We gaan ervoor, part III

Dat had ik trouwens helemaal niet verteld over vandaag....
Mijn werkgever had bij de adviseur aangegeven dat ik een tijdje een dip heb gehad maar dat ik nu weer volop 'aanwezig' ben. Ik moest er gewoon van huilen en heb toen maar even uitgelegd over de miskraam. Zo stom dat het dan opeens weer boven komt!!

San & Els: hoe is ie nu? Al een positieve test in handen??

Ik heb trouwens nog geen ei gevoeld, dus neem maar  aan dat ie nog niet geweest is. Had wederom geen zin in de ovu-testen. En gelukkig heb ik flink afleiding op het werk en verder ook. Volgende week een teamdag,  naar Jan Smit en neefje komt een nacht logeren. Zin in!! En fijn dat op die manier de wachtdagen wat sneller voorbij gaan!!

Oh ja, dat wilde ik nog aan Jannie vragen. Wat houdt dat in, een schotje in je baarmoeder? Al 13 kg aangekomen, ja dat is toch denk ik best pittig. Ach het is tijdelijk moet je maar denken en de een komt gewoon wat meer aan dan de ander.

En Yosha, dat van die klok die door tikt dat herken ik wel hoor. Ongeveer een jaar geleden zijn we begonnen met de kinderwens en toen was ik 32. En toen ik zwanger werd, was ik net 33 geworden. In april word ik alweer 34, en dat zal ik ook minstens zijn bij het krijgen van een kindje. Vind mezelf ook al behoorlijk oud en ben weleens bang te lang gewacht te hebben. De huisarts zei dat ik nog maar 33 ben en ik heb ook wel allerlei voorbeelden in mijn omgeving van nog oudere dames. Maar toch, er wordt altijd van alle kanten gewaarschuwd dat er meer risico's zijn naarmate je ouder wordt. Dus ook ik ken die onzekerheden!!

Ik ga mijn bedje maar eens opzoeken. Morgenochtend gaat de wekker weer vroeg, moet om 8 uur al in het zwembad liggen.....
Verder heerlijk rustig weekend! Misschien alvast op kerstboomjacht of we stellen dat nog een weekje uit.

Grtzzzzzzzz Laura

Oh ja Jannie en Marieke, ik zag in de lijstjes dat jullie al snel verlof hebben en dat is volgens mij meer dan 6 weken voor de uitgerekende datum. Nemen jullie dan nog vakantie op voor die tijd of zo?? Of zijn de regels veranderd en mag je nu langer dan 6 weken van te voren met zwangerschapsverlof?
Er zijn plannen geweest om het verlof naar 18 weken te verlengen, maar de laatste tijd heb ik daar niks meer over gehoord. Iemand enig idee?
En ook het ouderschapsverlof willen ze verlengen per 1 januari 2009, maar ook daar is nog geen definitief besluit op genomen.
We wachten af...... www.szw.nl

Hi hi,

Heerlijk avondje gehad met mn vriendinnetje; superleuk pakje gekregen voor de baby! En lekker gegeten en de film "Made of Honour" gekeken. Leuk leuk! Zo lekker slapen, alleen manlief slaapt niet thuis dus dat is altijd minder lekker in slaap vallen...

San: ohh ik hoop het ZO voor je meid... Houd ons op de hoogte! ;-)
Valt idd mee hoot die kilo's, maar tis meer t idee.

Laura: Klinkt intensief èn herkenbaar je dagje assessment. Leuk!! Maar wat gaan ze dan met de uitslag doen? Of kijken ze echt alleen of je het gewenste niveau hebt?

Ik ga 6 weken vooraf met verlof. Ben 30 maart uitgerekend dus ga medio februari met verlof. Laatste werkdag is vrijdag 13 februari, spannend! Lijkt me heel erg raar.... Plak er na mijn verlof nog  3 weken vakantie aan vast zodat ik 1 juli weer start. Dat verlof mogen ze van mij idd ook verlengen naar 18 weken, lijkt me heerlijk!

HFN: welkom hier, klets gezellig mee zou ik zeggen. Ik ben Janneke, 29 jaar, getrouwd en zwanger van ons 1e kindje. ben in maart gestopt met de pil, was meteen zwanger maar in weekl 11 bleek het een miskraam, ben 2 weken later gecuretteerd en ik was daarna meteen weer zwanger. Ben nu 23 weken en 4 dagen zwanger van een kereltje. Gaat goed!
Hopelijk ben je snel zwanger en nog belangrijker; hopelijk gaat het de volgende keer wel goed!

