We gaan ervoor part II

Spannend Laura, ik hoop zo voor je dat je ongi gewoon wegblijft! Ga je dan morgen weer testen?

Ik zit helemaal in de stress vanmorgen want toen ik wakker werd en naar de wc ging zat er veel bruine afscheiding op het papier. Een halfuur later was het rode afscheiding, ik had toen de hele zwangerschap alweer afgeschreven en was zo boos en verdrietig! Weer een halfuur later was het weer bruin en nu al meer dan een uur helemaal niets meer. Dus nu heb ik weer hoop... Ik heb wel vaker rond 8 weken wat onschuldig bloedverlies gehad maar nog nooit met 6 weken. Nu dus maar afwachten of er iets gaat gebeuren. Ik ga het ziekenhuis nog niet bellen, want met een echo is er misschien nog geen hartje te zien en daar schiet ik dan ook niets mee op. Ik ben vandaag 6w3d.

groetjes van een bange Marijke..

Aaah Marijke. Nee, he?! Het hoeft allemaal niets voor te stellen en vaak is het heel onschuldig, maar dat is wel het laatste wat je wilt zien. Ik kan me voorstellen dat je helemaal in de stress schiet.
Anders toch gewoon bellen, hoor. Janneke had met 6 wkn + 3 dgn ook een hartje. En het is toch ook wel fijn om zeker te weten dat het goed zit. Maar je moet natuurlijk doen wat voor jou (jullie) het beste voelt. Hopelijk blijft het nu verder gewoon helemaal weg.
Bleeeh!

En hopelijk blijft het bij jou ook helemaal weg, Laura. Ik hoopte al dat er zoiets zou gebeuren. Om een of andere reden heb ik bij jou zo sterk het gevoel dat je zwanger bent. Het is wel echt te hopen. Als het nu alsnog door zet, dan is dat wel echt heel erg gemeen. Één teleurstelling per cyclus is al te veel, meerdere teleurstellingen in dezelfde cyclus is wel heel zuur.
Ik zou morgen testen hoor, meid. Dan zit je toch al zo'n 2 weken na je ei.
Hoewel ik me wel heel goed kan voorstellen dat je niet zit te wachten op weer een negatieve test en dus weer een teleurstelling. Moeilijk.
Ik hoop zo dat het niet door zet!

Hey, Janneke. Klinkt alsof je een leuke avond hebt gehad. Hoe is het nu verder? Heb je weer wat meer energie?

Die vriendin van mij stond net even aan mijn buro. Zij heeft morgen haar eerste echo. Spannend? Nee, helemaal niet. Ze gaat er gewoon vanuit dat alles goed is. En waarom ook niet? "Als ik inmiddels een miskraam had gehad, dan zou ik dat toch wel gemerkt hebben" zei ze. Ouch. Ja, goh, dat zou je verwachten. Alleen kwam ik er pas met bijna 10 weken achter dat het met 6 weken al fout was gegaan. En zo hebben jullie ook allemaal een verhaal. Dus nee, het is niet altijd zo dat je dat wel merkt. Dat kon ik natuurlijk nog niet vertellen en daar schiet ze natuurlijk ook helemaal niets mee op om dat te weten. Bovendien geloof ik ook niet dat het bij haar niet goed zit. Ze is zo zwanger. Moe, misselijk, ruikt alles en ga zo maar door.
Maar het laat toch wel heel goed het verschil zien tussen hoe je in je zwangerschap staat als het nog nooit fout is gegaan en als je al een mk hebt gehad.
Ik ben geloof ik zenuwachtiger voor haar echo dan zij zelf is.
Toch jammer dat een mk zo'n stempel drukt op een volgende zwangerschap. Maar ja, daar is niets aan te doen. Hopelijk kom ik vanzelf ook op een roze wolk terecht naarmate er meer tijd verstrijkt en ik nog een echo heb gehad.
Janneke, hoe is dat nu bij jou? Jij bent alweer een stuk verder. Kun je inmiddels redelijk onbezorgd genieten van je zwangerschap?

@Laura: jeeeeetje, wat is t bij jou spannend zeg!! Ga je morgenochtend weer testen als er niets anders gebeurt vandaag???? Ik ga weer verder met duimen voor jou hoor!

liefs Yosha

Hi meiden,

Marijke: jeeeej meid wat KL****! Ik heb 1 advies: bellen! Daar zijn ze voor in het ziekenhuis. Mss kun je een dezer dagen even langs voor een (inwendige) echo. Tuurlijk is het niet 100% zeker dat je een hartje kunt zien maar kans is wel groot meid. Bruin bloed is altijd oud, maar kan me indenken dat je extra baalt omdat het rood is. Ook daar weet het ziekenhuis wel iets op, een echo is de enige oplossing. Kan me niet voorstellen dat je anders een relaxte week gaat hebben. heb je mss harde ontlastig gehad of gevreeen?
Meid: sterkte; ik denk aan je!

