We gaan ervoor part II

@ Laura: Zo balen, dat je niet meer op je lichaam kunt vertrouwen. Het blijft gewoon afwachten, en dat is nou precies wat we allemaal spuugzat zijn. Een beetje duidelijkheid zou wel prettig zijn.
Mocht dit nou bij jou inderdaad je ongi zijn, dan zou je daarover misschien toch ook eens keer aan de bel moeten trekken bij de ha of de gyn. Dan is je luteale fase (tussen ei en ongi) echt heel kort. Ik heb begrepen dat korter dan 10 dagen heel lastig is voor een bevrucht eitje om zich in te kunnen nestelen.
Maar ik heb de hoop bij jou nog niet opgegeven. Hoewel ik me wel heel goed voor kan stellen dat jij hier helemaal moedeloos van wordt.

@ Patricia: Morgen echo! Ben je zenuwachtig? Wel heel spannend, zeg. Ben heel benieuwd of er nu een kloppend hartje te zien is, vooral omdat het nu bij jou een beetje op de grens hangt van wel of geen kloppend hartje, in verband met je late ei. Ik hoop zo voor je dat alles goed is.

@ Yosha: Gefeliciteerd met je nieuwe baan. Leuk dat het geen probleem is dat je een kinderwens hebt. Dat hoor je toch vaak wel anders.

ja Miep, ik ben idd zenuwachtig. mijn symptomen wisselen ook lekker, dus dat helpt goed mee!
vandaag dus weer minder misselijk dan gister. Maar als ik erover nadenk, kan ik wel bijna overgeven, dus het zit waarschijnlijk wel goed.
gisteravond wel wat steken in mijn buik. En in tegenstelling tot Jannie die dan het idee heeft dat haar baarmoeder groeit en dit prettig vindt, denk ik alleen maar, ik wil helemaal geen steken voelen, want dat vind ik eng. Maar goed, morgen aan het eind van de dag weten we dus meer, zucht....

liefs
Patricia mama van Bas*

Heel herkenbaar allemaal, Patricia. Als ik niets voel in mijn buik denk ik dat er niets gebeurd en dat dat niet goed is. En als ik wel wat voel denk ik dat dat ook niet goed is en het mis gaat.
Die vriendin van mij is zo heerlijk onbezorgd zwanger. Ze is nog wel een beetje terughoudend en voorzichtig, maar dat is geloof ik meer voor de vorm. Ze heeft zo'n goed gevoel bij haar zwangerschap en kan zich dan ook echt helemaal niet voorstellen dat het nog mis gaat. Dat staat nogal in contrast met mij. Ik kan me echt helemaal niet voorstellen dat ik maandag een kloppend hartje te zien krijg en dat het goed gaat. En dan heb ik nog maar 1 mk gehad. Voor jou en anderen waar het al vaker bij is misgegaan, zal dat onzekere gevoel waarschijnlijk alleen nog maar sterker zijn. Zucht.... Er zit niets anders op dan wachten. Wachten, wachten, wachten.

hallo,
ff snel een berichtje druk op t werk, maar de echo was goed!!! Kindje was lekker aan t zwmmen en bewegen, alles zag er goed uit!! maagje was gevuld dat was een goed teken. We konden echt nu gaan genieten zei ze, ben   nu 13,5 week.

maike sanne gefeliciteerd meid!!

Yosha jij gefeli met je baan...
Nou meiden jullie houden spanning erin met nods!!! Ik leef met jullie mee.
Patricia heb je morgen echo??? spannend meid!! Denk aan je!!!!

ik ga gauw weer verder, kom vanaaf ff weer terug..... gisteraaf had ik vergadering van mn werk en dinsdag laat thuis van school.

