We gaan ervoor part II

@Miep: phew, wat een opluchting zeg, ik maakte me ook echt zorgen toen we niets van je hoorden. Wat een heerlijk nieuws, gefeliciteerd!

@Laura: success met de ovu-testen! Heb je al eens op www.peeonastick.com gekeken, daar staat echt heel veel info over ovulatietesten en zwangerschapstesten. Als je een goede voorraad testen heb kan je ook twee keer per dag testen, zodat je de piek niet kan missen. Het gaf mij ook rust die maand, niet 10 dagen lang stressen over regelmatig klussen maar echt gericht klussen op de goede dagen.

@Janneke: jij had nog geschreven over de 'verboden' dingen om te eten. Ik maak me echt om haast alles wat ik eet zorgen, niet normaal meer. Laatst was ik een broodje gaan eten met een vriendin en ik durfde de sla die erop zat gewoon niet op te eten want ik wist niet hoe lang hij al in de koeling had gelegen. Echt overdreven maar ik vertrouw gewoon niets meer. Ik weet dat de kans op een listeria besmetting echt heel klein is maar ik kan het gewoon niet van me af zetten. En nu las ik ook nog in een zwangerschapsblad dat de meningen verdeeld zijn over kaneel! En dat je het maar beter rustig aan kan doen met de speculaas en pepernoten. Oeps, daar heb ik best wel veel al van gegeten.

Ik hoop trouwens dat je het gaat winnen wat betreft het geslacht van jullie kindje! Ik wil het altijd graag weten, en voor de vader heeft het als voordeel dat hij al een beeld kan vormen van het kindje. Want verder voelt hij het kindje niet zoals jij in je buik. En de kinderkamer wordt natuurlijk veel mooier als het niet neutraal hoeft te zijn. Vind ik best wel belangrijk. En de kleur van de kinderwagen en accessoires hangen natuurlijk ook van het geslacht af. Dus je MOET het gewoon weten. Ik ben trouwens wel benieuwd naar je buik, dus als je een fotootje wil sturen, leuk!

@Yosha: ben je vandaag met je strenge dieet begonnen? Moet je veel afvallen dan? Op de foto die ik van je zag lijk je echt niet dik. Zo'n streng dieet is niets voor mij, veel te moeilijk! Ik ben nu ongeveer 10 kilo te zwaar, het enige dat bij mij altijd helpt is 3 keer in de week een halfuur te joggen. Daar val ik goed van af. Alleen durf ik het nu even niet, dat komt na de zwangerschap wel weer.

@Els: is de tandenfee al langsgeweest? Inge is toch pas 5 geworden? Mijn oudste van 5, Yasmin, begon ook vroeg met wisselen, ze was   4,5 jaar. Inmiddels zijn er al 4 gewisseld en zit er een 5e los. Dat is erg vroeg heb ik gehoord, maar niets aan te doen. Ik ben alleen bang dat haar kaak nog te klein is voor al die nieuwe tanden, maar dat moeten we maar afwachten. Gelukkig is ze een stoere meid en vind ze het nooit erg als er een tandje uit valt.

Ik zet het schema er weer bij want anders valt hij zo ver naar beneden:
Naam
MK/
Cur
Ei
NOD  
Poging
Kind
nr

contr
Lftijd
Komt
uit

Vakantie

Kim
6/8
28/9
12/10
2e
2
-
30
N-Br
29/9-6/10

San
14/9
25/9
9/10
1e
1
-
32
N-Br
-

Janneke
7/7
8/10
19/10
3e
2
-
28
Gld
al gehad

Yosha
28/7
4/10
18/10
3e
1
-
32
H'sum
al gehad

Phoeby
17/9
1/10
22/10
1e
1
-
32
Flevo
al gehad

Laura
10/6
16/10
26/10
5e
1
-
33
Gron
al gehad

Els
11/4
11/10
27/10
6e
2
-
30
Ensch
-

Yf
23/7
12/10
28/10
2e
1
-
31
Z-H
27/11-15/12

Desiree

23/9

?

?

1e

1?

?