Laura: over dat schotje: het kan zijn dat mijn baarmoeder niet ballonvormig van vorm is zoals bij de meeste vrouwen, maar een tikkeltje hartvormig. Dat puntje is dan een (mini-)schotje. Dat kan betekenen dat de placenta tzt te weinig voeding krijgt en dus de baby ook. Dan heb je een kans op vroeggeboorte. Maar nogmaals, tis dus echt misschien en eventueel en een kansje. Tis omdat een gynaecoloof in Friesland dat ooit in de verwijsbrief heeft geschreven, en dat moeten ze serieus nemen.

Tja die 13 kilo; ben natuurlijk best klein maar manlief geloofde me vanmorgen niet toen ik t zei. Hij zei: jij bent max 8 kilo aangekomen, geloof het niet. Van achteren is niks te zien aan me, tis echt de voorkant. Ach ik zal snel een foto mail;en. En daarbij komt dat ik in t voorjaar natuurlijk errug afgetraind was ivm onze bruiloft. Ach kweet niet, in het ziekenhuis houden ze het in de gaten en niks aan de hand zei de gyn, ze vond t allemaal prachtig. ;-)
Ik duim maar dat er na bevalling vanalles weer afvliegt, mede door de borstvoeding!

Ga zo lekker slapen, tot snel dames!

Grts Janneke

Hey Jannie,
Wat ze met de uitslag van het assessment gaan doen. Het is mij allemaal ook nog niet echt duidelijk. Het is voor een opleidingstraject tot project- of procesmanager maar er is op dit moment geen vacature. Die staat er trouwens wel aan te komen omdat 1 van de procesmanagers er per 1-1-2010 uit gaat (pensioen). Zijn gedoodverfde opvolger is nu projectmanager dus wie weet. Maar ik denk dat ik naast mijn normale werk de kans én tijd krijg om projecten te leiden en dat ik zo kan laten zien wat ik kan. En wat ik dan nog mis, kan ik leren, in de praktijk of via een opleiding!
In ieder geval zal het niet in de kast belanden, want het kost rond de 3000 euro pp dus dat doen ze niet voor niks!!

Prettig weekend allemaal!

Hi
Nou Laura, klinkt goed. Dat assesment van je. Daar moet je vast wel iets mee kunnen.

HPN welkom hier en klets maar lekker mee.

Hier nog geen nieuws ik ben alleen zo ontzettend zwaar chagerijnig, ongeloofelijk. (Ik heb medelijden met mijn lief .) Bah, ik heb ook nergens zin in. Ik heb een ontzettend onrustige buik maar weet eerlijk gezegd niet of het darmen zijn of ongesteldheid. Soms ook wel weer ongesteldheidssteken. Mijn borsten voelen ook nog niet tof maar heb er minder last van dan toen ik zwanger was. Dus ook dat is geen graad meter.

Ik heb ook nog niet besloten wanneer ik zal gaan testen. Mijn gyn adviseerde niet te testen voor de 10e. Ik heb nu zelf eerlijk gezegd het idee dat het alle kanten op kan dus ik wacht nog maar even af (en shag nog een beetje door....)
Ik heb ook nog maar 1 test liggen (clear blue) en die vind ik te duur om er zo maar even door heen te jassen. (en natuurlijk heb ik vooral geen zin om de deur uit te gaan om een nieuw voorraadje aan te leggen) Herkenbaar?

Sorry voor mijn gegrijns
to be continued
San.

Hai San,
Sterkte met je gechag ;-)))
Voor wat betreft zw-testen: www.sensitest.nl goedkoop en snel in huis (alleen dit weekend niet meer uiteraard).
Is een test bij jou wel betrouwbaar omdat je hormonen hebt gebruikt??
En weet je een beetje wanneer je ei is geweest??
Ik zou me niet in kunnen houden qua testen.....goed van je dat het je lukt om te wachten!!

Hi hi,

San: jeej wat spannend meid! En wat balen voor je dat je zo sjaggie bent, tis ook wel enorm spannend zo. Hoe is je cyclus meestal? Kun je er de klok op gelijk zetten of scheelt het wel eens n paar dagen? Sterkte meid.. En idd, die testen van Sensitest zijn ideaal. Ik heb er toen 12 voor 15 euro gekocht en de extra gevoelige zijn niet extra gevoelig in mijn ogen.

