Hey meiden,
Nee, de ongi is helaas nog niet over. Donderdag is het echte bloeden begonnen, vandaag was het een bloedbad. Vind het niet eens erg. Dan is er weer grote schoonmaak geweest en kunnen we halverwege volgende week weer beginnen met het klussen voor de nieuwe ronde!
Het is heel raar. Ook al was ik de afgelopen week over tijd en had ik best wel hoop, diep in mijn hart wist ik dat het niet was gelukt en viel de teleurstelling best wel mee. Tuurlijk baalde ik flink en was ik ook wel depri en boos, maar dat heeft niet zo lang geduurd.
Het was ook wel een opluchting dat ik eindelijk zekerheid had na een ruime week in onzekerheid en hoop te hebben gezeten.
Vind die wachtweken tussen ei en ongi echt vreselijk!! Kan er nu alweer tegen op zien....
Vanmiddag even aan het shoppen geweest en heb zo'n gebreide jurk gekocht waar een legging of panty onder kan. Evt zelfs nog een spijkerbroek. Ben helemaal blij met mijn aankoop!! Maandag is broer jarig, maar we vieren het morgen al, ga ik em gelijk aan doen!!
@Desiree: ik ben even vergeten of je een spontane miskraam hebt gehad of een curettage? Over het bloeden: dat heeft bij mij echt heel lang geduurd. Eind mei begon ik voor het eerst wat bloed te verliezen. Het begon met bruin maar op 4 juni werd het rood en toen heb ik ook een echo gehad. Ik was volgens eigen telling 9w3d. Er was alleen een leeg vruchtzakje te zien, dus het was duidelijk mis. Die dagen erna bleef ik bloeden maar pas op 10 juni kwam echt de miskraam. Ook daarna bleef ik bloeden. Het was niet veel en m.n. bruin, maar wel erg lastig. Op 16 juni had ik weer een echo, en er werd geconstateerd dat ik weer schoon was. Het bruin verlies ging echter gewoon door. Tot ik op 27 juni weer een enorme bloeding kreeg, met stolsels enzo erbij. Op 30 juni moest ik naar de gyn, en die constateerde dat er toch nog een restje zat. Dat heeft ze ter plekke weggehaald met een tang (klinkt eng maar heb er echt niks van gevoeld). Uiteindelijk was op 4 juli het bloeden helemaal over. Toen waren we dus 5 weken na het eerste bloedverlies en ik had schoon genoeg van het maandverband en inlegkruisjes (tampons mochten niet gebruikt worden).
Helaas werd ik op 17 juli alweer ongi, het niet bloeden was dus van korte duur....
Het was een afschuwelijke periode!!
Ik hoop dat bij jou het bloeden sneller stopt, maar trek gewoon aan de bel bij je vk/gyn als je het niet vertrouwt!!
Zo er zijn hier een paar spinnenhaters begrijp ik ;-)) Heb er ook niet zo'n last van. Die kleintjes, daar red ik me zelf mee. Alleen van die hele grote, nee daar ben ik ook niet zo'n fan van, dan roep ik manlief ook even haha!!
Janneke jij gooit er nog even een schepje bovenop met hoeveel we er opeten in onze slaap!! Heb dit ook vaker gehoord. Ach maar niet teveel over nadenken....
@Miep, oei wat moet dat moeilijk voor je zijn, die vriendin die van alles vertelt over de echo en jij maar net doen alsof je van niks weet!! Dat je je nog niet hebt versproken....
Vandaag fijne verjaardag gehad?
Marijke, echt rustig aan doen hoor!! Is natuurlijk wel moeilijk met 2 dochters....
De ramadan is nu over en het suikerfeest is ook alweer geweest. Hebben jullie dat gevierd en hoe was dat?
Fijn dat je weer vertrouwen in je zwangerschap hebt! Kan me voorstellen dat 3 weken wachten best wel veel is.... Maar je mag eerder mocht je toch weer twijfelen?
@Roos, je bent echt zwanger hoor!! ;-))) Die 3 of 4 positieve testen hebben dat wel bewezen!! Probeer er van te genieten, het kan zo omslaan.
Linda, heerlijk dat je lekker mag shoppen voor de baby!! Het lijkt me zo leuk om van alles uit te zoeken voor die kleine!!
De broer van manlief en vriendin hebben al een zoontje, maar die hebben allerlei dingen geleend en overgenomen van vrienden. En hun smaak is bepaald niet de onze.... Dus wij gaan lekker zelf aan het shoppen!!
Kan me er echt op verheugen dat het voor ons ook zover is!!
Yosha, dus toch je dakramen gekregen!! Wat lekker zeg!!
Janneke, hoe was het in de sauna??
@Phoeby, hoe snel wist je vorige keer dan dat je zwanger was? Wat voelde je? Ik heb toen ook pas 3 dagen na NOD getest, was gelukkig positief. Wist ook dat ik zwanger was, was over tijd, last van misselijkheid en ontzettende gevoelige tepels en gespannen borsten. Wanneer je kan testen is voor iedereen verschillend. Marijke had al 3 of 4 dagen voor NOD (11 dagen na ei) een positieve test, Janneke pas iets van 19 dagen na haar ei.
Enne, jouw baas heeft gelijk hoor!! Denk om jezelf!! 60 uur werken per week is echt heel veel!! En als je weer zwanger bent moet je goed voor jezelf en je beeb zorgen!!
Nou meiden, een fijne avond nog en tot gauw maar weer!
Grtzzz Laura