We gaan ervoor part II

Goedemorgen,

Yosha: 5 kilo: wat onwijs goed!! Zal je wel een enorme boost geven! Lekker joh; geniet ervan en wees trots op jezelf. Over een goede anderhalve week heb je een stopweekje toch?

Laura: balen dat je geen hoop meer hebt op n zwangerschap. Maar het heeft nog niet doorgezet toch? Raar dat dat zo enorm dicht op je ei is. Ga je volgende cyclus weer ovu-testen gebruiken?

Kinderdagverblijf: tja tis me wat. Ga straks afspraken proberen te maken, mss kunnen we de 31e de hele dag vrijnemen en dan kunnen we na de echo de kdv's gaan bezoeken. Tis me wat.... Had me half aug aangemeld, kreeg eind aug een brief dat er binnen 6 weken contact met me opgenomen zou worden maar hoorde maar niks. mail gestuurd en dus gisteren gaan bellen. Tja volgende keer zit ik er NOG meer bovenop!

Miep: je hebt NU je echo! Spannend, duim voor je. Zit vast goed! Ga je het dan ook wereldnieuws maken of alleen de ouders? Ben benieuwd... En hoe gaat het met je collega-vriendin?

Linda: balen 4 dagen geen Internet!!! We hebben idd 4 verdiepingen maar totaal iets van 145 m2. Tis dus geen kasteel maar, ruimte genoeg!
Kraamzorg heb ik bij 8 weken meteen aangevraagd, heb geloof ik recht op 49uur kraamzorg, verspreid over 8 dagen geloof ik.
Ik voel ons kindje een keer of 10 per dag, lichte schopjes. Ben HEEL benieuwd wat we gaan krijgen, soms denk ik toch n meissie. Ach we zien t wel!
Wel voorzichtig doen jij, niet al te hard werken! Je bent wel zwanger dametjke! Maar ik herken t wel hoor, als je je goed voelt denk je dat je alles aan kan.

Deze week weer wat NOD's spannend! Wordt idd weer tijd voor een zwangerschap dames... Of meerdere?

Hier alles goed. Gister met manlief gaan sporten, maar mn benen voelden aan als 2 stukken beton! Hoop dat t door de moeheid komt want wil wel zo lang mogelijk door blijven sporten... Maandag begint mn zwangerschapsyoga, wat gaat de tijd onwijs hard!! Schijnt heerlijk te zijn. Gaan jullie dat ook doen, mede-zwangeren? In t zkh raadden ze me yoga aan, schijn je t meeste baat bij te hebben dus dan doen we dat uiteraard. ;-)

Groetjes, Janneke

@Miep, oh oh oh! Ik ben idd met de dagen in de war hihi!!
Je hebt nu je echo al gehad, laat gauw wat weten, ben benieuwd!!

@Linda: ik zit in een onafhankelijke commissie van de gemeente en dan moet ik over (sociale) zaken adviseren (samen met nog 2 commissieleden). We zijn met z'n 4-en en iedere maand is er een vergadering. Ben dan 2 van 3x erbij.
Het levert ook nog 175 eurootjes per keer en reiskostenvergoeding op!! Leuke bijverdienste dus ook nog! Moet het wel wat voorbereiden, maar dat kan gewoon thuis op de bank en kost me meestal een uurtje. Leuk om te doen hoor!

@de rest, ik heb me er al bij neer gelegd dat het deze maand niks wordt. Dat slijmverlies kan in mijn ogen echt geen goed teken zijn! De volgende keer ga ik wel weer ovutesten gebruiken, maar begin dan wel wat later. Nu op dag 9 begonnen en op dag 15 positief. Ga dan denk ik op dag 12 beginnen.

ha meiden,
hier maar weer eens een uitgebreid berichtje van mij.

San, helaas dus maar weer gestart met de hormonen. Blijkbaar had je lichaam toch geen zin om zelf een ei los te laten. Jammer hoor, zou fijn geweest zijn!!
En wat heerlijk dat jullie een weekje NY geboekt hebben. Gelijk heb je, dat zijn dingen die je nu nog makkelijk kan doen toch?

Jannie, wow het klinkt wel als een groot huis zeg. Wel leuk al die verdiepingen, die trappen zijn wat minder, maar goed voor de beweging zegmaar. En het is ook maar net wat je gewend bent.
Ja inschrijven voor een kinderdagverblijf moet hier ook vroeg. Lang leve de randstad. Ik heb het na de echo met het kloppende hartje meteen gedaan. Kan wel wachten tot de 12 weken, maar dat scheelt ruim een maand en daarin komen er heel veel aanmeldingen binnen hoor! Ik heb ook heel slecht 4 dagen aangevraagd, omdat ik weet dat ze liever kinderen voor meer dagen aannemen dan voor een paar. Uiteindelijk neem ik maar 2 dagen af... Mijn moeder gaat nl de 5e dag van de week, die ik dus niet aangevraagd heb, oppassen. Ach het zal gewoon wel uitkomen op de woensdag en vrijdag. Dat zijn toch de rustigste dagen in een KDV. Maar het zorgt er wel voor dat ik kan kiezen welke dagen ik het prettigst vind. Ik heb dan misschien niet die dagen gelijk na mijn verlof, maar dan staat uk wel alvast op de wachtlijst.
Ook de kraamzorg heb ik gelijk aangevraagd. Moet nog op zoek naar gym. Ga dat volgende week na de echo wel doen. Weet niet wat ik wil, gym of yoga. Yoga is wel duur....

