We gaan ervoor!! - Part I

Hallo dames,

Wat zijn sommigen vaak op 't forum te vinden! Helaas heb ik er de tijd niet voor met een meisje van 21 maanden..... Pfff wel zwaar als je het liefst de hele dag alleen wil zijn en rust wil hebben.....
Maar ja, ben natuurlijk superblij met haar, weet dat ik zwanger kan worden en blijven.
Ben vandaag naar de gyn geweest en mag vrijdag voor de curreatage komen. O heerlijk idee dat het in ieder geval vrijdag uit mijn lichaam is! Ik ben nu wel wat meer gaan vloeien en het wordt ook al echt rood bloed. Help, wil echt een curretage, niet meer die angst over wanneer het nu komt....

Y, ik heb ook nog maar 1 eileider en ook nog maar 1 eierstok. In februari zijn deze verwijderd. Ook ik had de angst dat ik heel moeilijk zwanger zou raken. Maar ik was al na drie maanden! Helaas loopt het niet goed af, maar ik ben wel blij dat ik het zo snel ben geworden. Mijn gyn verzekerde dat de andere helft het volledig over zou nemen. Daar geloof ik nu dus wel in.Dus, blijf in je lichaam geloven meid!

Hoop dat iedereen weer snel zwanger is/wordt!

Roos

Goedemorgen,

Visoliecapsules schijnen goed te zijn voor de hersenontwikkeling van je baby, krijg je knap kind van. Ach ja en het is gezond voor jezelf dus ben er zaterdag maar weer trouw mee begonnen. Voelde wel goed om na die tijd mn zwangersachapslade open te trekken en eea er weer uit te halen.

Morgen al naar de gyn, spannend! Ik zal zeker het fotootje hier proberen te plaatsen! Mn vader en mn stiefmoeder en mn zusje zijn nog ruim 2 weken op vakantie en wil het ze wel vertellen, dus misschien scannen we het wel in en vragen ze even om ter plekke hun mail te checken. Kunnen ze nl dus zou wel leuk zijn...

JannekeChris: volgens mij kun je het beste rekenen vanaf de dag dat je het kindje / vruchtje bent verloren, anders zou het zo kunnen zijn dat je ongesteld wordt als je het nog in je hebt en dat is volgens mij onmogelijk. Maar is die datum 7 juli bij jou?
Misschien moet dan je ei-datum op 4 augustus gezet worden en je NOD op 18 augustus? laat maar weten!

Ik ken ook iemand die 3(!) keer ongepland zwanger is geraakt met maar 1 eileider, zou fijn zijn als die andere het werk idd overneemt van de ander! Is trouwens bij mijn nier ook, die heb ik maar eentje maar die werkt wel meer dan 100%!

Ga het de komende tijd rustig aan proberen te doen. Heb vannacht trouwens als een roosje geslapen dus ben weer redelijk fit. Maar ga proberen mn agenda iets leger te m,aken, anders ben ik over paar weken gebroken. En de aanleiding is natuurlijk prima om dit te doen!

Miep hoe is het ermee? Hoest met de streep en evt andere kwaaltjes?
Achteraf gezien had ik dus al 10 dagen na mn ei al zwangerschapskwalatjes, dus houd t in de gaatjes dames!

Groetjes

Naam
MK/Curettage
Verwachte eisprong
NOD                
Poging nr. na mk/curettage
Datum evt. controle
Leeftijd

Sjenientje
20 juni
18 juli (?)
1augustus  (?)
1e (?)
?
?

Miep
19 juni
20 juli
3 augustus
1e
al geweest
32

Laura
10 juni
28 juli
11 augustus
2e
geen
33

Linda
23 maart
1 augustus
14 augustus
5e
al geweest
30

Marijke
17 juni
2 augustus
15 augustus
2e
31 juli
33

Joanna
1 juni
2 augustus
17 augustus
2e
al geweest
30

Patricia
10 juli
7 augustus

21 augustus

1e
7  augustus
30

Janneke
7 juli
8 augustus
22 augustus
1e
al geweest
28

Mama13
11 april
31 juli
17 augustus
3e

geen

29

Charlie

11 juli

8 augustus

22 augustus

1e

?

?

Y
23 juli
20 augustus
3 september
1e
?
?

