We gaan ervoor!! - Part I

Lastig he Patricia, die onzekerheid. Gelukkig mag je donderdag al voor een echo. En daarna weer snel denk ik?
Gelijk heb je dat je nog even afwacht met schrijven bij het mei-forum. Het is er trouwens ook nog niet en al die onzekere verhalen zit jij zeker niet op te wachten!
Lekker aan het werk? Lees: afleiding.....??

Haha Jannie, nou met  laarzen die altijd te smal zijn, dat is ook geen pretje hoor. Lijkt nergens naar als ze te wijd zitten en loopt ook nog eens niet lekker. Kan ik niet wat van jouw kuiten krijgen, zijn we beide tevreden hihi!
Helaas heb ik vorig jaar een pigmentvlek op mijn voorhoofd opgelopen en deze wordt erger als ik met mijn hoofd in de zon ben. Moet daarmee erg oppassen dus! Bij de Etos heb ik nu een factor 50 speciaal voor het gezicht gevonden (huismerk Etos in licht paars tubetje van ongeveer 50 ml) en die smeerde ik braaf 2/3x per dag tijdens de vakantie. Heeft echt geholpen! Dus dat is misschien iets voor je gezicht om een zwangerschapsmasker te voorkomen?!
Lijkt me wel errug leuk als je buik zo groeit. Sowieso lijkt het me erg speciaal om zwanger te zijn en te weten dat alles goed is. Voor zover je dat ooit kunt weten natuurlijk....
Hee ik hoop dat je weer wat rustiger bent. Stress is niet goed en bruin bloed kan over het algemeen geen kwaad. Sterkte en rustig aan meid!!

Pff Miep, jij hebt het wel te pakken zeg! Gelukkig voel je je nu wel iets beter. Ja dat is wat minder leuk dat je er (bijna) niets tegen mag nemen. Paracetamol mag gelukkig wel. Dus kopen, want dat is het enige wat je de komende 8 maanden (evt) mag gebruiken!!
En een verkoudheid/griepje kan écht geen kwaad voor je baby, geen zorgen maken hoor!!

Ja super 8.3 voor mijn ijzer, daar ben ik ook blij mee. Is ook belangrijk als je zwanger bent, dus ben er nu weer helemaal klaar voor!!

Nou dan nog even mijn echo. Pfff wat moest ik nodig naar de wc hihi. Maar het was het waard!! Alles was goed te zien en de mevrouw van de echo vertelde wat ze zag, leuk!! Het bloeden is sinds zondag weer gestopt en mijn baarmoeder was helemaal leeg. Ze kon wel zien dat het baarmoederslijm iets dikker was, een teken dat mijn ei er aan komt. En idd, er staat een ei op springen, is nu 2 cm en tussen de 2 en 2,3 cm springen ze normaliter. Ik kan em binnen een paar dagen verwachten!!
Ik heb ook wat slijm in mijn slip en nog niet de beruchte drempel-pijn gevoeld hihi. Al met al zit het dus met mijn gevoel wel goed dat mijn ei er aan komt.
Wel goed om te weten dat mijn ei dus blijkbaar ook later is dan ik altijd dacht. Ik zit nu op dag 13 van mijn cyclus en verwacht mijn ongi/NOD op dag 25. Had ei gepland op dag 11, maar kan dus best dag 14 of 15 worden. Goed om te weten, nog ff doorklussen dus!! En ook mocht het niet lukken nu, dan weten we het voor de volgende keer!!

Verder hoorden we van mijn schoonmoeder dat de kleinzoon van haar broer (het zoontje van de neef van manlief) vorige week 2 maand te vroeg is geboren en dat hij gister is overleden. Hij had het syndroom van Dandy-Walker en het zag er ook al niet goed uit. Ze wonen in Denemarken en wij hebben geen contact met hun, dus weet niet precies hoe en wat verder. Heb wel begrepen dat het al langere tijd duidelijk was dat het niet goed was, maar dat ze besloten hebben om de natuur z'n gang te laten gaan. Moeilijk hoor!!