Marieke, heerlijk he even vakantie van school! Wel goed om te lezen dat je het zo leuk vind!

Laura, positief dat je nu toch echt de bevestiging gekregen hebt dat je drempelpijn ook echt je ei is! En die bruine afscheiding kan volgens mij best van je eisprong komen. Als er tenslotte maar een beetje bloed bij vrij gekomen is en het komt niet gelijk naar buiten, wordt het vanzelf bruin!
Waar ik nu trouwens bij jou ook een beetje naar neig, en dat komt door je opmerkingen dat je bij een ogni denkt aan hoe ver je had kunnen zijn, dat je onderbewust je zwangerschap doorleeft. Dat had ik ook na mijn 1e mk. Ik werd toen ook pas weer zwanger nadat ik uitgerekend zou zijn geweest..... En na Bas* eigenlijk idem dito, alleen bij de laatste mk heb ik dat niet gehad.
Maar ik weet natuurlijk niet of dat ook zo is. Ik had toen bij mezelf ook niet het idee dat ik nog zo met mijn zwangerschap bezig was, tot ik na de uitgerekende datum wel zwanger werd.....
En meis ik dacht dat je minder wilde reageren, das toch moeilijk he. Vind het wel gezellig hoor als je er toch iedere dag bent!

Miep, qua klussen sluit ik me echt volledig bij je aan. Heb het veel te druk met mezelf, arme vriend!!
Hoe was je echo??
Mijn smaak is ook wel verandert trouwens. At zaterdag een broodje met kruidenkaas en vond het niet echt lekker, dacht later, het zal toch niet bedorven zijn geweest. Maar 's avonds vond ik de kruidenboter ook niet lekker, terwijl Arthur zei dat die heel normaal smaakte.... Ach en ben niet gaan overgeven en aan de diarree gegaan, dus geen voedselvergiftiging opgelopen. Na het verhaal van Marijke ben ik daar ook wel bang voor.

MaikeSanne, gelukkig heb je een hartje zien kloppen, mooi he!!

Els, is het nu helemaal rond met je nieuwe baan? Vandaag je gesprek over de IUI, ben benieuwd meid! Je werkt wel veel hoor momenteel, maar als dat niet anders kan dan kan het niet anders.
Is het al gelukt met de steen voor Willem*?

JannekeChris, he meid balen, weer een maand weg! Kan me goed voorstellen dat je werk dan ook tegenwerkt. Dat is al niet zo leuk meer en dan helemaal niet meer!!

Yoshua, gaaf zeg vooraan staan bij dat concert. En knap hoor van je dieet, maar met zulke resultaten wil je ook wel doorgaan natuurlijk!!
Ik ben trouwens niet bekend met die pijn in je eileider.

Marijke, lekker zeg die mondhygieniste!!
Enne hoe bedoel je kinderwagenverslaafd!! Bij Bas* hadden wij een mutsy uitgezocht, maar die is weer afbesteld. Toch ga ik daar weer voor denk. Ik vind de bugaboo zo laag liggen.

Roos, en had je zus het al geraden? Ben je nu wat zekerder over je zwangerschap, of blijf je toch in de stress schieten als je kwalen anders zijn? haha ik heb het laatste, dus kan het me helemaal voorstellen.

Wij gaan trouwens een weekje op vakantie naar Herpen.
En ik blijf me wel zorgen maken om mijn zwangerschap hoor! Ik probeer er maar zo weinig mogelijk mee bezig te zijn en hoop gewoon dat het snel weer dinsdag is!
Nu ben ik trouwens ziek. Ik ben heerlijk verkouden en heb hoofdpijn. Omdat ik geen zin heb om in mijn vakantie ziek te zijn, me nu dus maar ziek gemeld. De hoofdpijn heeft vast ook te maken met het gesprek van vrijdag. Ik kijk nog of ik morgen ga werken, misschien ook wel niet, even goed aan mezelf denken!!

liefs
Patricia mama van Bas*

ps, ik dacht dat ik 10w1 dag was, maar de banner geeft 10w2d aan. En volgens de gyn ben ik 18 mei uitgerekend, dus nou dat scheelt weer een dag dan!!