Yosha
28 juli
25 augustus
8 september
1e
?
32

Zwanger

Naam
MK/curettage
Uitgerekende datum
Hoeveelste kindje
Poging na mk / curettage
Datum gyn / vk
Leeftijd

Marieke
12 juni
25maart 2009
1e
1e
?
30

Jannie
18 juni
30maart  2009
1e
1e
31 juli
29

Hoi Janneke,

Ik denk dat je beter kunt rekenen, hihi. Ik heb de data weer aangepast in onderstaand schema. Bedankt voor de tip! Als mijn eisprong alsnog komt (en dat hoop ik echt!) kunnen we tijdens onze vakantie in Zuid Frankrijk hopelijk een positieve test doen, haha! First things first...;-)

Naam
MK/Curettage
Verwachte eisprong
NOD                
Datum evt. controle
Leeftijd

Sjenientje
20 juni
18 juli (?)
1augustus  (?)
1e (?)
?
?

Miep
19 juni
20 juli
3 augustus
1e
al geweest
32

Laura
10 juni
28 juli
11 augustus
2e
geen
33

Linda
23 maart
1 augustus
14 augustus
5e
al geweest
30

Marijke
17 juni
2 augustus
15 augustus
2e
31 juli
33

Joanna
1 juni
2 augustus
17 augustus
2e
al geweest
30

Patricia
10 juli
7 augustus

21 augustus

1e
7  augustus
30

Janneke
7 juli
4  augustus
18  augustus
1e
al geweest
28

Mama13
11 april
31 juli
17 augustus
3e

geen

29

Charlie

11 juli

8 augustus

22 augustus

1e

?

?

Y
23 juli
20 augustus
3 september
1e
?
?

Yosha
28 juli
25 augustus
8 september
1e
?
32

Zwanger

Naam
MK/curettage
Uitgerekende datum
Hoeveelste kindje
Poging na mk / curettage
Datum gyn / vk
Leeftijd

Marieke
12 juni
25maart 2009
1e
1e
?
30

Jannie
18 juni
30maart  2009
1e
1e
31 juli
29

Hi!

JannekeChris: dat zou nog eens leuk zijn! Tasje met testen dus mee op vakantie!

Groetjes Jannie

Naam
MK/Curettage
Verwachte eisprong
NOD                
Datum evt. controle
Leeftijd

Sjenientje
20 juni
18 juli (?)
1augustus  (?)
1e (?)
?
?

Miep
19 juni
20 juli
3 augustus
1e
al geweest
32

Laura
10 juni
28 juli
11 augustus
2e
geen
33

Linda
23 maart
1 augustus
14 augustus
5e
al geweest
30

Marijke
17 juni
2 augustus
15 augustus
2e
31 juli
33

Joanna
1 juni
2 augustus
17 augustus
2e
al geweest
30

Janneke
7 juli
4 augustus
18 augustus
1e
al geweest
28

Patricia
10 juli
7 augustus

21 augustus

1e
7  augustus
30

Mama13
11 april
31 juli
17 augustus
3e

geen

29

Charlie

11 juli

8 augustus

22 augustus

1e

?

?

Y
23 juli
20 augustus
3 september
1e
?
?

Yosha
28 juli
25 augustus
8 september
1e
?
32

Zwanger

Naam
MK/curettage
Uitgerekende datum
Hoeveelste kindje
Poging na mk / curettage
Datum gyn / vk
Leeftijd

Marieke
12 juni
25maart 2009
1e
1e
?
30

Jannie
18 juni
30maart  2009
1e
1e
31 juli
29

Goede morgen dames,

Ik las dat jij ergens schreef dat je de berichtjes zo kon sorteren dat de nieuwste bovenaan staat, zodat je niet steeds helemaal naar beneden hoeft te scrollen. Dat heb ik dus zo gedaan. Alleen heeft dat bij ons niet altijd erg veel zin. Er is nu inmiddels weer zoveel geschreven sinds ik gisteren op het forum zat, dat ik nog heeeeel ver naar beneden moet scrollen. Hihi.

