We gaan ervoor part II

Goedemorgen!!!!

Patricia spannende dag voor je!!! Ik hoop toch dat de tijd niet te lang duurt!!!!!
En hoop heel erg dat je goed nieuws hebt!!!
Ja durf nu wel te gaan genieten!!!!
Alles zag er goed uit, dat zeiden ze met 9 weken en met 13 weken weer door verschillende mensen, en mij mk is denk ik heel vroeg geweest de vorige keer.... toen had ik de echo was er niets te zien , later kwam er toch wat uit zeg maar (3 dagen later) dus denk echt dat het met een week of 5 al is misgegaan, en nu is er echt een kindje te zien wat goed functioneerde voor zover ze dat nu kunnen zien, dus ja we hebben het nu verteld aan iedereen en gaan nu genieten alhoewel we dat ook al wel deden maar dat was nog een beetje stiekum...

Laura meis wat een naar gedoe met je cyclus!!!! bah, hoop voor je dat het gauw weer wordt als voorheen. misschien idd een idee ovutesten.... Ik denk aan je...

Roos spannend, lijkt me ook zwanger 8 wk na de curretage is lang, ik had ook paar weken na de mk een negatieve test. Maar volgens mij kunnen ze het bij bloedprikken bij de ha wel zien, want daar kijken ze ook naar hcg maar prikken ze de waarde en bij bepaalde waarde ben je overduidelijk zwanger....

Miep en jij maandag de echo spannend...... gelukkig gaat het wekeend meestal snel, ik hoop voor jou nu ook!!

Yosha klinkt leuk je nieuwe baan, veel plezier!!!! en meteen lekkere afleiding inderdaad!!!

Loreanne hoe is het nu??? spannend meid!!!

Marijke hoe gaat het nu met jou???

Nou hier drukke week gehad, vandaag vrij, en eind van de middag gaan we naar drachten vanavond concert met    zwager en schoonzus en we slapen daar dus veel zin in!!! wordt gezelig!!!!
Nu eerst aan de studie!!!!

Allemaal fijn weekend!!!!

Groetjes!! Marieke

nou dames, hier nog eegn menstruatie én geen klachten die daar op lijken..... Ik doe vanavond nóg een test, wilde het vanmorgen niet doen. omdat ik dan waarschijnlijk geen goede vergelijking heb. Nu nog de middag door zien te komen met de kids en dan naar huis....

gr Roos

he meiden,
nou we krijgen het ook niet kado...
Dat ik er een theorie op losgooi dat er nog geen hartje te zien kan zijn, door de late eisprong, betekent natuurlijk niet dat ik geen hartje wil zien....
Maar goed die was er dus nog niet....... De gyn heeft wel goed zijn best gedaan, uitwendig, inwendig, uitwendig.
Wel was er duidelijk groei te zien in vergelijking met vorige week. Het vruchtzakje is een stuk gegroeid. Ook is er wat in het vruchtzakje te zien. Het lijkt dus wel hoopgevend, maar we mogen blijven afwachten. Nu volgende week vrijdag weer een echo. Ik zal vast voorspellen dat er dan een hartje te zien is van het kindje dat ik in MEI in mijn armen zal houden!! Aangezien mijn voorspellingen de vorige keren ook uitkwamen, ga ik ervanuit dat dit nu ook lukt!
Ik ben niet zo teleurgesteld als vorige week, maar sta ook nog niet te springen zoals jullie zullen begrijpen. Ik maak wel de volledige ontwikkeling van onze uk mee, op deze manier, van niks naar iets in worden...
liefs
Patricia mama van Bas*

Naam

MK/
Cur
Ei
NOD  
Poging
Kind
nr

contr
Lftijd
Komt
uit

Vakantie

Roos
1/8
10/9
24/9
2e
2
-

33
Gld
al gehad

Yf
23/7
10/9
24/9
1e
1
-

31
Z-H
27/11-15/12

Laura
10/6
17/9
28/9
4e
1
-

33
Gron
al gehad

Loreane
9/7
11/9
28/9
2e
2
-
26
Z-H
-

Els
11/4
21/9
5/10
5e
2
-
30
Ensch
-

Kim
6/8
23/9
7/10
2e
2
-
30
N-Br
29/9-6/10

San
14/9
25/9
9/10
1e
1
-
32
N-Br
-

Janneke
7/7
3/10
13/10
3e
2
-
28
Gld
al gehad

Yosha
28/7
4/10
18/10
3e
1
-
32
H'sum
al gehad

Phoeby

17/9

1/10

22/10

1e

1

?

