We gaan ervoor!! - Part I

Hi ladies,

allereerst: alle zwangeren, super gefeliciteerd!
Vind het echt geweldig!
Ben natuurlijk stiekum ook stikjaloers!
Maar het is jullie allemaal natuurlijk van harte gegund!!

Nog een paar dagen wachten en dan kunnen wij ook gaan testen.
Heb alleen geen idee wat mijn cyclus is op dit moment.
We hebben maar wat gedaan! Hihi!
Heb na 37 dagen na de MK mijn eerste ongi gehad en ben van daaruit maar 14 dagen gaan tellen voor de eitjes! Op hoop van zegen dus maar!
Vind het echt bloedspannend! Zou wel geweldig zijn; krijgen we een juni-kindje!

Verder alles goed, druk met werk  maar vrijdag lekker een lang weekend naar Madrid!
Nog een hoop vakantie dit jaar! Joepie!

He meiden,

weeeer slaat die onzekerheid toe bij mij in deze week voor NOD!!! om gek van te worden!!

rijtje klachten:
- heeeeel veel plassen de hele dag en nacht door (drink niet meer dan anders en heb geen pijn bij plassen dus ook geen blaasontsteking)
- vlekkerig gezicht
- bultjes op mijn tepels zijn zichtbaarder dan normaal en borsten zijn ook beetje pijnlijk
- weer zeurende druk onderin mijn buik
- moe moe en moe
- elke keer ijskoud
- witte afscheiding sinds een paar dagen
- moodswings

pfff, zoals jullie zien een hele waslijst....nog 5 dagen wachten en dan zou ik volgens de 28 dagen cylcus NOD hebben, maar goed weet niet zo goed hoe lang die nu is, vorige keer maar 21 dagen.....zit nu op dag 23....dus so far so gooed...

Maar we weten inmiddels ook allemaal dat je lichaam je aardig voor de gek kan houden elke maand, dus moet toch nog paar dagen wachten. Heb wel sensitesten inmiddels in huis, dus als ik het niet meer hou kan ik gaan testen, maar ja dat moet je natuurlijk ook weer niet te vroeg doen, want dat heeft geen enkele zin!!

Dus manlief en ik zijn hard aan t duimen...

De net zwangere....ik begrijp het wel hoor die onzekerheid, zou het zelf ook hebben!! Pas na 13-14 weken zou ik pas weer een beetje kunnen genieten van de zwangerschap....Dus sterkte met de wisselende moods!!

Jannie: gefeliciteerd alweer 12 weken, time flies!!! (voor ons dan, voor jou vast niet zo, haha)

liefs Yosha

Hee meiden,

Ik lees straks even jullie berichtjes!
Vandaag weer gewerkt, pff even wennen. Gelukkig viel de hoeveelheid werk mee.
Bleek al wel 3 overleggen te hebben vandaag. Daar had ik niet op gerekend. En morgen een half dagje vanwege de echo. Nou ja, rest van de week weinig afspraken/overleggen dus dan komt het vast goed.

Verder heb ik sinds gister geen bloed/bruin meer, das fijn!!

En mijn ijzer was in die 10 weken gestegen van 7.0 naar 8.3, ook goed nieuws dus (7.5 is minimaal)!!

Tot straks, hoop ik!!

Groetjes Laura

Hey hallo,

Yf: lekker naar Madrid! Je hebt mn tips gekregen toch? ;-)
Spannend joh, voor jullie deze cyclus! Had je voor je zwangerschappen een beetje een regelmatige cyclus?

Marijke: categorie 2 is volgens mij idd veilig, maar vraag t anders even aan je apotheek / huisarts, dat heb ik toen ook gedaan. Zou wel heeeel fijn zijn als mn eczeem tzt helemaal verdwijnt trouwens, ik voel me altijd beetje mwah als ik er veel last van heb.

Yosha:jeej wat spannend voor je, al die kwaaltjes!

Laura: goed joh dat je ijzer is gestegen! ben je nu klaar met de ijzertabletten? Succes met de echo morgen!

Jeetje er zijn weer heel wat NOD's op komst de komende 2 weken! Ik hoop dat als ik terug kom van vakantie, er weer een paar zwanger zijn. Zou super zijn ladies!