@ Laura: Joehoe, goed nieuws voor jou bij je echo. En als bonus ook nog super getimed voor wat betreft je eisprong. Dat ze dat allemaal kunnen zien met een uitwendige echo, da's toch knap, he?
Ben benieuwd of je nu ook weer die 'drempelpijn' krijgt. Normaal heb jij die ook altijd, zoals ik dat ook voelde. Alleen vorige cyclus heb je dat uiteindelijk niet echt heel duidelijk gehad, he? Misschien dat het toen niet helemaal goed is gegaan met je ei en dat dat iets te maken heeft met je rare ongi? Ach, ik weet het ook allemaal niet. Belangrijkste is dat je ei er weer aankomt en dat het er goed uit ziet. Aan de klus!!! Hihi. Ik ga echt enorm voor je duimen de komende twee weken. Ik hoop het zo voor je.
je hebt wel geboft met zo'n korte cyclus, zeg. Dat wil zeggen, als je niet zwanger probeert te raken, is dat natuurlijk helemaal niet zo fijn, maar nu wel.
Hoewel ik natuurlijk ook wel snap dat je je korte cyclus zo zou willen inruilen voor een lange cyclus met een + test als resultaat. Maar hopelijk heb je die nu toch.
Wat een gedoe, bij die familie van jullie uit Denemarken. Verschrikkelijk zeg. En wat een moeilijke beslissing om te nemen. Hopelijk komt er snel een tijd dat ze een gezond kindje in hun armen mogen houden. Niet dat dat dit verlies doet vergeten, maar dat is toch waar je uiteindelijk op hoopt.

@ Jannie: Hoe is het nu met je meis? Kun je weer een beetje ontspannen? Gelukkig zegt je gevoel nog dat het wel goed zit. Hopelijk krijg je snel de bevestiging dat je gevoel goed zit.

Nou, met mij gaat het inmiddels weer iets beter. Ik sta nog niet te dansen of zo hoor, maar het is nu allemaal wel om uit te houden. Dadelijk nog even een dik uurtje proberen te slapen voordat manlief thuis komt. Hopelijk kan ik er dan de rest van de avond tegen zodat ik vannacht wel goed kan slapen.
Groetjes!

@miep: fijn dat het weer ietsje beter gaat met je.

@Jannie: kan me voorstellen dat je schrikt...maar bruin is oud bloed en kan meestal geen kwaad....wie weet is je beeb zo aan t bewegen dat er iets spontaan is uitgekomen...ben wel benieuwd of je vanavond al voor die spoedecho kan komen, zal wel fijn zijn he!

hier ga ik steeds meer denken dat ik echt zwanger ben...gisteravond kreeg ik een koffie en ik neem een slok, leek wel of de capuccino bedorven was.....bleeegh wat smerig. Manlief geroken en die zei, hij smaakt normaal en echt niet zuur ofzo hoor. In de loop van de dag bouw ik onderin mijn buik een zeur op (maar anders als dat ik ongi moet worden, dat zit meer naar rechts, dit is echt onderin t midden zeg maar)....tepels groeien...tja kan er eigenlijk weinig anders van maken dan zwanger....maar tis nog te vroeg om te testen helaas....

Denk dat mijn man en ik echt stom staan te kijken als ik toch ongi ga worden....haha
maar goed ook dat blijft een optie nog steeds...maar stiekem zegt mijn intuitie iets anders....

Dus hier is t nog steeds spannend! hou jullie uiteraard op de hoogte....

liefs Yosha

Hi ladies,

stand van zaken: geen bloed meer verloren. T was echt bij mn afscheiding en bij de eerste keer afvegen. maar gelukkig wel bruin bloed. Verder niks en heb de hele middag al die bekende baarmoederbuikpijn. De pijn die ik al sinds 17 juli heb (zo ongeveer elke dag) en die voor mij een teken is dat mn baarmoeder aan t werk is. maar ja, nu is het natuurlijk weer twijfelachtig: heb ik buikkrampen of is het een goed teken? Er zit niks anders op dan te wachten. Vorige keer ben ik ook 2 dagen een heel klein beetje bloed verloren en achteraf was dat volgens mij onschuldig, in ieder geval niet het begin van de miskraam want die is immers niet vanzelf op gang gekomen. Lees genoeg onschuldige verhalen maar goed, tis even bikkelen. Had zooo'n goed gevoel, zoals ik vanmorgen nog schreef. Ik bel om (stipt!;-)) 17uur het ziekenhuis en als ik vanavond terecht kan voor een echo dan is dat erg fijn. Als dan alles goed is, spring ik (serieus waar) een gat in de lucht!

