We gaan ervoor part II

Yes! Een hele goede echo gehad! Kon uitwendig, en ik heb het kindje zelfs zien bewegen! Het formaat klopte ook helemaal. Ik was echt super zenuwachtig dus de gyn begon gelijk met de echo, dat was fijn.

De volgende afspraak is op 17 november voor de nekplooimeting en daarna een afspraak met haar. Ze had ook de definitieve uitslag van het onderzoek op het kindje dat ik in juni verloor. Ze hebben geen reden voor het overlijden kunnen vinden. Ze heeft me een kopie van het rapport meegegeven, maar die laat ik nog even in de envelop. Zelf denkt ze nog steeds dat het de voedselvergiftiging was, de darmen irriteren de baarmoeder dan, en dat vind je in het kindje dan niet meer terug vertelde ze. Ik moet gewoon vertrouwen hebben dat het deze keer wel goed gaat zei ze. Tsja, nu heb ik wel weer vertrouwen, als ik de 14 weken gepasseerd ben zal het ook wel beter gaan.

Ze gaf me ook nog wat folders over kraamzorg mee. Ik twijfel nog of ik dat wil, met de eerste twee hadden we dat ook niet (bestaat niet in Engeland), en ik denk dat ik wel zonder kan. Nemen de zwangeren onder ons allemaal kraamzorg? Ik moet wel de komende 3 weken beslissen. Verder veel folders over zwangerschapscursussen gepakt. Zwangerschapsgym, vitaal zwanger, haptonomie, yoga, vanalles. Ga ik eens rustig doorlezen.

Hieronder het schema aangepast met mijn nieuwe afspraak!

groetjes van een zeer opgeluchte Marijke!

Naam
MK/
Cur
Ei
NOD  
Poging
Kind
nr

contr
Lftijd
Komt
uit

Vakantie

Els
11/4
11/10
27/10
6e
2
-
30
Ensch
-

Desiree
23/9
?
?
1e
1?
?
23
?
-

Yosha
28/7
29/10
12/11
4e
1
-
32
H'sum
-

Phoeby
17/9
30/10
13/11
2e
1
-
33
Flevo
-

Kim
6/8
?
14/11
4e
2
-
30
N-Br
-

San
14/9
?
?
1e
1
-
32
N-Br
-

Janneke
7/7
?
?
4e
2
-
28
Gld
-

Laura
10/6
10/11
20/11
6e
1
-
33
Gron
-

Yf
23/7
7/11
21/11
3e
1
-
31
Z-H
27/11-
15/12

Zwanger!

Naam
MK/
cur
Uitger.
Het wordt
 een....
Poging
Kind
nr

gyn/
vk
Lftijd
Komt
uit
Vakantie

Jannie
18/6
30/3/09
?jongen
(vertel
t ook)
1e
1

31/10
10uur echo
6/11 9u vk
29
N-Br
15/11-19/11

Marieke
12/6
1/4/09
?
1e
1
19/11
31
Om-
men
-

Linda
23/3

23/4/09
meisje

5e
2
4/12 13u 20 wkn echo
30
Frl
-

Miep

19/6

20/5/09

?

2e

1

21/11 8.40u
33

N-Br

-

Patricia
10/7
18/5/09
meisje
2e
2
28/10 9u
30
Z-H
1/11-8/11

Marijke
17/6        
24/5/09
?
3e
3
17/11 9.00u
33
Utrecht
-

Maike
10/8
3/6/09
?
1e
1
?
24
Frl
-

Loreane
9/7
?
?
2e
2
?
26
Z-H
-

Roos
1/8
3/6/09
baby!
2e
2
?
34
Gld
-

Hey meiden,

FF een snelle reactie, moet zo aan het werk.

Marijke: super gefeliciteerd!!!!! Heerlijk dat je beeb het goed maakt. En nu..............genieten. Maar dat komt helemaal goed hoor.

Ook ik had vanochtend mijn controle bij de huisarts: bloeddruk was prima (als van een jonge meid.hihihi) en een prachtig heel snel kloppend hartje. Mijn eigen hartslag gaat veel langzamer.
Het was toch best weer spannend. Ze kon met de doptone het hartje eerst niet goed vinden, iets lager geprobeerd en ja hoor..................... Over 4 weken weer controle.

Mssn tot vanaaf!
Grtz Linda

Fijn, Linda, dat je het hartje weer hebt gehoord. Wij hopelijk op 21 november weer.

