We gaan ervoor!! - Part I

Hoi Laura,
Ik ga inderdaad vandaag zeker nog niet testen. Ik ga ervan uit dat als ik inderdaad zwanger ben, dat ik pas 2 weken na de eisprong genoeg hcg in mijn lijf heb om positief te testen. Vorige keer had ik 2 weken + 1 dag na de eisprong dag getest en toen had ik maar een heel dun lijntje. Een heel dun lijntje is ook goed, maar als ik nu al test dan is de kans natuurlijk wel heel groot dat er nog geen lijntje staat. En net als jij heb ik gewoon geen zin in die teleurstelling.
Ik wacht dus nog rustig af. Op dit moment zit ik eraan te denken om zondag te testen. A
Dat wil zeggen, als ik dan nog niet ongi ben. Dat is pas over 4 dagen, dus er kan nog vanalles gebeuren.
Ik heb nu wel de hele tijd de neiging om naar de wc te gaan, controleren of ik nog niet ongi ben.
Goed nieuws! De tuinmeubels zijn gearriveerd. We hebben ze zojuist in elkaar gezet en op de juiste plek gezet. Wat een ontzettend groooote tafel, zeg. Wel heel erg mooi. Ik ga nu boterhammen met knakworstjes maken. Onze eerste maaltijd aan de nieuwe tafel!

hallo, ben ik eindelijk weer!!!
Heb eerst even wat schoongemaakt in huis, dacht als ik eerst achter de pc ga zitten kot het niet goed en het wordt alleen maar warmer!!

Miep mooi stukje uit die songtekst en helemaal waar!!!!
Ja ik ben vrijdag jarig en dan vertellen we het alleen aan de ouders, als het isgaat horen zij t toch ook, verder vertellen we het nog niet hoor!!

Laura je bent dus druk aan de klus geweest!! Ei is al geweest dus?? Ja n nu weer wahcten dus, maar wle een lekker gevoel datje er alles aan gedaan hebt!! daar ligt het dus niet aan....hihi...

Janneke morgen dus naar de gyn!! Spannend!!!!!
Wel lekker dat je die afspraak hebt staan..... en misschien dan meteen wat meer zekerheid...
9,5 jaar samne alweer!! gefeli!! een hele poos alweer, zover zijn wij nog nit, wij zijn in januari 3 jaar samen...al voelt het al veel langer!! haha lekker gevoel hoor!!
En niets gezegd tegen je moeder!1 Goed he!!!! Ik ook nog niet maar soms is het wel moeilijk!!!!
maar tis bijna vrijdag...

Yosha fijn dat je de curretage hebt gehad en dat het je is meegevallen.... en over twee wkeen al terug komen dus, dan weet je wel hoe en wat inderdaad en zaols je zelf al zegt een mooi startmoment...

Patricia, nou meid jij maakt ook wat mee zeg bij jezelf en in je omgeveing.... heftig hoor, kan me voorstellen dat dat je niet in de koude kleren gaat zitten.... Sterkte ermee!!!

Roos fijn dat je curretage is gepland, dan komt er inderdaad een einde aan die onzekerheid!!! Doe rustig aan!!!

Jannekechris spannend je ei is dus waarschijnlijk wel in aantocht????Of waarschijnlijk op vakantie, dus alle spullen maar meenemen hihi ik ga op reis en neem mee testen....

mama13 gaat t al beter met je nek?? Vervelend hoor!!

Ik ben ook een even aan het rekenen geslapgen met mn agenda erbij waarin in dingen had bij gehouden en dan zou ik morgen 7 weken zijn..... ik helemaal everbaast natuurlijk...... heb de eerste keer vanaf een verkeerde datum zitten rekenen.... haha hormonen misschien....
Dus ga zo toch de vk bellen want ik mocht dan rond 8 weken een echo hebben maar wil de afspraak graag vroeg hebben staan want een paar dagen van te voren kan manlief niet zo makkelijk meer vrij krijgen.....