JannekeChris: balen van je ongi!!! Fijn dat je een regelmatige cyclus hebt en weet wanneer je eisprong is. Maar goed, niet leuk dat je weer n ronde verder bent natuurlijk.

Miep: ja, die buik moet een goed teken zijn lijkt me! Ik voel me nu zo ontzettend dubbel! Hey bmaar wat goed dat je zo goed naar je lijf luistert! Is belangrijk nu, en geloof me: daar pluk je straks de vruchten van! ik ben afgelopen 8 weken regelmatig teruggefloten door my body!
hey over die hoofdpijn: jij mag alleen paracetamol maar: neem er dan wel meteen 2! Dat was het advies van het ziekenhuis. 1 Paracetamol helpt niet en 2 wel. En de pijn die jij evt hebt is slechter dan die 2 pilletjes. Duss... En die verkoudheid kan idd niet schadelijk zijn voor jullie beebje, die merkt daar niks van. T komt ook door je weerstand, die is nu stuk lager. Doe jij maar lekker rustig aan!

Laura: ik mail je wel een stukje kuit, kan je kijken of je t wat vindt! ;-) Fijn van je echo en nu dus druk aan de klus! Hoop voor je dat het raak is dame!
Heb niet echt megaveel stress hoor, misschien vanavond wel maar ben nu "gewoon" aan het werk. Had net vergadering / bijeenkomst buiten de deur en ging prima. Tja tis even apart allemaal....

Yosha: meid, ik hoop het ook zo voor jou! Koffie: ja dat drink ik ook al een week of 6 niet meer. Zaterdag is je NOD al: heb je al bedacht wanneer je gaat testen evt?

Dames, ik laat jullie zsm iets weten ok?
Duim duim duim!

groetjes Jannie

Bah, oude mensen soms....
Sta ik zo net in de winkel bij een rek kaartjes te kijken, komt daar zo'n oude kerel aan en die moet ook net bij hetzelfde rek kijken. En dan vervolgens gelijk aan dat rek scheuren, net de andere kant op dan ik bezig was. Zeg ik er wat van, krijg ik ook nog de wind van voren, zo van, ik ben bezig. Ja hallooooo, er was nog iemand bezig!!
Bah!!
Sorry moest ff m'n frustratie kwijt....

Hee hoi Miep, ja ik was ook erg verbaasd wat er allemaal te zien was, en dat met een uitwendige echo. Het leek wel of de apparatuur hier nog wat geavanceerder was, of ze had een groter scherm of zo, het was echt goed te zien! Dat had ik niet verwacht gezien mijn ervaring de vorige keer, toen moest er echt nog een inwendige echo komen.
Ik vond het zo grappig dat m'n ei te zien was. Had  hier natuurlijk wel gelezen dat dat kan, maar niet verwacht dat ik het zou ervaren. Vond het ook leuk dat de huisarts  voorstelde het net voor mijn ei te doen! Maar toen ik vrijdag de afspraak kreeg voor vandaag, dacht ik: kkk, volgens mij is de eisprong dan net geweest. Maar niet dus, echt een bonus idd!! Wat wel gek is, het ei zit in mijn rechter eierstok, maar ik voel links meer. Das gek!!

Ja, nu ben ik blij met mijn korte cyclus. Hoef ik niet zo lang te wachten, en feitelijk heb ik ook meer kans dan iemand met een lange cyclus! Maar voorheen heb ik em wel eens vervloekt hoor, alwéér ongi!!
En die bekende drempel-pijn, nee die heb ik vorige maand idd niet duidelijk gehad. Maar volgens mij is mijn ei toen geweest toen ik in het vliegtuig zat, en dan zit je bijna de hele tijd. Had toen wel wat zeurende buikpijn kan ik me herinneren.
De echoscopiste kon niet vertellen waarom ik deze keer nu langer had gebloed, omdat het bloeden was gestopt en er ook niets meer te zien was. Het lichaam is zich alweer aan het klaar maken voor de volgende keer zeg maar. Nou ja, ik ben wel weer helemaal gerustgesteld!
En het is ronde 4, toen was het de vorige keer raak. Wie weet brengt het geluk. Net zoals de uitgerekende datum in deze ronde, 10 juni 2009, precies een jaar na de miskraam....
Oh ik hoop het zo en hoop niet weer teleurgesteld te worden!!