Dus tot gauw!!!!!
Marieke

Hee Miep,
Ja die luteale fase, daar begon ik me zelf ook al zorgen over te maken.
Mijn ongi de vorige keer hield natuurlijk erg lang aan, dus het kan een incident zijn.
Daarom heb ik nu ook zoiets, als het nu weer niet raak is dan ga ik ook die ovulatie-testen bestellen en proberen.
Want voordat ik naar de huisarts of gyn stap moet ik dat natuurlijk wel zeker weten. Aan 'ik denk dat' hebben ze geen boodschap natuurlijk!!

Tis in ieder geval erg irritant. Heb nog steeds een zeurderige buikpijn, samen met de drempelpijn is dat al dag 3. En dan heb ik dat roze/rode slijm erbij. Net alsof ik ongi moet worden. Van dat slijm is trouwens vaag, het komt niet in mijn slip maar als ik de welbekende test doe, dan heeft het dus die kleur. Terwijl ik wel de hele tijd het idee heb dat ik daar beneden iets voel lopen.... Dus dan loop ik alweer richting wc om te checken. Moet ook erg vaak plassen, dus wat dat betreft....
Grrrrrr!!!

Hoi Patricia,
Morgen weer een echo! De week zal wel lang voor je geduurd hebben....
Ik hoop zo dat je een prachtig kloppend hartje te zien krijgt!!
Ik zal aan je denken en flink duimen!!

Miep, jij mag maandag ook!! Dat weekend gaat altijd snel voorbij, hoop nu voor jou ook!!
En voor jou natuurlijk hetzelfde, dat je ook een kloppend hartje mag zien!!

Ik ga lekker buis hangen!!
Doeiiii

@Marieke: gefeliciteerd met de goede echo! Ik maakte me wel een beetje zorgen toen we even niets van je hoorden! Ik hoop zo dat we geen van allen nog een keer een miskraam meemaken. Met 13.5 week kan je echt wel beginnen met genieten! Ik wou dat ik al zover was!

@Laura: ik vind dat roze slijm wel raar hoor, dat heb jij normaal toch niet voor je ongesteld wordt? Je zou best wel eens zwanger kunnen zijn! En die zeurderige buikpijn is ook een symptoom las ik in mijn zwangerschapsboek.

@Pat: heel veel geluk morgen bij de echo, ik hoop voor je dat je een hartje ziet kloppen, of dat er in ieder geval iets in het vruchtzakje te zien is, daar ben je dan ook al blij mee toch? Probeer te onthouden dat in de meeste gevallen de zwangerschap gewoon goed verloopt, je hebt meer kans dat het deze keer goed gaat dan dat het weer fout gaat. Ik vind het ook wel moeilijk hoor, ben elke keer weer zenuwachtig als ik naar de WC ga.

@Yosha: vervelend dat je nu in een dipje zit. Ik begrijp het wel hoor, zo voelde ik me vorige maand ook. Als je niet zwanger ben en anderen zijn dat wel dan lijkt dat soms zo onbereikbaar. Maar elke maand heb je weer een goede kans en zo lang ben je nog niet bezig toch? Gebruik je trouwens ovu-testen? Die hadden vorige maand goed gewerkt bij me, en namen een hoop stress weg van 'moeten we klussen of niet'.

@Roos en Yf: ik hoop dat jullie spoedig ook goed nieuws hebben. Geen ongi = nog steeds kans dat je zwanger ben!

Prettige avond nog allemaal!
Marijke

dames,

Moet echt even reageren. Voel me echt niet zwanger, maar dacht net, ach ik doe gewoon effen een test, waarom ook niet? En wat blijkt: een heel vaag streepje! Maar ja. Wat nu?
Ik ben nu 8 weken geleden gecurreteerd, dus er is nog een kans dat ik van toen nog hcg in mijn urine kan hebben. Iemand gaf toen wel de tip om een keer te testen, om zeker te weten of die hcg uit je lijf is. Maar toen dacht ik, ach, ik heb me nu al twee keer zooo zwanger gevoeld, al een week vóór de test, dat ik dat niet nodig vond. STOM STOM STOM! Ben nog niet ongesteld, voel wel af en toe symtomen, dus.....
Help..........

gr Roos

Terug
Bovenaan