We gaan ervoor part II

Goede morgen,

Nou, gisteren om half zeven naar mijn ouders gebeld. Ik had niet verwacht dat ze al  thuis zouden zijn, maar ik moest het proberen. Wat bleek? Mijn moeder was behoorlijk verkouden geworden en ze waren dus op tijd naar huis gegaan. Jammer voor mijn moeder, maar wel fijn voor mij.
Dus zijn manlief en ik in de auto gestapt en zijn we naar mijn ouders gegaan. Daar aangekomen, duurde het even voordat iedereen eindelijk zat. En ik wilde toch wel echt wachten met de grote boodschap tot ik zeker wist dat er niet weer iemand vlug nog even wat koffie zou gaan halen in de keuken of zoiets dergelijks. Toen heb ik mijn moeder een tasje gegeven. "Is dat voor mij?" Ja dus. "Waar heb ik dat dan aan te danken?" Ach, zo maar. Ze wist al wel meteen wat er in zou zitten, vanwege het tasje. Ze heeft namelijk twee kettingen waar ze allerlei bedels aan heeft hangen van Pilgrim. Daar is ze helemaal weg van. Het tasje was van Pilgrim, dus ze  vermoedde al wel dat het een bedeltje zou zijn. Ze pakte het uit, terwijl mijn vader er met zijn neus bovenop zat. Het was een medaillon in de vorm van een zwart hartje. Nou, ze vond het echt mooi. Ik zei "Je hebt al een medaillon waar je de foto's van je kinderen in wilt doen, ik vond dat je ook een medaillon moest hebben voor de foto's van je kleinkinderen".   Leuk, helemaal blij, en ze keek nog eens naar het hartje. Toen keek ze ineens verschrikt op. Kleinkinderen? Tot dusverre heeft ze maar 1 kleinkind, dus...... "Wil dat zeggen....." Ja, dat wil zeggen dat ik in verwachting ben en dat er een kindje komt. Toen kwamen de tranen (vooral bij mijn vader) en de felicitaties. Ook zij waren helemaal blij dus.
Het was helaas al te laat om ook nog bij mijn zus langs te gaan. Dat wil zeggen, het had wel gekund, maar het was al zo laat dat ik zeker wist dat mijn nichtje van 6 jaar (het andere kleinkind) al in bed zou liggen, en ik wil toch eigenlijk wel dat zij er bij is als we het vertellen. Daar gaan we dus vanavond nog even naartoe.

Miep
10w5d

Hoi allemaal,

Even een snel vraagje en hoop dat er nog iemand reageertin het komende halfuur! Ik moet dan weg voor de echo!

Is een echo met 10 weken altijd inwendig of uitwendig? Als het inwendig is neem ik mijn jongste niet mee! Wie weet het? Ik kan het me zelf niet herinneren van vorige zwangerschappen!

Marijke

Hoi Marijke,

Daar is niet echt een vaste regel voor. Bij mij was het uitwendig, bij die vriendin van mij was het inwendig. Hebben ze gevraagd om vantevoren goed te drinken? Want dan is het zeker uitwendig.
Als ze dat niet gevraagd hebben, verwacht ik dat het inwendig zal zijn. Weet het natuurlijk niet zeker, maar ik verwacht het wel.

Heel veel plezier dadelijk!!!!!!

Miep
10w5d

goedemorgen meiden,
jeetje helemaal zeker ben ik niet, maar mijn hormonen zijn wel goed bezig. Das niks voor mij mensen! Gister naar de kerk geweest, omdat mijn beste vriendin haar zoontje liet dopen. Komen zij de kerk in lopen, krijg ik een brok in mijn keel. Sta ik gewoon bijna te janken. Worden ze naar voren geroepen, krijg ik het gewoon weer.
Zit ik net Mieps berichtje te lezen over het vertellen aan haar ouders, zit ik weer bijna te janken......
Haha zo ken ik mezelf helemaal niet, maar wel een positief teken!!

Jannie, ja die 20-weken echo he. Het is echt bedoelt als medische check van je kindje en niet als vrolijke leuke echo. Kan me dus voorstellen dat je ernaar uitkijkt en dat je het geslacht wilt weten, maar dat is ondergeschikt aan de gezondheid van je kindje. Helaas heb ik dus bij Bas* moeten leren dat die echo helemaal niet leuk is! Ik hoop echt van harte dat het allemaal goed blijkt te zijn en dat het inderdaad een leuke echo wordt.
Lekker he zo'n high tea, kan ik ook van genieten hoor!

Yoshua, toch maar ovutesten gekocht meid! Nou hopelijk vandaag de 2e vette streep dan maar!

