We gaan ervoor part II

Oh Patricia, wat een geweldig nieuws!! Toen ik je 1e zin las schrok ik me echt te pletter!! Een volgende miskraam, ja dat kan. Maar niet bij jou. Jij hebt al zoveel meegemaakt, dit mag niet gebeuren!!
Fijn dat je al weer snel terug mag en daarna weer! Hebben ze gezegd hoe ver je nu ongeveer bent? Minder ver dan je dacht of toch niet?

Pff was vanmiddag ook moe, ben nog even een uurtje in bed gekropen! Manlief heeft nu een personeelsfeest van de ABN AMRO. Vanavond op het nieuws gehoord dat Fortis & ABN AMRO zijn gekocht door de overheid en dat het fusietraject nu toch doorgaat. Dat hadden ze op het werk nog niet gezegd. Maar misschien was het ook nog niet bekend vanmiddag. Het is er een en al onzekerheid. Maar gelukkig maakt hij zich niet veel zorgen. De functie die hij heeft is de enige in heel de provincies Groningen en Drenthe. De functie zou eind volgend jaar verdwijnen, maar nu staat alles weer op losse schroeven. Gelukkig heeft hij al van zijn baas de toezegging dat hij een opleidingstraject in mag voor een andere functie. We maken ons dus niet echt zorgen om zijn baan.

Er is weer heel veel geschreven, heb het wel gelezen, maar ben even kwijt waar ik verder op wilde reageren. Komt nog wel.

Oh ja Janneke, als die beeb van jou volwassen is kan jij ook wel weer fulltime werken hoor haha

Prettig weekend allemaal!
Groetjes Laura

Oooo superfijn, ik heb vandaag regelmatig aan je gedacht, Patricia, wat een opluchting. Deze keer mág er niks fout gaan, gewoon niet!!!!!! Wat zul je opgelucht zijn. En wat een spannend moment heb je achter de rug.... Geniet nu maar effen.... Alles goed, hebben ze nog gezegd waar dat bruine bloed dan vandaan kwam?

Marijke, je kunt toch ook naar een andere gyn gaan? Misschien kun je dan wél eerder. Ze doen toch min of meer hetzelfde, niet? Wat kan 't schelen, als je maar weet dat het kindje goed groeit....

Ik voel me wel zwanger, maar nog niet super. Ik voel me met vlagen wat misselijk en mijn darmen zitten wat voller met lucht, zeg maar.... Verder niks. Hoop dat ik volgende week wat meer ga voelen. Bij mijn dochter was ik zo misselijk dat ik minimaal 2x per dag moest overgeven. Ik kan me niet meer zo goed herinneren wanneer dat precies begonnen is.
Bah, morgen de hele dag glimlachen op de reunie van mijn school. Daar heb ik echt geen zin in. Weekend is weekend en dan moeten ze me met rust laten...... Ach, ik zal het wel overleven....
Jullie wel een fijn weekend toegewenst!!!!!

gr Roos

Hallo lieve meiden,

Zoals jullie misschien wel weten zit ik nog niet zo heel lang op dit forum. Ik heb woensdag 17 september (precies een week nadat ik positief getest had) een spontane miskraam gekregen terwijl ik op vakantie was.
Ik was 6,5 week zwanger en heb er nog steeds wel last van maar nadat de bloedingen gestopt waren (5 dagen later) ben ik het beetjebij beetje gaan accepteren en hebben mijn man en ik besloten er direct weer voor te gaan. Mentaal voelt het goed en fysiek ook.

Ik probeer zoveel mogelijk hier mee te lezen maar helaas lukt reageren niet altijd, ik werk momenteel zo'n 60 uur in de week. Ik probeer jullie zoveel mogelijk te volgen maar jullie "kennen" elkaar al veel langer dan sinds ik erbij gekomen ben. Dit is logisch natuurlijk maar ik wilde via dit mailtje laten weten dat ik zoveel mogelijk op de hoogte probeer te blijven al snap ik niet al jullie reacties omdat jullie al een langere (helaas) geschiedenis met elkaar hebben. Ik hoop zo snel mogelijk ook helemaal op de hoogte te zijn!

