We gaan ervoor part II

Bedankt voor jullie lieve berichtjes meiden!
Ik baal echt wel dat ik zo bij jullie achter blijf. Wil het zooo graag.
Weet heus wel dat er dames zijn die er al veel langer over doen om zwanger te raken. Maar ja, ben het al een keer geweest en heb er aan geproefd. Dus weet dat het kan. Waarom wil het nu dan niet lukken???
Heb net ovulatietesten besteld. Gelijk maar 12!
Wil nu wel eens weten hoe het zit met mijn ei. Afgelopen maand is het wel goed gegaan met klussen qua timing, maar als ie elke keer zo laat is, dan ben ik bang dat we de keren daarvoor te vroeg zijn gestopt.
En mocht het nog lang duren met zwanger raken, heb ik in ieder geval iets om aan de huisarts/gyn te laten zien. Want ze zullen je toch eerst vragen om de boel bij te houden!

Ik denk dat mijn ei nu ergens tussen 12 en 16 oktober zal komen. Mijn NOD zet ik dan maar op 26 oktober (dag 26).
Tja moet toch ergens vanuit gaan.
Zal straks het schema wel even aanpassen.

Naam
MK/
Cur
Ei
NOD  
Poging
Kind
nr

contr
Lftijd
Komt
uit

Vakantie

Kim
6/8
23/9
7/10
2e
2
-
30
N-Br
29/9-6/10

San
14/9
25/9
9/10
1e
1
-
32
N-Br
-

Janneke
7/7
3/10
13/10
3e
2
-
28
Gld
al gehad

Yosha
28/7
4/10
18/10
3e
1
-
32
H'sum
al gehad

Phoeby
17/9
1/10
22/10
1e
1
-
32
Flevo
al gehad

Laura
10/6
16/10
26/10
5e
1
-
33
Gron
al gehad

Els
11/4
11/10
27/10
6e
2
-
30
Ensch
-

Yf
23/7
?
?
2e
1
-
31
Z-H
27/11-15/12

Zwanger!

Naam
MK/
cur
Uitger.
Het wordt
 een....

Poging
Kind
nr

gyn/
vk
Lftijd
Komt
uit
Vakantie

Jannie
18/6
30/3/09
?jongen
1e
1

31/10
10uur
29
N-Br
20-27/9

Marieke
12/6
1/4/09
?

1e
1
24/9
9uur
31
Om-
men
al gehad

Linda
23/3

23/4/09
meisje

5e
2
30/9 11u
30
Frl
al gehad

Patricia
10/7
18/5-09

?meisje

2e
2
3/10
14.30u

30
Z-H
1/11-8/11

Miep

19/6

19/5/09

?

2e

1

29/9 12u

33

N-Br

al gehad

Marijke
17/6        
25/5/09
?
3e
3
6/10 9.30u

33
Utrecht
geen

Maike
10/8
3/6/09

?
1e
1
14/10
14.45 u
24
Frl
al gehad

Loreane
9/7
?
?
2e
2
?
26
Z-H
-

Roos
1/8
?
?
2e
2
?
33
GLD
al gehad

Laura: wat een teleurstelling voor je, ik had ook zo'n goed gevoel erover dat het bij jou deze maand raak was! Wel een goed idee om een keer ovu-testen te proberen. Dat had ik vorige maand ook gedaan en net die maand kwam mijn ei al op dag 15, normaal pas op dag 19-20. Dat had ik zonder die ovu-testen niet geweten. Heb je de x-tra sensitive midstream testen gekocht? In het verleden had ik met die goedkope dipsticks nooit een goed resultaat, en je moest ook altijd een halfuur wachten tot je urine op kamertemperatuur was, dat was zo'n gedoe. Bij die midstream-testen kan je direct testen. Misschien is dit een beetje te persoonlijk, maar gebruiken jullie weleens een glijmiddel? Dat kan je beter niet doen als je zwanger wil worden want dat is niet goed voor het zaad. Er is wel een zaadvriendelijk glijmiddel dat heet preseed. Op www.preseed.nl kan je een gratis sample aanvragen.

Miep: gefeliciteerd met je goede echo! Nu kan je wel geloven dat het goed zit he? En de afmeting klopt ook haast precies met jouw berekening, dat is een goed teken! Als jij met 6w5d een hartje kon zien kan ik dat hopelijk ook met 7w1d.