23

?

?

Zwanger!

Naam
MK/
cur
Uitger.
Het wordt
 een....

Poging
Kind
nr

gyn/
vk
Lftijd
Komt
uit
Vakantie

Jannie
18/6
30/3/09
?jongen
1e
1

31/10
10uur echo
6/11 9u vk
29
N-Br
al gehad

Marieke
12/6
1/4/09
?

1e
1
23/10 14.20u

31
Om-
men
al gehad

Linda
23/3

23/4/09
meisje

5e
2
4 dec. 13u 20 wkn echo

30
Frl
al gehad

Miep

19/6

19/5/09

?

2e

1

22/10 13.45u

33

N-Br

al gehad

Patricia

10/7

22/5/09

? meisje

2e

2

14/10 10 u
28/10 9 u

30

Z-H

1/11-8/11

Marijke
17/6        
24/5/09
?
3e
3
27/10 9.45u

33
Utrecht
geen

Maike
10/8
3/6/09

?
1e
1
14/10
14.45 u
24
Frl
al gehad

Loreane
9/7
?
?
2e
2
?
26
Z-H
-

Roos
1/8
ergens begin juni
baby!
2e
2
21/10
10 uur
33
GLD
al gehad

@Janneke: ik heb de foto net gezien, leuk zeg dat je nu echt een buikje begint te krijgen. Is dat een zwangerschapsjeans die je aan hebt? Of pas je nog in gewone broeken? Mijn broeken beginnen nu al te knellen. Hoe meer kinderen je hebt, hoe eerder het buikje te voorschijn komt heb ik gelezen. Maar ik ga echt nog geen zwangerschapsbroek aantrekken hoor!

Marijke  

goedenavond,
haha normaal lig ik nu al lekker in mijn bedje, maar ik heb vanmiddag een dutje gedaan en dan red ik het wel dus. Zit ook al heel de avond achter de computer, erg verslavend die spelletjes!!

Miep, super dat het goed nieuws is. Ik hoopte het echt. Op het forum zwanger worden na een doodgeboren kindje, reageerde iemand ook niet na een echo. Die bleek gewoon geen internet te hebben, ja dat kan ook natuurlijk.

Janneke ik heb je foto gezien hoor. Heb er ook 1 gestuurd van mijn enorme buik!

Pff Marijke red jij dat geen zwangerschapsbroeken dragen. Ik heb altijd snel last van mijn buik, die vind ik gewoon gevoelig. Nu dus helemaal. Ook al ben ik nog helemaal niet zeker over deze zwangerschap, heb ik vanmiddag toch 2 broeken gekocht. Ik heb nl nog maar 1 broek die ik anders aankan en tsja dat is toch een beetje weinig. Het is jammer dat ik nu wat zwaarder ben dan voor Bas*, een broek die ik toen gekocht had, zit nu al niet echt meer lekker. Tsja die heupen he, daar gaan die extra kilootjes opzitten, al zijn het er maar 3 ofzo.....

MaikeSanne hoe is het met jou meid? Red je het nog een beetje?

Laura, stoer dat je toch aan de ovu-testen gaat. hopelijk krijg je hierdoor wat meer rust meid!!

nou meiden welterusten en tot morgen denk ik,

liefs
Patricia mama van Bas*

Fijn he, Patricia, 's middags slapen? Heb ik gisteren ook gedaan. Da's wel gezelliger voor manlief 's avonds. Hoewel ik toch weer redelijk op tijd naar bed ben gegaan, maar in ieder geval was ik de rest van de avond wel wakker.

Leuk die buik, Janneke! Begint al echt goed zichtbaar te worden. Mijn berekening van vandaag 8w5d gaat trouwens uit van m'n eisprong. Ik had op maandagavond twee dikke vette strepen dat m'n ei eraan zat te komen en op dinsdag had ik de hele ochtend en middag de bewuste 'drempelpijn'. Ik ga er dus vanuit dat mijn ei dinsdag is geweest.