Laura: oef das spannend bij jou! Is dat elke keer dat het zo vaag op gang komt? nu wel heeeeel apart he... Ik heb ook voor jou 1 advies: testen! Volgens mij heb je nog wel n test in huis en nu zit je je alleen maar gek te maken! Nou ik blifj hopen op goed nieuws. Op de 1 of andere manier heb ik ook t idee dat t raak is bij je, maar goed hopelijk is ons gevoel juist!

Miep: aj ja das lastig van je collegta-vriendin... Op zich wel fijn dat ze zo onbezorgd is, hopelijk heeft ze ook gelijk. Maar mijn ervaring is, dat de meeste dames het wel aan zien komen dat er iets mis is.

Ik geniet nu enorm van de zwangerschap. Is deze (en vorige week) echt begonnen. Iedereen feliciteert me, krijg kaartjes, kadootjes, sms'jes, mailtjes enz enz.

Marijke: nogmaals veel sterkte en we horen t wel!
Greets Janneke

Jee Marijke, wat lees ik nou! Bah, dat is wel het laatste wat je wilt zien! Kan me voorstellen dat je er erg bang en onzeker van wordt. Heb je al gebeld of je misschien eerder een echo kan krijgen? En hoe is het nu, nog bruin of rood gezien?
Sterkte meid!

Tuurlijk heb ik net weer een test gedaan. Negatief. Uiteraard. Het is nog steeds roze slijm maar het is gewoon de voorbode van de ongi. Kan er niks anders meer van maken, heb er voor deze cyclus echt geen vertrouwen meer in!
De vorige keer begon het ook op dinsdag met bruin en roze slijm, toen pas werd het vrijdag rood. Maar nu heb ik vorige week dat ook al 4 dagen gehad, van dinsdag tot vrijdag en daarna niks meer.
Dus het gaat echt heel vreemd!
Ik wacht maar weer af en testen doe ik deze week niet meer, want word toch teleurgesteld!!

@Miep, je schreef een tijdje geleden dat jullie het misschien aan wat mensen zouden vertellen als je een goede echo hebt gehad. Gaan jullie dat nu alsnog doen of toch wachten op de volgende echo?
Echt een verschil hoe jouw vriendin/collega er in staat en jij! Idd, ik heb een zelfde soort verhaal als jij. Ik kreeg met 9 weken last van bloedverlies waardoor ik een echo mocht, en toen bleek het al rond week 5 mis te zijn gegaan. Achteraf gezien namen in week 8 de kwaaltjes af waardoor ik eigenlijk al een gevoel had dat het niet goed was.  Je zult het morgen wel horen hoe de echo was. Vast moeilijk om dan niet te vertellen hoe die van jou was....!!
Ach, ze heeft natuurlijk al een lange weg gehad om zwanger te raken, dus is het haar gegund dat het goed gaat!

Moet vanavond naar de hardlooptraining. Eigenlijk geen zin met dit weer (regen en harde wind). Maar is wel goed voor mij en wie weet kan ik de ongi op gang helpen haha!

Groetjes Laura

Hallo!!!

jee weer een hoop gebeurd!!!

marijke he bah kan me voorstellen dat je je echt niet fijn voelt!!! Ik zou ook zeggen bellen altijd beter dan de angst!!! Ik had met 6w2d een heel duidleijk kloppend hartje!!!! Ik denk aan je....

Laura he meid wat een gedoe...... kan me voorstellen dat je er helemaal gek van wordt!!! bah die onzekerheid en teleurstelling..!!! denk aan je!!!

Patricia hoe gaat ie, gelukkig komt vrijdag al dichterbij al kan ik me voorstellen dat het voor jou mega lang duurt!!!

Janneke fijn dat je nu van je wangerschap kan genieten!!!!! Vooral blijven doen!!! En een leuke avond gehad dus. Fijn!!

Linda wat fijn dat je echo goed was!! Heerlijk joh!!! geniet ervan!!

Miep hoe voel jij je nu???

Yosha klinkt druk op je werk!!! pfff maar als je t leuk vind is ook wat waard!!

Roos genoten van de taart??? Fijn dat je de echo hebt staan.

Werkdag is bijna weer voorbij druk geweest, dus denk vanaaf vroeg in bed, want gioster school en vandaag werken is wel weer zat. Toch heb ik wel t idee dat ik iets meet energie heb als vorige week. ben nu 14 weken en heb wel vaker gehoord dat je echt verschil merkt na de 13e week. maar wel fijn.

Fijne avond allemaal!!!
marieke
14w1d.

Terug
Bovenaan