We gaan ervoor part II

Hey hallo,

Miep: oh je bedoelt de gewone Lactacyd? Die bedoelde mn gynaecoloog ook en heb er vaak slechte verhalen over gehoord. Google het maar eens... Wil je niet bang maken maar het schijnt wel eea aan te tasten, maar dat zetten ze uiteraard niet op hun eigen site... ;-)  Of bedoel je de wasemulsie? Die is volgens mij beter!
Hey wat fijn van je opvang! 2 dagen, wow! Is het ook in de buurt? Ben al superblij dat mn moeder 1 dag in de week gaat opvangen en ben benieuwd hoe duur 2 dagen kinderopvang gaat worden.

Fijne avond allemaal!

Groetjes Janneke

Hey meiden,

Ook mijn husarts heeft mij al eens gezegd dat ik lactacyd beter niet kan gebruiken ivm de aantasting van de zuurgraag in de vagina. De Ph waarde moet op peil blijven ivm het weren van bacterieen. Daarom heb je vaak tijdens de zwangerschap een hogere zuurgraad en dus niet zo'n frisse geur.
Tijdens mijn 1e zwangerschap heb ik waarschijnlijk ook een schimmelinfectie gehad waardoor Niek na de geboorte er ook last van heeft gehad.

Mijn vriendin is net binnen gekomen dus mssn kom ik straks nog ff.

Grtz Linda

Hoi allemaal!!

Nog even bij jullie om t hoekje gluren!!

Els en nog steeds spanend bij jou??

Over kinderopvang, we hebben info aangevragd voor gastouderbureau, dus daar krijgen we gesprek, ben benieuwd, in eerste instantie zolang ik bij de bank werk voor 2 dagen per week. woe en vrijdag. KDV is te vroeg dicht hier en mn moeder woont niet in de buurt en werkt ook en schoonmoeder heb ik niet dus das niet echt optie...

Janneke hoe is t met je boxenjacht?? staat nu ook een mooie witte in hema krantje, niet al te duur volgens mij...
fijn dat jegoede oplossing op t werk heb kunnen vinden!!

Linda veel plezier met je vriendin....

Miep heerlijk dat je moeder wil oppassen!!
Ik heb idd ook wel eens gehoord dat het niet zo goed is, mijn huisarts raarde het helemaal af want met zeep beschadig je altijd de zuurgraad. (leren we nu ook weer op school bij anatomie...) alleen wassen met water is het advies wat ik toen kreeg, is het beste....
Anders vraag je het eens na weet je het zeker!!

Ik ga lekker slapen nu, 2 lange dagen gehad en nog steeds snip verkouden en het blijft goed vast zitten dus schiet weing op dus lekker naar bed!! hihi!!!

tot morgen!!!
Groetjes, marieke

Hoi Dames,

Vanochtend getest en gaf negatief aan, maar zolang ik nog niet ongi ben
blijf ik positief want heb nog niet een ojee gevoel. Er wordt verteld dat je een
week moet wachten met de volgende test iemand ervaring met eerder doen?
zit er wel over te denken om het zaterdag of zondag te proberen.
eigenlijk wil ik het morgen weer doen, maar of dat verstandig is?

Yosha: spannend hoor ik hoop dat het lukt voor jullie deze maand, ik
houd mijn vingers gekruist voor je.
zo netjes hoor 6,6 kilo kwijt.

Janneke: had je wel eens eerder zwangerschaps yoga gedaan?
wel lekker relaxt, ik ben meer een zwemmer en zal dan ook
als ik zwanger ben daar aan deel nemen heeeerlijk.
met overtijd is meestal 1 dag hoogstens 2 dagen verschil kan eerder
kan 1 a 2 dagen later maar voel dan wel het ojee ongi komt er aan.

Patricia: gefeliciteerd met de echo, wat fijn dat de volgende echo's
al gepland zijn.

Linda: lekker boterham met pindakaas en is gezond ook. snoep ze haha

Wanneer vinden jullie dat ik weer kan testen?

groetjes els.

Hi Els, jij houdt het lekker spannend zeg! Je bent nu toch al een paar dagen overtijd. Heb je je ei gevoeld of weet je wanneer die was? Denk dat het niet zoveel zin heeft om morgen alweer te testen. Maak je jezelf ook helemaal gek van. Zou zelf ook zaterdag of zondag weer testen. 3-4 dagen later.
Hoe is het met de cursus? Pittig zeker??