Groetjes en een fijne avond, Jannie

@Jannie, ah klinkt heerlijk die laarzen, daar moet je vast zeker lekker op kunnen lopen tijdens je zwangerschap! En voor wat betreft je kuiten, dat zal toch wel meevallen met groeien.... Anders kan je ze misschien nog op laten rekken??
Ik loop juist vaak op laarzen met hoge hakken omdat ik niet zo groot ben en omdat ik dat leuk vind staan bij jurken/rokjes in de winter. Lijken m'n benen ietsje langer hihi.
Ook zijn deze laarzen vaak wat smaller en dat past mij beter. Vind het niet zo mooi als je veel ruimte hebt aan de bovenkant en dat heb ik helaas vaak bij laarzen.
Maar goed, als je zwanger bent zijn hele hoge hakken ook weer niet goed, dus misschien kan ik beter nog even wachten haha!!
Ik heb geen idee hoe dat zit met zwangerschap & zonnen. Volgens mij moet je de felle zon wel mijden en is goed insmeren alleen niet genoeg. Kan me ook voorstellen dat die echt hete zon niet echt lekker is als je zwanger bent en je dus automatisch de schaduw opzoekt. Vraag het anders je vk even!
12 weken alweer! Heerlijk, voor jou begint na donderdag het echte genieten! Al kan ik me niet voorstellen dat er nog iets mis gaat. Je hebt zulke goede echo's gehad!
Hoe was de training trouwens? Niks over je zwangerschap hoeven te vertellen??

Ik hoef geen staalpillen meer te slikken nu m'n ijzer weer helemaal normaal is. Heerlijk!! Ze werkten ook zo heerlijk (not) verstoppend voor m'n darmen, dus ben blij dat ik er vanaf ben.

@Yosha, oh meid, wat een kwaaltjes heb jij!! Ik hoop het voor je, maar weet helaas uit eigen ervaring dat het ook ongi-kwaaltjes kunnen zijn. Probeer je dus niet teveel gek te maken, maar jee wat is dat moeilijk!! Nog een paar daagjes. Je zou donderdag alvast kunnen testen, 2 dagen voor je NOD. Marijke had toen al een positieve test, dus wie weet!!

Jee MaikeSanne, lange cyclus heb jij. Dan duurt het wachten helemaal lang!! Maar gelukkig heb je nu weer iets om naar uit te kijken.
En geeft niks dat je hier niet zo vaak meer schrijft. Je moet doen wat goed voelt en tijd is ook een belangrijke factor natuurlijk.
Zou mooi zijn als je eczeem betekent dat je zwanger bent. Toch nog iets positiefs aan dat stomme eczeem!!

@Miep: hoe is het met je? Fijn dat er nu een datum staat voor de echo. En haha, dat je later een echo wil dan de vk (assistente)! Dat zal niet vaak voorkomen dat mensen daarom vragen... Nog 2 weekjes. Hoop dat ik dan ook met goed nieuws kan komen (1 dag na NOD)! En met 6w6d is er vast wel een kloppend hartje te zien!!

Dat is me ook wat met jullie zwangeren: eczeem, aften. Hoop dat het snel beter gaat en dat er een onschuldig middeltje is wat wel helpt!!

Hee Yf, ja je hebt heel wat gemist vorige week ;-)))
Wat een goed nieuws allemaal, hopelijk is het voor ons ook snel zover!! Heb je wel enig idee wanneer je ei is geweest?? Dit omdat je niet weet hoe lang je cyclus is maar wel weet dat je binnenkort kunt testen??
Heerlijk dat weekendje Madrid, geniet ervan!! En nog meer vakanties dit jaar dus. Toe maar...!! Nou je hebt het verdiend hoor, dus geniet er maar lekker van (en nu kan het nog haha!!).

Marieke terug van vakantie? Hoe was het? Lekker uitgerust? Kan je er nu weer tegenaan. Al zin in de nieuwe opleiding en zie je die een beetje zitten nu je zwanger bent??

Els staat nu bovenaan voor de NOD maar gezien haar operatie denk ik niet dat we iets kunnen verwachten deze maand?? Els?? Hoe is het met je??

Ik heb nog niet het idee dat mijn ei geweest is. Al heb ik wel het idee dat ie onderweg is. Voel nl. wat in m'n linker onderbuik. Ben erg benieuwd of er morgen iets te zien is op de echo.... Moet volgens het formulier anderhalf uur van te voren een liter water/thee/koffie drinken en mag dat niet meer uitplassen voor de echo..... Tja, een uitwendige echo is geen pretje ;-D

Fijne avond ladies en jullie horen morgen van mij hoe de echo was!!

Grtzz Laura

he dames,
kom toch nog even kijken, de comp stond toch nog aan.
Jannie, joehoe, 12 weken, wat een eind alweer dan he!!
Volgens mij mag je gewoon in de zon als je zwanger bent. Je moet alleen uitkijken met je gezicht voor een zwangerschapsmasker. Dit zijn vlekken die je na je zwangerschap blijft houden. Goed insmeren dus dat gezicht en die misschien wat vaker in de schaduw leggen?
Ik heb het idee dat ik in mijn vakantie wel een vlekje opgelopen heb, ook al was het een leeg vruchtzakje... Ik heb maar weinig met mijn gezicht in de zon gezeten en met factor 30 gesmeerd...

MaikeSanne, nou je NOD dus langzaam in aantocht, rode vlekken paraat, spannend hoor. Zou fijn zijn als het nu weer aangeeft dat je zwanger bent!!

