We gaan ervoor part II

Hey Laura,
Nee, ik heb het mijn collega / vriendin nog niet verteld dat ik zwanger ben. We willen graag eerst de directe familie het nieuws vertellen. De meesten weten het nu, alleen de zus van manlief (en haar gezin) nog niet. Zij wonen in het noorden van het land, dus voor ons niet om de hoek. Komende zaterdag gaan we er naartoe. Ik denk dus dat ik maandag mijn collega in ga lichten. Ik ben ook benieuwd hoe zij reageert. Ik denk dat ze de enige is die zal zeggen dat ze het wel verwacht had. Tot nu toe was iedereen verder geheel verrast.
Ennuh, chocola eten is in mijn ogen een nobele bezigheid!

Spannend Els! Ik hoop het voor je.

Vandaag van mijn moeder  m'n eerste kadootje gekregen. Een rompertje met een girafje erop. Heel schattig.

Miep
10w6d

He Patricia, wat fijn dat uk het goed doet!!! kun je nu al iets meer relaxed er mee omgaan????

Els, wat spannend, duim voor je dat je gen IUI hoeft en dat de natuur het voor jullie heeft geregeld!!!! duim duim duim

ben zooooo toe aan ons weekendje weg, even weg van alles en iedereen en even van elkaar genieten, doen we thuis echt te weinig!!

Laura, ik heb testen van Clearblue en die mag je alleen doen wanneer je minimaal 4 uur niet hebt geplast....tja met mijn dieet doe ik de hele dag niet anders, dus heb ik het 's morgens gedaan....begon te twijfelen n.a.v. jouw woorden, dus net nog een keer, maar heb twee dikke blauwe strepen....manlief is nog even aan t werk...maar als ie thuis komt hoop ik dat ie nog puf heeft.....haha
Maar volgende maand doe ik geen testen meer hoor, heb net als jij ook drempelpijn sinds vanmorgen, dus ik voel het net zo snel als een test kan uitwijzen....scheelt n hoop geld. En ik weet dat sesitesten goedkoper zijn, maar ik kon t zaterdag niet laten bij de apotheek, dus heb ik deze dure eenmalig gekocht!

Heerlijk nog maar 1 dagje werken........kijk nu al uit naar morgenmiddag half vijf!!!!

Nou ladies, fijne avond,

plof nog even op de bank, eens kijken of er wat op de buis is!

liefs Yosha

Hey meiden,

Ben net thuis van mijn werk. Ikmoest gisteravond en vanavond cursus geven. Leuk maar 's avonds werken is niet echt mijn ding.
En ik lees weer prachtige berichten:

@ Pat: joepie!!! Wat heerlijk dat uk zo gegroeid is. En nu idd gaan genieten meis...........Leuk joh al die echo's! De onze pas 4 dec.

@ Els: spannend!!!!! Ik hoop zo voor je dat je niet aan de IUI hoeft te beginnen. Keep my fingers crossed!!! Wel laten weten he!!!!!!!

@ Yosha, wauw wat ga je snel met afvallen en de klustiming perfect zo te lezen. Als dat geen beeb wordt.........................

@ janneke: kan me voorstellen dat  de bevallingsoef nog een ver van je bed show zijn. Hahahaha......... Tijdens de zwangerschap van Niek ben ik  vanaf 2 weken wekelijks naar zwangerschapsyoga geweest. Ik vond alleen de ligoef errug ontspannen verder heb ik er niet veel aan gehad. Ik denk dat het staat of valt met de docent(e)! Nu ga ik dus niet weer. Ik ga me nog ff beraden over wat ik wel ga doen.

Ik heb opeens zo'n zin in wit brood met pindakaas. Kga snel ff wat smeren.....hihihihi.................

Tot snel!!
Grtz Linda

Goedemorgen dames,

En, Els....?? Wat is je uitslag? Ik hoop een positieve test!!!

Linda: mmm pindakaas op wit brood; dat eet ik sinds ik zwanger ben ook vaker, haha heerlijk!
Yoga: ja dat hoor je wel vaker. Ik heb n goede docente, ken meiden die er heen zijn gegaan en er erg veel profijt van hebben gehad. En het ziekenhuis raadde me ook yoga aan. Jammer dat de kwaliteit blijkbaar zo verschillend is in Nl!

Hier alles wel goed, zometeen gesprek met mn manager. Heb mn dag niet vandaag dus ben benieuwd....
Vanavond plannen om te sporten maar nu al geen zin in... Bah!