Miep, goed geregeld met je moeder. Ik wil dat niet. Ze woont ook te ver weg, dus geen optie hihi. Bij ons gaat manlief halve dag minder werken (dan hele dag vrij, nu alleen ochtend vrij). Ik ga zelf 3 dagen werken. Dus dan hebben we 2 dagen opvang nodig.
Wij willen gewoon beeb naar de creche doen. In noodgevallen willen we wel de oma's inschakelen hoor, dat is geen probleem. Maar we willen het niet structureel.
Ouderschapsverlof ga ik ook gebruik van maken. Wil nog even zien hoe ik dat ga invullen. Misschien vraag ik werkgever wel of ik 2-3 maanden aan verlof mag vastplakken en de rest een paar uren per week.
Tis nog lang niet zover, dus genoeg tijd nog om over na te denken!

Roos, beterschap!! Goed dat je je hebt ziek gemeld. Nu niet goed om maar door te gaan, je moet nu voor 2 zorgen!!!

Linda, lekker hoor die witte boterham met pindakaas! Lust ik ook wel hihi en ben niet eens zwanger ;-)))

Box in Hema krantje ziet er idd goed uit Marieke! Jij ook nog beterschap, het wil maar niet overgaan bij jou!

Meiden kan weer vrolijk zijn hoor! Morgen nog 3 weken en dan moet ik alweer ongi worden (of niet)!! Het was hier vandaag wel een bloedbad.... begint nu met weinig en wordt steeds meer. Afgelopen keren was het na de dag van het bloedbad wel snel afgelopen gelukkig. Hoop vrijdag er weer klaar mee te zijn!! En dan kunnen we weer aan de klus!

Nog 1 dagje werken en dan weekend, heerlijk!!!
Ben net wezen hardlopen, ben weer trots op mezelf! Even de chocolade er weer afgelopen haha!!

@Yosha: geniet van jullie weekendje weg!!! Oeps, die Clearblue testen klinken wel ingewikkeld. Die van Sensitest maakt niet uit, als je het maar niet met ochtendurine doet....en stukken goedkoper ;-)))
Ik heb er nog 6. Misschien gebruik ik ze deze cyclus ook wel niet. Weet nu dat mijn ei  laat is en drempelpijn is ook weer terug. Met om de dag klussen kan er niet veel fout gaan. Zegt ze nu nog relaxed.....

Fijne avond dames!
Groetjes Laura

Patricia hoe kan ik nu vergeten even op jouw echo te reageren had vanmorgen op t werk gauw gekeken, was alleen vandaag zooo druk kon niet reageren fijnmeid!! G beetje genieten nu.... ga je t nu ook vertellen?? en fijn nog wat echo's....

Laura blij dat je weer wat vrolijker bent!!! gelukkig!!

Spannend els.... zou t weekend testen!!

Ik ga nu slapn lig al ff in bed!!

Groetjes marieke

Goedemorgen allemaal!

Oh wat n avondje gister; heerlijk! Wilde eerst gaan sporten maar manlief had geen zin dus we zijn een uurtje gaan wandelen en daarna ben ik lekker in bad met lotusolie gegaan met wat babytijdschriften. Met kaarsjes aan! Helaas zat ik alleen want manlief moest nog wat werken maar ben heel ontspannen mn bedje in gedoken, heerlijk!

Vanavond en morgenavond avondje alleen thuis maar zaterdag gaan we lekker naar de Baby Dump en naar de verjaardag van mn lieve nichtje, die wordt alweer 6! 's Avonds gaan we denk ik  samen naar Antwerpen: hapje eten en filmpje pakken daar.

Marieke: boxenjacht: als we een kamertje kopen bij baby Dump (ben weg van de Miami kamer, lekker strak) krijgen we een gratis box en heb nu al een bod staan op een box met wieltjes. Gata goedkomen. Die van de Hema is idd ook erg mooi!
Jij blijft 2 dagen werken waarschijnlijk? Gaat je man ook minder werken?

Els: spannend zeg... Ik zou geen week kunnen wachten zou testen als jij dat wil, dus morgen; waarom niet? Behalve als je de teleurstelling niet ziet zitten als ie evt (nog) negatief is. Het hormoon HCG verdubbelt zich vrij snel dus wie weet kun je morgen of t weekend al iets zien...
Heb nooit zwangerschapsyoga gedaan maar dat is omdat ik nooit eerder (lang genoeg) zwanger ben geweest maar heb in Amsterdam wel eens yogales gevolgd in m'n sportschool. Voordeel is dat ik me erg goed kan ontspannen. Zwemmen kan ik bij onze sportschool dus ga ik zondag weer doen en in het zwembad (bij ons in de buurt) geven ze ook zwangerschapszwemmen dus mss dat ik dat op t einde ga doen.

