We gaan ervoor part II

Hi ladies,
ik probeerde het schema aan te passen maar krijg steeds een foutmelding.

Helaas vandaag na 28 dagen toch ongesteld geworden! Baal er echt vreselijk van. Hoopte zo dat het nu gelukt was, maar helaas. Heb ook erge buikpijn aan de R kant. Vorige keer had ik ook zo'n buikpijn. Voor de miskraam helemaal niet! Bij mij is ook alles dus anders dan ervoor. Gelukkig valt het met de cyclus mee; vorige keer na 30 dagen en nu na 28. Heb nu ook maar in navolging van Laura ovutesten besteld. Ben erg benieuwd! Zal jullie op de hoogte houden! ;-)
Heb zelf niet zo veel te schrijven maar lees trouw met jullie mee!

Naam
MK/
Cur
Ei
NOD  
Poging
Kind
nr

contr
Lftijd
Komt
uit

Vakantie

Phoeby
17/9
1/10
22/10
1e
1
-
32
Flevo
-

Laura
10/6
16/10
27/10
5e
1
-
33
Gron
-

Els
11/4
11/10
27/10
6e
2
-
30
Ensch
-

Desiree
23/9
?
?
1e
1?
?
23
?
-

Yosha
28/7
29/10
12/11
4e
1
-
32
H'sum
-

Kim
6/8
?
14/11
4e
2
-
30
N-Br
-

San
14/9
?
?
1e
1
-
32
N-Br
-

Janneke
7/7
?
?
4e
2
-
28
Gld
-

Yf
23/7
7/11
21/11
3e
1
-
31
Z-H
27/11-
15/12

Zwanger!

Naam
MK/
cur
Uitger.
Het wordt
 een....
Poging
Kind
nr

gyn/
vk
Lftijd
Komt
uit
Vakantie

Jannie
18/6
30/3/09
?jongen
(vertel
t ook)
1e
1

31/10
10uur echo
6/11 9u vk
29
N-Br
15/11-19/11

Marieke
12/6
1/4/09
?
1e
1
19/11
31
Om-
men
-

Linda
23/3

23/4/09
meisje

5e
2
4/12 13u 20 wkn echo
30
Frl
-

Miep

19/6

20/5/09

?

2e

1

21/11 8.40u
33

N-Br

-

Patricia
10/7
18/5/09
meisje
2e
2
28/10 9u
30
Z-H
1/11-8/11

Marijke
17/6        
24/5/09
?
3e
3
27/10 9.45u
33
Utrecht
-

Maike
10/8
3/6/09
?
1e
1
?
24
Frl
-

Loreane
9/7
?
?
2e
2
?
26
Z-H
-

Roos
1/8
3/6/09
baby!
2e
2
?
34
Gld
-
Yf, heb er maar weer 28 dagen van gemaakt.
Nogmaals veel sterkte meid, ik baal met je mee! Het blijft toch een teleurstelling!
Kus Laura

Good evening,

Laura: wat vaag toch... Idd goed plan om naar de HA te gaan, lijkt me niet kloppen als je laat je ei hebt en dan al zo snel bloed/slijmverlies/ongi. Sterkte ermee!

Yf: jij ook alweer ongi, jeetje!

T wordt idd tijd voor een nieuwe zwangerschap, wat KL*** zeg.... Niet voor ons lijstje onderaan maar natuurlijk voor jullie allemaal zelf!

Miep: ohhh wat spannend meid, HET vertellen! Hebben jullie iets speciaals gekocht om t te vertellen? Leuk leuk sowieso! Weten je ouders al dat je zondagavond langs wil komen? Maw: vermoeden ze iets?
Schiet trouwens al op bij je, 10 w en 2 dagen!

Heb me net omgekleed en opgetut, ga zo naar n feestje. Zal wel weer horen: "soweej jij hebt al n grote buik!" hahahaha! Is niet erg, alleen maar leuk en ik accentueer m natuurlijk ook enorm, maar wel grappig. Begreep van mn moeder dat zij ook heel snel dik werd (dikke buikk kreeg dus) bij haar zwangerschappen.

Marieke: beterschap meid! ja das wel ff balen dat je niks mag gebruiken nu... Zuurkoolstamppot, lekkerrr! Was mn moeder verslaafd aan tijdens de zwangerschap (van mij) en het is heeeeel lang mijn lievelingseten geweest. Dus: wie weet! Sterkte en ziek goed uit meid!

Yosha: minder reageren, niet erg hoor! Hoop dat t goed met je gaat en dat je dieet nog steeds goed loopt. Vast wel!

Fijne avond allemaal!

Groetjes Janneke

@Miep: fijn weekend!! Kan me voorstellen dat je er zo'n zin in hebt om het te vertellen!! Ik duim voor je dat jouw ouders op tijd thuis komen hoor!!
Gaan jullie ook nog vertellen over de miskraam?

