We gaan ervoor, part III

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie lieve reacties.

Moet het hele weekend werken maar zit een beetje in een huildipje...  Kan om van alles wel janken en dan wordt je ook nog afgelost door een hoogzwangere collega en dat doet me dan best wel pijn. Gun het haar van harte hoor, maar zou zelf ook zo graag zwanger willen zijn.

Mijn vorige berichtje was wat kort, dus hier nog wat meer over mij (kan het schema ook nog wat worden aangevuld). Ik ben getrouwd en woon in Friesland en ben aankomende vrijdag jarig, wordt 25jaar!  Ik werk in  onregelmatige diensten in de zorg met lichamelijk gehandicapte kinderen en kinderen met hersenletsel, vandaar dat ik het weekend dus werken moet...

Tot eeen volgende keer!

Hee dames,

Het lukt me even niet meer, erg druk op school, gelukkig is de man met de baard weer weg, scheelt en hoop drukte in de klas..... Nu kerst, gezellig, gordijnen dicht, kaarsjes aan, extra vaak knutselen en zingen......We hebben dan een ontzettend lelijke nepboom met verschillende ballen, hoe meer glitters, hoe beter......
Op school reageerden de ouders positief, toen ik over mijn zwangerschap vertelde, een paar baalden, willen liever niet een andere leerkracht.

Ik voel me best goed, ik heb wel steeds een paar dagen echt een nare hoofdpijn, kan dan bijna niet functioneren, wil er niks tegen innemen, durf geen risico te nemen. Ik kan me nog bij de zwangerchap van Julia herinneren dat ik dat ook een paar weken heb gehad.
Ik denk af en toe iets te voelen in mijn buik, maar dat zullen wel mijn darmen zijn. Mijn placenta zit ook voor..... Vandaag voelde ik de baarmoeder goed, echt zo'n bal onderaan mijn buik. Ik moest echt hangen aan het touw toen ik mijn paard buiten ging zetten, daar reageerde mijn baarmoeder op! Verder ben ik best aardig voor mijn medemensen, maar heb wél af en toe de neiging mesnen een uitbrander om niets te geven, balen, dan heb ik na 5 min weer spijt!!!!
Gister en leuke sint-avond gehad, Juul vond het prachtig, die zak met cadeaus.... We hebben het poppenhuis maar vanmorgen gegeven, anders zou ze écht zijn zijn gaan slapen. Ze is er heel blij mee.

Janneke, wat een gek verhaal, dat schotje! Maar wat betekent een vroeggeboorte? Hoe vroeg dan? Doe 't rustig aan he! Ik moest met 20 weken stoppen destijds met werken en heb toen op therapeutische basis van alles nog op school gedaan, even rot, maar je kind en je gezondheid gaat écht vóór.... 13 kg aangekomen? Tja, wat kan ik daar van zeggen?

Linda, leuk, een meisje....... Wauw, een zusje voor Niek, wat doe jij met al die jongenskleren? Hoe doe jij 't met de paarden? Doe je de verzorging nog? Ik mest nu wel weer uit, de drollen dan, het zware werk niet, ik sjouw ook niet meer met stro en hooi.

Laura, fijn dat je het zo goed gedaan hebt, ik vind het knap wat je allemaal moet doen, ik moet op mijn werk alleen sommen uitleggen en knutselen enzo, waar jij over praat, snap ik niks van! Nu dus even afwachten.... Is je man alweer beter? Kunnen jullie er weer 'tegenaan"?

Yosha, bijna 10 kg! VEEL! Dan mag je ook toch wel af en toe smokkelen, anders hou je het niet zo lang vool, hoor!

Marijke, leuke sint gehad? We deden er al jaren niks meer aan, maar met een kind erbij leeft het weer helemaal!

Marieke, pff, jij bent er ook maar druk mee, met die studie..... Ja fysiek ben je minder druk, maar in je hoofd des te drukker!!!! Hoe lang ga je ermee door? heb je voor jezelf een einddatum? EEn soort verlof of zo?

O ja, mijn vlies, ik heb geen flauw idee, hoe het ermee is. Ik prober goed naar mijn lichaam te luisteren, mijn man verzorgt juul, als hij thuis is. Ik relax zoveel mogelijk. Ik ga maandag afspraken maken voor de echo's. de 15e moet ik naar de vk.