Graag wil ik iets met jullie delen. Na mijn MK in Turkije ben ik een week later bij de gyn hier in NL op controle geweest. Alles was schoon en volgens haar was er alweer een eitje aa het rijpen, deze kon ik ongeveer afgelopen woensdag verwachten.
Nu is het altijd zo dat ik mijn ei altijd kon voelen. Maar ja, je let nu op alles en je weet niet meer precies wat je voelt, je gelooft je eigen lichaam niet meer.
Afgelopen zondag heb ik geklust maar mijn mannetje kon niet klaar komen. Die aond had ik het gevoel mijn ei te voelen en zijn we direct weer naar boven gegaan, toen is het wel gelukt. Maar ik twijfelde zo aan mijn lichaam; was dit mijn ei wel? De gyn dacht nl dat ik ik zo'n 3 dagen later mijn ei zou krijgen. Voor de zekerheid dinsdag weer geklust,resultaat: mijn man kon weer niet klaar komen. Dit is in het verleden nog nooit gebeurd en hij voelde zich mislukt en dat hij faalde.
Woensdagochtend weer geprobeerd, weer niks. Ik teleurgesteld, hij teleurgesteld en niet wetende wat er aan de hand was. Die woensdag was ik zo onzeker, ik voelde geen ei maar had de woorden van mijn gyn in mijn hoofd (dit zou de dag van mijn ei kunnen zijn). Mijn lieve mannetje heeft op mijn verzoek zich afgetrokken en het opgevangen, iets wat totaal indruist tegen zijn princpes, maar hij wilde ook zo graag dat het zou lukken. En gelukkig, een heel klein beetje op kunnen vangen. Hij heeft het met een rietje bij mij naar binnen geblazen  Maar ja, of dit helpt?
Mijn mannetje is de volgende dag naar de apotheek geweest en heeft zijn probleem uitgelegd. Stijf en opgewonden werd hij wel, maar klaar komen lukte gewoon niet.
Volgens de apotheek was hij te gefocust op het klaar komen en dat zou een blokkade in zijn hoofd opleveren. Lieve man die ik heb heeft zich opnieuw afgetrokken, mij gebeld op mijn werk of ik naar huis kon komen (mijn collega's moesten eens weten: dachten dat ik belangrijke papieren aan het ophalen was) en heeft met een spuit die hij meekreeg van de apotheek d.m.v. een "eendenbek" zijn sperma bij mij ingebracht.
Diezelfde avond had ik echt zin (met in mijn achterhoofd mijn ei). Vertelde mijn man dat ik zin had en er zeker van was dat mijn ei voorbij was. Resultaat? Heerlijke sex en hij kon weer klaar komen! Dus ook bij mannen kan het echt tussen de oren zitten: het gevoel hebben te moéten presteren en daardoor dus blokkeren. Ik heb verder mijn mond gehouden.

Vanmiddag op mijn werk voelde ik echt mijn ei, zoals vanouds. Heb mijn mannetje laten weten toen ik thuis kwam dat ik zin had (gelukkig was dit ook echt zo). Resultaat? Sex en manlief had geen probleem om klaar te komen.
Hierna heb ik het wel direct aan hem opgebiecht en hij begreep het helemaal. Het lukte he gewoon niet toen hij het gevoel had dat het moest! Op de momenten dat ik om mijn ei zat te zeuren.

Zijn er meer dames die dit herkennen bij hun man? En hoe lossen jullie dit op?

Hoop jullie allemaal snel "goed" te leren kennen!

Liefs, Phoeby

hallo ben heel moe dus ga slapen, aar wilde even laten weten patricia dat ik zo blij voor je ben, heerlijk!!!!!
heb vaak aan je gedacht vanmiddag!!!! Doe rustig aan!!!

Kom van t weekend terug om de rest te lezen!!

Groetjes, marieke

Hai Phoeby,
Herkenbaar probleem hoor! Soms is manlief erg moe, maar ja, dat ei! Dan lukt het ook wel eens niet. Meestal zetten we dan de wekker extra vroeg en proberen het nog eens. Mijn manlief raakt dus ook wel eens in de stress als het moet hoor!!
En maak je niet druk dat je hier wat minder bent dan velen van ons! Wat doe je voor werk dat je zoveel moet werken? Eigen bedrijf?
Dus je ei was vandaag (we noemen dat ook wel pasen hihi). Goed gebruik van gemaakt lees ik! En dan nu maar weer afwachten. Die periode duurt altijd het langst. De 1e week erna gaat nog wel, maar die 2e week ga ik van alles voelen en mezelf gek maken.
Hoop dat het jou niet over komt!!

Roos, bah, denk je eindelijk lekker weekend te hebben.... Succes morgen!!
De kwaaltjes zullen vanzelf wel komen!! En anders er lekker van genieten dat ze niet komen zou ik zeggen!!