Yosha, nou jij bent gewoon de volgende die naar het onderste rijtje verkast! Dat kan niet missen als ik jouw symptomen zo lees!! Ik duim voor je!!

Jannie, fijn dat het bij het kleine beetje is gebleven. Hopelijk kan je vanavond nog terecht. Maar denk niet dat je je zorgen hoeft te maken hoor!!

Marieke, hoe is het met je?? Je bent nu toch terug van vakantie??!! Of gelijk alweer druk??

Hoi Dames,

Sorry ik ben erg druk, vandaag is Inge jarig, en heeft hengeltjes uitgedeeld van
soepstengels, we zijn vandaag ook druk aan het klussen in huis er moet veel
af nu want morgen heeft ze haar eerste kinderfeestje, ondertussen ben ik sinds
gisteren begonnen met halve dagen te werken, en van het weekend vieren we
beide verjaardagen tegelijk, zondag zijn mijn schoonouders 35 jaar getrouwd
heb een leuk foto boek gemaakt via de kruidvat marco's baby en jeugd foto dan
die van mij verkering tot aan nu.

Mijn cyclus durf ik niet te zeggen moet afwachten tot ik weer ongi ben ik dacht dat ik nu op dag 11 zit van de 30 was paar dagen na de operatie namelijk ongi.

Vanaf zondag ga ik weer mee lezen lees nu jullie verhalen even snel door.

liefs els.

Naam
MK/
Cur
Ei
NOD  
Poging
Kind
nr

contr
Lftijd
Komt
uit

Vakantie

Yosha

28/7

6/9

20/9

2e

1

-

32

H'sum

al gehad

Maike
10/8
10/9
24/9
1e
1
-

24
Frl

al gehad

Roos

1/8

10/9

24/9

2e

2

19/9
33

Gld

al gehad

Yf
23/7
10/9
24/9
1e
1
-

31
Z-H
27/11-15/12

Laura
10/6
17/9
28/9
4e
1

33
Gron
al gehad

Loreane
9/7
11/9
28/9
2e
2

-

26

Stellen
dam

Els
11/4
21/9
5/10
5e
2
-
30
Ensch
-

Kim
6/8
23/9
7/10
2e
2
-
30
N-Br
29/9-6/10

Janneke
7/7
3/10
13/10
3e
2
-
28
Gld
al gehad

Zwanger!

Naam
MK/
cur
Uitger.
Het wordt
 een....

Poging
Kind
nr

gyn/
vk
Lftijd
Komt
uit
Vakantie

Marieke
12/6
2/4/09
?

1e
1

19/9
(?)
31
Om-
men
al gehad

Jannie
18/6
30/3/09
?

1e
1

18/9
9.00u
29
N-Br
20-27/9

Linda
23/3

23/4/09
?

5e
2
30/9 11u
30
Frl
al gehad

Patricia
10/7
18/5-09

?

2e
2
18/9 15u

30
Z-H
1/11-8/11

Miep

19/6

19/5/09

?

2e

1

29/9 12u

32

N-Br

al gehad

Hoi Els, ik heb je gegevens aangepast. Het klopt misschien niet helemaal, maar ben er maar vanuit gegaan dat je idd op dag 11 zit van je cyclus van 30 dagen.
Het was ook te mooi voor woorden dat je deze maand zwanger zou raken na je operatie. Daar had je zelf vast ook niet op gerekend.
Hoe is het nu met je? Ik hoop dat je je weer wat beter voelt.
En gefeliciteerd met de verjaardag van Inge!!
Hoop dat je schoonouders het fotoboek mooi vinden, vast wel!
We horen binnenkort wel weer van je!!
Gr. Laura

Terug
Bovenaan