32

Flevola

?

Zwanger!

Naam
MK/
cur
Uitger.
Het wordt
 een....

Poging
Kind
nr

gyn/
vk
Lftijd
Komt
uit
Vakantie

Jannie
18/6
30/3/09
?jongen

1e
1

31/10
10uur
29
N-Br
20-27/9

Marieke
12/6
1/4/09
?

1e
1
24/9
9uur
31
Om-
men
al gehad

Linda
23/3

23/4/09
?

5e
2
30/9 11u
30
Frl
al gehad

Patricia
10/7
18/5-09

?meisje

2e
2
3/10
14.30u

30
Z-H
1/11-8/11

Miep

19/6

19/5/09

?

2e

1

29/9 12u

33

N-Br

al gehad

Marijke
17/6        
25/5/09
?
3e
3
6/10 9.30u

33
Utrecht
geen

Maike
10/8
3/6/09

?
1e
1
Echo:
14/10
14.45

24
Frl
al gehad

he Laura,
ja gerekend vanaf de eerste dag van mijn laatste menstruatie ben ik vandaag 6w5d. Maar gezien het feit dat ik pas op dag 18 van mijn cyclus een positieve ovutest had, heb ik op dag 19 of 20 mijn ei gehad. Daar vanaf gerekend ben ik nu net 6 weken en dan klopt het wel dat er geen hartje was. Het had gekund maar dat verschilt per zwangerschap.
Ach we blijven toch hoop houden. Zolang er kwalen zijn en geen bloedverlies, is het een zwangerschap. En als we het goed gezien hebben is het geen leeg vruchtzakje. In die zin alles positief dus. Waarschijnlijk gewoon te vroeg voor een hartje. Volgende week weten we echt meer. Is er dan geen hartje, zit het fout! Maar daar ga ik niet vanuit (haha nu dan, morgen vast weer anders)
liefs
Patricia mama van Bas*

hallo,

Ik hoor hier eigenlijk niet thuis, ooit 3 jaar geleden ofzo wel, toen heb ik 2 miskramen gehad, maar inmiddels heb ik een gezonde zoon van 2.

Ik was gewoon wat aan het lezen hier en wilde een Pat78?een hart onder de riem steken.

Ik ben namelijk inmiddels zwanger van de 2e, ik had deze maand getemperatuurd, dus wist wanneer mijn eisprong was. Vrij vroeg kreeg ik een kleine bloeding van 3 druppels, maar gelijk paniek natuurlijk gezien mijn 2 miskramen in het verleden...ook erge buikkrampen erbij dus ik mocht vervroegd een echo.
Volgens mijn temperatuur methode was ik 6 weken en 1 dag. Dus ik dacht dat er iig een vruchtzakje met vruchtje te zien moest zijn en heeel misschien een kloppend hartje...een dikke terleurstelling, want er was alleen een vruchtzakje te zien en nog geen vruchtje....gezien de buikkrampen ging ik al helemaal uit van een miskraam...ik mocht een week later terug komen. De dag van de echo heb ik vreselijk gehuild, voelde me ineens niet meer zwanger, maar de dag er na werd ik misselijk en mijn borsten deden weer zeer enz enz. De week er na was er een vruchtzakje en vruchtje en kloppend hartje te zien!!Volgens mijn eigenen berekening moest ik 7 weken en 2 dagen zijn dus had tegen die vrouw gzegd dat als er nu geen kloppend hartje was het vast en zeker mis was...die vrouw zei dat het helemaal niet hoefde. Toen ze het op ging meten kwam ze uit op een zwangerschap van 6 weken en 3 dagen...dus 5 dagen korter dan ik dacht, terwijl het eigenlijk niet kon aangezien ik precies mijn eisprong wist.

Nu heb ik gehoord dat het per persoon verschilt wanneer de innesteling is, dat kan dagen schelen en daardoor kan het alsnog een paar dagen schelen.

Nu ben ik 11 weken en 5 dagen en vorige week heb ik een prachtige echo gehad met springend kindje en 4 cm groot van kruin tot stuit i.p.v de 6,8 mm van de echo er voor. En nu kreeg ik er weer 2 dagen bij, dus klopte het al meer met mijn berekening.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat ht echt helemaal niet hoeft dat er al een hartje klopt en dat het dus ook nog kan zijn dat je een paar dagen korter bent, ook al wist je wanneer je eisprong was.