Ik moet nu heel snel gaan koken, mijnman verwacht een maaltje als hij terug is van de winkel..... Vis, moet nu af en toe hè!
GR Roos

Hallo Allemaal

Linda, leuk die kleertjes allemaal en Jannie het nieuwe kamertje bijna binnen. Lijkt me helemaal leuk om met dat soort spulletjes in de weer te gaan. Lekker prullen en tutten en kijken wat er allemaal bij zit. Hier staat al een tijdje de zolder vol. Heb veel spulletjes van mijn zusje (is een aantal jaar ouder en uit de luiers)  overgenomen en hopelijk kunnen deze binnenkort van zolder om afgestoft te worden en uitgesorteerd.

@laura, test is wel betrouwbaar volgens mij; zijn toch ander type hormonen waarop getest wordt. Die sensitesten worden die een beetje discreet verpakt? Mijn pakjes worden namelijk nogal eens bij de buren bezorgd of kan het door de brievenbus?

@roos goed dat je rustig aan doet en die uitschieters kun je niks an doen natuurlijk met al die hormonen die een feestje in je lijf aan het vieren zijn. Fijn dat de (meeste) ouders positief reageerden.

Mijn shaggie bui is gelukkig voorbij (denk ik) ik ben gistren naar buiten gegaan en aan het snoeien geweest in de tuin. We zijn een kopje thee wezen drinken bij vrienden (uiteraard zwanger) en 's avonds hebben we het er maar van genomen en zijn we lekker wezen eten in de stad! Wel het zekere voor het onzekere genomen en de carpaccio en de wijn laten staan.

Verder nog geen nieuwe ontwikkelingen hier. Krijg elke dag meer hoop. Heb met mijn lief afgesproken dat wanneer ik niet eerder ongi wordt we op dinsdagavond testen. Weet dat het beter is om 's ochtends te testen maar doe het liever 's avonds.
Verder een druk programma vandaag
Fijne zondag
San

Goedemiddag allemaal!

Wat n heerlijk weekendje! Lekker geslapen na een heerlijk avondje eten en  kletsen bij vrienden in Amsterdam. Net lekker ontbeten en moet nu mn gedicht afmaken voor vanavond. Om 17uur hebben we pakjesavond / surprise bij mn vader...

Linda: leuk leuk joh! Hoe lang kunnen babietjes in maatje 50-56 trouwens, weet jij vast wel... Op de uitzetlijst staat nl ook dat je veel in maat 62 moet hebben maar das mss als je grote baby hebt of voor na de 1e periode?
Knap dat jullie t voor de rest geheim houden. Betekent dat ook, dat je het kamertje en de kleertjes niet aan vrienden enzo zult laten zien?

HFN: lastig die gevoelens, maar heel belangrijk: stop ze niet weg meid! Het is logisch dat je (evt met vlagen) verdrietig bent, laat het lekker over je heenkomen. Het zal nog wel eventjes duren, take your time!

Roos: hoofdpijn: herkenbaar! Vooral in t begin heb ik vaak een dag of 2-3 per week enorme hoofdpijn gehad. Als ik mn hoofd bewoog ging ik al door de grond. Niet fijn... Nu heb ik het ook nog wel eens maar dan vooral als ik me de dagen ervoor te druk heb gemaakt... Maar goed joh dat je t zo rustig mogelijk aan doet!

Schotje: ik heb jaar of  9 geleden 2 jaar lang bij de gyn gelopen ivm tussentijdse bloedingen en bloedingen na het vrijen. Erg vervelend. Toen hadden ze t idee dat er een poliep / schotje zat waardoor dit werd veroorzaakt. Ben toen in 2000 gecuretteerd maar helaas konden ze niks vinden. Ben toen overgestapt naar een gyn in Brabant want t schoot niet op. Conclusie van haar was al snel: je hebt al die jaren de verkeerde pil gehad! Klachten waren meteen voorbij! Vlak voordat we dit jaar begonnen met klussen had ik ook af en toe bloedverlies, tussentijds en na het vrijen. Maar dat was wellicht een wondje. Mn gyn denkt niet dat er iets mis is, maar omdat de gyn daarvoor evt een schotje heeft gezien (is nu niet goed te zien omdat de baarmoeder uiteraard erg veranderd is nu) wil ze me in de gaten houden. Het kan nl zijn dat door dat (eventuele) schotje, de placenta op n gegevens moment (meestal aan het einde) te weinig voeding krijgt waardoor kindje op n gegeven moment te weinig of niet meer groeit. Dan komt het voor dat je of eerder bevalt of dat ze de bevalling op gaan wekken. Maar nogmaals, niks is zeker maar tis meer n kwestie van 'voorkomen is beter dan genezen'. Vandaar wordt de baarmoederhals vanaf nu opgemeten en de groei van het kindje bekeken. Hoef me in principe nergens druk over te maken.