@Marieke: beterschap, ik hoop dat je snel weer opknapt! Volgens mij heb ik bij jou nog niet gelezen dat je je beeb hebt gevoeld, klopt dat? Vanaf wanneer is het gemiddeld trouwens dat je de beeb voelt? Volgens mij is Janneke wat dat betreft vroeg of niet???
Ja je hebt gelijk dat je toch naar de vk bent geweest. In ieder geval bevestiging dat het hartje nog klopt! Heb je het er trouwens nog met de vk over gehad over hoe je behandeld bent na de miskraam?
Enne.....tijd maken hoor, voor het shoppen voor de beeb! Dat is toch veel te heerlijk om te doen!!

@Marijke: wat heb je eigenlijk gedaan met al die kinderwagens? Weer verkocht of zo?? Hihi ik moet wel lachen om je verslaving ;-)))

@Els: gefeliciteerd met je nieuwe baan!! Pff het gaat nu in een rap tempo, maandag al beginnen met een cursus van een maand. Alvast veel succes!

@Linda: bij jullie is de huisarts ook de vk?? En begint de controle pas na 15-16 weken? Hier is de 1e afspraak met de vk in week 12.

@Janneke: ik was er na de miskraam vrij zeker van dat ik wel die prenatale screening zou doen bij een volgende zwangerschap, maar begin steeds meer te twijfelen. Nu het zo lang duurt met zwanger worden, moet ik er niet aan denken om evt een keus te maken dat het weggehaald moet worden omdat het misschien niet goed is.
En het is maar een kansberekening! Stel je voor dat de kans verhoogd is, wat dan. Daar wil ik eerlijk gezegd niet over nadenken. Bij de 20 wkn echo kunnen ze ook veel zien, ik geloof dat ik daar liever op wacht!

@Yosha: hoe bevalt je nieuwe functie? Gaat het nog steeds goed met je dieet? En ga je ook ovu-testen bestellen?

@Yf: jij succes met de ovutesten!!

Allemaal fijn weekend!
Ik ga vanavond lekker vroeg naar bed, heerlijk lezen in bed. Chanel Chic van Lauren Weisberger ben ik aan het lezen, een chicklit. Tis wel een leuk boek, maar vind em minder leuk dan de andere 2 (De duivel draagt Prada en Gossip & Gucci).

Grtzzzz Laura

Hoi allemaal,

Hier ook weer eens een berichtje van mij. Mijn man heeft mijn PC ingepikt voor zijn werk dus heb ik minder tijd om te internetten!   Hij moet de zijne maar eens repareren vind ik!
Hier gaat het wel goed, ik ben ook aan het hoesten en ben erg moe en heb het nog steeds vaak koud. Gelukkig is het weekend. Van mijn moeder heb ik een elektrische deken gekregen om me s nachts warm te houden, dat is echt heerlijk. Maandag de echo! Ik ben nog niet zenuwachtig maar dat zal maandagochtend wel anders zijn! Gelukkig is de afspraak al om 9.45.

@Laura: wat vervelend dat bloedverlies. Ik zou ook gewoon naar de huisarts gaan hoor, je hoeft nu echt niet langer te wachten. Daar worden ze toch ook voor betaald. Bloedverlies rond de eisprong komt inderdaad wel vaker voor maar bij jou is het juist tussen de eisprong en je ongi. Ik hoop dat je snel doorverwezen wordt en ze gaan zoeken naar een oorzaak.
Van mijn kinderwagencollectie heb ik er nu nog 4 over: de bugaboo cameleon; een all-terrain 3-wieler buggy; een all-terrain 3-wieler tweelingwagen en een tandemwagen (daar zittten ze achter elkaar). Ik heb pas mijn quinny zapp verkocht. Hij zag er wel funky uit maar was niet echt praktisch. Ik zou nog wel eens een Stokke Explory willen proberen, en de Peg Perego Skate moet ook heel goed zijn, maar ik hou me in... Goede merken kan je meestal met weinig verlies weer doorverkopen, en als je slim 2e hands koopt kan je er ook nog winst op maken, ha ha. Omdat ik veel loop is de kinderwagen heel belangrijk voor me.

@Yf: balen van je ongi! Hopelijk is het deze maand wel raak. Ovu-testen zijn handig!

@Els: gefeliciteerd met je nieuwe baan. Wel jammer dat je door die cursus niet gelijk aan je behandeling kan beginnen.

@Janneke: ik heb wel altijd de combinatie-test laten doen. Het geeft wel een geruststelling als je risico laag is. Was het feestje nog leuk? Veel opmerkingen over je buik gekregen? Heb je www.bellyfashion.nl al bezocht? Gratis bezorging binnen NL. Ze hebben daar ook hele gave buikbanden. Ik kan ook niet wachten tot ik een buik heb!

