ontzettend fijn. Niet jaloers hoor. Helemaal niet. Zucht....

@ Els: Gelukkig, je bent weer terug. Balen dat je er zo'n last van hebt en dat je zo ziek bent geweest. Ik word normaal ook altijd ziek van narcose, maar bij mijn curretage niet. Ze hadden er iets tegen gegeven en gelukkig hielp dat bij mij wel.
Maar het belangrijkste nieuws is toch wel dat je eierstokken nog intact zijn. Dat is super zeg. Zal denk ik wel een beetje een opluchting zijn, of niet?
Hopelijk heb je er snel helemaal geen last meer van en komt de cyclus weer goed op gang. En dan hopelijk wel snel weer last van je buik, maar dan om de leuke reden!!!

Hi Els,
mijn moeder had ook een dermoïdcyste op haar eierstok maar die was zo groot als een sinaasappel. Daar is ze gewoon goed zwanger mee geworden, 3x zelfs.  Vroeger dacht men ook dat een dermoïdcyste een van een tweeling is geweest ivm die haren en tandjes. Er wordt echter embryonaal weefsel aangemaakt in de cyste, vandaar.
Ik ben nu 2x geopereerd onder algehele narcose maar heb er gelukkig helemaal geen last van. Na die kijkoperatie kreeg ik morfine, nou, ik was in mijn 'happy place'! Helemaal geweldig dat spul. Daarna heb ik diclofenac gekregen en dat hielp ook super! Wat slik jij nu?
Héél erg veel beterschap in ieder geval!
Groeten, Y

Hoi Dames,

Miep: Ik heb zelf een hoekwoning maar het gangetje is te klein zo heel

af en toe beland er wat in onze tuin 1x toen het ook zo'n mooi weer was

belande de bal 3x onze tuin, toen had ik ze verteld dat ze beter op het grasveldje

aan de overkant of bij de speeltuin konden spelen, ze boden wel netjes hun

excuses aan en gingen inderdaad naar het grasveldje.

Ik hoor het al gezellige buren dus....gewoon bal lek prikken en zeggen

oeps sorry vast een egeltje in onze tuin.

Ben inderdaad blij dat mijn eierstokken nog er zijn.

Marijke: hoe gaat het met de ramadam?

Janneke: fijn dat het beter met je gaat en dat de hoofpijn eindelijk

weg is, ik hoop voor je dat je nu lekker kunt genieten.

yf: fijn dat er groen licht is voor jullie

In het ziekenhuis kreeg ik iets voor misselijkheid, paracetamol oplosbaas in

infuus, en dyclofenac, thuis alleen de paracetomal en dyclo.

maar vindt het allemaal tegenvallen.

yosha: nog gefeliciteerd met je man.

als je zelf maar tevreden bent ik ben met 1.65 en 84 kilo ook niet

in van de slankste maar ga er nu niet veel mee bezig houden

ik houd wel rekening met etenswaren in huis, ipv zak chips

heb ik zoute stengels cracotdingetjes studente haver.

Laura: balen van je         Orlando is dus een aanrader om heen te gaan

probeer lekker te genieten van je vakantie.

Kim: blijf duimen voor je....

Terug
Bovenaan