Laura ik zat gister ook in die dikke bui in gronngen en las later inderdaad dat het daar aardig heftig was geweest. Toen ik weer thuis was meteen weer zon en warm.....
Was gezellig bij mn schoonvader, en we hebben allemaal foto's uitgezocht..... leuk hoor veel baby en kinderfoto's van manlief..... was leuk en mn schonpa blij dat de boel eens eindelijk was uitgezocht....

Voel me nog best redelijk goed... wel moe (terwijl ik dat de vorige keer haast niet had, dus hoop dat dat een goed teken is...) en meer trek, lees af en toe vreetbuien... haha
terwijl ik de vorige keer weing zin had in dingen.....
janneke ik slaap ook niet zo gewelidig als ik zou willen, lig ook zo te dromen vreselijk....misselijk niet echt, soms een beetje raar gevoel, maar meer niet... en idd net als jij als ik me even niet zwanger voel schiet de paniek sneller toe......

Ik heb de bel ook weer eens gepoetst had mega weinig zin, maar t gaat niet vanzelf en als het schoon en opgeruimd is is ook wel weer lekker!!

Ik ga nog even wat eten en als ik de vk heb gebeld horen jullie het, ben benieuwd hoe ze nu reageren.....vorige keer vond ik dat niet gewelgig... dus zie er daarom weleen beetje tegen op om te bellen........ maar ja moet toch een keer......

tot gauw!!

Miep een nieuwe tuinset!! heerlijk!!!!! lekker grot dus wel heerlijk heb je alle ruimte!!!!
eet smakelijk aan je nieuwe tafel!!!!
En je nod komt nu echt dichtbij.... spannend......

janneke, grappig ik liep vanbmorgen onder het schoonmaken hetzelfde te dneken, mk is voor mij nu 7 weken geleden..... wat gata het snel en id door denieuwe zwangerschap lijkt het nog verder geleden, en ik was ook verbaast dacht, dit had ik toen niet durven dromen....

Hoi,

nou met mij gaat het nog steeds goed hoor, vloei nu echt bijna niet meer....ben wel een beetje moe, maar ga bijtijds naar bed en slaap dan als een roos!

Vandaag weer gaan werken, maar wel rustig aan, na het autorijden wel even mijn buik gevoeld, maar dat is nu weer weg en als ik echt heeeel erg moe wordt, stop ik gewoon eerder met werken. Ook geestelijk voel ik me prima, maar dat zal wel komen doordat wij al ruim 4 weken weten dat het mis was.

@Roos: ik was ook na 4 weken ineens gaan vloeien (helderrood bloed) was de ene dag meer dan de andere en was dan ook bang dat het toch nog "spontaan" zou loskomen, maar dat is niet gebeurd. Ik ben afgelopen maandag gecurreteerd en voel me nu weer goed. Achteraf gezien is het me 100% meegevallen, was er echt doosdbenauwd voor, maar dat was nergens voor nodig, want je merkt er echt helemaal niets van en ik heb ook geen napijn gehad of iets, wel de eerste dag een bloedbad op de wc, maar dat was gister (2e dag) al helemaal weg. Sterkte vrijdag!!

Ik lees dat heel veel van jullie erg druk zijn met het berekenen van jullie eisprong....wij gaan dat maar niet doen, het mag geen obsessie worden, want dan kan de boel gaan blokkeren (was bij mijn nichtje zo, 4 jaar niet gelukt, had zich neergelegd bij het feit dat ze niet zwanger kon raken en BAM, toen was ze spontaan zwanger!). Voor mijn zwangerschap voelde ik mijn eisprong altijd aankomen (alsof ik ongesteld moest worden) maar ja, je weet niet of dat nu ook het geval zal zijn....ach, we zijn net getrouwd, dus nog in onze wittebroodsweken, dus we gaan lekker veel klussen zodra het weer mag en dan zien we wel weer! We gaan er maar niet vanuit dat het deze keer weer in 1 keer raak zal zijn, maar goed je weet maar nooit....we gaan wel netjes wachten op groen licht van de gyn...want pas dan weten we of alles keurig schoon is!