@Miep: ik ben benieuwd hoe je ouders reageren op je nieuws! Of ze het al verwachtten of niet!

Ik ga de kinderen maar eens aankleden en dan gaan we boodschappen doen!

liefs
Marijke

he meiden,
nou dit topic gaat ook alweer hard zeg!! Al bijna weer een nieuwe nodig!!

Miep, cool zeg je goede echo, ik hoop dinsdag ook zoiets te mogen zien. Is je volgende echo nu je 20-weken echo?
En ik ben benieuwd hoe iedereen op jullie nieuws gaat reageren...
Als ik dinsdag nou hoor dat mijn uitgerekende datum op 18 mei blijft staan, zal ik ons even omruilen in het schema, dan staat het weer chronologisch.

Jannie, haha ik maak me niet zo druk om dat klussen hoor. Als de zin terugkomt, komt het terug en zo niet dan niet. Dan help ik vriendlief gewoon af en toe een handje. Heeft hij toch niet het idee dat hij helemaal droog staat.....

Marieke, nou zo ziek als jij ben ik niet geweest hoor! Had maandagavond wel wat last bij het inademen en dacht dus echt dat het heel erg zou worden. Zo'n ervaring heb ik nl al eens gehad. Had ook bedacht dat ik dinsdag naar de dokter wilde om mijn longen te laten luisteren. Ben gewoon bang om een longontsteking of zoiets geks te krijgen, waar je stevige medicijnen voor moet nemen die ik nu niet wil. Maar goed dinsdag was die pijn weg en ben ik dus niet naar de dokter geweest. Ik wilde woensdag weer gaan werken, maar toen kreeg ik dinsdagavond enorme hoofdpijn en ben ik woensdag ook maar thuisgebleven en toen besloten om donderdag ook maar thuis te blijven. Vrijdag was ik al vrij. Achteraf was ik blij dat ik donderdag ook thuis was, omdat ik 's nachts veel hoest door die verkoudheid en dan slaap je echt niet veel.
Fijn dat je het hartje van je kindje gehoord hebt!!
Haha en vlees vind ik ook echt vies nu. Kip door een gerecht gaat wel, maar vlees bij aardappels eet ik niet meer.

Marijke, ik ga zeker kijken voor een leuke wagen, maar dit ga ik pas na de 20-weken echo doen. Dan is er ook nog tijd zat, wij zijn over het algemeen toch van, leuk kopen dan! Het was zo rot om alles af te bellen....
Spannend maandag, ik mag dinsdag weer...

Els gefeliciteerd met je nieuwe baan. En meteen een cursus van een maand, heftig hoor.
Fijn dat je weer mag beginnen met je IUI. Geeft je toch meer kansen op een zwangerschap. Vind je het jammer dat je daar toch nog een maand op moet wachten door die cursus??
En balen hoor van die steen!!

Yoshua, ja mailen van je werk mag ook helemaal niet he! Haha, doe het lekker ook als ik er tijd voor heb.

Laura, groot gelijk dat je naar de dokter gaat en nu zorgen dat je een doorverwijzing naar een gyn krijgt hoor!! Laat ze daar maar eens kijken of alles echt goed zit. Ik kreeg toen een uitstrijkje, ze namen een kweekje. Ze hebben met een echo naar mijn baarmoeder gekeken en naar mijn eileiders en eierstokken. Gewoon de gedachte dat je wat aan het doen bent, is al fijn. Dat heeft bij mij 2x   voor een zwangerschap gezorgd...... Bij Bas* en het lege vruchtzakje...

He Yf, balen van je ongesteldheid. Ik hoop dat je weer positief naar een nieuwe ronde kan kijken.

Als ik dinsdag een goede echo gehad heb, denk ik dat ik mijn glitters wel kan strooien, die heb ik tenslotte nog steeds bij me!!

Wij zijn gister naar de klinisch geneticus geweest. Het chromosoomonderzoek was goed, dus geen verhoogde kans op een kindje met een afwijking. En omdat de nieren van vriendlief en mij er goed uitzien, was de afwijking van Bas* ook niet erfelijk. De herhalingskans is 1-2%, dus als ik 100 kindjes krijg, Heb ik er bij 2 kans op zo'n afwijking. Wel rot dat Bas* nou net 1 van die 2 moet zijn, want ik ga natuurlijk nooooooooit aan die 100 kinderen komen......
Kan in die zin ook niet echt blij zijn met het nieuws, misschien ook omdat ik niet anders verwacht had. Nu maar hopen dat dit kindje niet nummer 2 van het lijstje kinderen met afwijkingen is.... Laat die 2e maar na nr 50 beginnen....
Ach na de echo van dinsdag kan ik hopelijk weer wat opgeluchter zijn. Vind het toch weer erg spannend, al loop ik nog regelmatig kokhalzend rond...

liefs
Patricia mama van Bas*

Hey meiden,

Feestje was leuk!!! Iedereen was helemaal verbaasd over mn buik en kreeg veel complimentjes! Leuke boost dus! Ik draag volgens mij echt naar voren maar dat kan natuurlijk nog veranderen. Net 2,5 uur bij kapper gezeten, kleurtjes erin, stukje eraf en alles stijl gefohnd. Lekker.... Net geluncht en zo naar de Kids Factory. Manlief is nog ff aan t douchen want die heeft gemountainbiked vanmorgen.