Ik hoop dat je ik je hiermee gerust gesteld heb. Ik weet namelijk wat voor rot gevoel je krijgt na zo'n echo, omdat je stiekem hoopt op een kloppend hartje en het al zo spannend is.

groetjes leetje 1981

Hallo,

Patrcia, wél een goed teken dat het gegroeid is t.o.v. vorige week!!!!! Balen dat je nog geen hartje hebt gezien, zeg. Het blijft enorm spannend. Wat een gedoe toch hè. Mijn eerste zwangerschap heb ik zo zonder zorgen beleefd, dat gun ik iedereen, maar helaas zijn de dames op dit forum daar niet meer toe in staat....
 Heb vanmiddag nog een test gedaan, eigenlijk dezelfde kleur, als gisteravond, dus ben ik niet wijzer van geworden. Nou gister was die wat dunner, en nu misschien ietsie dikker en ietsie donkerder. Maar dan ook heel iets..... Mijn man heeft de staaf ook bestudeerd en zag ook echt een streep. Hij is natuurlijk een man en nuchter, en zegt gewoon, tja even afwachten dan maar...... NEE IK WIL HET NU WETEN!!!!!
Maar denk eigenlijk dat ik niet zwanger ben, heb geen klachten en dat ben ik niet gewend......
Misschien kan ik morgenavond dan wél lekker in bad bij mijn broer. Morgen logeren met mijn dochter, kan ze spelen met haar nichtje, dikke pret.

gr Roos

@ Patricia: Dank je wel dat je mij in het schema hebt bijgvoegd. De reden is inderdaad verdrietig maar ik vind er veel steun aan om met lotgenoten te praten, hoezeer mijn lieve mannetje en ouders ook meeleven.
Volgens mijn gyn is er alweer een eitje aan het rijpen en kan ik deze ongeveer volgende week woendag (2 weken na mijn MK) weer verwachten. Wel gaf zij mijn aan dat wanneer dit eitje niet bevrucht zou worden de kans er in zit dat ik een week later (dus 3 weken na mijn ei) mijn ongi kan verwachten. Dus een cyclus van 35 dagen i.p.v. 28.
Gelukkig voel ik mijn ei en mijn man en ik hebben samen besloten er direct weer voor te gaan. Uiteraard hoop ik dat het meteen raak is en anders zal mijn lichaam er nog nier klaar voor zijn geweest. Maar ja, wanneer kan ik nu het beste testen??
Emotioneel heb ik het nog moeilijk. Ook al was het nog zo pril, het was MIJN kindje, MIJN zwangerschap waar ik een weekje van heb mogen "genieten". Nog heb ik er verdriet van maar ondanks dit willen we er direct weer voor gaan. Al blijft dit ons eerste kindje, niemand pakt dit van mij af!

Voor de volledigheid; na mijn MK in Turkije heb ik een controle gehad op 23/09 bij de gyn in NL. Alles blijkt in orde; de MK heeft volledig natuurlijk plaats gevonden.
Vakantie heb ik inmiddels gehad.

@ Maike Sanne: Gefeliciteerd! Super! De eerste week toen ik zwanger was had ik ook last van eczeem, enkel op de handpalm van mijn linkerhand, al voordat ik wist zwanger was. Ook ik hoop snel weer eczeem te krijgen:)

@ San: Dank voor je hartelijke welkom, voel me ook echt thuis hier.
Lief dat je mijn topic heb gelezen. Ik sluit me volledig aan bij dit topic.

@ Alle andere meiden: Ondanks dat ik jullie allemaal nog niet "persoonlijk" heb gesproken wens ik ons allen een spoedige en gezonde zwangershap toe. Wat mij goed doet is het meeleven met elkaar, moed inspreken en elkaar er bovenop te helpen met de nare berichten,
Laten we hopen dat we met het hele clubje snel te vinden zijn in een "maand topic".

Ik probeer zo veel mogelijk te reageren, momenteel werk ik zo'n 50 tot 60 uur in de week. Dit neemt niet weg dat ik minimaal iedere dag dit topic even "bij lees" om op de hoogte te zijn van de laatste ontwikkelingen.

Spreek jullie weer snel!
Liefs,
Phoeby

Terug
Bovenaan