Goede morgen dames,
Ik las dat jij ergens schreef dat je de berichtjes zo kon sorteren dat de nieuwste bovenaan staat, zodat je niet steeds helemaal naar beneden hoeft te scrollen. Dat heb ik dus zo gedaan. Alleen heeft dat bij ons niet altijd erg veel zin. Er is nu inmiddels weer zoveel geschreven sinds ik gisteren op het forum zat, dat ik nog heeeeel ver naar beneden moet scrollen. Hihi.
@ Laura: Hihi. Ik hoop toch echt wel dat ik ook zwanger ben. Bekijk het van de positieve kant. Hoe meer meiden er zwanger zijn, hoe meer glitters er gestrooid worden EN hoe minder meiden er zijn om die glitters op te schrapen. Het lijkt me dat jouw kansen dan alleen maar groter worden!!!
Zou fijn zijn als het zo zou werken. En wie weet, misschien ben jij nu ook al wel een paar dagen zwanger. Officieel zou dat dan meteen 2 weken en een paar dagen zijn.
Dat heb ik trouwens altijd erg suf gevonden, dat ze vanaf de eerste dag van de laatste ongi rekenen. Dan ben je nog helemaal niet zwanger. Wie dat heeft bedacht???
Jij bent er dus ook zo eentje die allerlei kwaaltjes heeft en er niet bij stil staat? Kwaaltjes die met de ongi te maken hebben, zijn natuurlijk wat makkelijker te plaatsen, vanwege het simpele feit dat je het echt wel merkt als je ongi bent. Maar die eisprong, daar heb je normaal niet zo'n ergen in, he?
Ik weet eigenlijk niet of je een eisprong hebt als je aan de pil bent. Volgens die vriendin van mij wel. Ik zou het echt niet weten. Mijn moeder heeft ervoor gezorgd dat ik al behoorlijk jong aan de pil was omdat ik echt verging van de pijn iedere keer dat ik ongi was. Toen was ik nog helemaal niet bezig met sex en dat soort dingen en voor mij hield de pil dan ook voornamelijk in dat ik niet meer zo'n pijn had. En later dat het ervoor zorgde dat ik niet zwanger werd. Maar hoe het precies werkt??? Geen idee.
@ JannekeChris: Vervelend, he, elke keer zo'n vaag streepje. Ik had uiteindelijk 4 weken + 1 dag na de curettage twee dikke strepen op mijn ovutest. Net als jij had ik de eerste dagen dat ik testte ook een redelijk duidelijke streep die daarna een hele tijd erg vaag is geweest. Maar uiteindelijk dus nog 2 dikke strepen. Wie weet komt het bij jou ook rond dezelfde tijd.
@ Roos: Wat fijn dat je vrijdag mag komen voor de curettage. Nog twee nachtjes slapen. Ik kan me voorstellen dat dat nu een eeuwigheid voor je lijkt. Zeker als je nu ook nog meer gaan vloeien. Meisjes van 21 maanden kunnen heeeeeel druk zijn als je zelf eigenlijk alleen maar wilt rusten. De dochter van mijn zus wordt ook altijd extra hangerig als ze merkt dat mama niet lekker is. Dan wil ze de hele dag bij mama zijn en over haar heen hangen. Net waar mijn zus op dat moment niet op zit te wachten. Heeft jouw meisje dat ook? En als mijn zus dan weer beter is, dan is haar dochter weer gerust gesteld, dan gaat ze weer haar eigen gang.
Hopelijk vind je toch wat rust en is het snel vrijdag.
@ Jannie: Hihi, hopen op allerlei kwaaltjes. Dat is iets wat veel meiden die voor het eerst zwanger worden niet hebben en wat wij nu allemaal wel (in meer of mindere mate) kennen. Ik zou ook best wakker willen worden met het gevoel dat ik moet overgeven. Haha.
Leuk idee om de echofoto in te scannen en naar je familie op vakantie te mailen. O, wat zullen die verrast zijn. Reken er maar op dat dat vast een excuus is om er een drankje op te drinken. En terecht. Goed nieuws moet gevierd worden.
Visoliecapsules. Ik las het de eerste paar keer verkeerd. Ik las viso-liecapsules. Duurde even voordat het tot me doordrong dat het over vis-olie ging. Wij eten gewoon extra vaak (vette) vis als ik zwanger ben. Dat zou ook moeten helpen. Daar komt de visolie per slot van rekening vandaan. Ik had nog niet eens gedacht aan visoliecapsules. Misschien toch wel makkelijk....
Met mij gaat het tot nu toe prima. Wel een beetje een gespannen gevoel onder in mijn buik, maar dat kan natuurlijk vanalles betekenen.
Ik heb me vannacht wel zwanger gerekend. Hihi. Ik zal jullie even op de hoogte brengen van de nieuwste berekeningen met betrekking tot mijn cyclus.
De eerste maand dat ik van de pil af was, had ik op een gegeven moment last van de bekende pijn in mijn buik waarvan ik nu achteraf weet dat dat de eisprong was. Of de aankondiging ervan. Helaas weet ik niet meer precies op welke datum dat was, maar ik weet wel 100% zeker dat het op een werkdag was, omdat ik me herinner dat ik het er met een collega van me over had dat ik zo'n buikpijn had en dat hij toen vroeg of ik het de hele tijd had of bijvoorbeeld alleen als ik opstond. En ik weet nog dat ik er die dag op de fiets naar huis bij de hobbels zo'n last van had. Daar heeft Laura me gisteren aan herinnerd. Verder weet ik dat het in de week was na ons weekendje naar Drenthe. Dat wil zeggen dat het op z'n allervroegst op 31 maart was (dat was de maandag van die week). En ik weet dat ik vervolgens op 12 april ongi werd.
Nu weet ik dus niet of de tijd tussen mijn eisprong en mijn ongi altijd precies even lang is, omdat ik het maar van 1 maand weet. Maar als dat wel zo is, dan is dat dus 12 dagen.
Terug naar de huidige cyclus. Ik had op vrijdag 18 juli het meeste last van mijn buik. Even verder rekenen, dan is 12 dagen na vrijdag 18 juli......... vandaag. Dus als ik vandaag niet ongi wordt.......
Dan wil dat nog niets zeggen, want zoals gezegd heb ik er geen flauw idee van of dat bij mij altijd 12 dagen na de eisprong is. Maar toch.
Ik denk dat ik maar eens een emmertje met sop ga maken. Vandaag is het toilet aan de beurt voor de schoonmaak. Dan doe ik tenminste iets nuttigs!
Tot later.