Patricia: goed nieuws van t onderzoek maar begrijp dat t toch lastig is. Deze wordt helemaal gezond!!!

Laura: ik voel mijn beeb echt vroeg hoor, dat weet ik zeker. Lees t overal. Maar tis wel lekker en gezellig moet ik zegge. krijg af en toe n duwtje, alsof ie me iets wil zeggen. Of zij natuurlijk. Nog 6 dagen!
Chanel en Chic stond nog op mn lijstje maar die is er bij dezen vanaf! ;-)

Marijke: maandag echo: spannend EN leuk! Daarna het nieuws rondbazuinen? Lekker zo'n dekentje... Ik heb t nog steeds snel een vaak koud, jammer vind ik dat. Kan t ZOOO koud hebben.... Leuke site trouwens, heb m meteen opgeslagen in mn favorieten. Jeetje die buggy's, wat heerlijk!
Hoe is het met de Dubai-plannen?

Over combi-test: kan me voorstellen dat een lage kans heeeeel geruststellend is maar als die wat aan de hoge kant is, is dat voor mij niet relaxed. Zal t niet weg laten halen namelijk, dus ja.... Wel spannend de echo vrijdag, maak me er soms - heel even maar maar toch - een beetje druk om.

Morgen lekker high tea-en met de meiden, ben benieuwd. Andere vriendin is 35 weken nu, ben benieuwd!!

Greets, Janneke

Ladies: fijn weekend!

He meiden,

met mijn dieet gaat het goed, ben vandaag 2 weken bezig en inmiddels 6 kilo kwijt! eerste 1,5 week ging heeeeel snel en nu gaat het normaal zeg maar....broeken zakken naar beneden, echt leuk! Vooral mijn maag en buik daar zie je het al heel goed...en mijn gezicht natuurlijk...Nog 1 week shakes en vanaf maandag ook een reepje ipv een shake en dan ga ik vanaf volgende week zaterdag een eetweek doen, dan heb je naast je shakes een lichte avondmaaltijd...is wel zo gezellig als we een weekendje weg zijn saampjes....

Verder gaan we 2e kerstdag met mijn ouders uiteten, maar liefst 6 gangen....pffff hoe moet ik dat naar binnen krijgen??? haha

Manlief vroeg of hij vanavond ei op brood mocht???? Dus ik tuurlijk, hoezo....nou zegt ie, ik wil ook mijn steentje bijdragen aan onze beeb...aaaahhh lief he!!
Dus manlief krijgt vanavond lekker makkelijk roerei op brood! op voorwaarde dat we wel gaan klussen vanavond..haha (nee hoor grapje).

Ik ben zelf vandaag niet helemaal in hum, mijn vriendin haar zoontje was ziek, dus die date hebben we maar verzet...straks komen wel mijn schoonouders hier, maar ik ga zo eerst even een uurtje liggen met aspirine, kijken of het daarna beter gaat!

Goed dat alle echo's weer goed waren, met kloppende hartjes!

Mijn vriendin die laatst haar 2e miskraam had, daarvan is het kindje onderzocht, maar er is gelukkig niets vreemds gevonden, kindje was compleet voor 9 weken...dus dat is voor haar een opluchting, zij wil nu weer zwanger raken, maar haar man durft nog even niet....

Laura je moet echt naar een gyn hoor! t gaat bij jou wel erg snel een cyclus...

Els fijn dat je weer een stapje verder mag gaan met alles...

Ik heb wel het idee dat het bij mij wat rustiger aan t worden is down under....na de curretage voelde ik 3 van de 4 weken mijn buik en dat is nu niet meer zo, kan ook komen doordat ik alles probeer te negeren wat ik voel, maar toch...
We kunnen niet meer doen dan elke maand ons best in de hoop dat de zwemmertjes mijn eitje vinden....ondanks dat mijn dieet goed gaat, zou ik graag een +test in handen houden hoor, gaat dieet zo weer overboord! Kan na een zwangerschap altijd weer verder gaan....

Nou meiden fijn weekend verder!

liefs Yosha

Terug
Bovenaan