Laura: ben benieuwd voor je assessment / die baan! Fingers crossed meid!

Vanmiddag lekker niks gedaan samen met manlief, die is n beetje brakjes. Ben ook mega uitgeslapen en voel me weer fit!  
Baby-dump belde net, onze spullen staan klaar! Ze komen de kamer  & box 23 december al leveren en monteren! Jippie! Dat betekent wel dat we het weekend daarvoor de babykamer gaan leeghalen en als het even kan, die ene muur rood verven. Leuk leuk!!!!

We gaan over klein uurtje naar Amsterdam, eten bij vrienden. Morgen Sinterklaas bij mn ouders maar de rest van die dag lekker chillen en onze 2 gedichten (af)maken.

Fijn weekend ladies en tot snel weer!
Greeeeetssss Janneke

Hey ladies!

Ik zit nog heerlijk op onze roze wolk! We hebben het onze ouders, broers en zus + aanhang verteld en verder blijft het geheim.
Ja, en jullie hahahaha...............
Vandaag is het veluxraam geplaatst op Niek zijn nieuwe slaapkamer. Zoveel licht! Ongelooflijk. Prachtig.
Nu gaan wij er even slapen zodat onze kamer nog ff gepimpt kan worden. Eigenlijk moet die nog verbouwd worden, maar daar hebben we voorlopig na al die jaren ver/nieuwbouwen geen zin meer aan. Dus even sauzen, verven en klaar is kees. Niek kan dan einde dit jaar naar zijn nieuwe kamertje en dan kunnen we de babykamer weer wat opfrissen.
Morgen vieren we sinterklaas met mijn schoonouders en fam. Van mijn schoonzusje krijg ik een bak vol maat 50/56 meisjeskleertjes. Daar is hun snoepie van 10 weken alweer uitgegroeid. Leuk leuk..........
Vanmorgen met de boodschappen weer een pak newborn pampers meegenomen: hahahaha................... ook leuk leuk leuk.
Ik moet nog wel 2 gedichten maken voor morgen. Ik hoop dat de last minut inspiratie werkt.

@ Laura: klinkt pittig en interressant hoor je assasment. Wow. Eneh het leidt leuk af van andere zaken............................ je ei........

@ Yosha: gelukkig zeg dat de heup van je man niet versleten is! Is hij ook nog wel erg jong voor. Mogelijk dat een bekkenhelft niet goed zit en een paar rugwervels. Waardoor de heup ook niet goed kan functioneren. Zeneuwen kunnen bekneld raken, spieren raken geirriteerd. Toch maar een afspraak bij een goede manueeltherapeut/fysio maken denk ik. En wow 10 kg eraf !!!! Heel knap.

@ janneke: gezellig heerlijk avondje zo te horen. Wij zijn gisteren naar een feestje van 1 van mijn beste vrienden geweest. Reuze gezellig, maar errug laat: 2:00u. Vanmorgen 8 uur weer wakker. oeps. Niek sliep bij o-mama. Ze komen hem zo weer brengen.
Het is vandaag toppie weer hier. Zo relaxt. Vanavond lekker bank hangen en babaysites sneupen op laptop denk ik.........hahahaha......
Ik heb net mijn meest favo liedjes van youtube op hyves geplaatst. Grappig.

@ HPN: welkom bij ons! wat een verdrietige boel. Kom gezellig kletsen met ons. Ik ben 30 jaar en heb 23 maart een miskraam gehad 12wkn 3 dgn en ben alsnog gecuretteerd. Ik heb een zoontje van 2 jaar 3 mnd en ben heel gelukig weer zwanger van een meissie, 20 wkn. Afgelopen donderdag 20 wkn echo gehad. Blij blij blij....... Ik hoop voor je dat je ook snel weer zwanger zult zijn en dat alles goed mag gaan!

@ san: lekker sjachie dus.....................hmmmmmmmmmmmm. kan idd van alles betekenen. Ik zou niet kunnen wachten me testen. Knap hoor! En manlief begrijpt je vast wel, al die  extra hormonen in je lijf............

Kom strax nog wel ff terug!! Zoonlief komt eraan.............ff knuffelen.
Grtz Linda

Terug
Bovenaan