Aaah Marijke. Nee, he?! Het hoeft allemaal niets voor te stellen en vaak is het heel onschuldig, maar dat is wel het laatste wat je wilt zien. Ik kan me voorstellen dat je helemaal in de stress schiet.
Anders toch gewoon bellen, hoor. Janneke had met 6 wkn + 3 dgn ook een hartje. En het is toch ook wel fijn om zeker te weten dat het goed zit. Maar je moet natuurlijk doen wat voor jou (jullie) het beste voelt. Hopelijk blijft het nu verder gewoon helemaal weg.
Bleeeh!
En hopelijk blijft het bij jou ook helemaal weg, Laura. Ik hoopte al dat er zoiets zou gebeuren. Om een of andere reden heb ik bij jou zo sterk het gevoel dat je zwanger bent. Het is wel echt te hopen. Als het nu alsnog door zet, dan is dat wel echt heel erg gemeen. Één teleurstelling per cyclus is al te veel, meerdere teleurstellingen in dezelfde cyclus is wel heel zuur.
Ik zou morgen testen hoor, meid. Dan zit je toch al zo'n 2 weken na je ei.
Hoewel ik me wel heel goed kan voorstellen dat je niet zit te wachten op weer een negatieve test en dus weer een teleurstelling. Moeilijk.
Ik hoop zo dat het niet door zet!
Hey, Janneke. Klinkt alsof je een leuke avond hebt gehad. Hoe is het nu verder? Heb je weer wat meer energie?
Die vriendin van mij stond net even aan mijn buro. Zij heeft morgen haar eerste echo. Spannend? Nee, helemaal niet. Ze gaat er gewoon vanuit dat alles goed is. En waarom ook niet? "Als ik inmiddels een miskraam had gehad, dan zou ik dat toch wel gemerkt hebben" zei ze. Ouch. Ja, goh, dat zou je verwachten. Alleen kwam ik er pas met bijna 10 weken achter dat het met 6 weken al fout was gegaan. En zo hebben jullie ook allemaal een verhaal. Dus nee, het is niet altijd zo dat je dat wel merkt. Dat kon ik natuurlijk nog niet vertellen en daar schiet ze natuurlijk ook helemaal niets mee op om dat te weten. Bovendien geloof ik ook niet dat het bij haar niet goed zit. Ze is zo zwanger. Moe, misselijk, ruikt alles en ga zo maar door.
Maar het laat toch wel heel goed het verschil zien tussen hoe je in je zwangerschap staat als het nog nooit fout is gegaan en als je al een mk hebt gehad.
Ik ben geloof ik zenuwachtiger voor haar echo dan zij zelf is.
Toch jammer dat een mk zo'n stempel drukt op een volgende zwangerschap. Maar ja, daar is niets aan te doen. Hopelijk kom ik vanzelf ook op een roze wolk terecht naarmate er meer tijd verstrijkt en ik nog een echo heb gehad.
Janneke, hoe is dat nu bij jou? Jij bent alweer een stuk verder. Kun je inmiddels redelijk onbezorgd genieten van je zwangerschap?