Marijke, toch wel even fijn dat Dubai naar de toekomst is verschoven. Even lekker in Nederland zwanger zijn, dat mag ook wel eens toch?
En ben benieuwd hoe je echo was!!

Laura, he dat schiet ook niet op als de mensen in je omgeving dan vrolijk zwanger zijn! Gooi die emoties er ook maar lekker uit, je kan ze maar weer kwijt zijn!!

Marieke, ja het is lastig om te bepalen wat je kindje is. Maar ik denk dat die zachte plopjes die jij voelt wel je kindje zijn hoor, zeker als ze onder in je buik zitten.
Maar die darmen pesten idd ook wel mee. Ik weet nog dat ik na de bevalling van Bas* nog steeds zijn schoppen (geen schopjes meer) voelde, dus die darmen kunnen je goed voor de gek houden!
Maar ze nemen 20 weken als gemiddelde om je kindje te voelen, het kan echt veel eerder, helaas ook later....

Miep, ahh mijn kindje heeft momenteel echt last van slaapgebrek, want ik ben constant aan het hoesten...
Leuk idee die chocolaatjes!! (en die bedel, maar dat is meer persoonlijk)

Phoeby, balen zeg je ogni, maar idd goed om te weten dat je cyclus weer 'normaal' doet.

Loreane, fijn om te lezen dat het goed met je gaat!

Roos, ik zou me lekker ziek melden als ik jou was. Blijkbaar heeft je lichaam het nodig!! Goed op jezelf letten nu hoor. Je moet ook voor Julia nog een leuke moeder kunnen blijven!!

Els, nou gezien je laatste zin, vraag ik me af of de toch doorgebroken zijn...

liefs
Patricia mama van Bas* en uk 11 weken!!

Marijke ik denk uitwendig. Ik heb vanaf 7 weken al uitwendige echo's maar die apparatuur schijnt goed te zijn. Want bij die spoedecho met 8 weken, in een andere locatie, keek ze inwendig. Volgens mij had ik bij Bas* mijn laatste inwendige echo met 9w3d en bij 11w3d een duidelijke uitwendige echo.
Maar helemaal zeker weten doe ik het niet.
Kan je niet even bellen?? Succes voor zo, ik hoop dat je een mooie echo krijgt!
liefs
Patricia mama van Bas*

Goedenmorgen dames!

Bedacht me vanmorgen dat ik alweer bijna 5 maanden op dit forum schrijf, wow! Misschien toch eens de redactie vragen of ze een document van de forums kunnen mailen, lijkt me wel een leuk om te bewaren.

Vandaag 18 weken jippie! En over 4 dagen en een uurtje of anderhalf weten we misschien wel wat t wordt. Je hoort wel eens dat ze t niet kunnen zien doordat de beebie er anders voor ligt maar daar houd ik eigenlijk helemaal geen rekening mee... Op goed geluk dus! veel belangrijker natuurlijk of het helemaal gezond is en heb ook wel in mn achterhoofd dat ik 11 november weer een echo heb, das de eerste van de 3 die ik op dinsdagavond heb (is voor opleiding van verloskundigen) dus wie weet dan. Maar: ik hoop as vrijdag! Spannnnnnuuunnd!

Vanavond mn eerste zwangerschapsyogales! Ben heel benieuwd....

Laura: ja de Bakkerswinkel in Amsterdam ken ik ook, die is super ook. Toen ik nog in Amsterdam woonde ging ik daar vaak met vriendinnen (van buiten de stad) lunchen: heerlijk!

Els: vandaag je NOD: spannend! Hoop dat je rare buikpijn geen voorteken was? we horen het wel. Maar vandaag begin je toch met je nieuwe baan / opleiding? Spannend! In ieder geval afleiding genoeg!

Yosha: volgens mij zijn de ovu-testen via sensitest stukken goedkoper, maar heb daar geen ervaring mee....

Miep: wat leuk zeg om het zo met een bedeltje te doen, gaaf! Heerlijk toch om t tegen je moeder te vertellen?! En vanavond tegen je zus en nichtje: leuk leuk!

@iedereen: Heeft iemand van jullie een leuk en origineel idee om je peettante/oom te vragen? We willen mijn zusje en broertje van manlief vragen en we wuillen ze sowieso meenemen naar de extra echo op 25 november en vooraf eten bij ons, maar misschien heeft iemand van jullie een idee om HET te vragen?