@ Laura: Hihi. Ik hoop toch echt wel dat ik ook zwanger ben. Bekijk het van de positieve kant. Hoe meer meiden er zwanger zijn, hoe meer glitters er gestrooid worden EN hoe minder meiden er zijn om die glitters op te schrapen. Het lijkt me dat jouw kansen dan alleen maar groter worden!!!
Zou fijn zijn als het zo zou werken. En wie weet, misschien ben jij nu ook al wel een paar dagen zwanger. Officieel zou dat dan meteen 2 weken en een paar dagen zijn.
Dat heb ik trouwens altijd erg suf gevonden, dat ze vanaf de eerste dag van de laatste ongi rekenen. Dan ben je nog helemaal niet zwanger. Wie dat heeft bedacht???

Jij bent er dus ook zo eentje die allerlei kwaaltjes heeft en er niet bij stil staat? Kwaaltjes die met de ongi te maken hebben, zijn natuurlijk wat makkelijker te plaatsen, vanwege het simpele feit dat je het echt wel merkt als je ongi bent. Maar die eisprong, daar heb je normaal niet zo'n ergen in, he?
Ik weet eigenlijk niet of je een eisprong hebt als je aan de pil bent. Volgens die vriendin van mij wel. Ik zou het echt niet weten. Mijn moeder heeft ervoor gezorgd dat ik al behoorlijk jong aan de pil was omdat ik echt verging van de pijn iedere keer dat ik ongi was. Toen was ik nog helemaal niet bezig met sex en dat soort dingen en voor mij hield de pil dan ook voornamelijk in dat ik niet meer zo'n pijn had. En later dat het ervoor zorgde dat ik niet zwanger werd. Maar hoe het precies werkt??? Geen idee.

@ JannekeChris: Vervelend, he, elke keer zo'n vaag streepje. Ik had uiteindelijk 4 weken + 1 dag na de curettage twee dikke strepen op mijn ovutest. Net als jij had ik de eerste dagen dat ik testte ook een redelijk duidelijke streep die daarna een hele tijd erg vaag is geweest. Maar uiteindelijk dus nog 2 dikke strepen. Wie weet komt het bij jou ook rond dezelfde tijd.

@ Roos: Wat fijn dat je vrijdag mag komen voor de curettage. Nog twee nachtjes slapen. Ik kan me voorstellen dat dat nu een eeuwigheid voor je lijkt. Zeker als je nu ook nog meer gaan vloeien. Meisjes van 21 maanden kunnen heeeeeel druk zijn als je zelf eigenlijk alleen maar wilt rusten. De dochter van mijn zus wordt ook altijd extra hangerig als ze merkt dat mama niet lekker is. Dan wil ze de hele dag bij mama zijn en over haar heen hangen. Net waar mijn zus op dat moment niet op zit te wachten. Heeft jouw meisje dat ook? En als mijn zus dan weer beter is, dan is haar dochter weer gerust gesteld, dan gaat ze weer haar eigen gang.
Hopelijk vind je toch wat rust en is het snel vrijdag.

@ Jannie: Hihi, hopen op allerlei kwaaltjes. Dat is iets wat veel meiden die voor het eerst zwanger worden niet hebben en wat wij nu allemaal wel (in meer of mindere mate) kennen. Ik zou ook best wakker willen worden met het gevoel dat ik moet overgeven. Haha.
Leuk idee om de echofoto in te scannen en naar je familie op vakantie te mailen. O, wat zullen die verrast zijn. Reken er maar op dat dat vast een excuus is om er een drankje op te drinken. En terecht. Goed nieuws moet gevierd worden.
Visoliecapsules. Ik las het de eerste paar keer verkeerd. Ik las viso-liecapsules. Duurde even voordat het tot me doordrong dat het over vis-olie ging. Wij eten gewoon extra vaak (vette) vis als ik zwanger ben. Dat zou ook moeten helpen. Daar komt de visolie per slot van rekening vandaan. Ik had nog niet eens gedacht aan visoliecapsules. Misschien toch wel makkelijk....

Met mij gaat het tot nu toe prima. Wel een beetje een gespannen gevoel onder in mijn buik, maar dat kan natuurlijk vanalles betekenen.
Ik heb me vannacht wel zwanger gerekend. Hihi. Ik zal jullie even op de hoogte brengen van de nieuwste berekeningen met betrekking tot mijn cyclus.