Miep, ik merk dat ik ook erg heen en weer ga in emoties. Vrijdag en zaterdag nog wel blij, gister erg onzeker, vandaag een beetje emotieloos, niet blij, maar ook niet bang. Gek dus. Ach laat het maar over me heenkomen. Misschien helpt de echo van donderdag, al zien we dan nog geen hartje natuurlijk....
Fijn dat je een afspraak hebt kunnen maken en dat ze zo lief voor je zijn!!
Die verkoudheid is wel balen. Je mag ook helemaal niks gebruiken nu je zwanger bent. Ff afzien dus....

Marijke, helpt een zoutspoeling ook niet tegen je aften?? Is wel niet zo agressief, maar het zuivert wel natuurlijk en dat mag je zonder limiet gebruiken. Ze zeggen ook veel vitamines eten, maar als het bij jou een zwangerschapskwaal is, weet ik niet of dat opgaat.
Ik zit ook nog niet echt op het mei-forum te wachten hoor. Bij Bas* schreef ik ook op het mei-forum, de associatie is dus ook heel eng...
En daarbij heb ik er eigenlijk geen zin in, om daar mijn draai te vinden en dan weer te moeten vermelden dat het misgaat. Dus ook lekker bezig met zelfbescherming. Joh en misschien verandert het morgen ineens en begin ik bij de april-moeders een meiforum. Zag dat er ook al mei-mama's schrijven bij het zwanger zijn.

Els, nog gefeliciteerd met je verjaardag en die van Inge (of moest die deze week nou nog jarig worden?? of vier je dan haar feestje??) Was het gezellig gister?? Nu dus 30 tsja meid, ook daar kom je doorheen hoor!! haha mij valt het tot nu toe nog alles mee tenminste.

Yf, nou zeg, hopen maar dat het goed gegaan is deze maand. En wat bedoel je met een juni kind, kan het geen mei-kindje meer zijn dan??
Veel plezier in Madrid!!

Yoshua, nou jij hebt zeker weer veel kwalen. Spannend hoor. Ik hoop voor je dat het wat mag betekenen!!

Liefs
Patricia mama van Bas*

Goedemorgen dames!

Laura: de training was goed, wel erg intenstief. Gelukkig niks hoeven te verklappen! :-D
 Wat jij hebt met die laarzen, dat zou ik wel eens willen haha! Valt best mee hoor met mn kuitjes, maar goed degene die ik dan wil zijn dan vaak te smal, erg frustrerend. Ik kan ze idd altijd nog even op laten rekken, komt goed.
Overmorgen de echo al, spannend!
En wb de zon: de hele felle zon ga ik mijden maar ben nogal een waterrat! Ach komt goed, heb goede factor bij me! Vk die heb ik dus niet, zal donderdag eens vragen of er een tel nr is voor de verpleegklundigen voor dit soort vragen!

Patricia: meer dan logisch die wisselende emoties. Wel of niet zwnager; hoe gaat het verlopen etc etc. Er zit niks anders op dan afwachten. Fijn dat je een echo hebt donderdag, zorg mar dat je snel daarna weer een echo hebt. Hielp bij mij enorm. 4 weken vond ik achteraf te lang, maar goed ik ben dr nu bij-na.... :-D

Nog steeds goed gevoel hoor hier. Komt ook omdat mn buik zo hard groeit. 's Avonds heb ik dan joggingbroek aan met lekker t-shirt ( o zo charmant maar ach) en dan heb ik echt al een buikje. Zo apart! In bed heb ik dan echt even een momentje dat ik er even naar staar. Kan me niet voorstellen dat het mis is!

O ja voor degenen die binnenkort een echo hebben: bij mij kon de echoscopiste ook goed zien dat het eitje uit mn rechtereileider was gesprongen! Grappig want daar had ik ook die pijnen gehad 7 juli. Toch leuk detail!

Fijne dag ladies!

Groetjes Jannie

Hi meiden,

HEEELLLUUPPP!!!! Ik ging net naar de wc en heb bloed verloren..... Er zat wat bruinig slijm/afscheiding in mn (zwarte) ondergoed.
Ajajajaj wat K****! Wat moet ik doen???? Heb donderdag een echo dus echt vervroegen heeft geen zin lijkt me.
Heb geen harde ontlasting gehad en heb geen gemeenschap gehad. Heb al flink zitten vloeken in mezelf op de plee.... Manlief al gebeld en die heeft me al moed ingesproken.
Hè waarom gebeurt me dit nou weeeeer een paar dagen voor de echo?? Vorige keer ook al, al was dat beetje bloed wellicht geen slecht voorteken, aangezien de mk niet vanzelf op gang is gekomen. maar toch....

Groetjes van een bange  Jannie.....

Terug
Bovenaan