Groetjes,
Janneke

Hey Janneke: peetoom en peettante vragen. Die vriendin / collega van mij had dat wel op een leuke manier gedaan. Zij wilden haar broer en zijn vriendin vragen. Ze zijn met hen naar een ijssalon gegaan (was sowieso al afgesproken). Die vriendin van mij had vlaggetjes gemaakt, waarop aan 1 kant stond; Oom Piet en Tante Truus (even andere namen gebruikt) en op de andere kant stond de vraag 'wil je mijn peetoom / peettante worden?'. Ze had iemand van het personeel van de ijssalon opgezocht en gevraagd of ze die vlaggetjes in hun ijsjes wilden steken. Dat wilden ze wel. Ze hadden er zelfs sterretjes bij gedaan om het effect nog mooier te maken. Zo werden die ijsjes opgediend en zagen ze de vlaggetjes. Ze vonden het heel leuk.
Zoiets kun je natuurlijk thuis ook doen.
Het is maar een idee.

Miep
10w5d

Hallo!!

Zo even een avondje niet gelezen en bijna een hele bladzijde gemist!!!
hihi  

Miep heerlijk dat je het hebt kunen vertellen en ook aan je iegen ouders!! En op leuke originele manier!!
Super dus jouw weekend kon niet meer stuk!!

janneke klinkt errug lekker die high-tea, dat is lang geleden dat ik zoiets heb gedaan!!
Voor een idee van peetoom/tante kan ik je niet helpen, dat is bij ons ook helemaal niet!
Wij gaan mn moeder vragen of ze ons kindje straks bij de doop de kerk wil binnen dragen (bijna zeker dat we dat aan mn moeder vragen) maar nog niet over nagedacht hoe, is misschien leuk idee om dat beetje origineel te doen....

laura he meis wat naar zo'n dag al kan ik me t zo goed voorstellen!!!
je cyclusverloop is wel vrij rgeelmatig maar zoals anderen al zeiden als dat slijmverlies enzo is volgens mij wel vreemd.... Maar ik wil je ook niets aanpraten, maar denk dat zekerheid meer rust geeft als dat knagende gevoel van zal het zit of zal het dat.. dat blijft toch in je hoofd hangen!!

Roos geeft lekker toe aan je vermoeidheid!! Als het lukt en idd anders paar dagjes ziek melden en even bijslapen kan geen kwaad je moet ook aan je beebje denken!!

Marijke ik had uitwendige echo, al vanaf 8 weken! Hoe was het??

Phoeby jammer van je ongi!!
En fij weer een nieuwe computer!!

Els spannend bij jou dus!! ben benieuwd!!

yosha ze zijn idd ergens anders goedkoper maar snap je wel   hihi zo'n actie zou ook heel goed iets voor mij kunnen zijn!! Je baan klinkt leuk met lekker veel afwisseling!!

Particia ja het is moeilijk te onderscheiden, maar ik dacht wel kan me ook weer niet herrineren dat ik dit voelde aan t begin van mijn zwangerschap totaan 17 weken zeg maar.... tja zeg het maar....
Moest ook erg lachen om je opmerking van het slaapgebrek van je kindje, wij zeiden gister hetzelfde tegen elkaar!! Heb zoveel gehoest het wekeend, had er echt buikpijn van gister dat ons beebje weing rust heeft gehad en aardig geschud is!!

Jannekel ekker kleurtje rose trouwens lees fijner!! hihi!
Spannend vrijdag je echo!!
En yoga vanaaf leuk!!
had ik dat gezegd vorige week??
Schrok me wild toen ik dat van jou las, i moest me namelijk nog opgeven!! gauw gebeld maar gelukkig niet t elaat want gym begint hier met 26 weken!!

Nou voel me vandaag weer echt beetje de oude. vanmorgen niet meer gespuugd enzo heel fijn!! Wel nog hoesten en snotteren maar niet meer zo extreem!! dat is fijn want weet nu echt wel waar al mn spieren zitten!!
Rustig weekend gehad saampjes ook lekker!! Veel geslapen enzo!! Gister echt genoten van ons herfstdagje binnen met de kaarsjes aan. thee op bed smorgens van manlief, erg lief!!
Staat een kast op het kamertje wat babykamer gaat worden, die beetje leeggehaald gaan we op marktplaats zetten want die kast moet eruit!!
Dat was wel leuk, want dan ben je er ineens "echt "mee bezig!!
En vandaag weer aan de studie want morgen mot ik weer naar school!! De vakantieweek was erg fijn zeker met de griep erbij. Die is nooit welkom en zeker nu niet maar hij kwam tch en dan toch wel fijn dat ie in deze week kwam!! Had ik er in ieder geval weing stress van!! hihi!!

Fijne dag allemaal en kom vandaag weer langs waaien ben ook nieuwschierig naar de echo van marijke!!
Fijne dag allemaal!!
Groetjes marieke
17w6d

Terug
Bovenaan