Groetjes Janneke

Hee dames,

Heb me ziek gemeld. Heb nare kriebelhoest, naast de beroerdheid die ik dus heb, wéér een schimmelinfectie daar van onderen......
Ik besefte me net dat het vandaag dé dag was van de foute echo. Vanavond gaan we weer een echo laten maken, moest er vanmorgen toch een traantje om laten.
Ik zal morgen alle laatste berichten lezen en weer reageren.

gr Roos
nu 9wk

Hey Roos,
Schimmelinfecties. Altijd fijn inderdaad. Ik heb gelezen dat je er ook nog eens een verhoogde kans op hebt als je zwanger bent. Ik heb er ook last van, maar ik geloof dat ik het nu redelijk onder controle heb met lactacyd, eentje die speciaal ook is voor onder andere als je zwanger bent. Die zwangere collega / vriendin van mij had er ook al last van.
Vanavond echo. Spannend, of heb je er wel een goed gevoel bij? Hopelijk in ieder geval een fijne echo waar jullie lekker van kunnen genieten.

Miep
11w

Hello,

Miep: Ik heb vroeger (jaar of 6 terug) Lactacyd gebruikt omdat ik altijd al veel last heb gehad van veel afscheiding maar mn gynaecoloog van toen vertelde me dat ik er meteen mee moest stoppen, schijnt niet goed te zijn voor je zuurgraad. Vnaaf toen heb ik alleen die vaginale douche (dus enkel met  water) gebruikt elke ochtend en dat scheelde ook enorm. Ben ermee gestopt omdat ik had gezelen dat dat niet handig was als je zwanger wil worden.  Nu heb ik - net als vele andere zwangeren - erg veel last van afscheiding en voel me er niet prettig bij.  
Maar is dat middeltje speciaal voor zwangeren en ook goed?

Roos: wat balen zeg; bterschap! Even goed uitzieken, je hebt nu veel extra energie nodig voor je beebje. Vandaag de fatale echo; ik vond dat ook lastige dagen!!

Els: en???? Je houdt ons (in ieder geval mij ;-)) in spanning!
Misschien horen we t vanavond pas.

Heb net n gesprek gehad met mn manager en ik ga met verlof van 14 februari tot ongeveer eind juni / begin juli. Wow, das 4,5 maand!!!!!!!!! Klinkt goed.....!!!!!!!
Na die tijd kom ik voor 3 dagen terug; woensdag, donderdag en vrijdag. Fijn! (ter info: ik haaaaat de maandag werken...)
We gaan vrijdag bij 3 kdv's kijken en onze 2 favorieten hebben plaats op wo-do en de andere op wo-vr. Zou dus perfect zijn want m'n moeder zou dan dus de vrijdag of de donderdag oppassen en manlief dus eens per maand, dan neemt ie t van mn moeder over.

Groetjes, Janneke

Hoi Jannie,
Bij  deze lactacys stond op het doosje dat het was voor als het natuurlijk evenwicht van je vagina uit balans is, voor specifieke momenten zoals menstruatie, zwangerschap, hormonale veranderingen, verminderde weerstand, stress en irritaties.
Hierbij de site waarop je meer kunt lezen;
www.lactacyd.nl
Kijken bij assortiment geloof ik en dan bij 'specifieke verzorging'Vooralsnog werkt het bij mij goed. Moet er wel bij zeggen dat ik het pas sinds afgelopen weekend gebruik. Jeuk is een stuk minder en de afscheiding lijkt ook iets minder te zijn. Het frisse gevoel is in ieder geval toegenomen.
Gezien het feit dat er specifiek bij staat dat het ook voor bij zwangerschap is, ga ik er toch vanuit dat het wel goed is.
Dat het niet goed zou zijn, heb ik nog nooit gehoord. Maar ik ben dan natuurlijk ook geen gyn.

KDV. Mijn moeder past twee dagen in de week op mijn nichtje van 6. We hebben gevraagd of we ons beebje op die twee dagen ook mogen brengen. Dat was goed. Graag zelfs. Verder blijf ik 2 dagen in de week thuis en manlief de andere dag. Daarmee is onze kinderopvang dus opgelost. Wel lekker.
Bovendien heb ik al van twee kanten te horen gekregen dat ze ook wel bereid zijn om af en toe op beebje te passen als mijn ouders niet zouden kunnen.
Ons beebje mag dus over een paar jaar gezellig meedoen als mijn nichtje en mijn opa weer een boerfestijn houden (cola drinken en kijken wie het hardst kan boeren). Komt dus wel goed met de opvoeding......

Terug
Bovenaan