San: spannend joh... Wanneer ga je testen, de 10e pas? O lees nu dinsdagavond. Knap! Nog geen RD's dus... Spannend! Die testen van Sensitest komen in een plastic envelopje en er staat niks op, errug discreet! Had er 12 besteld maar ook dat paste makkelijk door de brievenbus, zijn maar kleine testjes. Zou dan wel de cassette-tests nemen, 12 voor 15 euro geloof ik.
Hopelijk kunnen jouw babyspulletjes over tijdje van de zolder!!!

Ladies, ga weer wat doen!

Greets, Janneke

Hey allemaal,

Alweer zondag, weekend gaat altijd zo snel voorbij!

@San: ik vind het wel heel knap hoe lang jij het testen uit kunt stellen. Ik heb even in het lijstje zitten kijken, maar als jij echt je ei op 19/11 al hebt gehad, dan zit je nu al op dag 18 erna. Een positieve test kan volgens mij dan niet uitblijven!!
Dus toch maar vanmiddag testen hoor, ik ben zooooooooooo nieuwsgierig
Sensitest is heel discreet, witte envelop en er staat alleen afzender-adres op, geen naam. Plus ze kunnen gewoon door de brievenbus. Als je vandaag nog een bestelling plaatst, heb je ze dinsdag volgens mij al in de bus.

@Roos: meid doe rustig aan hoor, je klinkt wat gestresst. Is vast ook niet goed voor je vlies.  Heel vervelend die hoofdpijn, nee idd, zou er ook niks tegen durven nemen. Heb je het al eens met de vk/gyn/ha besproken?

@HFN, hoe is het nu met je? Die huildipjes komen en gaan, niks om je voor te schamen. We (de niet-zwangeren, maar misschien de zwangeren ook wel) kennen ze allemaal. Het zijn van die momenten. Bij mij vooral als ik weer ongi ben geworden of als er weer eens iemand zwanger is in mijn omgeving. Dat gaat in rap tempo door.....
Ben trouwens 33 jaar, ruim een jaar getrouwd en een klein jaar bezig met kids krijgen. Eind april testte ik positief, helaas ging het begin juni mis. Ik begon toen bruin te verliezen, een paar dagen later werd het rood. In paniek de vk gebeld en kon toen dezelfde dag nog voor een echo. Ik was toen 9w3d maar het was al rond week 5 mis gegaan. Met 10w2d kwam de spontane miskraam. Nog vrij lang last gehad van bloedverlies. Ruim 2 weken erna weer een enorme bloeding en toen bleek bij de gyn dat er nog wat zat wat ze terplekke heeft verwijderd. Daarna was het bloeden dan eindelijk over. Van begin tot eind heeft het bloed en bruinverlies 5 weken geduurd. Toen was ik er dus ook behoorlijk zat van. Had ook nog bloedarmoede en moest 10 weken aan de staalpillen.
Verder gedoe met mijn ongi's die niet op gang willen komen en bruin/roze bloedverlies tussendoor. Om gek van te worden!!!
De laatste keer heb ik eindelijk niet meer gebloed tussen de 2 ongi's. Hoop dat het nu weer wat normaler gaat verlopen.
Ik zal zo het schema even aanpassen. Weer een Fries/noorderling erbij! Ben nu heel nieuwsgierig waar je ongeveer woont. Ben zelf nl. ook geboren en getogen in Frl (klein dorpje in buurt van Sneek). Maar woon al weer zo'n 15 jaar in Groningen. Eerst voor studie, daarna werk en de liefde natuurlijk

@Linda, lijkt me zo leuk om lekker bezig te zijn met spulletjes voor je beeb. Hoop dat ik ook snel mag!

@Jannie: ah nog even hard werken dus voordat de spulletjes voor de babykamer komen! Heb ooit eens gehoord dat die spulletjes eerst goed moeten uitademen voordat je je beeb er in legt. Nou die tijd is er nog wel!

Manlief is gelukkig weer beter. Want het was weer pasen. We hebben eieren gezocht . Gister overdag weer de bekende zeurende buikpijn gevoeld en gisteravond was de drempelpijn weer heftig. Kon bijna niet lopen, iedere stap die ik zette deed me pijn. Wat een gemene steken!! Tis nu weer stukken beter gelukkig!!