He Laura. Toch aan de ovutesten dus. Ik vond dat ook wel fijn. Het enige wat ik wel heel frustrerend vond, was het feit dat mijn cyclus zo lang duurt. Omdat je dat van tevoren niet zeker weet en toch ook zeker je ei niet wilt missen, begin je (ik tenminste wel) dan toch zo'n beetje op dag 10 met testen. Uiteindelijk kwam mijn ei op dag 28. Zeker de laatste week betekende dat voor mij dat het testen toch wel extra stress opleverde. Maar dat zal bij jou vast niet zo zijn, gezien het feit dat jij een lekker korte cyclus hebt. Als het dan eenmaal zover is dat je een positieve ovutest hebt, dan is dat daarna wel heel fijn. Vond ik tenminste wel. Gewoon de zekerheid dat je timing goed zat. Dat is per slot van rekening alles wat we er zelf aan kunnen doen. Daarna is het gewoon een kwestie van tijd, gezien het feit dat je zeker weet dat je in ieder geval wel zwanger kunt worden.
Dan nog wil je het natuurlijk liever vandaag dan morgen, maar ik vond het een fijn idee. Ik vond ook de twee weken tussen eisprong en NOD daardoor veel makkelijker door te komen. Hopelijk werkt dat voor jou ook zo.

Vandaag de slaapkamer opruimen. Daar begint het een zooitje te worden met een hele stapel kleren die weliswaar schoon en gestreken zijn, maar nog wel opgevouwen moeten worden. Bovendien liggen er naast mijn kant van het bed heel veel kruimels op de grond. Ik ben erachter gekomen dat wanneer ik in bed twee (droge) crackers eet, ik dan veel minder last heb van misselijkheid. En crackers kruimelen nu eenmaal.....
Hopelijk komt dan vanmiddag de zon weer door. Wij willen ook nog even naar de bossen. Heerlijk nu.

Hee Miep,
Pfff beginnen op dag 10 met testen en dan pas op dag 28 je ei. Ja dan duurt die periode echt wel heeeeel lang! Ik mag toch hopen dat het bij mij sneller gaat! Volgens het lijstje moet je bij een cyclus van 25 dagen op dag 8 beginnen met testen maar had zelf dag 9 in mijn hoofd en dat heb ik ook gedaan.
Marijke, 2x per dag testen vind ik nog wat teveel van het goede! Ik begin met 1x en als ik mijn ei niet tegen kom of het deze maand weer niet raak is, kan ik dat de volgende maand altijd nog een keer overwegen.

Vanmorgen naar de doopdienst geweest en vond het toch best wel weer confronterend, allemaal vriendinnen met hun kind en ik met een lege buik.

Vervolgens heb ik manlief bij het voetbal gebracht en toen ik terug reed door de stad allemaal hardlopers, het is nl. vandaag de dag van de 4 mijl. Echt een enorme happening hier. Was van plan om te gaan kijken, maar heb er geen zin in. Zag allemaal hardlopers op weg naar de start en baalde zo dat ik niet mee kan doen!! Als ik nu nog zwanger was geweest was het een heel ander verhaal geweest, maar ook nu werd ik weer geconfronteerd met mijn miskraam doordat mijn conditie gewoon nog niet weer op het oude peil is. Ik kan die 4 mijl nog niet hardlopend achter elkaar doen, en wandelen is mijn eer te na aangezien van start tot finish mensen langs de weg staan.
Dus blijf lekker thuis. Schoonmoeder komt eind van de middag eten en ik ga een hartige taart maken, dat ga ik dan zometeen alvast doen. Hoeft ie vanmiddag alleen nog maar in de oven.

Dames, idd, een middagslaapje doet wonderen als je zwanger bent. Ging destijds vaak na mijn werk even slapen, voor het eten. Dan kwam ik de avond een stuk beter door. Gewoon toegeven aan die moeheid, volgens Janneke en Marieke wordt het rond week 12-13 weer beter!! Nog even geduld dus.....

Patricia, wat een foto hihi!! Het valt nog best mee met je buikje, maar kan me voorstellen dat je em zelf al enorm vindt! Kan je em nog verbergen of weten de meeste mensen in je omgeving het al?