Joehoe, Marijke, wat fijn zo'n echo, he?
Geen kraamhulp? Dat zit er hier eigenlijk zo ingebakken dat het nog nooit in me opgekomen is dat het ook wel zonder kan. Ik wil het wel hoor. Maar ik kan me in jouw geval ook wel voorstellen dat je nog twijfeld. De eerste twee keer is het kennelijk ook prima zonder gegaan.

Patricia, jij hebt morgen weer een echo, toch? Heel veel plezier alvast!

Miep
10w5d

Marijke fijn he goede echo!!!! Jipie!!
leuk he om het kindje te zien bewegen!!
Ik weet ook niet beter of je krijgt kraamzorg, kan me voorstellen dat jij twijfelt, je hebt al ervaring , maar aan andere kant nemen ze ook wel wat werk van je over lijkt me ook fijn!!
Wat vind je man ervan dan??

Linda en jij ook goede conrole en hartje gehoord heerlijk he??
Allemaal blij nieuws fijn!!
groetjes, marieke

nou Marijke en Linda dat zijn goede berichten. Helemaal fijn.
Heb je je dochter nog meegenomen Marijke, of durfde je het toch niet aan?
En over die kraamzorg als ik jou was zou ik hem gewoon aanvragen. Je kan altijd beslissen om er toch geen gebruik van te maken, terwijl je aan het eind van je zwangerschap niet meer kan beslissen om het toch aan te vragen..
Zoals iemand (??) al schreef, al doen ze alleen maar schoonmaakwerk en koffie en thee zetten voor de visite. En tegenwoordig krijg je ook niet meer zoveel uur hoor, het is echt niet meer 8 dagen 8 uur, zoals vroeger.
Maar dat willen je moeder en zus(sen?) misschien ook wel doen....
Toch zou ik het aanvragen en gewoon later beslissen, maar het is aan jou!

En Miep, ik plezier voor morgen bij de echo, tsja ik vind het moeilijk om me erop te verheugen. Het is pas leuk als ik uk zie bewegen, maar hopelijk duurt de echo dan nog even en kan ik dan genieten!

Janneke, helaas kan ik je niet helpen bij het vragen van je peter en meter, ook wij doen daar niet aan.

liefs
Patricia mama van Bas* en uk 11w

Hello!

Marijke: wat fijn zeg die goede echo! Zal wel een enorme geruststelling zijn voor jullie! Geniet ervan dame! Nu over 3 weken de volgende echo: fijn!
Kraamzorg: tja das iets waar je recht op hebt maar als je t niet wil... Weet van familie / vriendinnen dat zij enorm veel extra konden geniet van de kraamtijd door de kraamzorg. Ik heb recht op 49 uur verspreid over 8 dagen dus dat is ongeveer 6 uur per dag. Maar je bent natuurlijk niks verplicht! Je kunt het idd altijd aanvragen en later cancellen, weet wel dat je er op tijd bij moet zijn.

Linda: het hartje gehoord, gaaf he?! Geniet ervan!

Patricia: morgen echo: spannend maar weet zeker dat het goedkomt meid! 11 weken alweer; gaat hard! Gelukkig mag je al om 9uur. Zal voor je duimen.

Groetjes Janneke

Hi

Miep wat fijn dat je het je ouders hebt kunnen vertellen.
En op een leuke en originele manier.

Fijn dat er weer goede echo berichten zijn en Pat veel plezier morgen! Geniet ervan...

Spannend Els, al nieuws?

Yosha ach misschien hoef je ze maar 1x te kopen ;)

Mensen ik ga nog even bank hangen, heb nergens zin in......ook niet in computeren......

doei San

goedemorgen,
pff, vroeg hoor. Nu ik vorige week ziek was, hoef ik me al een week niet te haasten in de ochtend, dus even slikken toen de wekker vanmorgen ging...
Maar inmiddels ben ik bijna klaar voor vertrek. De afspraak is al om 8.50 uur en met de regen die hier nu valt kan ik maar beter op tijd vertrekken.. Normaal is het zo'n 30 min rijden...
Maarre ik wilde even doorgeven dat ik na de echo meteen doorga naar mijn vriendin en dus pas later op de dag weer ga computeren. Dan weten jullie dat en hoeven jullie daarom geen 'angst' te voelen, hahaha

liefs
Patricia mama van Bas* en uk 11w1d

Terug
Bovenaan