De eerste maand dat ik van de pil af was, had ik op een gegeven moment last van de bekende pijn in mijn buik waarvan ik nu achteraf weet dat dat de eisprong was. Of de aankondiging ervan. Helaas weet ik niet meer precies op welke datum dat was, maar ik weet wel 100% zeker dat het op een werkdag was, omdat ik me herinner dat ik het er met een collega van me over had dat ik zo'n buikpijn had en dat hij toen vroeg of ik het de hele tijd had of bijvoorbeeld alleen als ik opstond. En ik weet nog dat ik er die dag op de fiets naar huis bij de hobbels zo'n last van had. Daar heeft Laura me gisteren aan herinnerd. Verder weet ik dat het in de week was na ons weekendje naar Drenthe. Dat wil zeggen dat het op z'n allervroegst op 31 maart was (dat was de maandag van die week). En ik weet dat ik vervolgens op 12 april ongi werd.
Nu weet ik dus niet of de tijd tussen mijn eisprong en mijn ongi altijd precies even lang is, omdat ik het maar van 1 maand weet. Maar als dat wel zo is, dan is dat dus 12 dagen.
Terug naar de huidige cyclus. Ik had op vrijdag 18 juli het meeste last van mijn buik. Even verder rekenen, dan is 12 dagen na vrijdag 18 juli.........     vandaag. Dus als ik vandaag niet ongi wordt.......
Dan wil dat nog niets zeggen, want zoals gezegd heb ik er geen flauw idee van of dat bij mij altijd 12 dagen na de eisprong is. Maar toch.

Ik denk dat ik maar eens een emmertje met sop ga maken. Vandaag is het toilet aan de beurt voor de schoonmaak. Dan doe ik tenminste iets nuttigs!

Tot later.

Hoi Miep,
Geweldig jouw berekening over je ei en NOD. Zo kan ik ook bezig zijn...
Wie weet dat het vandaag al je dag is. Maar je gaat vast nog niet testen. Al wel een dag daarvoor in gedachten??
Ik ga ook niet testen voor mijn NOD omdat ik het zo'n grote teleurstelling vind als ie negatief is. En ik wacht na mijn NOD ook liever nog even een paar dagen  af! Stel dat je door alle stress een paar dagen later ongi wordt.....
Weet wel dat ik de vorige keer NOD op donderdag had en de zondag erna positief heb getest (en wist het toen eigenlijk al omdat ik zo'n last van mijn borsten had en mijn ongi uit bleef, dat doet ie anders nooit haha)!

Hi dames,

Miep: spannend!! Haha zo heb ik ook gerekend: vorige zwangerschap voelde ik vanaf 12 april al iets en had ergens begin april mn ei dus was helemaal aan t rekenen geslagen. daarom heb ik dus voor mijn NOD een test gedaan, want die was eigenlijk pas... vandaag! Wie weet meid; ik duim voor jullie allemaal!

Vandaag is de curettage 6 weken geleden, lijkt een eeuwigheid.... Morgen 8 weken geleden de fatale echo; had toen ècht niet durven dromen dat ik 8 weken later weer een echo zou hebben. Nu hopen we uiteraard dat het positiever is al is het wel jammer dat er hoogstwaarschijnlijk nog geen enkele hartactie te zien is. Maar goed; een vruchtzakje vind ik voor nu even bewijs genoeg! Ik denk dat ik 5 weken en 2 dagen ben, laten we het hopen.... Iets minder is ook goed, zo lang het maar goed gaat! Maar aangezien ik vanaf 9 juli geen draden heb getrokken ga ik even uit van 7 juli, ook omdat ik op 17 juli al zwangerschapskwaaltjes had en 26 juli al positief testte.

Spannend!

Ik heb altijd al ingesteld dat de nieuwe berichten als eerste te zien zijn, zag in n ander forum dat ze een nieuw topic gingen openen omdat het anders elke keer naar de laatste bladzijde scrollen was, das idd niet handig. Dus dames: sorteren op nieuw --> oud! ;-)

Groetjes, Jannie
5 weken en 2 dagen

O Roos; vergeet jou helemaal! Kan me voorstellen dat het eng voor je is omdat je nu rood bloed verliest... heb je de vk al gebeld? Maar wel fijn dat je overmorgen terecht kan voor de curettage, einde aan die onzekerheid! Heb zelf die 2 weken tussen echo en curettage als slopend ervaren, weet  niet of ik de volgende keer (die hoop ik niet mee te maken uiteraard) weer zo lang zou wachten....

Sterkte ermee!

ps: mooie naam trouwens, Julia!!!!

Terug
Bovenaan