Hallo allemaal,

Vanmorgen echo gehad. Alles was goed. We zagen meteen al een hartje kloppen. Beebje lag met beide handjes voor zijn gezicht, alsof hij zich wilde verstoppen. Alles even rustig kunnen bekijken. Na wat hoestwerk kwam er dan toch ook nog wat beweging in beebje. Hij heeft even lekker gezwommen en gezwaaid. Wat enorm leuk als je zo dat kleintje ziet bewegen. Maakt het toch meteen een stuk echter dan wanneer je alleen een beebje stil ziet liggen en een hartje ziet kloppen. Helemaal blij dus.
We hebben een hele tas met allerlei informatie en spulletjes meegekregen, dus die zit ik nu op de bank te bekijken. Leuk hoor.
Ik heb me net ook meteen aangemeld voor kraamzorg. KDV  nog even niet.  De dochter van mijn zus is op dinsdag en vrijdag bij mijn ouders. We hopen eigenlijk dat ze onze spruit er die dagen ook bij willen nemen. Ik wil 2 dagen thuis blijven en manlief 1 dag. Dan is alles rond. Hopelijk gaat dat zo lukken.
Ik denk trouwens dat ik zwangerschapsgym ga doen i.p.v. yoga. Ik ben niet iemand die hoeft te leren zich te ontspannen. Heb eens eerder yoga gedaan (gewone yoga dan), maar daar slaap ik alleen maar. Ik zie wel, ik heb nog even om erover na te denken.
Nou, komend weekend gaan we het de ouders van manlief vertellen en daarna mijn ouders. De week erna de rest van de familie en daarna de rest van de wereld. Lijkt me wel superleuk om het nieuws te brengen.

Balen hoor Laura. Ik zou volgende keer inderdaad ook weer ovutesten gebruiken. Als je cyclus dan weer zo raar verloopt, zou ik echt niet nog een paar maanden wachten hoor, om naar de huisarts te gaan. Hij (zij?) vindt je vast geen zeur, en anders maar pech. Hier wordt je ook niet vrolijker van.

Nu eerst even iets eten, want mijn buik komt weer in opstand.
Oja, de officiële datum is nu op 20 mei gezet. Dat wil dan zeggen dat ik vandaag precies 10 weken ben. Dat houden we dus maar aan.

Miep
10w

Hihi meiden, nee minder reageren is veeeeel te moeilijk voor mij!

@Pat: ja ik herken dat wel wat, dat ik mijn zwangerschap een beetje aan het doorbeleven ben. Op zich ben ik daar niet zo mee bezig, maar wel als ik weer ongi word. Dan moet ik daar wel telkens aan denken.
Ik las net op forum van doodgeboren kindje dat een van de dames enorm bloedverlies had gehad rond eisprong. Werd weer beetje gerustgesteld, blijkbaar is dat bij mij ook aan de hand. Tis nu trouwens weer rustig daar down under.

Miep, wat een heerlijk nieuws!! Genieten hoor! En ga je maar alvast verheugen op het vertellen van het grote nieuws!!!

Hello,

Miep: wat geweldig meid!!! Geniet van dit fantastische nieuws!!!!!!!!! Blij voor je!!! JIPPIE!!!

Pat: Mooie banner!!!! Huis is idd niet klein, gelukkig was de hypotheek niet hoog doordat het op oude (goedkope) grond stond en dus nieuwbouw, scheelt alle kosten koper sowieso. Trappen vind ik geen probleem, ben redelijk georganiseerd van mezelf dus zorg altijd wel dat ik niks vergeet. Wordt nu wat minder, haha. Mss dat ik er straks van baal met een beeje hoor, kan goed. maar zal alleen eerste periode zijn lijkt me.
Yoga is hier niet duur geloof ik: betaal € 164 voor 16 lessen dus vind ik meevallen. is op n schooltje en een lief mens geeft de lessen.
Kan in zwembad in de buurt ook nog zwangerschapszwemmen doen, is 4 euro per keer. Lijkt me wel wat voor de laatste maanden als t sporten too much is voor me.

Miep & Patricia: klussen hebben wij de eerste 3 maanden nauwelijks gedaan, was te slopend die periode maar nu maken we het goed en is het heel fijn. Niet druk om maken, straks meer energie hoop ik en dan komt t vanzelf wel. Maar je hoort soms ook van niet, vriendin van me heeft na de + test geen sex meer gehad, de hormonen doen bij iedereen t werk anders.

Groetjes! Janneke

Hellup. Ik wil een banner aanmaken, maar het wil niet helemaal lukken. Dat wil zeggen, ik kan wel een banner aanmaken. Dan krijg ik een lijst met allerlei codes. En dan? Wat moet ik daarmee? Welke moet ik hebben?
Kan iemand dit op een simpele manier uitleggen?

Ik krijg wel een banner op igoogle, dan lukt me wel, maar hier op het forum....

Ha Miep,

Zo doe je dat:
- Ga naar

www.babybrabbel.nl

- Ga naar Interactief, Banners, 9 maanden banner
- Vul je datum in en klik op "genereer code"
- Er komt een code te staan en klik daaronder op "kopieren".
- Maak hier een berichtje en "plak" de code.

Succes ermee!

Groetjes Janneke

Terug
Bovenaan