Patricia: GEFELICITEERD!!!!!!!!! Wat een heerlijk nieuws!!
In den beginne dus eigenlijk een 2ling. Hihihihi.....Dat schijnt best vaak te gebeuren. Ik heb zo aan je dacht. En idd als je eenmaal op het onderste lijstje........ dan mag je er niet meer af!

Phoebe: hihihi.... je paasei goed benut zo te lezen! Hopelijk raak. En spring maar gewoon tussen ons in hoor. Wij volgen ook niet alles meer.

Desiree: welkom bij ons. Je aanleiding is heel verdrietig en heel herkenbaar voor ons allen. En zoals je op het schema ziet is meer dan helft reeds zwanger!!
Deze topic is ongeveer in mei gestart en dit is onze derde! we kletsen dus heel wat af. Ikzelf heb in maart een MK gehad na 12 weken en 3 dagen. Spontaan begonnen, maar geeindigd in een curettage ivm complicaties. En nu heel gelukkig zwanger (11 weken). Ik heb inmiddels 2 echo's gehad. 1 met 7 wkn en 5 dgn en met 10 wkn en 5 dgn. Prachtig en het geeft me nu eindelijk vertrouwen. Ik heb een zoontje van 2 jaar en 2 mnd.

Janneke: ik heb mijn 1e echte babyaankoop gedaan!! Een stokke sleepi white wash multifunctioneel bedje met ombouwset naar een wiegje. Echt prachtig. Zoonlief heeft ook een stokke sleepi + uitbreidingsset naar een juniorbed. Zo kan je er heel lang gebruik van maken. Ik heb ze beide 2e hands op marktplaats gekocht omdat ze nieuw heel prijzig zijn. Zo heb je bijv. van het merk Vroomshoop kinderkamers ook doorgroeikamers zodat je er veel langer plezier van hebt.
Ook mag ik van mezelf elke week iets voor de baby kopen. Kleine praktische dingen. Bijv. een pak newborn luiers of zwitsal producten. Bij zoonlief deed ik dat ook, zo leuk!

Klinkt lekker naar de sauna! Ik ga over 3 weekjes ook weer. Mijn lichaam is dan grotendeels gewend aan de zwangerschap en kan ik heerlijk relaxen. Ik ga vaak met een vriendin omdat manlief echt niet mee wil.

Meiden: een nofflik weekein (=Fries) en tot snel.
Grtz Linda

He Patricia, schrok me rot hoe jij je berichtje begon..maar las snel verder en ppfff, wat een opluchting dat alles in orde is!! Gefeliciteerd meid! Heb de hele dag ingelogd op t forum, maar zag maar niets, dus vreesde voor t ergste, meid wat heb jij ons in spanning gehouden!! Je weet nu dat t goed zit, dus dat is vast een enorme last die van je schouders valt....gelukkig maar!

Manlief en ik hebben de hele week om de dag geklust...weet alleen niet precies wanneer mijn ei is, dacht dit weekend, nou dan klussen we ook vast nog wel....

Desiree, ik hou mijn man niet meer op de hoogte van mijn cyclus, gaat stukken beter, hij is er nu weer op een andere manier mee bezig en op die manier is het een stuk natuurlijker kan ik je zeggen....jeetje jullie gaan wel ver hoor als ik lees wat jullie hebben gedaan.
Meid geef de natuur de ruimte...je bent nog jong, je probeert het net pas weer, tuurlijk willen we allemaal zsm zwanger zijn, ik ook, maar ik wil wel dat ons kindje uit liefde wordt verwekt en niet via de hulp van apothekersspullen. (tenzij ik de hulp van een gyn nodig zou hebben, maar dat vind ik wat anders)...en ik weet er alles van, wachten wachten wachten, tis om gek van te worden, maar helaas zit er niets anders op!

Nou hoop dat mijn dakramen nog doorgaan, tis nog wel droog, maar buienradar laat wel wat water zien helaas....nou ja, mijn zwager en vader zullen er zo wel zijn..ik ga maar om 8 uur meteen mijn boodschappen doen en dan om 10.30 uur naar mijn zus, ga met mijn nichtje van 8 mee naar voetballen! Lachen hoor, meisje doet 2 uiteenlopende sporten, voetballen en ritmische gymnastiek! Ben nog niet eerder naar voetballen geweest, dus lijkt me wel leuk, allemaal kleine meiden achter een bal aan zien te rennen.

Nou meiden, fijn weekend en tot later,

liefs Yosha

Terug
Bovenaan