Laura: hoop dat je weer snel aan de klus mag, maar mss dus zonder ovu-testen? Ben wel benieuwd hoe jouw cyclus gaat verlopen, hopelijk niet weer na je eisprong bloed!

Patricia: hoe gaat ie nu met je? Ga je nu idd het nieuws verspreiden?

Fijne dag meiden!

Morgen DE echo; heb allerlei emoties erbij: leuk -  leuk- spannend - ajks - leuk - als t maar goed is - leuk - zin in - beetje bang - wat zal t zijn een jongen of een meisje? - spannend - maar wel veel zin in! ;-)
Kan trouwens zijn dat ik pas aan het einde van de dag op t forum kom want we hebben dus een drukke dag met echo en 's middags 3 kinderdagverblijven checken! Maar probeer natuurlijk heel even te komen!!

Groetjes Janneke

Naam
MK/
Cur
Ei
NOD  
Poging
Kind
nr

contr
Lftijd
Komt
uit

Vakantie

Els
11/4
11/10
27/10
6e
2
-
30
Ensch
-

Desiree
23/9
?
?
1e
1?
?
23
?
-

Yosha
28/7
29/10
12/11
4e
1
-
32
H'sum
-

Phoeby
17/9
30/10
13/11
2e
1
-
33
Flevo
-

Kim
6/8
?
14/11
4e
2
-
30
N-Br
-

San
14/9
?
?
1e
1
-
32
N-Br
-

Janneke
7/7
?
?
4e
2
-
28
Gld
-

Laura
10/6
10/11
20/11
6e
1
-
33
Gron
-

Yf
23/7
7/11
21/11
3e
1
-
31
Z-H
27/11-
15/12

Zwanger!

Naam
MK/
cur
Uitger.
Het wordt
 een....
Poging
Kind
nr

gyn/
vk
Lftijd
Komt
uit
Vakantie

Jannie
18/6
30/3/09
?jongen
(vertel
t ook)
1e
1

31/10
10uur echo
6/11 9u vk
29
N-Br
15/11-19/11

Marieke
12/6
1/4/09
?
1e
1
19/11
31
Om-
men
-

Linda
23/3

23/4/09
meisje

5e
2
4/12 13u 20 wkn echo
30
Frl
-

Patricia

10/7

18/5/09

meisje

2e

2

11/11 15.45
2/12 (16w)
23/12 (20w)
30

Z-H

31/10-7/11

Miep

19/6

20/5/09

?

2e

1

21/11 8.40u
33

N-Br

-

Marijke
17/6        
24/5/09
?
3e
3
17/11 9.00u
33
Utrecht
-

Maike
10/8
3/6/09
?
1e
1
?
24
Frl
-

Loreane
9/7
?
?
2e
2
?
26
Z-H
-

Roos
1/8
3/6/09
baby!
2e
2
?
34
Gld
-

Goeiemorgen allemaal!!

Zo ik heb lekker geslapen en ben weer beetje fitter!!
wat was is moe gister!! Meestal na schooldag en dag werken en was echt megadruk op t werk!! en dan nog verkouden dus, maar goed leker nachtje gehad, lagen vroeg in bed met pot thee even lekker gelezen enzo en toen hups slapen, heerlijk!!

Ik heb ok zin in zterdag janneke hihi ook naar de babydump, zit hier vlakbij en de eerste komende zaterdagen totaan december hebben we wat ja echt erg dus dan wordt het niets, had eerst liever willen wachten tot 20 weken echo...
na ja we gaan alleen voor kinderwagen kamertje halen we bij ikea en box lenen we. Dus dat scheelt. ben wel heel beniuwd, ze zullen vast ook zat hebbe dingen hebben daar haha!! dat wordt inhouden!!

Ik werk nu 18 uur 2 dagen en 1 halve om de week. ik wil na mn verlof 1 maand opnemen van ouderschapsverlof en wat ik daarvan over houd die donderdagen een poosje niet werken... En daarna ga ik solliciteren dus ja wat ik dan ga werken geen idee, zou 20 uur lekker vinden maar dat moet kunnen, maar zeker niet meer als 24!!

Spannend morgen janneke de echo!! Ik denk dat ik dan ook al die gevoelens heb leuk maar ook heel spannend of alles goed is!!

Nou ik ga leren!! groetjes!! Marieke

Terug
Bovenaan