Ik vind het ook super dat het met de zwangeren zo goed gaat. Ik hoop zo dat het zo blijft en dat ons verder verdriet bespaard blijft.

prettige dag nog allemaal!
Marijke

Hoi Marijke,
Dat van het glijmiddel is mij bekend, dus nee, die gebruiken we niet. Idd, best persoonlijke vraag ;-)))
Het moest natuurlijk weer op een koopje, dus heb wel die goedkope dipsticks besteld haha!  Oeps dus misschien werken die niet....
Nou ja, we zien het wel. Ik begin op dag 10 met testen heb ik bedacht, dan zit ik bij een normale cyclus van 24-25 dagen nog ruim 2 weken voor m'n NOD.
En het is natuurlijk niet zo dat we helemaal niet meer klussen als we denken dat het ei geweest is, maar de frequentie ligt dan weer wat lager en het gaat dan ook wel eens op een andere manier hahaha! Nou dit is wel heeeeeel persoonlijk!!!

Yosha, het is idd erg irritant dat de ongi nu zo anders gaat dan voor de miskraam. Ik ben die onduidelijkheid zo zat en die kwalen van te voren ook!! Als ik nu zeker wist dat die kwalen wijzen op een zwangerschap, dan nam ik ze voor lief. Maar helaas!!

@ Marijke: Er is bij 7+1 inderdaad vast wel een hartje te zien. Jannie had 't geloof ik zelfs bij 6+3 weken al. Alleen is er dan nog niet veel van het kindje zelf te zien. Ik bedoel, je ziet geen armpjes en beentjes en zo. Dat begint geloof ik pas na 8 weken of zo wat duidelijker zichtbaar te worden op de echo. Maar een hartje is ook al super.

@ Laura: Ik had ook van die goedkope dipsticks van sensitest en bij mij werkten ze perfect. Alleen wat Marijke schreef over dat de urine op kamertemperatuur moest komen, dat ken ik niet. Dat was bij die van mij in ieder geval niet zo. Maar dat staat er vast bij in de gebruiksaanwijziging.
Alvast een kleine waarschuwing vooraf. Het tweede streepje is als het goed is 1 a 2 dagen voor de eisprong echt superduidelijk. Minimaal zo duidelijk als het controlestreepje. Wat frustrerend is (en vandaar de waarschuwing), het is niet zo dat het streepje in de dagen daarvoor steeds een beetje duidelijker wordt. Het kan best zijn dat je de ene dag een redelijk duidelijke streep hebt, dan twee dagen een hele lichte streep die nauwelijks zichtbaar is en dan ineens een dikke vette streep. Zo ging dat bij mij in ieder geval wel, en ik geloof dat ik op meerdere plaatsen heb gelezen dat andere meiden dat ook hadden. Dat is wel redelijk frustrerend. Je gaat dan enorm twijfelen of de testen wel werken of dat je misschien te laat bent begonnen met testen. Dat is misschien wel prettig voor je om vooraf te weten, hopelijk bespaart het wat frustratie. Want jij hebt je portie frustratie inmiddels wel gehad, dacht ik zo.
Wat bij mij wel heel prettig was, was dat elke keer dat ik zo'n dikke vette streep had, dat dit een dag later gevolgd werd door de welbekende drempelpijn. Dit is 3 rondes gebeurd. Daardoor had ik wel een beter gevoel bij de testen. Is toch een beetje een bevestiging dat het allemaal klopt.
Ik hoop dat de testen voor jou ook iets opleveren. Op z'n minst meer duidelijkheid, maar het allerliefste natuurlijk een zwangerschap.

Miep
6+6 wkn

Hey Laura,

Dikke shit zeg!! Ik dacht echt dat het goed zat met je!!
Ik stuur je nieuwe glitters: ************ *************** ************* *************** *********

Grtz Linda

Hey meiden,

Goe nieuws: 11 weken zwanger en een prachtige kindje volgens de gyn. Maar ogodogod wat was het spannend. Ik denk dat ik me mede daardoor echt niet fit voelde. Kga nu proberen te genieten.
Jippie!!

Liefs Linda

Ik zal zo alle andere berichtjes lezen.

Jippie Linda, wat fijn zeg. En 11 weken alweer. Ja, nu kun je wel lekker gaan genieten.
Ben je nu dan trouwens een paar dagen verder dan je eigenlijk dacht, of toch niet?

Terug
Bovenaan