Naam
MK/
Cur
Ei
NOD  
Poging
Kind
nr

contr
Lftijd
Komt
uit

Vakantie

San
14/9
19/11
5/12
2e
1
-
32
N-Br
-

Els
11/4
20/11
5/12
7e
2
-
30
Ensch
-

Yosha
28/7
26/11
10/12
5e
1
-
32
H'sum
-

Kim
6/8
27/11
11/12
5e
2
-
30
N-Br
18/12-4/1

Phoeby
17/9
27/11
11/12
3e
1
-
33
Flevo
-

Yf
23/7
27/11
12/12
4e
1
17/12
32
Z-H
27/11-15/12

Laura
10/6
6/12
16/12
7e
1
-
33
Gron
25/12-4/1

Janneke
7/7
9/12
21/12
6e
2
-
28
Gld
16-31/5

HFN
23/10
13/12
27/12
2e
1
-
25
Frl
-

Zwanger!

Naam
MK/
cur
Uitger.
Het wordt
 een....
Poging
Kind
nr

gyn/
vk
Lftijd
Komt
uit
Vakantie

Janneke
18/6
30/3/09
Kereltje!

1e
1

- 9/12 echo
- 11/12 vk
- 2/1 gyn
29
N-Br
22/2-1/3 wintersport;
Verlof start 14/2!

Marieke
12/6
1/4/09
?
1e
1
18/12 vk
31
Ommen
9 tot 13/2 vlieland
verlof start 5/2

Linda
23/3

23/4/09
meisje

5e
2
23/12 ha contr
30
Frl
-

Patricia

10/7

18/5/09

meisje?

2e

2

23/12 (20w)
30

Z-H

5/1-9/1 met Bas*dag er midden in

Miep

19/6

20/5/09

?

2e

1

19/12 9.05u
33

N-Br

-

Marijke
17/6        
24/5/09
?jongen? denk ik...
3e
3
5/1 15.30  u 20wkn echo
34
Utrecht
-

Loreane
9/7
2/6/09
meisje
2e
2
5/1
26
Z-H
-

Roos
1/8
3/6/09
baby!
2e
2
15/12
34
Gld
-

Hi hi,

Roos: nog even over de hoofdpijn. Ik heb het toen zowel met mn (antroposofische) huisarts als met het ziekenhuis overlegd en je kunt beter 2 paracetamols nemen en evt even gaan liggen dan dat je de hele dag hoofdpijn hebt. 1 Paracetamol helpt vrijwel niets en ze kunnen geen kwaad voor jou of de baby. T zijn de hormonen of stress natuurlijk. Hopelijk ben je er snel vanaf want ik weet hoe irritant het is. Blehk!

Laura: happy eastern! ;-) Gelukkig nog even geklust dus en wel bijzonder dat jij je ei altijd zo goed voelt. Nu maar hopen dat de eitjes gevonden zijn, er hoeft maar 1 winnaar bij te zitten! Duim duim!

Grts Janneke

nou dat gaat lekker, dames hoe doe ik dat? Heb op mijn hyves een buikfoto gezet, maar wil hem hier ook wel neerzetten, maarre hoe dan? Kopieren werkt dus niet...
Het moet niet zo moeilijk zijn volgens mij...

Hier gaat alles zijn gangetje. Vannacht gek gedroomd. Was in het ziekenhuis om te bevallen, had een hele dikke buik en eigenlijk nog geen weeen. Toen lagen er ineens nog 2/3 meiden om me heen met weeen, 1 voor 1 zouden we de verloskamer in gaan. Toen ging ik naar de wc en was mijn buik zo klein/groot als nu en besefte ik dat ik weer een kindje ging verliezen.
Was niet leuk om te dromen!! Maar het geeft wel aan dat ik er veel mee bezig ben!

Roos, lekker druk he alles met Sint! Gelukkig weer voorbij inderdaad.

Laura, nou je hebt een goed niveau te pakken, ben benieuwd wat je werk ermee gaat doen.

Janneke, bij jou loopt alles goed zo te lezen!

San, je maakt het lekker spannend.

Ohh heb niet opgeschreven waar ik op wil reageren en weet het nu niet meer.
NOu ja nog een beetje, er is een nieuw iemand, maar ben de naam kwijt, welkom in ieder geval!
Ik woon samen met Arthur. Na een miskraam in okt 2006, hebben wij begin dit jaar een zwangerschap af moeten breken, omdat de nieren van ons kindje zich niet goed ontwikkelden. Daarna in juli weer een mk gehad, dit was een leeg vruchtzakje. Na de curretage was ik na 1 ogni weer zwanger. Tot nu toe gaat dat allemaal goed, al is het echt heel spannend!!

liefs
Patricia mama van Bas*
www.basvanbeek.vlindersite.nl (tussen beek en vlindersite staat een punt)

Terug
Bovenaan