Hee dames,
Het lukt me even niet meer, erg druk op school, gelukkig is de man met de baard weer weg, scheelt en hoop drukte in de klas..... Nu kerst, gezellig, gordijnen dicht, kaarsjes aan, extra vaak knutselen en zingen......We hebben dan een ontzettend lelijke nepboom met verschillende ballen, hoe meer glitters, hoe beter......
Op school reageerden de ouders positief, toen ik over mijn zwangerschap vertelde, een paar baalden, willen liever niet een andere leerkracht.
Ik voel me best goed, ik heb wel steeds een paar dagen echt een nare hoofdpijn, kan dan bijna niet functioneren, wil er niks tegen innemen, durf geen risico te nemen. Ik kan me nog bij de zwangerchap van Julia herinneren dat ik dat ook een paar weken heb gehad.
Ik denk af en toe iets te voelen in mijn buik, maar dat zullen wel mijn darmen zijn. Mijn placenta zit ook voor..... Vandaag voelde ik de baarmoeder goed, echt zo'n bal onderaan mijn buik. Ik moest echt hangen aan het touw toen ik mijn paard buiten ging zetten, daar reageerde mijn baarmoeder op! Verder ben ik best aardig voor mijn medemensen, maar heb wél af en toe de neiging mesnen een uitbrander om niets te geven, balen, dan heb ik na 5 min weer spijt!!!!
Gister en leuke sint-avond gehad, Juul vond het prachtig, die zak met cadeaus.... We hebben het poppenhuis maar vanmorgen gegeven, anders zou ze écht zijn zijn gaan slapen. Ze is er heel blij mee.
Janneke, wat een gek verhaal, dat schotje! Maar wat betekent een vroeggeboorte? Hoe vroeg dan? Doe 't rustig aan he! Ik moest met 20 weken stoppen destijds met werken en heb toen op therapeutische basis van alles nog op school gedaan, even rot, maar je kind en je gezondheid gaat écht vóór.... 13 kg aangekomen? Tja, wat kan ik daar van zeggen?
Linda, leuk, een meisje....... Wauw, een zusje voor Niek, wat doe jij met al die jongenskleren? Hoe doe jij 't met de paarden? Doe je de verzorging nog? Ik mest nu wel weer uit, de drollen dan, het zware werk niet, ik sjouw ook niet meer met stro en hooi.
Laura, fijn dat je het zo goed gedaan hebt, ik vind het knap wat je allemaal moet doen, ik moet op mijn werk alleen sommen uitleggen en knutselen enzo, waar jij over praat, snap ik niks van! Nu dus even afwachten.... Is je man alweer beter? Kunnen jullie er weer 'tegenaan"?
Yosha, bijna 10 kg! VEEL! Dan mag je ook toch wel af en toe smokkelen, anders hou je het niet zo lang vool, hoor!
Marijke, leuke sint gehad? We deden er al jaren niks meer aan, maar met een kind erbij leeft het weer helemaal!
Marieke, pff, jij bent er ook maar druk mee, met die studie..... Ja fysiek ben je minder druk, maar in je hoofd des te drukker!!!! Hoe lang ga je ermee door? heb je voor jezelf een einddatum? EEn soort verlof of zo?
O ja, mijn vlies, ik heb geen flauw idee, hoe het ermee is. Ik prober goed naar mijn lichaam te luisteren, mijn man verzorgt juul, als hij thuis is. Ik relax zoveel mogelijk. Ik ga maandag afspraken maken voor de echo's. de 15e moet ik naar de vk.
Ik moet nu heel snel gaan koken, mijnman verwacht een maaltje als hij terug is van de winkel..... Vis, moet nu af en toe hè!
GR Roos