@Kim: jij al ongi of een test gedaan???

Een fijne zondag allemaal!
Groetjes Laura

Ps. het blijft toch moeilijk om niet te reageren....maar op het werk kijk ik nu niet meer telkens....

@Marijke, nee ik kijk niet op al die sites over zwanger worden enzo. We wilden het klussen ook gewoon luchtig houden, maar kijk nu, ben ook al aan de ovu-testen. Het moet nog wel een beetje leuk blijven.....
En door het kijken op al die sites ben ik veel te druk met zwanger worden. Ben ik sowieso al, maar daar wordt het nog erger van.....
Kan me wel voorstellen dat jij je helemaal druk maakt om wat wel en wat niet te eten door je voedselvergiftiging de vorige keer en de miskraam die er op volgde.
Ik heb destijds het lijstje van deze site uitgeprint en daar keek ik op of het wel of niet mocht. Daar heb ik het ook bij gelaten want als je weer elders kijkt dan krijg je weer andere dingen te horen. Kan me niet voorstellen dat mijn moeder daar vroeger zo druk mee was en toen werden er ook kinderen geboren.....

Goedemiddag allemaal,

Foto van me en my belly ontvangen dames? ;-)

Marijke: ik snap je bezorgdheid, helemaal omdat jij een voedselvergiftiging had de vorige keer. Maar, de verpleegkundige drukte me echt op t hart dat ik niet alle websites, tijdschriften en andere adviezen moet geloven. Wb kaneel: pepernoten, appeltaart, ontbijtkoek kan je gewoon eten, Als je maar geen hele bus kaneel per dag wegsnuift. Daar komt het op neer. Elke dag een snee ontbijtkoek kan juist erg goed zijn voor je stoelgang. Groenten en fruit moet je goed wassen en je weet natuurlijk nooit hoe dat zit met uit eten gaan ofzo maar heb me voorgenomen me er niet al te druk om te gaan maken. Rood vlees is absoluut uit den boze, das voor mij al n drama. Ik mag zelfs een lekkere verse tonijnsteak wat haar betreft!
Anders wacht je toch even tot je de  13 wekengrens bent gepasseerd? Je moet je er wel happy bij voelen natuurlijk. Volg je hart!
Tja en ik vind een echte meiden- of jongenskamer ook erg belangrijk. Is iets waar ik me mn hele leven al naar uit kijk! Maar manlief begreep het wel hoor. Hopelijk gaat ie snel overstag. Maar ik heb t vermoeden van wel! ;-)

Ah Marijke zie dat je mn foto al bekeken hebt. Zowel de jeans als de polo zijn positie! Ik heb nauwelijks gewone kleding meer aan moet ik zeggen! Ben helemaal weg vn Noppies en Esprit en huismerk van Prenatal. Je hoeft er tegenwoordig niet meer als muts bij te lopen bij n zwangerschap heb ik al gemerkt! ;-)
Heb sinds de 13e week alles positie aan. Heerlijk!!!

Patricia: stoer dat je 2 zwangerschapsbroeken hebt gekocht meid! Hoe lang de dagen ook zullen duren je zult steeds meer vertrouwen krijgen hoop ik. Heerlijk die broeken...

Miep: ik vroeg t omdat ik dus 7 juli mn ei had. Was bij de 12 weken echo ineens een dagje verder dan de 8-weken echo, dat kwam namelijk wel weer overeen met de dag van De Klus. Maar goed ene dagje eerder of later zegt niks maar tis wel bijzonder allemaal die berekeningen.

Laura: wat vervelend dat je beetje down werd bij de doop en hardloopwedstrijd! Ik duim echt voor je dat het deze keer raak is, hopelijk geven de ovu-testen je wat houvast!

Ik ga eens wasje ophangen en dan gaan we lekker naar t bos; wat n weertje! Vanavond gourmetten met vrienden, gezellig.

Patricia: wat n mooi buikje zeg!!!! Idd decent genoeg hoor die foto! ;-))

Groetjes Janneke

Terug
Bovenaan