YF: Wat balen meid dat je ongi is gekomen. Ben je al eens naar de huisarts geweest vanwege die buikpijn, of toch niet? Als het aanhoudt, zou ik het toch eens overwegen. Wel fijn inderdaad dat je cyclus voor wat betreft de lengte redelijk normaal is. Succes met de ovutesten. Bij mij hebben ze enorm geholpen. Voornamelijk een stukje rust omdat ik op die manier zeker wist wanneer mijn eisprong was. En met een superresultaat ook nog. Hopelijk is dat bij jou ook snel zo.
Janneke: En, hoe was het feestje? O, ik lees nu dat het leuk was. Leuk die complimentjes over je buik. Nu nog 5 dagen en dan weten jullie of je een mannetje of een meisje krijgt. Spannend!
Veel plezier bij de high tea vanmiddag. Klinkt leuk.
Het schiet nu inderdaad op met de lengte van mijn zwangerschap. Die eerste weken duren een eeuwigheid en dan ineens ben je 10 weken zwanger. Erg fijn.
En nee, mijn ouders weten niet dat we vanavond langs willen komen. Ik denk dat ze trouwens helemaal niets vermoeden, maar dat weten we natuurlijk pas zeker zodra we het nieuws verteld hebben. Ben erg benieuwd hoe ze gaan reageren, kan niet wachten tot het zover is.
Marieke: Ben je alweer een beetje opgeknapt? Hopelijk wel. Zo beroerd om ziek te zijn. Sowieso, maar nu helemaal.
Marijke: Wat een toestand met die kinderwagens van jou. Wel heel grappig. Veel plezier bij de echo maandag! Hoever ben je nu precies? O, ik zie het nu te staan. Vandaag precies 10 weken! Gefeliciteerd. Joehoe, 10 weken!
Patricia: Onze volgende echo is inderdaad rond de 20 weken. Heb er nu al zin in. Onze laatste echo gaf aan dat de uitgetelde datum 17 mei is. De voorlaatste gaf 18 mei aan en de eerste gaf 20 mei aan. Kennelijk is de eerste het meest betrouwbaar, want ze gaan toch uit van 20 mei. Volgens mijn eigen berekening zou het 19 mei moeten zijn. Ik vind het allemaal prima. Ons kindje komt toch wanneer hij dat zelf wil, wat ze er nu ook voor een datum aanhangen.
O, dat hoesten. Ik moet nu ook steeds hoesten. Bij de laatste echo liet de vk me ook hoesten (expres) en daar werd beebje wakker van. Het leverde mooie beelden om, maar nu denk ik elke keer als ik hoest "sorry beeb" omdat ik 'm waarschijnlijk heb wakker gemaakt. Ik kan er natuurlijk niets aan doen en beeb heeft ongelofelijk veel tijd om te slapen, dus maakt het ook niet uit. Maar ik moet er toch bij elke hoest even aan denken.
Wel fijn overigens dat het chromosoomonderzoek geen vervelend nieuws opleverde, al had je geloof ik niet anders verwacht. Ik kan me voorstellen dat het toch zuur is. Al was de kans 1 op een miljoen, daarmee krijgen jullie Bas* niet terug. Hopelijk krijgt hij nu wel een gezond broertje of zusje.
En heeeeeel veel plezier bij de echo dinsdag!
Yosha: Gefeliciteerd met weer wat gewicht eraf. Natuurlijk niet zoveel als in het begin, dat is normaal. Het belangrijkste is dat de dalende lijn doorgezet wordt. En dat is dus zo.
Laura: Hihi, laarzen met hoge hakken op een beurs. Ongetwijfeld heel mooi, maar inderdaad niet erg slim. Het klinkt alsof je het wel goed naar je zin hebt gehad op die beurs. Leuk!
Wat balen van je ongi. Ga je nu wel naar de huisarts? Er klopt helemaal niets meer van bij jou.
Wat moeilijk is dat dan weer (zeker op een dag als vandaag) om te horen dat de broer van je man er weer een kindje bij krijgt. Heel leuk natuurlijk, maar het drukt je weer met je neus op de feiten.
Jou inmiddels een klein beetje kennende, bekijk je alles al heel snel weer van de positieve kant. Knap hoor, en heel goed ook. Maar ik zou toch een keer na laten kijken of alles wel klopt nu met je cyclus.
Linda: Lekker naar de sauna geweest. Wat fijn. Wij gaan donderdag. Mijn moeder, mijn zus en mijn tante gaan mee. Dan weten ze het ook allemaal. Fijn een dagje relaxen en over de zwangerschap kleppen dus. Ik heb er zo'n zin in.
Ik denk wel dat ik echt maar heel eventjes de sauna in ga. Ik wil gewoon geen risico nemen. Geeft niet, een dagje relaxen, bubbelen, zwemmen, liggen, lekker eten en kletsen is ook super. Was het maar zover!
Nou, gisteren zijn we dus naar de ouders van mijn man geweest. Bij aankomst kregen we eerst een hele stapel boterhammen. Daar was ik wel blij mee want na zo'n 2,5 uur in de auto had ik toch wel behoorlijke honger en dat geeft me op het moment nog zo'n misselijk gevoel. Na de boterhammen nam mijn man het doosje bonbons wat ik 's morgens had gekocht en zei dat we iets lekkers hadden gekocht voor bij de koffie. Iets lekkers met een boodschap en hij gaf het doosje aan zijn moeder. Zij maakte het open en keek erin. Ze werd helemaal stil. In het doosje lagen chocolade beschuitjes met rose en blauwe muisjes en ook nog kleine babys in rose en blauwe dekentjes. Allemaal eetbaar natuurlijk. Ze schrok ervan en vroeg wat er aan de hand was. Ze begreep het natuurlijk al wel, maar durfde het waarschijnlijk gewoon nog niet te geloven. Toen vertelde manlief dat ze weer opa en oma worden en dat er dus een kleinkind bij komt. Pas toen begreep zijn vader ook wat er aan de hand was, want hij kon niet zien wat er in het doosje lag. Ze waren echt helemaal gelukkig. Er werd natuurlijk meteen geknuffeld en gefeliciteerd. Daarna moest het hele verhaal verteld worden. Hoever we zijn, hoe ik me voel en de foto's van de echo's werden bekeken. Zijn moeder stond gewoon te juichen van blijdschap. De rest van de dag werd er zo voorzichtig met me omgesprongen. Of ik niet wilde zitten, of ik niet te moe was, of het eten wel goed was en ga zo maar door. Heel leuk allemaal. Vooral ook heel leuk om eindelijk te kunnen vertellen over de zwangerschap en het nieuws te kunnen delen. En om mijn buik niet meer in te hoeven houden!
We hebben nog niets verteld over de miskraam. Niet bewust of zo, maar het kwam gewoon niet ter sprake. Ik had er ook niet zo'n zin in. Het was een dag voor goed nieuws. De rest horen ze later nog wel een keer.
Ze vonden het trouwens ook wel heel leuk dat ze de eersten zijn die het weten.
Nu maar hopen dat mijn ouders vanavond een beetje op tijd terug zijn van hun weekendje. Ik wil het zooooooo graag vertellen!
Nou, ik ga nog even de was afmaken en dan kruip ik even op de bank. Mochten mijn ouders vanavond thuis zijn, dan ben ik dan tenminste uitgerust en hoef ik niet meteen weer naar huis om te gaan slapen. Haha.
Ik heb er zin in.
Miep
10w4d