Ook ik zal volgende zwangerschap hopen op heel veel kwalen, want bij mij slonken mijn borsten en was ik maar 1,5 misselijk...tja en gewoon niet doorhebben dat t toen al mis was he....maar goed, weer een les wijzer geworden!

Nou ga weer aan de slag,

liefs Yosha

hoi!!

Nou ik heb gebeld...... pff was echt ff zenuwachtig om te bellen.....
11 augustus krijg ik een echo....dan ben ik waarschijnlijk tssen 8 en 9 weken....  dus dst wordt nog wel ff 1,5 weekje in de spanning zitten.... Ik had nu haar collega aan de lijn, klonkt wel aardig hoor alleen   ze wachten hier allemaal zo lang met alles..... nou ja tis niet anders.....
wachten is moeilijk maar t moet!!!!

Yosha fijn dat het goed met je gaat!!!
Ik heb ook nog wel zoiets hoor kom maar op met die kwaaltjes!!!! beetje misselijk zijn ook goed heb je toch het gevoel dat er meer in je lijf gebeurt.... maar ja....

Groetjes!!

Yosha; Dat was ons plan ook, we willen het zo spontaan mogelijk houden, maar dat blijkt toch best lastig...Ik heb nu dus steken in mijn onderbuik, dus misschien wel eerder eisprong dan ik dacht, maar mijn man zit dus niet te wachten op geplande avontuurtjes. Vevelend, ik ben nu toch aan het denken dat we misschien weer een kans gemist hebben. Maar ja we hadden inderdaad afgesproken dat ik me daar zo min mogelijk mee bezig ging houden. Tja.

Ben in de vakantie vooral dagjes wegeweest, we waren in mei al een week naar budapest geweest en we gaan verhuizen, dus we doen het nu even rustig aan.

Jeetje patricia wat een verhaal weer. Soms vraag je je toch af hoe het allemaal zo oneerlijk verdeeld kan zijn. Heb ook weer gehoord van een nichtje die zwanger is van de 2e terwijl ze haar 1e bij zijn vader heeft gedropt, ze kan d'r niet voor zorgen. Om verdrietig van te worden.

Nou Laura, nu begint dan het grote wachten voor ons weer! Misschien deze ronde meer succes...

Marieke, morgen 7 weken al??!! Dan reken je dus vanaf de miskraam datum. Had je  2 weken daarna dan alweer je ei??
11 augustus dus naar de VK, dat is mijn NOD datum hihi. Kunnen we samen wachten en naar een datum toe leven!!

Vanmorgen nog even met mijn baas gesproken. Hij en zijn vrouw zijn maandag bij gyn geweest, morgen is de curettage. Ze hebben maandag nog echo gehad, bleken het 2 lege vruchtzakjes te zijn. Het was dus een tweeling geweest!!

Zit op het werk dus kan nu niet zo uitgebreid reageren hoor, maar vanmiddag/vanavond ben ik er weer!

@Miep; Je verhaal over je ovu-testen lijkt wel heel erg op die van mij inderdaad! Soms heb ik de neiging TE positief te denken, wat dan eindigt in teleurstelling. Het komt er waarschijnlijk op neer dat ik ook echt bij degenen hoor die laat ongesteld wordt/de eisprong heeft na de miskraam.(=na 4 weken)
En je zult het zien; nu ik me daarbij heb 'neergelegd', en rustig door ga testen zonder verwachtingen, heb ik vandaag een serieuse 10! voor mijn rek- en strekoefeningen!! Als jullie begrijpen wat ik bedoel (>denk aan cervixslijm) Ik hoefde er niks aan te doen behalve in mijn onderbroek te kijken toen ik naar de wc ging ;-) Het was zo duidelijk als wat.
Ik ga nog eens opzoeken hoe het ook alweer precies zit met dit signaal van een aankomende vruchtbare periode :))

Terug
Bovenaan